Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

dag-zzr (b)logg

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 6]

51 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 22 Apr 2014 - 20:03

dag-zzr skrev:Det har jeg ikke reflektert over, men du har rett. Trur forklaringen må være at jeg kun prøver å bevise at dette er et passivt forum for passive mopedister.

Ta ikke den,du  Suspect  For et halvt års tid siden så trosset jeg sludd og snø,og kjørte Rudolf 90 mil for et simpelt grillmåltid og et par øl. Måtte tilogmed ha det medbrakt.

Mens andre dukket opp i gode varme biler...........

52 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 23 Apr 2014 - 7:05

ArcticTiger skrev:
Min personlige rekord er da jeg dro en dagstur ad omveier til Andenes for en kopp kaffe, triptellern viste 75 mil når jeg kom hjem igjen  cheers 

Æsj, da slo du meg med 15 mil. Selv kjørte jeg en liten rundtur på 60 mil for å Geocache (GeoBike) gjennom Estland og Latvia. Hadde nok slått deg om jeg hadde vært mer forberedt og fått det til som planlagt siden jeg egentlig også skulle ha med meg cachen i Litauen. Men, men.. Tar deg igjen neste gang  bounce 

Vis Medlemmets Profil

53 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 29 Apr 2014 - 22:12

Ble en liten kjøretur i kveld. Litt kaldt lankene, men ellers greit.
Dere kan jo gjette hvor jeg var, og hvem jeg kjørte sammen med???

Første stopp. Planen var en stopp for å få oss litt mat på Tinnsjø-kroa, men det ble det ikke noe av. Kun et bilde.

I bakgrunnen kan dere med et skarpt blikk se to ferjer? Den tredje ligger på bunnen, så den ser dere ikke. (MF Hydro)

I forgrunnen er det to motorsykler....

Det er jo så poppulært med "selfie" nå for tiden. Men siden THugo var med tok han bilde..

Det er fremdeles snø på Gaustadtoppen.

Måtte ta et bilde av kjerka. Mest fordi vi stoppa på andre siden av veien for å spise, men også for at jeg kan si at her ble jeg døpt.  pig 

Er rimelig lange og bratte fjell på begge sider av Rjukan.

Nå har de montert et solspeil i fjellsiden slik at de skal få se sola tidligere. Lyser opp et område på torget.

THugo måtte både tanke og låne en genser av meg. Påsto at det var kaldt--- sunny 

bom

Vis Medlemmets Profil

54 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 30 Apr 2014 - 18:23

Flotte bilder, telemark er flott.
Jeg kjøpte meg Gerber 12 v hansker, det ble en helt ny verden, mye bedre en varmeholker  sunny 

Vis Medlemmets Profil

55 1 mai on Tor 1 Mai 2014 - 21:21

Er det ikke en av dere som har kjørt MC idag?? Har dere bare vært opptatt av det politiske ved 1 mai??

Det har ikke jeg og fler med meg.

Her er bilder fra gårdsplassen til BusaTrond i formiddag. Som den sosiale karen han er hadde han invitert til kaffi, vaffel og kjøring til Gjøvik. Selv om det var litt kjølig hadde BT lagt opp til en meget alternativt vegval- det vil si med mange omveier for å drøye turen.

Her er første stopp. Husker ikke hvor det var, men kaffin var grei,,

Ojda hadde med seg katta på tur i dag.

En liten stopp i rundkjøringa.

Endelig har vi kommet frem til Gjøvik. Som dere ser var det en del andre som også hadde finni frem hit.

Det var ikke bare mc som fikk oppmerksomhet. En dansetrupp underholdt med kreativ og inspirert dans. Veldig bra at det kulturelle også blir ivaretatt ved slike anledninger. Synes ikke at den typiske mc- kjørerer vier kultur så mye oppmerksomhet.. Sad 

Er påtagelig at enkelte mc fikk større oppmerksomhet en danseren.... lol! 

Siden det kun ble en hamburger på Gjøvik matte det tilen snarlig stopp. Valget falt på xxxxxxseter.
Her ble jeg litt skremt av noen skumle folk.

Etterpå forsto jeg at de baaare var snille....

Regner med at de har hatt god omsetning på maten med stinn brakke. Middan var både lunken og tam (fjordland??) så jeg gadd ikke ete opp alt..

Her er bilde av følget. Mette og godt til mot, for siste legg hjemover.

Blei jaggu en tur innom BT på hjemveien og.  Very Happy 

TAKK FOR FØLGET.

Vis Medlemmets Profil

56 Re: dag-zzr (b)logg on Fre 2 Mai 2014 - 5:59

Ser ut som reine matauka disse turene.
Så AT er sørafor enda, godt han fikk disponere sykkelen sin selv denne gangen, ikke bare sitte og se på at den dro på tur.

Tur eller politisk engasjert på 1 mai? Nei, jeg plukka på noen gamle gafler til Gamle Svarten som skal få stå på mens de andre blir heloverhalte. Hvis jeg bare får delt dem... Siden den sluttet å lekke gaffelolje konkluderte jeg med at gaflene var tomme for olje til slutt.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: dag-zzr (b)logg on Fre 2 Mai 2014 - 9:59

Så jo ut som en riktig kosetur.

Selv er jeg i gamlelandet på konfirmasjonsbesøk, så jeg har ikke tilgang på mine to hjul. Ble Geocaching sammen med nevøene mine istedet.  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

58 Re: dag-zzr (b)logg on Fre 2 Mai 2014 - 13:12

dag-zzr skrev:Her er første stopp. Husker ikke hvor det var, men kaffin var grei,,

Ser nå mere ut som siste stopp  clown Ihvertfall blitt litt skeptisk om det ble bydd på kaffe  Suspect 

59 Re: dag-zzr (b)logg on Fre 2 Mai 2014 - 16:34

KliffArne skrev:Ser nå mere ut som siste stopp  clown Ihvertfall blitt litt skeptisk om det ble bydd på kaffe  Suspect 
Tenker du på steinene som ligger hultertilbulter borte på jordet der? hadde smakt med et glass vin også.
Så mye som jeg har jugd skulle en ikke se bort fra at jeg hadde blitt svimmel  drunken 

Fin tur dette dag-zzr  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

60 Re: dag-zzr (b)logg on Fre 2 Mai 2014 - 23:01

Fin tur og overraskende klare og fine bilder fra en litt opp i åra zzr, ikke mye skjelving. Wink 
Men...overrasket at en som er født på det harde 50-tallet ikke spiser opp potetene sine.

Vis Medlemmets Profil

61 Re: dag-zzr (b)logg on Lør 3 Mai 2014 - 17:46

Ja takk for en flott tur sammen med trivelige karer! Det var "friskt" men flott, 48 mil for min del. Og kaffi-stopp hos BusaKakeKona er alltid en højdare  cheers 

Vis Medlemmets Profil

62 Re: dag-zzr (b)logg on Lør 3 Mai 2014 - 18:51

Svein2 skrev:Fin tur og overraskende klare og fine bilder fra en litt opp i åra zzr, ikke mye skjelving. Wink 
Men...overrasket at en som er født på det harde 50-tallet ikke spiser opp potetene sine.

Kan jo ikke skjelve når en kjører ZZR  Laughing  Ellers hadde jeg lessa på så mye surkål som begynte å gjære i magan.
Normalt spiser jeg opp alt på talerken og gjerne med påfyll.  Embarassed 

@AT
Du har vel fått igjen varmen nå, som du er vel hjemme.  Cool

Vis Medlemmets Profil

63 Re: dag-zzr (b)logg on Man 19 Mai 2014 - 20:14

Hadde en liten rundtur til Stavern i går. Kjell må bli vant til å kjøre årntlig motorsykkel- selv om det er en BMW.

Jon sin første tur på mc. Litt sår i baken, men meget fornøyd med turen  Very Happy 

Var hverken reker elle fisk å få kjøpt???

Stopp ved Årnes Kafeteria. Kan anbefales. Meget god mat å få kjøpt der..

Vis Medlemmets Profil

64 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 20 Mai 2014 - 20:05

Ny fin dag her i sør.
Fikk stikki vekk fra arbeidet litt tidligere i dag. Planen var å kjøre med THugo til Hof Mc for å sjekke om G9 var kommet i butikken. Det var det ikke, så THugo må nok snakke med seg selv ennå en stund. Kan kanskje være like godt for oss andre  Very Happy Very Happy 

Siden det er tirsdag er Vindfjell et godt kjøremål og møteplass for mc'er. God mat, fine sykler og ofte kjente å slarve litt med.

For føprste gang kom vi tidlig. Nesten ikke sykler. Bufeen var nesten urørt og ikke kø. Helt topp somvanlig..

Etter hvert komdet ganske mange sykler.

HD kjørerne virket til å parkere litt unna oss andre?? Sikkert bare en tilfeldighet  rabbit  rabbit 

Siden kliff liker så godt at vi tar bannerbilde...

Så ført etterpå at TH hadde lurt meg. Tobakkreklame er jo ikke lov. Håper at det passerer...

Fin tur i fint vær og fremdeles ingen prikker....................

Vis Medlemmets Profil

65 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 20 Mai 2014 - 20:35

Så ut som en fin dag for MC kjøring Dag, sitter litt stuck om dagen med at overbelastet venstre kne. Hvis været holder seg satser jeg på en Vindfjell tur neste tirsdag.

Vis Medlemmets Profil

66 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 20 Mai 2014 - 22:27

dag-zzr skrev:

Siden kliff liker så godt at vi tar bannerbilde...

Så ført etterpå at TH hadde lurt meg. Tobakkreklame er jo ikke lov. Håper at det passerer...

Fin tur i fint vær og fremdeles ingen prikker....................

Veldig beskjedent banner dere har,da. Men kanskje greit å begynne i det små,og heller jobbe seg opp  clown 
Personlig har jeg ikke imot om folk lar seg avbilde med et svært laken flagrende rundt seg,men det ser ikke alltid så smart ut.

Får du Thugo med deg vestover i August?

67 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 20 Mai 2014 - 22:37

MTS1200 skrev:Så ut som en fin dag for MC kjøring Dag, sitter litt stuck om dagen med at overbelastet venstre kne. Hvis været holder seg satser jeg på en Vindfjell tur neste tirsdag.  

Ja. Det har vært mange fine turer i det siste. Var det banekjøringen som overbelastet kneet? Eller vil du ikke snakke om det  Laughing 

Vi tar vel en tur sammen snart- vi får ringes  sunny 

Vis Medlemmets Profil

68 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 20 Mai 2014 - 22:45

KliffArne skrev:

Får du Thugo med deg vestover i August?

Det gjør jeg ganske sikkert, om det passer. Passer det ikke- pleier han å få det til likevel.
Tyyypisk nordlendinger ???

Værre med oss søringer- vi får det ikke til- bestandig  Evil or Very Mad
Nå slapp du å si det.

Vis Medlemmets Profil

69 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 21 Mai 2014 - 13:44

Det er hærli med sånne G9ere som man har bestilt og man ikke har telefonnummeret til dem så man må kjøre over for å sjekke om den er kommet. Sørg for å aldri få ett nummer du ikke ønsker sier jeg nå bare,,,,  Exclamation 

Vis Medlemmets Profil

70 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 21 Mai 2014 - 21:00

dag-zzr skrev:
MTS1200 skrev:Så ut som en fin dag for MC kjøring Dag, sitter litt stuck om dagen med at overbelastet venstre kne. Hvis været holder seg satser jeg på en Vindfjell tur neste tirsdag.  

Ja. Det har vært mange fine turer i det siste. Var det banekjøringen som overbelastet kneet? Eller vil du ikke snakke om det  Laughing 

Vi tar vel en tur sammen snart- vi får ringes  sunny 

Er nok ikke en spesiell aktivitet som har belastet kneet, men mer en høy belastning over tid pluss at alderstillegget må plusses på. Faen at en skal bli eldre og få mere plager. Jeg er 20 år i hue og klarer ikke å innse at jeg snart blir 60, jeg vil kjøre sykkel og herje på som jeg alltid har gjort. Så ikke faen at jeg setter meg i en stol og lar alderdommen komme, jeg drar på heisatur til Berlin i morgen og jeg skal ut å kjøre sykkel neste uke.

Hadde forresten tenkt meg å ta fri fredag 29.mai, dagen etter Kristi Himmelfart og ta meg en lengre dagstur på sykkelen.  sunny 

Vis Medlemmets Profil

71 Re: dag-zzr (b)logg on Man 9 Jun 2014 - 9:31

Var på en liten runde med THugo 24-26 mai. Hadde gått tom for tobakk og som den økonomiske personen jeg er. Liker jeg å kjøpe på taxfree.  Razz 
Omtrent som alltid er rute og tider ikke særlig planlagt.

Ikke så spennende rute, men grei nok for å blåse dritten ut av pottene etter vinteren.

Nå går det også ferje fra Langesund igjenn, så denne skuta måtte prøves.

En forventningsfull ung mann, med fokus på taxfree og en bufe... Very Happy 

Først en trygg parkering.

Er ganske smalt ut fra kaia, men sjåføren ordna det greit. Tror til å med at han hadde på seg refleksvest og fluoriserende hjelm. Er jo skummelt om ikke alle småbåtene ser ferja  lol! 

Selv om det ikke var mye sjø, var det en som sikkert ble syk å ble hentet med en annen båt bare etter 5 minutter.  jocolor 

Jeg velger ikke å vise bilde fra en velfylt taxfree butikk. Er vel i overkant fristende for dere??
Men et bilde fra en beskjeden fylt tallerk tåler dere.

Båten er grei og overfarten tar 4,5 time. Ankoms tHirtshals kl 19:30. Passer også ganske greit.  Væretvar derimot ikke helt etter ønsket. Vind og litt duskregn ga seg når vi hadde kjørt en stund.

Vi kjørte til et lite hotell utenfor Flensburg for overnatting. Neste formiddag var Lubeck målet. Der er det meget god marsipan? og is !!
Liten koslig by.

Var også flere på to hjul på besøk.

Trodde et øyeblikk at vi hadde parkert feil eller noe, men så viste det seg at det bare var en historisk parade.

Resten av dager kjørte vi delvis på mindre veier inn til hamburg for overnatting. Ankom litt seint, så det ble bare et par snitseler og cola før det var leggetid. Mulig at THugo drakk et par øl. Han er jo litt mer uvørn enn jeg er pale

poster litt om hjemturen etterpå. nå er det kaffipause  rabbit 

Vis Medlemmets Profil

72 Re: dag-zzr (b)logg on Man 9 Jun 2014 - 10:51

Vi hadde planlagt å krysse grensa til Danmark ved Tønder og kjøre langs kysten oppover til Hirtsahals og videre til Larvik med SuperSpeed kl 22:15.
Tidlig oppe hadde vi god tid til denne omveien!
Siden vi hadde rota oss litt inn i Hamburg, ville jeg gjøre det enkelt. Jeg trøkka på "Kjør hjem" knappen på gps.
Ut av Hamburg raskt og greit. Tut og kjør videre. Så noen kjente avkjøringer, men fulgte lojalt gps anvisningen. Været var strålende og det var bare hærlig alt sammen, fine småveier og innsjøer omtrent på alle kanter.
Etter en stund krever jo naturen sitt. Kaffi og bensin.  Rolling Eyes 

THugo, som også har en fortid med kjøring av langtransport på konitnentet, spør meg diskre om vi er på riktig vei og til riktig sted?
SELVFØLGELIG sier jeg. Jeg har bare valgt en litt lengre vei... Tabba var at jeg ikke hadde endret destinasjonen på gps. Den hadde selvfølgelig valgt en annen vei enn den jeg hadde tenkt. Må desverre innrømme at det ikke er første gangen- sikkert ikke siste heller. Har også med kart for å sjekke, men når man ikke følger med så.
THugo tok min feilnavigering med en ro som bare en nordlending kan utvise. Takk til deg.
På den annen side var det god mat å få kjøpt på stedet...
Vi satt også å følgte med på aktivitet til politi og toll. Var tydeligvis en varebil som hadde fattet deres interesse.
Var full av sigøynere, som kanskje hadde tenkt seg til norge å gjøre seg rike på salg. Dem hadde sikkert ikke mye å selge etter denne stoppen. Men dem finner sikkert noe i norge, de kan selge  Evil or Very Mad 

Etter å ha justert kursen bar det vestover og inn i Danmark over Padborg. Den gode tiden var ikke så god lenger, men vi fikk svingt av motorveien et stykke.
Dårlige tider har vist også berørt Danmark. Leita opp kro/mat på gps. 4 stykker var lukket og for salg eller leie.
Fant jo en til slutt som ennå var i drift.

Vel fremme i Hirtshals ble vi opplyst at fjerja var en time forsinket. Det åpnet nye muligheter.
Visste dere at nutrilett er mye billigere i Danmark?

Siste måltid i Danmark for denne gang.

Så noe stort i horisonten utenfor Hirtshals. Tenkte ikke så mye på det, før kapteinen kunne opplyse at det var verdens største skip??

Ser vist sånn ut i dagslys.

Vis Medlemmets Profil

73 Re: dag-zzr (b)logg on Man 9 Jun 2014 - 11:00

Hadde meg en liten tur til ? på fredagen

Kan ikke stole på værmeldinga nå om dagen. Fikk regn før vi traff E18. Regnskurer på rad og rekke.
Regn er forsåvidt greit. Men det var mye tåke og høy luftfuktighet innover i telemark. Ble mer enn dugg på briller og visir.
Ikke greit i det hele tatt.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: dag-zzr (b)logg on Man 9 Jun 2014 - 11:13

Det er ikke greit med kjørekompiser som er fyllesjuke og diare, når jeg vil ut å kjøre mc.
Da er det greit å ha andre interesser også. SAAB entusiaster er aldri syke Very Happy Så i går ble det en tur som jeg vanligvis kjører med mc.
Notodden- Tuddal- Rjukan. Valgte Tinnsjøveien hjem.

Det var mye på tohjul både på og utenfor veien.

Kan hende at dette er det riktige for noen av dere  rabbit 

Vis Medlemmets Profil

75 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 10 Jun 2014 - 9:53

Ahh,fine bilder og beskrivelser.Du kommer deg,dag-zzr  cheers 

Det bildet i siste posten,du kjører Saab og møter en moped med doble lykter.hvor er det tatt? Jeg liker sånt åpent landskap.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Similar topics

-

» dag-zzr (b)logg