Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ka du sa? Flytevæst???

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 5]

101 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 19 Jun 2014 - 7:29

Her lest meg litt opp på MC-ulykker.

Det slår meg at av alle som veltet på MC hadde de alle til felles at INGEN av impliserte parter brukte flytevest.
Kanskje bare tidsspørsmål før der kommer påbud om bruk av flytevest på MC også.  affraid 

Vis Medlemmets Profil

102 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 9:55

Jaja så ble vestpåbudet innført da....

Men så viser det seg at de fleste drukninger skjer fra land!!! ...... det betyr at vi snart kan forvente å få et generellt påbud om å bruke vest. Og de aller fleste ulykker skjer i hjemmet........ så da...

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=2225208&cat=4916

Vis Medlemmets Profil

103 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 15:25

Haya99 skrev:Jaja så ble vestpåbudet innført da....

Men så viser det seg at de fleste drukninger skjer fra land!!!  ...... det betyr at vi snart kan forvente å få et generellt påbud om å bruke vest. Og de aller fleste ulykker skjer i hjemmet........ så da...

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=2225208&cat=4916

Endelig noen nyheter det kanskje går an å krangle litt om ... hvis noen tar på seg rollen som "idioten" og forsvarer påbudet. Det kan jeg gjøre. clown
Har ikke diskusjonen alltid dreid seg om drukning fra fritidsbåt ... i så fall vil jo redningsvest sannsynligvis være det mest hensiktsmessige.
Det finnes sikkert virkemidler som er bedre egnet for bruk på land.
For min del er det ganske greit og naturlig å bruke vest i såpass små båter, og om jeg skulle gå i båt uten vest, tviler jeg på at jeg møter noen kontroll. Om jeg skulle treffe kontroll, så fortjener de nesten 500 kr for innsatsen .. egentlig driter jeg i påbudet.

Jeg vil forresten ikke forsvare påbudet likevel ... trur eg ... kanskje for barn? Hvis ikke det finnes allerede?
Jeg mener jeg hørte på radio at i fjor druknet det 21 stk fra fritidsbåt, alle voksne menn.

Idea Shocked Resultatet av påbudet viljo bli ferre damer pr mann Suspect

Vis Medlemmets Profil

104 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 15:50

De fleste som drukner (i båt) detter til vanns når de ligger i ro ellers så har de 50 knop rett i steinrøysa i fylla med svær RIB..
begge disse gruppene vil ha mindre effekt av påbudet slik det er utformet..

siden de fleste detter uti fra land så muligens det skulle vært et vestpåbud i "100meters sonen" ved kysten(og alle innlandsvann) lol!

Vis Medlemmets Profil

105 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 16:34

Det begynner å bli litt i meste laget av påbud og forbud,kjenner jeg. Lurer på om jeg er iferd med å slutte meg til Trollis'en.

Igår kjørte jeg forbi et par Polltibiler som sto parkert på en utkjørsel,og like etter ser jeg en sivil karakter sitte i et busskur med walkie talkie i hånda,tydeligvis speider han etter noen som enten mangler bilbelte eller snakker i telefonen.Der og da syntes jeg det så noe meningsløst ut,det bare plutselig slo meg Suspect

Så bare på trass,så dro jeg GS'en oppimot det fårete klistremerket på speedometeret gjennom t-forbindels tunnelen. Der tok de inn 5 millioner i fartsbøter ifjor,hos meg fikk de ingenting afro

106 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 16:45

Jada, helt enig i at det nok påbud og forbud alle retninger ... det er nesten greit at voksne menn drukner. Det finnes hjelpemidler for de som er interessert.

Vis Medlemmets Profil

107 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 16:55

jhn skrev:Jada, helt enig i at det nok påbud og forbud  alle retninger ... det er nesten greit at voksne menn drukner. Det finnes hjelpemidler for de som er interessert.

De fleste voksne menn som drukner fra båt blir funnet med buksesmekken åpen !!! Det må da kunne gå an å forstå at trykket ikke alltid er så stort som det kjennes ut som, det er allikevel langt utover ripa. Den er heller ikke så lang som du tror i hodet.... No

I tillegg til promille da..

Vis Medlemmets Profil

108 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 17:47

Palma skrev:
jhn skrev:Jada, helt enig i at det nok påbud og forbud  alle retninger ... det er nesten greit at voksne menn drukner. Det finnes hjelpemidler for de som er interessert.

De fleste voksne menn som drukner fra båt blir funnet med buksesmekken åpen !!! Det må da kunne gå an å forstå at trykket ikke alltid er så stort som det kjennes ut som, det er allikevel langt utover ripa. Den er heller ikke så lang som du tror i hodet.... No

Er det frekt å antyde at dette Darwinismens løsning for å filtrere bort de som "ikke rekker over ripa" ? Cool

Vis Medlemmets Profil

109 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 17:56

knutk skrev:
Palma skrev:

Er det frekt å antyde at dette Darwinismens løsning for å filtrere bort de som "ikke rekker over ripa" ? Cool

Tar så lang tid det der - det de kunne gjøre ville være å forby pissing over rekka med lavt trykk??? Shocked

Vis Medlemmets Profil

110 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 18:57

Ellers er det jo det ultimate:forby idioti... clown

Vis Medlemmets Profil

111 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 19:03

mekkern skrev:Ellers er det jo det ultimate:forby idioti... clown
Det blir vanskelig.
Hvem skal da styre landet? Taxisjåførene? What a Face

Vis Medlemmets Profil

112 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 19:12

bikeridr skrev:
Det blir vanskelig.

du er inne på noe der...
også hadde internettforumene blitt veldig stille...... What a Face

Vis Medlemmets Profil

113 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 19:21

mekkern skrev:
bikeridr skrev:
Det blir vanskelig.

du er inne på noe der...

@Mekkiz: Øhhh, for å presisere litt ang det der med  internettforumene, det du egentlig mener å si, er vel at det hadde blitt veldig stille "Der Borte", men her hadde vi ikke merket noe Arrow

Vis Medlemmets Profil

114 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 26 Mar 2015 - 19:44

ArcticTiger skrev:
mekkern skrev:
bikeridr skrev:
Det blir vanskelig.

du er inne på noe der...

@Mekkiz: Øhhh, for å presisere litt ang det der med  internettforumene, det du egentlig mener å si, er vel at det hadde blitt veldig stille "Der Borte", men her hadde vi ikke merket noe Arrow

Vi får ta det litt sånn "generelt" og i runde vendinger slik at ingen skal føle seg støtt...eller glemt....Wink

Vis Medlemmets Profil

115 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Fre 27 Mar 2015 - 13:01

Vedr disse flytevestene..

Kan man ta dem av seg når man skal bade? No

Påbudt å ha dem på seg når man ikke er i vannet, lov å være uten flytevest når man faktisk ER i vannet?

Btw? Får man lov å bade med klær på til sommeren?

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Fre 27 Mar 2015 - 13:18

Trollerud skrev:Vedr disse flytevestene..

Kan man ta dem av seg når man skal bade?  No
Ja, selvfølgelig, men ikke før du har forlatt båten. Så må du ta den på før du klatrer om bord igjen
Trollerud skrev:
Påbudt å ha dem på seg når man ikke er i vannet, lov å være uten flytevest når man faktisk ER i vannet?

Btw? Får man lov å bade med klær på til sommeren?
Det er jo litt på samme måte som mc-hjelm ... påbudt på sykkelen, men valgfritt når du lander i grøfta

Vis Medlemmets Profil

117 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Fre 27 Mar 2015 - 22:16

Trollerud skrev:Btw? Får man lov å bade med klær på til sommeren?

Har man lov å bade uten klær? rabbit

118 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Lør 28 Mar 2015 - 10:11

Som selvutnevnt forsker har jeg den mening at flytevæst er en innretning for ledere i bedrifter som er som synkende skip å regne..
Den samme lederen tildeles litt lenger ut i prosessen en fallskjerm samtidig som gutta på gølvet fratas flytevesten og havner der vinden fører dem..kanskje på en øde øy Twisted Evil Arrow

Vis Medlemmets Profil

119 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Lør 28 Mar 2015 - 11:41

Du er inne på noe, Intruder, men du tar feil på ett punkt.
Ledere har ike flytevest, de har surfebrett.
Når bedriften og resten av de ansatt drukner etter å ha blitt fratatt flytevesten, karrer topplederne seg opp
på brettet og surfer videre til neste toppjobb.
Og fallskjermen ? Brukes til å pakke inn bonusen i, vel.

Vis Medlemmets Profil

120 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Søn 29 Mar 2015 - 14:38

Enklere hverdag for....noen

Det er jo slik det er.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5