Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Voodoodoo's Blogg

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Voodoodoo's Blogg on Ons 14 Aug 2013 - 22:30

Siden blogging er så in og Kliffhanger så hekta at han har lest ut hele kvinneguiden.no må jeg bare bidra med litt mer intetsigende lesestoff.

Startet mitt mcliv del2 med å kjøpe meg en godt brukt 98 Honda CBR1100xx i 2003.
"Ho Honda" Tjente meg godt i 5 år og blei flittig brukt på kryss og tvers av Norge og Alpene.
Bilder på "det andre forumet" her: http://www.bike.no/user/18734/garage/126589
Det blei fast rutine med vårtur til Nurburgring i Mai og Helgetur på vestlandet i Juni samt et par 16dagers turer i Alpene. i løpet av de 5 åra.
Spesiellt Alpene i 2006 og Nurburgring/Assen i 2007 var fine turer.
Våren 2008 kom det en vaktmester fra vestlandet og pakket henne bak i en varebil og jeg var uten sykkel, vemodig.

Men jeg hadde en plan. Under alpeturen i 2006 parkerte jeg nemlig ved siden av en splitter ny Kawasaki ZZR1400 ved Comosjøen. Bestemte meg der og da at en sånn måtte jeg bare ha..... når den kom i svart.

Så derfor ble det intens jakt på ny sykkel i påska 08.
Etter mye vurdering hit og dit pakka jeg bil og henger og satte kursen mot Tyskland rett over påske og henta meg en nesten ny (3'km) hos forhandler rett syd for Hamburg.
Husker det hadde vært uvær og snøstorm nedover så jeg fikk ikke prøvkjørt men sykkelen var strøken og garanti det hadde jeg. Så fort vegen var bar hjemme så var det prøvetur og FOR en maskin.
Første turen var en opplevelse med en spennende avslutning da en skrue plassert i forhjulet bestemte seg å forlate hjulet sammen med all lufta i en hastighet på ca. hundreoghelvete. Alle som har prøvd dette veit at en mc med flatt forhjul blir understyrt, VELDIG understyrt.
Men for å si det som Theodor(gammel barnetvhelt) det gikk jo bra jo...

Her er forresten sykkel'n : http://www.bike.no/user/18734/garage/126823

Sesongen 2008 blei det Nurburgring Alpene og SBK på Monza samt endel flotte turer i Norge.
Blandt annet Sognefjellet i slutten i Sept.

I 2009 kjørte jeg masse i Tyskland, Nederland og Belgia. Hadde nær familie bosatt like ved Brussel og pendlet derfor nedover ca. ei uke i måneden. Det ble 4 turer på Nurburgring samt på kryss og tvers i området Ardennene/Mosel.
Avsluttet sesongen med å "totalvrake" ZZR'n på autobahn på veg nedover en tidlig morgen i September. Ett stk. vogntogsjåfør vinglet over i mitt felt og presset meg ut i ei rekke vegarbeidskjegler. Dro med meg en 6-7 stk av typen med blinklampe på toppen og kom til allt hell ut bak trailern på hjula. Men ZZR'n hadde skader for ca. 100'

Plastikk er dyrt!

Fikk sykkelen reparert på samme forhandler som jeg kjøpte den året før(var tilfeldigvis nærmeste sjappe) og henta den blank og fin på henger i påska 2010.

Den vanlige Nurburgringturen 2010 samt litt pendling til Belgia før jeg solgte sykkelen i slutten av Juni(fikk omtrent like mye igjen for den som jeg gav v. handel i 08).
Angra selvfølgelig som ei bikkje på salget men klarte nå komme meg gjennom sommer og høst.

Dette kunne selvfølgelig ikke vare og da kjørekompisen lurte på hva slags sykkel jeg skulle ha på Nurburgringturen i 2011 var veien kort til Finn.no
Tenkte jeg bare skulle ha meg noe rimelig og artig som også fungerte med passasjer og handla meg en godt brukt Kawasaki ZX9r.
Denne: http://www.bike.no/user/18734/garage/128897
Men standard så var dempinga så som så og det var litt annet som måtte fikses så da blei det wilbers demper bak og fjærer og overhaling på framdemperen. Allt tilpasset mitt lubne legeme.
Overraskende god tursykkel egentlig og den fungerte veldig bra over humpene i telemark og i kompresjonen i fuchsröhre.
Fikk filmet et par runder på Nordsløyfa, var artig iom at vi fikk kjøre vln løypa. 24km pr. runde:

Prøvde å vente på noen kjørekompiser på denne runden men blei litt lei...

Forsøkte å komme meg på norgestreffet men feiga ut når vegen opp til hytta manglet(har hytte på Høvringen) og klokka nærma seg midnatt. Krasja på gjesterommet hos min onkel og tok valdresflya hjem dagen etter.
Var greit dårlig vær over fjellet:

Brukte også sykkelen på 15 dagers mcferie med passasjer til Kroatia via dolomittene, stelvio mm. Bortsett fra litt snaut med bagasje og lett forhjul funka det fint.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/VD8hAG1imWLFAWQPND6hOG8mBsJ7_TNh4VpVWAxgZ1o?feat=directlink

Allt i alt funka Zx9'n flott som TouRingsykkel, tok sikte på å beholde den i flere sesonger.

I vår blei det litt småkjøring her hjemme før den årlige Nurburgringturen i Mai. Kort fortalt så endte ZX9'n sine dager i autovernet på Höhe Acht pga kjølevæske fra en bil. Vi var 3 stk som gikk ned i samma sving.
Bilder:

Slapp fra det med et brannsår på venstre pekefinger  :thumleft

Blei et naturlig opphold i kjøringa pga. dette.

Bestemte meg ganske tidlig etter smellen for å kjøpe meg en ny turbuss og da for å prøve noe nytt. Leita derfor etter en pent brukt Hayabusa gen1. Letter sagt enn gjort å finne slikt til vettug pris her hjemme og etter å ha sett på noen utslitte oppripa eksemplarer samt en og anna "fake" fulleffekter kasta jeg meg over mobile.de
Plukka meg ut en 3-4 pene eksemplarer og pakka bil og henger og satte kursen sydover.
Slo til på en tannlegekjørt 2003 modell med 23' på telleren, fikk den meget rimelig da den hadde stått de siste 5år og det måtte skiftes dekk, drivpakke olje og litt småtteri. Men serviceheftet var plettfritt og en velbygd japaner har ikke vondt av litt garasjestøv.
Regnestykket på sykkel, frakt, avgifter(skrekk o gru) og nye hjul sa meg at sykkelen hadde kosta meg omtrent 92 tusenlapper når den omsider var klar for norsk landevei. Synes ikke det var gæærnt.

Foreløpig har jeg ikke gjort så mye med den bortsett fra å ta en service og bytte kjede/drev men litt har det blitt.
Har montert:
Pro oiler automatisk kjedesmører
Sw-Motech tankveske med 12v kobling
Sw-motech rack til sidevesker og toppboks
Givi E41 sidevesker samt V46 Toppboks
Symtec varmehåndtak

Bilde av mopeden:

Får vel legge med ei dynomåling også, mest for at Haien skal få følelsen av at han har fått NOE igjen for de småpengene han har kosta på karbongrisen sin affraid 

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Voodoodoo's Blogg on Tor 15 Aug 2013 - 2:26

Morsomt å lese denne ....  har jo noen likhetspunkter med mitt 2. mc-liv - som startet 2006 med en 1100xx - var også i Assen 2007 MotoGP .... med Busan.  Og godt å se at du endelig har forstått hva som er en ultimate sykkelen etter å ha prøvd diverse ræl...

....utrolig mange muligheter med Busan vet  du....    og så billig som det er...

Er jo flott den sorte utgaven av Gen1 ....

Vi må for pokker få til en tur i løpet av høsten - en hel lørdag - sør-norge rundt... så drar vi innom GV1200 og spinner litt på plenen hans og skremmer bikkja...

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Voodoodoo's Blogg on Tor 15 Aug 2013 - 2:56

Haya99 skrev:Morsomt å lese denne ....  har jo noen likhetspunkter med mitt 2. mc-liv - som startet 2006 med en 1100xx - var også i Assen 2007 MotoGP .... med Busan.  Og godt å se at du endelig har forstått hva som er en ultimate sykkelen etter å ha prøvd diverse ræl...

....utrolig mange muligheter med Busan vet  du....    og så billig som det er...

Vi må for pokker få til en tur i løpet av høsten - en hel lørdag - sør-norge rundt... så drar vi innom GV1200 og spinner litt på plenen hans og skremmer bikkja...
Bør la seg gjøre å ta en lørdagstur ja.. du kan jo rulle oppigjennom en dag så kan jeg vise deg noen rare veier i indre telemark før vi setter kursen over Imingfjell og rusler nedover Via plenen til GV på Vikersund.

Er jo finfin vei å kjøre om du legger turen over Vindfjell, Siljan og Valebø.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Voodoodoo's Blogg on Tor 15 Aug 2013 - 3:41

Voodoodoo skrev:
Haya99 skrev:Morsomt å lese denne ....  har jo noen likhetspunkter med mitt 2. mc-liv - som startet 2006 med en 1100xx - var også i Assen 2007 MotoGP .... med Busan.  Og godt å se at du endelig har forstått hva som er en ultimate sykkelen etter å ha prøvd diverse ræl...

Bør la seg gjøre å ta en lørdagstur ja.. du kan jo rulle oppigjennom en dag så kan jeg vise deg noen rare veier i indre telemark før vi setter kursen over Imingfjell og rusler nedover Via plenen til GV på Vikersund.

Er jo finfin vei å kjøre om du legger turen over Vindfjell, Siljan og Valebø.
Trur jeg har kjørt de fleste asfalterte veier i telemark- morro å se om du har noen nye på lager.... ikke lenge siden Siljan - Nordagutu - Bø - Seljord-Kviteseid og ned til Skilen via Flåvatnet.

Veien fra Sauherad -Granherad -og opp til Ble-veien er jo suveren... siste delen nyasfalt.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Voodoodoo's Blogg on Tor 15 Aug 2013 - 10:58

Har ei favorittrute som går hjemmafra via Bø til Seljord, så ned til kviteseid over til vrådal, inn til vråliosen over til Dalen, opp til Åmot over øyfjell ned via åmotsdal til nutheim og over til svartdal, hjartdal og ned til saulandsstøtta, deretter gransherad ormemyr bolkesjø og hjem via Notodden. En passelig runde.. Kan utvides ved å legge turen opp over gaustatoppen og inn til austbygde over imingfjell til bjørkeflåta så dagali, Geilo og så kan vi eventuelt lage donuts hos GV før vi splitter opp ved vestfossen..
Det blir rundt regna en dagstur :0)

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Voodoodoo's Blogg on Tor 15 Aug 2013 - 12:23

Den er jo flott den ... har ikke kjørt den fra Åmot til Nutheim - annet enn med bil - ellers har jeg kjørt de veiene - men det er flotte veier og landskap.... så det kan vi klare flere ganger....

Hvordan er forresten Busan på Nurburg ifht de andre syklene du har kjørt der?

Må prøve å få blitt med på den mai-turen engang...

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Voodoodoo's Blogg on Tor 15 Aug 2013 - 23:11

Det var da volsomt til hærping av Kawasakier bounce Blir det BUSA fremover på deg??

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 19 Aug 2013 - 10:54

Haya99 skrev:Den er jo flott den ... har ikke kjørt den fra Åmot til Nutheim - annet enn med bil - ellers har jeg kjørt de veiene - men det er flotte veier og landskap.... så det kan vi klare flere ganger....

Hvordan er forresten Busan på Nurburg ifht de andre syklene du har kjørt der?

Må prøve å få blitt med på den mai-turen engang...
Busan er litt treig i styringa som std. Så jeg må nok heve den betraktelig i rævva og så må det stives opp framme. Kommer til å handle inn en wilbers bak samt fjærer tilpasset meg og skifte olje og simringer i vinter. Bakkeklaringa fikk jeg ikke utfordra da jeg kjørte som ei pingle i svinga i år.
Org. Bremsene er jo også et kapittel for seg kaller de bare for svampebob så mulig det blir kjøpt inn adaptere og brembo 4stempla i vinter.
Men sånn ellers funka det greit, sporstødig og bra trøkk ut av svinga. Er piloten det står på og han begynner å bli gammal og for-nuftig affraid 

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 19 Aug 2013 - 10:59

dag-zzr skrev:Det var da volsomt til hærping av Kawasakier bounce Blir det BUSA fremover på deg??
Tja, nå henta jeg busa'n i fjor og så har jeg ikke for vane å skifte ut så ofte så Busan får vel rulle til den har gått en 50-60' tenker jeg og da snakker vi 2016-17

Men om det blir Busa neste gang er helt åpent. Blei busa denne gang pga. at det er den eneste hypertourer'n jeg ikke har hatt. Nå har jo BMW en fin en som heter k13s så det er mulig det blir en sånn neste gang..... Eller nyeste ZZR1400, den er også fin.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 19 Aug 2013 - 11:08

I helga har jeg vært med "de fra den andre siden" på høsttur.

Må si de var en meget hyggelig gjeng å kjøre med og et par tre av de kjørte også ganske friskt sjøl om jeg savna å dra på litt på rettstrekkene mellom svinga. Very Happy 

Svingte unna temaet moderering da det hadde blitt omtrent som å diskutere religion og politikk...

Allt i allt 184mil på tre svingete dager bounce 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 19 Aug 2013 - 14:04

Takk for laget.
Det er jo i svingene det er kjekt å kjøre fort, og når man ikke har en sånn høyfartsmaskin som deg så vil det jo virke som lusekjøring på rettstrekkene uansett. Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 19 Aug 2013 - 20:52

Snikkeren skrev:Takk for laget.
Det er jo i svingene det er kjekt å kjøre fort, og når man ikke har en sånn høyfartsmaskin som deg så vil det jo virke som lusekjøring på rettstrekkene uansett. Twisted Evil 

Enig i at det er artig å kjøre fort i svinga men det må da gå an å kjøre fortere på rettstrekene.

Uansett imponert over kjøringa med TDM'n snikker'n når fothvilere og eksos skraper godt nedi er det absolutt godkjente nedlegg:D 

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 19 Aug 2013 - 21:04

Neste år skal jeg kjøre uten sidevesker. Kanskje den ikke blir så vinglete i høy hastighet da. Hmm. Må testes før den tid kjenner jeg. Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Voodoodoo's Blogg on Tir 20 Aug 2013 - 1:17

Snikkeren skrev:Neste år skal jeg kjøre uten sidevesker. Kanskje den ikke blir så vinglete i høy hastighet da. Hmm. Må testes før den tid kjenner jeg. Twisted Evil 

bounce 

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 26 Aug 2013 - 19:00

Lagt 3m folie over hele tanken + ny Carbon tankbeskytter.
Blei sånn 90% fornøyd... Men flere riper blir det iaffal ikke.

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 26 Aug 2013 - 21:23

Du burde få deg belegningsstein på gårdsplassen din clown 

17 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 26 Aug 2013 - 22:06

KliffArne skrev:Du burde få deg belegningsstein på gårdsplassen din

Han har jo begynt på platting-ser du vel  tongue

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Voodoodoo's Blogg on Tir 27 Aug 2013 - 6:42

Ja faen, beleggningsstein hadde vært fint......

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Voodoodoo's Blogg on Fre 31 Jan 2014 - 18:01

Driver å pimper Haya'n til touringsykkel, går helt motsatt veg av Carbongrisen til haien.

Har derfor gått til innkjøp av mv-verholen styrehevere. I tillegg så er D endel annet som skal boltes på:

Fikk disse i posten i dag så da blir det nok skikkelig bitt i bremsene. Vekk med Tokico driten!

Vips der var Pazzo racing hendler også på veg i posten :thumleft

Og så er fremgaflene på veg til Wilbers i tyskland for komplett overhaling samt at det kommer en sånn en bak:

Skal i tillegg montere et kit for å heve den 20mm slik at den blir litt mer kvikkstyrt og ikke tar nedi så tidlig.

på Komfortsiden så skal Mv-verholen styreheverne på sammen med nye stålspundne bremseslanger.

Har laget meg ladekontakt under passasjersetet så jeg slipper å ta av sal/ut batteri for vedlikeholdslading. tenkte egentlig å bare lage til en ZX12 til en kompis der batteriet sitter jævlig kukete til men med det samme jg var i gang fikset jeg det til haya'n samt en Viffer(biltema solgte jo bare kontakter i 10-pack).

Ja åsså fikk jeg tak i en slik en:

Snap-on Atech2fr100b momentnøkkel til 1800 spenn og det med kvittering og ikke minst kalibrering fra nov. 13. Dissa koster 5500+ mva. nye

Håper jeg med dette kan spare mye peeng på å la være å dra over gjenger på div. alu deler  :scratch

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Voodoodoo's Blogg on Lør 1 Feb 2014 - 9:20

nuvel - det er jo mest gåfortgreier du handler - mens du prøver å snakke det ned…. er du blitt feitere siden du må heve styret …. selv holder jeg meg i underkant av 120….lett og fin i kroppen...

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Voodoodoo's Blogg on Lør 1 Feb 2014 - 10:51

Haya99 skrev:
nuvel - det er jo mest gåfortgreier du handler - mens du prøver å snakke det ned….  er du blitt feitere siden du må heve styret …. selv holder jeg meg i underkant av 120….lett og fin i kroppen...

Har faktisk blitt lettere Haien, ser kanskje 105 tallet før våren. Styrehevere er for komforten.

Åssen går det med yogatreninga, er du i stand til å få beina på fotpinnene nå?

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Voodoodoo's Blogg on Lør 1 Feb 2014 - 20:15

Voodoodoo skrev:
Haya99 skrev:
nuvel - det er jo mest gåfortgreier du handler - mens du prøver å snakke det ned….  er du blitt feitere siden du må heve styret …. selv holder jeg meg i underkant av 120….lett og fin i kroppen...

Har faktisk blitt lettere Haien, ser kanskje 105 tallet før våren.  Styrehevere er for komforten.

Åssen går det med yogatreninga, er du i stand til å få beina på fotpinnene nå?

105…pingle..

….er nok enklere å justere de litt ned …. har gitt beskjed til crewet...

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Voodoodoo's Blogg on Søn 11 Mai 2014 - 12:01

Trygt tebake fra årets første tur.
Blei 7 dager i Adenau og omegn med 4 gode venner, bilder & sånn dukker opp illøpet av uka.

Rota meg forøvrig borti noe mcpoliti i lux og makan til gestapister har jeg ikke støtt på før.
Allt var visst feil med sykkelen.

Eksosen var feil, det var visst feil merking og for mye lyd.
Styreheverne var ikke montert av verksted så tüv papira var ikke gyldige.
Slike bremseslanger var visst helt livsfarlige når de ikke var stempla inn i vognkortet.
Åsså kjørte jeg med kamera montert og deeet va visst så ille at de ikke hadde sett makan.

Toppa allt med at jeg ikke hadde E merka bremseskiver.

Totalklikken kom da jeg forklarte at sykkelen var fra 03 og ikke hadde E-typegodkjenning.
Dessuten dro jeg den gode om at det var en Norsk sykkel og at vi ikke er i EU og ikke har krav om EU godkjenning etc. etc.
Dro paralellen med hva om en amerikaner kom kjørende med en US sykkel med US papirer, fikk den da kjøreforbud etc. etc.

Enden på visa, Støytest som viste 98db målt på stedet og sur mine iom at det var innafor grensa.
Tilsnakk for kamera og god tur hjem.

Egentlig trur jeg han bare var furten fordi han hadde stalka oss med laser'n sin i flere timer uten å få tatt oss og når han endelig sto der klar i 50 sona med målet i sikte kom vi tassende i 40..

Forøvrig fikk kompisene på sv1000 og ZX12 75 euro hver for støy og aller nådigst lov til å kjøre ut av landet (1,5km)..

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Voodoodoo's Blogg on Søn 11 Mai 2014 - 22:27

Blir spennende å se på bilder fra turen. Tok du bilder av gestapistene??

Trudde det var slutt på sånn trakkasering nå?

Hadde en omtrent en tilsvarende episode selv. Det var inn mot Berlin i 87... Var jo kjent at autobahnpolisen lå å lura for å skaffe vestlig valuta i kassa (sin egen).
Hadde kjærringa bakpå og vi kjørte fint i 99 km/t. Jeg hadde parkert beina på motorblokka (GS1000G) en hand på gassen. Den andre brukte jeg til å peke på vakttårn og annet av interesse.
Så at jeg hadde bil med blålys bak meg en stund, før en meget sliten hvit/grønn Lada klarte å komme opp på siden av meg.
Ut av vindu vifter en hand med et stoppskilt, frenetisk. Når bilen nesten er oppå fothvileren skjønner jeg jo at det er meg han vil stoppe.
Trur ikke Lada'n hadde så gode bremser som meg. Bilen stoppa hvertfall 30 m forran oss. Ut kommer en polis, stram i maska og løper tilbake til meg.
Uniformen var derimot ikke stram. Uniformen så ut som han hadde sovet noen dager i den... Alle tennene var heller ikke på plass i munnen heller  Laughing 
På et høylytt tysk begynte han å forklare hvorfor jeg ble stoppet: Jeg hadde ikke beina på fotvilerne og kun en hand tidvis på styre!!!! JAHWOL- sa jeg. Problem?? JA,JA- jeg hadde ikke foten på bremsen!!
Da blanda finnmarkingen jeg hadde bakpå seg HØYLYTT inn i diskusjonen. Lurte på om han kjente tilforholdet mellom bak og forbrems, ispedd uttrykk som bare en finnmarking har - og egner seg derfor ikke å gjenngi..
Ble nok litt usikker på hvordan han skulle takle situasjonen han stasi'n. Han ropte på kollegan som kom for å bistå med å prøve å forklare en meeeget opphisset finnmarking- at den kjøringen jeg hadde bedrevet kvalifiserte til bot!!!
Etter litt mere munnhuggeri roet alle seg ned og blokka kom fram. Husker ikke om det var 100 eller mer i bot.
De ville ha beløpet kontant og i vestmark... Da jeg sa at vi kun hadde reisesjekker og ikke kontanter, kom det noen gloser på et dannet tysk ..
Jeg ba finnmarkingen holde kjeft slik at vi kunne komme oss avgåre før vi ble skutt og kasta i grøfta.
Heldigvis virket det, og vi fikk kjøre videre med streng formaning om å stoppe å betale boten på kontrollposten som var litt nærmere Berlin..
Regna med at polisen hadde gitt beskjed om at vi var på vei slik at vi ble stoppet på nytt. Når vi kom til kontrollposten var alle opptatt med å lyse under og rote gjennom bagasjen på noen biler.
Jeg tok sjansen. Stoppa ikke og ble heller ikke skutt etter...den gangen..

Har boten og noen andre rariteter arkivert et sted.. En av mange episoder i det tidligere øst.

Takk for lånet av tråden din  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Voodoodoo's Blogg on Man 12 Mai 2014 - 18:54

Her e et bilde av Nazipurk-innen når hun skriver eksosbot for kompisen.
Det var visst ikke lov med kamera heller i Lux så det er kun et litt ufokusert mobilbilde av seansen. trur noe av det blei med på en video også:

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next