Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MTS1200 Blogg, 2015

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 6:33

Hiv deg med på Senior MC sine kurs og banedager - da er det litt friere med forbikjøringer - og du kan kjøre ganske friskt etterhvert. Det gøyeste du kan gjøre på sykkel - og utrolig nyttig i uforutsette situasjoner på vei.

Disse modere syklene med mye effekt og topp kjøreegenskaper er du nødt til å dra på bane med ellers lærer du aldri å kjøre dem skikkelig.

Vis Medlemmets Profil

52 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 16:43

joo skrev:Er vel umulig at man unngår litt horn på bane...?
Var det greit selv om der var såpass mange deltakere?

Ja artig med litt horn i panna. Det er vel som du sier uunngåelig når en først er på bane.
Ja syns det,som sagt så ble vi delt opp i gruppen. Kjørte 20 minutter i min gule gruppe, vente 40 minutter og så nye 20 minutter på banen. Og dette syns jeg funket bra, fikk ned adrenalinet litt mellom hver 20 minutt.  Laughing   sunny 

Haya99 skrev:Hiv deg med på Senior MC sine kurs og banedager - da er det litt friere med forbikjøringer - og du kan kjøre ganske friskt etterhvert. Det gøyeste du kan gjøre på sykkel - og utrolig nyttig i uforutsette situasjoner på vei.

Disse modere syklene med mye effekt og topp kjøreegenskaper er du nødt til å dra på bane med ellers lærer du aldri å kjøre dem skikkelig.

Eng i at skal en kjenne på hvilke muligheter som ligger i sykkelen må en på bane. Merket at det ble slapt å kjøre i 60 - 70 på vei etter en banedag. Men fikk lasta av horna og tilbake til normal defensiv / forsiktighet gikk også greit.

Vis Medlemmets Profil

53 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 19:48

Nå er Multistrada'en vasket og klargjort etter en våt og regnfull helg på Rudskogen.

Men jeg har et spørsmål, jeg syns at bakbremsen er litt dårlig, Tok dette opp med Løvaas når jeg var der i påsken, men fikk til svar at dette var slik Ducati var. Her ser dere et bilde fra bremsevæske beholderen min, syns væsken ser veldig svart ut. Dette har jeg lest kan bety at det har vært mye varme i væsken.

Når jeg var hos Løvaas kikket jeg på nye Multistradaer og der var bremsevæsken lys. Se bilde fra brosjyren til Ducati.

Er dette grunnlag for en garanti reparasjon på den 1 år gamle sykkelen min?

Jeg har ikke fylt eller skiftet bremsevæske siden jeg fikk sykkelen. Har dere noen råd / tips.

Vis Medlemmets Profil

54 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 20:28

Og så er den over Max?

Bare tull at det skal være dårlige bremser, vel?? Slit sier kundebehandlere når de er trøtte og slitne og vil hjem.. Kan aldri tenke meg at Ducati er kjent for dårlige bakbremser...  study 

Vis Medlemmets Profil

55 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 20:58

Trollerud skrev:Og så er den over Max?

Bare tull at det skal være dårlige bremser, vel?? Slit sier kundebehandlere når de er trøtte og slitne og vil hjem.. Kan aldri tenke meg at Ducati er kjent for dårlige bakbremser...   study 

Kikk på denne linken Trollerud http://www.ducati.ms/forums/44-multistrada/351473-rear-brake-fixed-not-2.html så ser du at det ikke bare er meg som stiller spørsmål til dette.

Men hvor mye brukes bakbremsen, jeg tror vel at på gatekjøring så bruker jeg motorbrems og forbrems 98 % av tiden. Men etter å ha vært på bane ser jeg at i enkelte situasjoner så har bakbrems en funksjon. Hva mener dere, hvor mye brukes bakbrems?

Vis Medlemmets Profil

56 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 14 Mai 2014 - 23:03

Snodig farge. Tenkte straks at her hadde det havna Dot 5.0 på sykkelen... (Den er gjerne lilla)
Evt at det var blanda 5.0 med 4 eller 5.1... Lager grums og problemer.
Dessuten skal det absolutt ikke 5.0 på sykler som ikke absolutt skal ha det. Nu vet jeg ikke med Ducati, men vet HD og amerikanske militær-kjøretøy gjerne bruker denne bremsevæsken.

Men det var bare noe som slo meg da jeg så fargen.

Bakbremsebruk; jeg bruker mer bremseklosser bak enn foran, kommer nok av at det bremses veldig lite (twin med grotesk motorbrems) og at når jeg bremser er det helst i hårnåler. Og der henger jeg helst på bakbremsen før jeg svinger. Min måte å gjøre det på. Dessuten brukes bakbrems mest når man krypkjører på løst underlag.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Fre 30 Mai 2014 - 19:41

Tok en fridag i dag fra jobben og i og med at det var meldt bra vær både på Østlandet og Vestlandet tok jeg likegodt en rundtur.

Her har dere ruta, https://goo.gl/maps/o3jH7  Very Happy 

Reiste hjemmefra kl. 08.00 og klokka inn hjemme igjen kl 17.30 etter 606 km.

Kommer med litt bilder og video litt senere.

Vis Medlemmets Profil

58 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Fre 30 Mai 2014 - 20:08

MTS1200 skrev:Tok en fridag i dag fra jobben og i og med at det var meldt bra vær både på Østlandet og Vestlandet tok jeg likegodt en rundtur.

Ble jo en liten rundtur ut av det av en gammal og skrøpelig kropp (ja du har sagt det sjøl) :)

Er det langt mellom de fine dagene der østpå i år? Her sør har det vært sammenhengende finvær siden mars - nesten....

Vis Medlemmets Profil

59 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Fre 30 Mai 2014 - 22:42

Okda skrev:
MTS1200 skrev:Tok en fridag i dag fra jobben og i og med at det var meldt bra vær både på Østlandet og Vestlandet tok jeg likegodt en rundtur.

Ble jo en liten rundtur ut av det av en gammal og skrøpelig kropp (ja du har sagt det sjøl) :)

Er det langt mellom de fine dagene der østpå i år? Her sør har det vært sammenhengende finvær siden mars - nesten....

Ja, har sagt det men ikke akseptert det. I dag sprengte jeg litt grenser 606 km på en og samme dag gir meg iallfall litt håp om at kroppen fremdeles henger med. Her er noen bilder fra i dag.

Vis Medlemmets Profil

60 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 30 Mar 2015 - 23:48

Hadde tenkt meg til Holmestrand i dag, for 12 000 sørvise og bytte av dekk. Men dagen i dag var ikke planlagt som start på sesongen tydligvis, snøen lavet ned og jeg måtte bare avbestille timen.
Gjør et nytt forsøk 14. april, må rekke Andebu pølsetreffet. Sad

Vis Medlemmets Profil

61 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 30 Mar 2015 - 23:59

Hoho,det er kjekt med snø santa

Sørrvisen tar dere vel på tunet i Andeby?

62 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 6 Apr 2015 - 18:56

Da var påsken over og som vanlig er det vask og polering av sommerkjøretøyene på programmet i dag.

Nå er de klare for en ny sesong.

Vis Medlemmets Profil

63 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 6 Apr 2015 - 22:13

MTS1200 skrev:Da var påsken over og som vanlig er det vask og polering av sommerkjøretøyene på programmet i dag.

Bra at du er i rute med kjøretøyene, Very Happy  Så møtest vi om ikke for lenge pale

Vis Medlemmets Profil

64 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Man 6 Apr 2015 - 23:00

dag-zzr skrev:
MTS1200 skrev:Da var påsken over og som vanlig er det vask og polering av sommerkjøretøyene på programmet i dag.

Bra at du er i rute med kjøretøyene, Very Happy  Så møtest vi om ikke for lenge pale

Den er grei Dag, vi møtes vel i Andebu om ikke lenge. Vi er en gjeng som skal møtes kl. 10 på Langebru for felles kjøring ned til AT. Du er hjertelig velkommen dit hvis du ønsker. Blir en liten omvei, men hva gjør vel det. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

65 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Ons 8 Apr 2015 - 23:18

MTS1200 skrev:
dag-zzr skrev:

Den er grei Dag, vi møtes vel i Andebu om ikke lenge. Vi er en gjeng som skal møtes kl. 10 på Langebru for felles kjøring ned til AT. Du er hjertelig velkommen dit hvis du ønsker. Blir en liten omvei, men hva gjør vel det. Very Happy

Ække store omveien, men jeg skal jobbe på Puben og er vel ikke ferdig før 0300. Får se når jeg klarer i komme meg ut av senga. Rolling Eyes om det blir rett til andebua eller frokost på Langebru Very Happy

Vis Medlemmets Profil

66 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tor 9 Apr 2015 - 19:18

dag-zzr skrev:
MTS1200 skrev:
dag-zzr skrev:

Ække store omveien, men jeg skal jobbe på Puben og er vel ikke ferdig før 0300. Får se når jeg klarer i komme meg ut av senga. Rolling Eyes om det blir rett til andebua eller frokost på Langebru Very Happy

Den er grei, vi sees okke som. Venter ikke på deg, vi reiser fra Langebru ca. 10.00

Vis Medlemmets Profil

67 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tor 9 Apr 2015 - 22:45

MTS1200 skrev:
dag-zzr skrev:
MTS1200 skrev:
dag-zzr skrev:

Den er grei, vi sees okke som. Venter ikke på deg, vi reiser fra Langebru ca. 10.00

Aldri noen som må vente på meg Embarassed Bare spør Dexter... Mad

Vis Medlemmets Profil

68 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 14 Apr 2015 - 18:21

Da ble det en Holmestrand tur i dag, service på Ducatien og ny gummi både foran og bak. Litt utrivelig tur ned på formiddagen + 1 grad og snø i lufta. Hjemover i ettermiddag langt mer trivelig + 10 grader og sol.

Hos Løvaas var det full aktivitet, masse nye sykler som de måtte pakkes ut. Tror nok de hadde trengt ei god hånd til hjelp AT så du får komme deg nedover. Very Happy lol! Mye nye Diavel og Monster modeller som ble pakket opp mens jeg var der i dag.

Nå kan sesongen starte, skal bli godt å få kjørt litt før treffet hos AT i Andebu.

Vis Medlemmets Profil

69 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 14 Apr 2015 - 18:27

Bra du fikk fikksa Sykkern MTS cheers  Kjørte du til Holmestrand på det samma dekket som var utslitt i Lærdal Shocked

Ja hører Løvaas selger mange nye Ducatier i år, bare i jan-feb-mars -15 hadde de visst solgt 6 stk mer enn i hele 2014.
Men det blir nok ikke noe sykkelutpakking  på meg i år ser det ut til, programmet er fullt når jeg er sørpå.
Ikke lenge til vi sees i Andebu igjen den 26, Velkommen skal du være Very Happy

Vis Medlemmets Profil

70 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Tir 14 Apr 2015 - 19:14

ArcticTiger skrev:Bra du fikk fikksa Sykkern MTS cheers  Kjørte du til Holmestrand på det samma dekket som var utslitt i Lærdal Shocked

Yepp, samme dekket. Kom meg hjem fra Lærdal og ned til Holmestrand idag. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

71 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Søn 26 Jul 2015 - 0:14

Ble en liten ettermiddags / kveldstur i dag, fint kjøre vær. Møtte litt regn helt på slutten av turen, lite biler så det gikk an å kjøre litt inspirert i dag. Ble denne ruten

https://goo.gl/maps/fLdtf

Ble noen få bilder:

Liten pause ved Rødberg dammen.

Ved Tunhovd dammen, de har oppgradert dam krona så det ser veldig fint ut

Fikk en god forhjulsløft i 2. gear i dag. Dro litt ut på 1. gear, la inn 2. gear og lot det stå til. La meg godt framover, men kjente godt at forhjulet løftet seg. Er ikke ofte dette skjer, men er litt OK en gang i blant.

Vis Medlemmets Profil

72 Re: MTS1200 Blogg, 2015 on Søn 26 Jul 2015 - 6:01

Fin rute. Artige veger forbi Haglebu og Eggedal hvis der er lite biler på vegen cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3