Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

dag-zzr (b)logg

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 6]

76 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 10 Jun 2014 - 23:53

KliffArne skrev:Ahh,fine bilder og beskrivelser.Du kommer deg,dag-zzr  cheers 

Det bildet i siste posten,du kjører Saab og møter en moped med doble lykter.hvor er det tatt? Jeg liker sånt åpent landskap.

Takk for det Kliff.
Bilturen gikk Notodden-Tuddal - Rjukan. Først stopp var på Tuddal Høyfjellshotel, som er vel vert et besøk. God mat i gamle og tradisjonelle omgivelser.
Bildene av mopper var over Gaustadråen. Det var mange sykler på veien den dagen. En populær rute for mc.

Stavsro kafé, her var det også mange mc parkert.

Stavsro er ofte brukt som utgangspunkt for en spasertur opp til Gaustadtoppen.

Tar med et bilde til av tyskerten på bobilferie.

Lurer litt på åssen en voksen man med normal kropp får plass i den boksen?

Vis Medlemmets Profil

77 Re: dag-zzr (b)logg on Tor 26 Jun 2014 - 0:04

Hei gutter, for det er vel ingen jenter her???

Hakke så mye å skrive om- men det er vel bedre å skrive litt om ingenting, enn ikke å skrive i det hele tatt?

Siden jeg har valgt feil yrke så er det ganske hektisk om dagene. Forsåvidt greit, men det blir bare små turer for å sørge for at THugo får i seg noe mat.
Skal ikke plage dere med bilder av lekre middagsretter eller telemarks natur i denne omgang.

Selv om jeg omtrent hver vinter/vår planlegger en tur til gamle trakter i Østerike med omegn. Har det kun blitt med drømmen så langt. Fremdeles lever jeg litt i håpet om at jeg skal få det til dette året Very Happy 

Det blir hvertfall EU turer med to til tre overnattinger. Innimellom arbeid, eller omvendt  cyclops 
Er jo i den heldige situasjon at jeg har et par kjørekompiser som henger seg på. Selv med meeeeget kort varsel. Liker det spontane og litt uforutsigbare ved å ta turer på sparket.
Rekker vi ferja, får vi plass, hvor skal vi, når skal vi returnere, visakort, smurt kjede, holder dekket?
Mange spørsmål som svirrer i hue en liten stund- før vi gir helvete - pakker truser, sokker, visa og drar avsted mot det ukjente. pirat 

Må si at jeg elsker å være ustrukturert, impulsiv og rørete. Er jo også spennende for de rundt meg til tider  Embarassed  Takk til dere  bounce 

Håper at jeg aldri forandrer meg   Evil or Very Mad affraid eller

Vis Medlemmets Profil

78 Re: dag-zzr (b)logg on Tor 26 Jun 2014 - 5:43

Nei man kan ta turer uten for mye planer.
Men jobb der du ikke klarer få noen uker sammenhengende fri? Høres ikke bra ut, særlig hvis du vil svirre rundt sør i Europa.  No 

Vis Medlemmets Profil

79 Re: dag-zzr (b)logg on Man 28 Jul 2014 - 0:53

Bare til underretning, så er jeg på tur. Ligger værfast i Leipzig på retur fra Østerrike. Har surra rundt der et par dager. Over høye fjell og gjennom lange tuneller. Startet tidlig på søndag i håp om å rekke ferja til Larvik. Det var der bare å drite i. Har regnet i hele dag. Tørker sko og klær med hårføner. Tregt men det går. Har en ny Jofama regndress! Bare dritt den og.. like våt på innsiden... Har noen bilder jeg kan laste opp når jeg kommer hjem...

Vis Medlemmets Profil

80 Re: dag-zzr (b)logg on Man 28 Jul 2014 - 6:13

Hadde jeg vært ondsinnet, kunne jeg fortalt om været vi har har her hjemme.. Men det er litt for varmt til at jeg orker å gjøre det nå...

sunny 

Vis Medlemmets Profil

81 Re: dag-zzr (b)logg on Man 28 Jul 2014 - 9:14

Det er vel ingen morgenfugler som er ondsinnede?
Louis har en stor filial her i Leipzig, så nå går turen dit for å finne ny regndress og overtrekk til støvler. Satser på ferje i kveld fra Hirtshals,men å rekke ferjer er jo ikke min stærke side.

Må klargjøre til Bluesfestivalen nå til helgen. Er det noen her som har planer om å besøke Notodden i helgen? Kan sikkert skaffe tak over hodet om det er noen som behøver det, eller teltplass.!

Vis Medlemmets Profil

82 Re: dag-zzr (b)logg on Man 28 Jul 2014 - 17:04

dag-zzr skrev:
Louis har en stor filial her i Leipzig, så nå går turen dit for å finne ny regndress og overtrekk til støvler. Satser på ferje i kveld fra Hirtshals,men å rekke ferjer er jo ikke min stærke side.

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp deg en Rukka dress, så slipper du å dra på regndress. Og sleng på et par støvler med Gortex-for også, så er du ferdig med å kjøre rundt som en fillefrans så snart der er regn i lufta :-)

God tur hjem, og velkommen til finværet.

Vis Medlemmets Profil

83 Re: dag-zzr (b)logg on Man 28 Jul 2014 - 23:11

Rakk du ferga?

Og hvorfor oppsøker du drittværet  clown 

84 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 29 Jul 2014 - 6:38

dag-zzr skrev:Over høye fjell og gjennom lange tuneller.

Skjønner den med "over", men de lange tunnelene må kunne unngåes?
Regner med vi får se noen snapshots snart?

Anbefaler også Rukka, evt så er der noe Klim som absolutt gjør jobben. Glem alt annet.

Vis Medlemmets Profil

85 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 10 Aug 2014 - 21:10

Nå er det omtrent tilbake til normalen.. Bluesfestivalen er vel overstått. Gjennstår å se om det blir noe å fylle på kreditkortet med  Embarassed 

Takk for gode tips vedrørende kjøreklær tongue  Klarte selvfølgelig å miste innertrekk til jakkeog bukse på tur oppover Danmark. Hadde vært å henta noe i toppboksen og glemt å låse. Var ganske tomt der ved ankomst Hirtshals  Embarassed 

Men som jeg postet tidligere jeg kom meg til Østerrike i år  bounce bounce  Litt på sparket- men en tur omtrent som dette

Hadde jo litt dårlig tid så det ble ikke mange bilder på nedovertur.  

Snakka med fører av denne doningen som kom fra en tur fra Nordkapp.

Litt olje på kardangen må til...

Vel fremme i Kirchberg og etter en natt søvn i en hard men bred seng

Ble en runde på fredag

En stopp i vakre omgivelser for å vanne blomstene...

Viktig med påfyll for å holde konsentrasjonen på topp.

Dagens mål er nådd. Regner med at der er flere av dere som har kjørt over her.

Litt grått og duskregn men greit nok.

Var ikke helt alene på toppen.

Ikke så dyrt å pisse her heller!!

Vel nede i varmen ble det en ny snitzel i Heilingenblot

Vel tilbake i Kirchberg var det tid til kveldsmat... Litt orginal servering av røkt "ribbe" ble bare med den ene..

Lørdag var det en tur tur til Obersalsberg og ta en ny titt på 50 års gaven til Hitler. Var der for 25 år siden, så jeg gadd ikke ta buss og heis opp i hytta. Hadde planer om å se på noen andre etterlatenskaper som var gjort tilgjengelig for publikum siden sist!! Var så mye tyskere som labba rundt der så jeg ga f..n like godt.
http://www.kehlsteinhaus.de/

Tok en sving bortom Salzburg før retur til Kirchberg.

Søndag var planlagt tidlig avreise i håp om å nå til Hirtshals å rekke ferja kl 22. Er vel opplagt åssen det gikk?

Møtte og hadde følge med et rimelig heftig regn og tordenvær fra Munchen,

Var ikke bare jeg som ventet på opphold

Etter å ha fått dradd på meg regndressen etter en lang pause var det å fortsette nordover. Regn, køer med påfølgende kollisjoner og helt stopp gjorde at jeg skjønte at ferja på søndag ville seile uren meg. Kjørte inn til Leipzig og tok inn på Radisson i tro på å få tørket meg opp. Det rakk jeg heller ikke.... personalet som kunne hjelpe meg med klestørk hadde gått for dagen... Ja vel. Var da ikke annet alternativ enn å bruke resten avkvelden til manuel klestørk.

Det gikk det også, så mandag morgen kunne jeg starte både tørr i kleda og nydusjet.

Været var varmt og fint. En perfekt start på siste legg. Very Happy  Klarte selvfølgelig å rote det til med å ikke være enig med gps igjenn Twisted Evil  var både svett å forbanna for å ha rota meg bort på noen veier som ikke ville gå dit jeg skulle...forbanna dritt gps...eller jeg en forbanna tosk som ikke lærer... samma det...

For en gang skyld ble det ikke snitzel til frokost,

og finværet holdt seg fremdeles.

Traff på noen kjekke karer utenfor Kiel.. Bambinos eller Bandidos sto det med pene bokstaver på vestene deres. Trodde at dem ikke brydde seg om noe, men dem ankom iført regnklær. Noen av dem så veldig skumle ut, selv om dem ikke hadde hår på hue. Dem hadde også med seg en lærling han hadde hår, men var ikke så tøff som de andre selv om han sprada rundt som en kylling... Siden jeg kjører mottorsykkel gadd jeg ikke å snakke med den. Jeg stod der selv og så temmelig skummel ut- tror jeg. Ikke fordi jeg normalt er skummel, men jeg hadde litt hodepine- og da ser jo de fleste skumle ut.. Rolling Eyes 

Det var nok det siste bilde fra turen. Etter å ha sett på klokka og gps var beregnet ankomst Hirtshals 21:14. Da var det plutselig ikke så god tid lengre. Prøvde å bestille bilett på tlf, men det gikk ikke...

Da var det bare å vise fingern til mine nye venner å flekke avgårde. Veldig glad jeg har en sykkel som kan gå litt fort..
JEG RAKK FERJA (på mandag)

Vis Medlemmets Profil

86 Re: dag-zzr (b)logg on Man 11 Aug 2014 - 23:07

Du får begynne å leve en dag på forskudd så har du det til gode for ferger og sånt?

Vis Medlemmets Profil

87 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 12 Aug 2014 - 18:38

Det var da et forjævlig regnvær du havnet opp i  Shocked  Får ikke håpe du drar det med deg til Skånevik på freddan.

Og ser at du er selvskreven ansvarlig for at vi rekker ferga på Lørdag  afro 

88 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 3 Sep 2014 - 20:49

Hvor er du blitt av,Dag?

Selv om du ikke fikk lov å komme til Skånevik,så må du ikke forsvinne helt.

89 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 3 Sep 2014 - 23:11

KliffArne skrev:Hvor er du blitt av,Dag?

Selv om du ikke fikk lov å komme til Skånevik,så må du ikke forsvinne helt.

Tror jeg får reise over heia til Notodden og se om jeg finner han. Har ikke hørt noe fra Dag på lenge. jocolor

Vis Medlemmets Profil

90 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 3 Sep 2014 - 23:24

Jeg er her KA og Ronni pirat
Har byttet adresse siden sist.... og da var det ikke tid til så mye annet i en periode.. Men nå begynner det å bli orden på sakene innomhus. Møbler og annet ræl er kjøpt og montert. Fryseren er nesten full av pizza, Hattings og Fjordland- mmmm.
Mangler bare TV- men det blir vel projektor og et dugandes lydanlegg. Tror jeg driter i naboene en periode- eller hele tiden? Hvertfall av og til affraid Antar at jeg vil være mer aktiv her på dette forumet, hvor man kan kalle en spade for "spade".. Men det må være for de av dere som ikke har oppdaget microgravemaskiner. Very Happy
Har kjørt meg noen turer i "ensom majestet" Har faktisk kjørt så mye at bakdekket er nedslitt. Litt usikker på om jeg skal ta en AT-er jo spennende å se hvor lenge man kan kjøre på stria- eller legge på nytt!!!

Var innom Hof MC på manda'n å sjekka ut ny dress. Mulig det var litt mer rot enn normalt, for jeg fikk beskjed om å komme tilbake etter en uke?? Han måtte ha ryddehjelp for å få oversikten over hva som befinner seg i  haugene med klær, støvler og embalasje som fyllte rommet. Får se om han klarer å få orden på sakene før snøen kommer?

Trur jeg må sjekke ut hva som har skjedd her den siste tiden..

Er snart Dyrsu'n i Seljord også. Dere som kjører BMW- skal dere dit å se på hester?? Laughing

Vis Medlemmets Profil

91 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 3 Sep 2014 - 23:47

dag-zzr skrev:Jeg er her KA og Ronni pirat
Har byttet adresse siden sist.... og da var det ikke tid til så mye annet i en periode.. Men nå begynner det å bli orden på sakene innomhus. Møbler og annet ræl er kjøpt og montert. Fryseren er nesten full av pizza, Hattings og Fjordland- mmmm.
Mangler bare TV- men det blir vel projektor og et dugandes lydanlegg. Tror jeg driter i naboene en periode- eller hele tiden? Hvertfall av og til affraid Antar at jeg vil være mer aktiv her på dette forumet, hvor man kan kalle en spade for "spade".. Men det må være for de av dere som ikke har oppdaget microgravemaskiner. Very Happy
Har kjørt meg noen turer i "ensom majestet" Har faktisk kjørt så mye at bakdekket er nedslitt. Litt usikker på om jeg skal ta en AT-er jo spennende å se hvor lenge man kan kjøre på stria- eller legge på nytt!!!

Var innom Hof MC på manda'n å sjekka ut ny dress. Mulig det var litt mer rot enn normalt, for jeg fikk beskjed om å komme tilbake etter en uke?? Han måtte ha ryddehjelp for å få oversikten over hva som befinner seg i  haugene med klær, støvler og embalasje som fyllte rommet. Får se om han klarer å få orden på sakene før snøen kommer?

Trur jeg må sjekke ut hva som har skjedd her den siste tiden..

Er snart Dyrsu'n i Seljord også. Dere som kjører BMW- skal dere dit å se på hester?? Laughing

Så bra at du er tilbake. byttet adresse og fylt fryseren med Fjordland. Betyr det at i den nye adressa bor du alene?

Vis Medlemmets Profil

92 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 18:04

Hei og godt nytt år til dere alle.pale

Lurer på om det kan være litt bjørneblod i meg? Ikke bare liker jeg blåbær, men går litt i hi på den mørkeste delen av året. What a Face
Men i dag skinte solen og og det var nesten litt vår i luften. Fant ut at nå er det på tide å etterlade batteriet på kawan. Ut igarasjen og av med salen, men der var det ikke noe batteri??? Hva i h####e. Jeg har hatt sykkelen i snart 5 år og hakke peil hvor batteriet er!!Embarassed Godt jeg var alene. Har jo opp til flereganger ristet på hue når "folk" ikke vet hvor batteri eller andre sentrele komponenter er på sitt kjøretøy befinner seg... Trøkkte på startern og- selvfølgelig. Startet med en gang Very Happy så jeg trengte ikke å lade batteriet nå. Men en dag skal jeg se om jeg finner det.
Tok service før jeg parkerte, så det er bare tut og kjør når veiene blir tørre igjenn. Kjøpte ny Scott dress og nye Adidas støvler i høst, så nå skal ikke vær og vind bli noe hinder. Razz

I 2014 fikk jeg min lenge planlagte "mimretur" til til Østerrike og omegn. Det var blitt store endringer på veiene og på noen av stedene jeg var innom. Kommer helt sikkert til å rote med medover iår også. Men hvor og når? Tar det som kommer, når det kommer.
Er jo også mange steder i norge som kan både sees og kjøres på nytt. Sikkert et å annet sted jeg ikke har vært også.

Å så regner jeg med at det blir både tur og treff sammen med en eller flere av dere på dette forumet? Er vel fremdeles noen som kjører MC, av dere som er aktive på forumet alien

Siden det har vært både jul og nytt år siden sist jeg var pålogget skal jeg oppdatere litt etter hvert. Sikkert ikke av stor interesse for de fleste, men det d####er jeg i bounce

takk så lenge, nå må jentungen få diesel på bilen- Cool

Vis Medlemmets Profil

93 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 18:26

Godt det er liv i deg fortsatt cheers
Jeg var en tur innom Nutødden i høst og gleffste i meg en Esso-burger. Prøvde å ringe deg mens jeg satt der å tørka bacon-fett, dressing og smelta ost ut av skjegget, for jeg var kaffe-tørrst og. Men ikke noe svar, så jeg regna med at du var ....... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

94 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 18:26

Det var jammen på tide at du gav lyd fra deg,lenge siden sist,nå.

Ellers så er nå forumet her nesten som Hotel Cæsar,om du har gått glipp av noen episoder,så tar det ikke lange tiden før du er oppdatert igjen. pirat

95 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 21:04

@At.
Trodde du kun var pølsemann jeg, AT--men enig -burger med ost er godt og GRISETE.
Synd jeg ikke svarte på tlf i høst slik at du kunne fått vaska sjegget.  Du får ha det og kaffin tilgode.
Regner med at du og vi skal ha vårslepp med pølser i Andebu i år også? Da blir vel noen dager her sørpå for deg og tid til en tur til Notodden?

@kliffi Anker Hansen
Rart du nevnte Hotell Cæsar. Har også sett likhetene. Men er det tillatt å reklamere for TV serier eller andre forum som ikke handler om spader? På dette forumet??

Tror ikke det er så enkelt- at man kan kalle en spade for spade  bounce

Vis Medlemmets Profil

96 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 21:38

dag-zzr skrev:@At.
Trodde du kun var pølsemann jeg, AT--men enig -burger med ost er godt og GRISETE.
Synd jeg ikke svarte på tlf i høst slik at du kunne fått vaska sjegget.  Du får ha det og kaffin tilgode.
Regner med at du og vi skal ha vårslepp med pølser i Andebu i år også? Da blir vel noen dager her sørpå for deg og tid til en tur til Notodden?

Joa, det blir en tur til Andebua sist i Appril som vanlig, og da blir det tradisjonen tro "Vårslepp for Mc-venner Søndag 26 april". Samme sted som før, og vanlig rutine følges. Så da blir det pølser, og er vi riktig heldige - KAKE bounce cheers geek

Og en tur til Notodden via Valebø-vegen blir det nok i løpet av sommern!

Vis Medlemmets Profil

97 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 21:46

dag-zzr skrev: Men er det tillatt å reklamere for TV serier eller andre forum som ikke handler om spader? På dette forumet??

Her kan det reklameres for hva som helst,nesten. santa

98 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 22:10

Hei Dag, velkommen tilbake. Begynte nesten å bli bekymra for deg.

Vis Medlemmets Profil

99 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 22:55

MTS1200 skrev:Hei Dag, velkommen tilbake. Begynte nesten å bli bekymra for deg.

Takk for det R.
Er hyggelig at man er "savnet" etter vinterdvalen. Har ikke brukt tid i vinter på planer for sesongen eller klargjøring av kawan, eller som noen har registrert- vært aktiv på forumet. Men nå er det vel tid for å tenke på en ny sesong.
Antar at det er flere enn meg som våkner til liv fremover slik at aktiviteter og turer kan deles her på forumet.
Kanskje vi møtes hos AT 26 april om ikke før?

Vis Medlemmets Profil

100 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Jan 2015 - 22:58

dag-zzr skrev:
MTS1200 skrev:Hei Dag, velkommen tilbake. Begynte nesten å bli bekymra for deg.

Takk for det R.
Er hyggelig at man er "savnet" etter vinterdvalen. Har ikke brukt tid i vinter på planer for sesongen eller klargjøring av kawan, eller som noen har registrert- vært aktiv på forumet. Men nå er det vel tid for å tenke på en ny sesong.
Antar at det er flere enn meg som våkner til liv fremover slik at aktiviteter og turer kan deles her på forumet.
Kanskje vi møtes hos AT 26 april om ikke før?

Det gjør vi helt sikkert, det er åpningen av sesongen med treff å møtes i Andebu med pølsespising og et liten rundtur. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Similar topics

-

» dag-zzr (b)logg