Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MTS1200 Blogg, 2015

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Lør 4 Jan 2014 - 22:47

mekkern skrev:hvis den er "de-smog´et" drar den nok bra uansett.. lol! 

de-smog'et, mekkern hva er det? Her er jeg ikke helt med.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Søn 5 Jan 2014 - 0:18

biler fra california har som regel hatt diverse effektreduserende utstyr pga utslipp (california smog)begynte på 70 tallet med eksospotter fulle av "kunstgjørsel" som tettet seg etter kort tid og bilene gikk ræva..

dette er gjennom CARB-http://en.wikipedia.org/wiki/California_Air_Resources_Board

Vis Medlemmets Profil

28 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Søn 5 Jan 2014 - 12:28

mekkern skrev:biler fra california har som regel hatt diverse effektreduserende utstyr pga utslipp (california smog)begynte på 70 tallet med eksospotter fulle av "kunstgjørsel" som tettet seg etter kort tid og bilene gikk ræva..

dette er gjennom CARB-http://en.wikipedia.org/wiki/California_Air_Resources_Board

Vår Corvette dro rett fra Bowling Green til Pennsylvania og har ikke vært solgt i California. Så ingen kunstgjødsel i potta på den. Alle 305 hk. er klare til dyst når det trengs.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 4 Feb 2014 - 19:59

Har fått brev fra Italia i dag, fra Ducati. Det er en recall på Multistradaen, her er teksten:

Please be informed that an update is available for your Ducati Multistrada 1200 S.
Continuous quality control of the product has led us to observe that the rear accelerometer cable of your motorcycle's DSS (Ducati Skyhook Suspension) suspension system may malfunction. In the event that this occurs, the suspension system will continue to operate. However, the suspension will function in a "Fail Safe" mode, where it will perform in such a way that maintains performance and safety. In "Fail Safe" mode the semi-active control is deactivated, and the suspension operates utilizing a standardized compression and rebound setting set by the manufacturer.
Your Dealer has been provided with the resources necessary to replace the part with a redesigned component. This update is free of charge, and takes approximately 45 minutes. Please contact your Dealer to book an appointment.
Please be reminded that Ducati Customer Service is available should you require assistance. You can reach a representative by dialing 408-253-0499 begin_of_the_skype_highlighting 408-253-0499 FREE end of the skype highlighting opt. 1, or by using the contact form on-line.
We would like to take this opportunity to send you our very best wishes.

The Ducati Service Team

Har ikke merket noe til dette, ikke fått noen feilmeldinger, men sikkert greit å få dette ordnet tidlig i sesongen. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

30 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 4 Feb 2014 - 22:10

Det der tar nok Ole Bjørn og gutta seg kjappt av tenker jeg!

Vis Medlemmets Profil

31 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Lør 29 Mar 2014 - 23:25

Da ble det en fin tur med Ojda til Harryland i dag. Dette var sesongstart for meg. Ble ca. 400 km. Var så heldig at Ojda tok bilde av meg på E6 nedover mot Østfold.

Her er bildet.

Vis Medlemmets Profil

32 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 1 Apr 2014 - 5:44

Ikke plass til mye smugleflesk i den toppboksen?

Vis Medlemmets Profil

33 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 2 Apr 2014 - 18:25

Trollerud skrev:Ikke plass til mye smugleflesk i den toppboksen?

Mitt behov var bare noen kartonger sigaretter, er ofte nedover i Østfold så hadde ikke så store behovet. Men Ojda han kom med fult koffertsett og tankveske og jeg ble imponert over det han fikk plass til på Tigern. Tror nok han oversteg lasteevnen til Tigern betraktelig. Har et bilde av handlevogna hans, men tror ikke jeg legger ut det.  bounce 

Vis Medlemmets Profil

34 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 2 Apr 2014 - 19:25

skulle det være behov for mellomlanding og kaffe i Lier/tranby så byr jeg på det hvis jeg er hjemme.

Vis Medlemmets Profil

35 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 2 Apr 2014 - 19:41

mekkern skrev:skulle det være behov for mellomlanding og kaffe i Lier/tranby så byr jeg på det hvis jeg er hjemme.

Takker for tilbudet mekkern, skal huske på det. Men det blir ofte sånn at når en først har bestemt seg for å ta en MC tur så er det om å gjøre å kjøre så mye som mulig.

Vis Medlemmets Profil

36 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 2 Apr 2014 - 20:55

lett for å dra på seg ja....plutselig er det natta...  lol!

var derfor jeg skrev HVIS jeg er hjemme-selv om jeg er mer hjemme enn gammelgutt. affraid 

Vis Medlemmets Profil

37 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 9 Apr 2014 - 19:25

Grattis med årets første tur og takk for sist  bom 

Er greit å komme igang med kjøringa..

Blir du med en tur til helga ?
Vi satser på å henge oss på Voodoodoo, Lifjell rundt til lørdan.  

Har du hatt sykkelen inne på recall ennå ?

Vis Medlemmets Profil

38 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 9 Apr 2014 - 22:23

dag-zzr skrev:Grattis med årets første tur og takk for sist  bom 

Er greit å komme igang med kjøringa..

Blir du med en tur til helga ?
Vi satser på å henge oss på Voodoodoo, Lifjell rundt til lørdan.  

Har du hatt sykkelen inne på recall ennå ?

Takk for det Dag, deilig å komme i gang med sesongen. Har litt problemer med å låse meg til noen tidspunkter lørdag, blir nok tur men  vet ikke helt når jeg kommer meg ut.

MTS'en skal ned til Løvaas mandag for å få litt stell, blir ordnet med recall, litt nye karbondeler og scottolier til kjedet.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 6 Mai 2014 - 18:01

Liten oppdatering, har meldt meg på sikkerhetskurs/førerutviklingskurs på Rudskogen mandag 12.mai. Skal bli veldig moro å prøve Ducati'en på bane. Slik jeg forstår disse kursene er det på slutten av dagen det de kaller fri kjøring, hvor instruktører står å følger og gir veiledning om kjøringen men ellers ingen restriksjoner.

Vi blir 38 fra jobben og 25 fra en nabo bedrift som skal kjøre denne dagen. Skal forsøke å ta noen bilder og litt film så får dere en ide om hvordan dette har vært.

Så håper jeg får slitt litt av kyllingstripene på dekket og kanskje litt riper i fothvilerne, så håper at jeg kommer meg over senil kjøringen som alderen skulle tilsi.  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

40 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 6 Mai 2014 - 20:13

MTS1200 skrev:...så håper at jeg kommer meg over senil kjøringen som alderen skulle tilsi.  Very Happy 
Husker du ikke hvor du kjører lenger nå  Shocked 
Tror nok du får en fin dag på banen med Ducatin din ja  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

41 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 7 Mai 2014 - 18:52

MTS1200 skrev:Så håper jeg får slitt litt av kyllingstripene på dekket og kanskje litt riper i fothvilerne, så håper at jeg kommer meg over senil kjøringen som alderen skulle tilsi.  Very Happy 

Pass nå bare på at ikke hornene vokser for mye,sånn at du får riper over fothvilerne også  rabbit 

42 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 7 Mai 2014 - 19:12

KliffArne skrev:
MTS1200 skrev:Så håper jeg får slitt litt av kyllingstripene på dekket og kanskje litt riper i fothvilerne, så håper at jeg kommer meg over senil kjøringen som alderen skulle tilsi.  Very Happy 

Pass nå bare på at ikke hornene vokser for mye,sånn at du får riper over fothvilerne også  rabbit 
Fort gjort å få striper på horna også

Vis Medlemmets Profil

43 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 7 Mai 2014 - 19:42

jhn skrev:
KliffArne skrev:

Fort gjort å få striper på horna også

Ja, dere har skjønt det allerede, lett å tøffe seg før man skal ut å prøve. Tror nok horna forblir hjemme og at fornuften blir med isteden. Men skal virkelig prøve å få lagt Ducatien litt ned i løpet av dagen. Men så ser ikke været ut til å bli det beste, hadde håpet på opphold med værmeldingen ser ikke bra ut.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 12 Mai 2014 - 22:51

I dag har jeg hatt en kjempebra dag på Rudskogen. Bedriften jeg jobber i sammen med nabo bedriften inviterte til Sikkerhets / Førerutviklingskurs.

Jeg dro nedover til Sarpsborg på søndag ettermiddag for å overnatte hos søster for å kunne møte kl. 08.00 på Rudskogen. Dagen startet med litt gjennomgang av teori. Deretter hadde vi bremsprøver, nødbrems fra 100 til stillestående, bremse med unna manøver i sving. Etter lunsj begynte vi kjøringen på banen. Først grupper på ca 10 kjørte etter instruktør for å vise beste sporvalg. Ca. kl. 13.00 fikk vi lov å trene på sporvalg uten instruktør.  Very Happy  sunny  og det ble moro. Men til dere drevne race kjørere ikke noe mobbing om at dette gikk sakte. Og dessverre Haya var det ingen busa der.

Her kommer noen bilder og en video.

Ducatien race klar, alle kofferter tatt av. AT ser du til og med toppkoffert er fjerna.

Her står vi linet opp og klar for noen runder.

Her kan dere være med noen runder og høre en twin Testatretta motor.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 12 Mai 2014 - 23:27

Ser hærlig ut MTS! Hvordan gikk det med Horna, kom de bittelitt fram?
Og det var godt å se sykkern din uten den fæle Topp-Båkksen på  cheers  Jeg ville ha skrudd av den fæle braketten til boksen og  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

46 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 13 Mai 2014 - 7:21

Det var jo temmelig skummelt føre kaldt og halvvått - hadde tatt det rolig selv.

Du har vel traction control på den sykkelen - fikk du testet den?

Det krever tilvenning å få opp tempoet på bane selv om man har kjørt tidligere - spes hvis man også kjører på vei.
Det som på en bane virker skummelt fort i starten - ser ut som søndagskjøring fra tilskuerplass.

Vis Medlemmets Profil

47 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 13 Mai 2014 - 18:10

Haya99 skrev:Det var jo temmelig skummelt føre kaldt og halvvått  - hadde tatt det rolig selv.

Du har vel traction control på den sykkelen - fikk du testet den?

Det krever tilvenning å få opp tempoet på bane selv om man har kjørt tidligere - spes hvis man også kjører på vei.
Det som på en bane virker skummelt fort i starten - ser ut som søndagskjøring fra tilskuerplass.

Som sagt dette var førerutvikling og ikke race day, vi skulle blant annet ikke kjøre forbi unntatt når fører foran kjørte til side for å slippe forbi. Jeg som du ser tar godt innpå førerne foran meg, men måtte bremse for ikke å kjøre forbi. La meg også litt bak for å ha litt avstand når langsida kom. Hadde satt Duc'en i sport modus, da endres TC, demperoppsett, ABS, gassrespons etc. kjørte ikke så hardt at elektronikken hindret meg. Men det er heftig å bremse ned fra 190 til 50 i enden av langsida for å kunne ta venstresvingen i enden. Både ABS og dempersensorer jobbet hardt da, men imponerende at støtdemperne ikke bunnet i den settingen. Var bare å slippe litt opp på bremsene og legge ned for å ta venstresving.  

Vi som var der ble delt opp i 3 grupper, grønn gruppe for nybegynnere og motorsvake MC'er, gul gruppe for de med litt erfaring fra bane og mange år på sykkel og rød gruppe for de erfarne banekjørerne.

Men igjen, jeg har lite erfaring fra banekjøring men valgte gul gruppe og de i rød var det ikke vanskelig å se at hadde både sykler og erfaring fra banekjøring. To sykler imponerte meg både med lyd, og banehåndtering det var en HP4 og en ZX10R de hadde peil.

Vis Medlemmets Profil

48 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 13 Mai 2014 - 20:43

Ja dette så ut til å være en fin tur.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 13 Mai 2014 - 22:59

ArcticTiger skrev:Ser hærlig ut MTS! Hvordan gikk det med Horna, kom de bittelitt fram?
Og det var godt å se sykkern din uten den fæle Topp-Båkksen på  cheers  Jeg ville ha skrudd av den fæle braketten til boksen og  Very Happy 

Jo, må innrømme at horna kom fram til tider. Men som den veloppdragne jeg er holdt jeg formasjonen slik jeg hadde fått beskjed om.

Trodde det var nok med å ta av topp boksen, men neida her skal braketten av også før AT er fornøyd.  Laughing 

Vis Medlemmets Profil

50 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 4:36

Er vel umulig at man unngår litt horn på bane...?
Var det greit selv om der var såpass mange deltakere?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next