Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ka du sa? Flytevæst???

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 5]

26 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tor 9 Jan 2014 - 16:59

mortal skrev:
Trollerud skrev:Nå skal ikke han Arne få på pukkelen for å ikke BRUKE vest, det er IKKE påbudt å bruke vest, det er påbudt å ha vest tilgjengelig i båten...

-Og da Arne lurte på hvem som skulle gi ham denne vesten, om han selv falt i vannet, hadde ikke snuten noe godt svar.

Molbolandets paragrafryttere fornekter seg ikke...
Tja, her kan man velge å idiotforklare loven, men det er ikke tilfeldig at påbudet ikke gjelder bruk av vest, men at det skal være tilgjengelig for alle. Loven er klar, og helt grei slik den er, synes jeg. Om man er ute i båt, så skal man ha vest tilgjengelig for alle i båten. Dette er bra om man skulle komme ut i uvær, eller båten får problemer og synker. Et påbud om bruk av vest i båt ville nok oppfattes som en stor ulempe for alle som ligger på sjøen en blikkstille godværsdag. Her har man laget lovverket slik at det opp til brukerne å bestemme når vesten skal på, men det er bestemt at alle skal ha mulighet for å ta på vest i båt. Jeg synes dette er helt ok.

At denne figuren nekter å følge lovene er jo greit nok, men da må han ta konsekvensene av det. I dette tilfellet var det et forelegg på 500,-. Å dra dette til retten er latterlig, og det er Arne som selv får svi for dette. Han kommer selvfølgelig til å bli dømt, og billigere blir det i alle fall ikke... Hadde det ikke vært noen journalist med på den turen, så hadde han kanskje sluppet unna med en advarsel?

hehe - ja det er faktisk litt fornuft i det meste og jeg kan med god samvittighet seile uten vest - for jeg har i båten….

og hele denne idiotforklaringa av myndighetene - hvem er idioter nå?

(sier dette uten å sjekke hva jeg har sagt i saken anledning for ei tid tilbake og risikerer at jeg har idiotforklart meg sjæl…. )

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Lør 11 Jan 2014 - 17:48

mortal skrev:
Tja, her kan man velge å idiotforklare loven, men det er ikke tilfeldig at påbudet ikke gjelder bruk av vest, men at det skal være tilgjengelig for alle. Loven er klar, og helt grei slik den er, synes jeg. Om man er ute i båt, så skal man ha vest tilgjengelig for alle i båten. Dette er bra om man skulle komme ut i uvær, eller båten får problemer og synker. Et påbud om bruk av vest i båt ville nok oppfattes som en stor ulempe for alle som ligger på sjøen en blikkstille godværsdag. Her har man laget lovverket slik at det opp til brukerne å bestemme når vesten skal på, men det er bestemt at alle skal ha mulighet for å ta på vest i båt. Jeg synes dette er helt ok.

At denne figuren nekter å følge lovene er jo greit nok, men da må han ta konsekvensene av det. I dette tilfellet var det et forelegg på 500,-. Å dra dette til retten er latterlig, og det er Arne som selv får svi for dette. Han kommer selvfølgelig til å bli dømt, og billigere blir det i alle fall ikke... Hadde det ikke vært noen journalist med på den turen, så hadde han kanskje sluppet unna med en advarsel?

Det finnes et alternativ til, selv om det nå stort sett har gått i glemmeboka:

Jurien kan "nullifisere" påtalen.

I gamledager var loven slik at man skulle dømmes av sine likemenn, og logikk gikk foran skreven tekst. Intet offer, intet lovbrudd.

Desverre for Arne er disse prinsippene forlatt og glemt, men dette kan være en gyllen anledning til å vekke nullifiseringen til live igjen..

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Lør 11 Jan 2014 - 20:58

Æ vil påstå at den godeste Arne e en god gammeldags tøvkuk.
Og denne idiotiske kampen hans for sunn fornuft e jo reine skjære galskapen,, og koster jo langt mere enn de 1000 kr i saksomkostninger han mest sannsynlig blir idømt. Han burde blitt idømt de reelle kostnader med galskapen sin.
Men Kystvakta burde jo ikke anmeldt fyren, de kunne nøyd sæ med en advarsel ... det har de full anledning til.
Påbudet om å ha flytevest med, og ikke på, e jo fornuftig. At han ikke ser det, og kaller påbudet vanvittig, tyder på at fyren sjøl kanskje e like vannvittig.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Lør 11 Jan 2014 - 23:26

Dette er bare surr bare for at kystvakta ikke er på facebook så drar dem med seg nordlys eller hva den lokalblekka heter ut på vest kontroll, dette er på lik linje med face bare for å vise hvor flink en er. Det de ikke tenkte på var at kunne møte en jocolor etter det må de pisse høyt opp på stolper.
Det blir som vi er ute å prøvekjører biken etter noen justeringer ikke hjelm og ikke redningsvest om vi blir stoppet vanker det tilsnakk, om de ikke hadde hatt med en eller annen blekke slik at de må vise seg. Arne var i vasse avstand fra kåken og om  de heller skaffet seg en face ellert twitter konto slik at de kunne valgt sjøl hva som offentliggjøres.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Søn 12 Jan 2014 - 20:41

jhn skrev:Æ vil påstå at den godeste Arne e en god gammeldags tøvkuk.
Og denne idiotiske kampen hans for sunn fornuft e jo reine skjære galskapen,, og koster jo langt mere enn de 1000 kr i saksomkostninger han mest sannsynlig blir idømt. Han burde blitt idømt de reelle kostnader med galskapen sin.

Her er jeg uenig.

Det er jo ikke gamlingen som har bedt om å gå i retten, det er jo påtalemakten som bruker 20 000 av VÅRE skattepenger for å drive inn 500. Veldig bekvemt å påtale pensjonister og gamle kjærringer, mye enklere og mere bekvemt enn å bruke systemet på kriminelle
Om ovennevnte benevnelse skal benyttes bør beskrivelsen gjelde Statsadvokaten.

Tror de fleste er samstemt om betydningen av redningsvest.
Dog er vi belemret med en rekke påbud som kun bidrar til inntekt for Staten.
Påbud om redningsvest i båt er ett av disse påbudene. Bruk av hjelm er et annet overflødig påbud.
Jeg skjønner godt hvordan en hjelm funker, men det burde være mitt privilegium å klistre hodet utover asfalten om jeg så ønsker. De som har noe å beskytte finner ut på egen hånd at det er lurt med hjelm, for resten er det bare bortkastede penger. Hvorfor skal vi mennesker bestandig tukle med Darwins lære?

Jeg regner med at gubben taper i retten, men jeg må si at jeg har stor forstålse for hans irritasjon over de mange fjollete påbud vi blir belemret av fra våre besserwisser folkevalgte.

Tipper Arne tenker at han er ferdig med barnehagen og greier å tenke og vurdere selv hva han trenger av sikkerhetsutstyr.

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Søn 12 Jan 2014 - 22:56

På den andre siden er det vel ikke mange andre land som kan skilte med ett "slagskip" til livbeltekontroll av hobbyfiskere. Kostnadene til en skarve rettsak er peanutts til sammenligning......

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Søn 12 Jan 2014 - 23:44

Okda skrev:På den andre siden er det vel ikke mange andre land som kan skilte med ett "slagskip" til livbeltekontroll av hobbyfiskere. Kostnadene til en skarve rettsak er peanutts til sammenligning......

Ja, man kan jo undres over om dette er optimalt resursbruk, all den tid man hele tida får ørene tutet fulle av hvor stramme budsjett og begrensede resurser der tildeles de ulike etater.  What a Face 

Finner det litt perspektivløst at man laster gubben for å belaste systemet ved ikke godta boten.

Vel vel. Vi bor i et fritt land, og hver og en tenker etter beste evner og står fritt til å mene hva man vil  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 6:04

Heldigvis får man, enn så lenge, lov til å MENE (nesten) hva man vil, men denne saken beviser jo at man definitivt IKKE får gjøre som man vil....

Dagen kommer når retten til frie meninger også skal innskrenkes, vent og se...  

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 7:39

Trollerud skrev:Heldigvis får man, enn så lenge, lov til å MENE (nesten) hva man vil, men denne saken beviser jo at man definitivt IKKE får gjøre som man vil....

Man kan jo mene hva man vil om andre stater og andre steder. I USA er det faktisk mulig å få en påtale dersom man gjør noe som er på kanten av det som er lovlig. Politimannen har lov til å utvise skjønn når han anser situasjonen slik at dette er riktig. Dette blir til og med vist på TV. Dette skjer faktisk i USA, spørsmålet er om ikke han Arne hadde blitt tatt med inn på Kystvaktskipet for nærmere konsultasjoner, men det er også en annen sak...

Her hjemme har de faktisk lov til å gjøre det samme. Problemet her er at enten evner de ikke å utvise skjønn eller så er de så nidkjære i tjenesten at de skal ha mest mulig på blokka når dagen er omme - ref MC politi på E18 Kristiansand - Arendal eller så er det stående ordre, ta så mange som mulig så vi kan dokumentere at vi gjør noe mens vi er der ute.

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 9:05

Okda skrev:
Trollerud skrev:Heldigvis får man, enn så lenge, lov til å MENE (nesten) hva man vil, men denne saken beviser jo at man definitivt IKKE får gjøre som man vil....

Man kan jo mene hva man vil om andre stater og andre steder. I USA er det faktisk mulig å få en påtale dersom man gjør noe som er på kanten av det som er lovlig. Politimannen har lov til å utvise skjønn når han anser situasjonen slik at dette er riktig. Dette blir til og med vist på TV. Dette skjer faktisk i USA, spørsmålet er om ikke han Arne hadde blitt tatt med inn på Kystvaktskipet for nærmere konsultasjoner, men det er også en annen sak...

Her hjemme har de faktisk lov til å gjøre det samme. Problemet her er at enten evner de ikke å utvise skjønn eller så er de så nidkjære i tjenesten at de skal ha mest mulig på blokka når dagen er omme - ref MC politi på E18 Kristiansand - Arendal eller så er det stående ordre, ta så mange som mulig så vi kan dokumentere at vi gjør noe mens vi er der ute.

Å sammeligne Norge med US når det gjelder politi; US er blitt en politistat der du kan bures inne for lang tid for bagateller - eller få en enorm tiltale for småting…. du kan også få livstid etter 3 mindre forbrytelser - tror ikke vi skal holde US som godt eksempel her - Norge er faktisk mye bedre mht politi.

Og når det gjelder regler og påbud - at det er påbudt med sikkerhetsbelte , hjelm og a ha redningvest i båt anser jeg ikke som non begrensing av min frihet. Men på den annen side kan du kaste deg ut fra en fjelltopp - havne i ura - og bli reddet av en Seaking - tilbringe 3 mnd på sykehus og 1 år på rehabelitering - gratis! Prøv det i US.

At frie meninger ikke er noe problem er jo Trollis et godt eksempel på …. når ikke han sitter inne er det neppe noe problem med ytringsfriheten...

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 9:34

Haya99 skrev:
Okda skrev:

Å sammeligne Norge med US når det gjelder politi; US er blitt en politistat der du kan bures inne for lang tid for bagateller - eller få en enorm tiltale for småting….   du kan også få livstid etter 3 mindre forbrytelser - tror ikke vi skal holde US som godt eksempel her - Norge er faktisk mye bedre mht politi.

Og når det gjelder regler og påbud - at det er påbudt med sikkerhetsbelte , hjelm og a ha redningvest i båt anser jeg ikke som non begrensing av min frihet. Men på den annen side kan du kaste deg ut fra en fjelltopp - havne i ura - og bli reddet av en Seaking - tilbringe 3 mnd på sykehus og 1 år på rehabelitering - gratis! Prøv det i US.

At frie meninger ikke er noe problem er jo Trollis et godt eksempel på …. når ikke han sitter inne er det neppe noe problem med ytringsfriheten...

Nettopp derfor brukte jeg USA som eksempel. Til og med der kan de bruke sunn fornuft. Har de mulighet for å få tak i deg her i landet så gjør de det, her er det ikke snakk om "påtaleunnlatelse".....

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 10:40

Okda skrev:
Haya99 skrev:
Okda skrev:

Å sammeligne Norge med US når det gjelder politi; US er blitt en politistat der du kan bures inne for lang tid for bagateller - eller få en enorm tiltale for småting….   du kan også få livstid etter 3 mindre forbrytelser - tror ikke vi skal holde US som godt eksempel her - Norge er faktisk mye bedre mht politi.

Nettopp derfor brukte jeg USA som eksempel. Til og med der kan de bruke sunn fornuft. Har de mulighet for å få tak i deg her i landet så gjør de det, her er det ikke snakk om "påtaleunnlatelse".....

Det virker som om du mener de har et bedre system i US?

Er jo mulig å utvise skjønn her også - har jo flere ganger blitt stoppet og sluppet billig unna selv… En polis i US som ikke liker trynet på deg kan skaffe deg mye trøbbel, og får du en dommer som skal på gjenvalg - kan du ende opp som han som satt bilen i revers og sitter inne enda.

Hadde ikke vært mulig her i landet.

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 21:03

knutk skrev:
jhn skrev:Æ vil påstå at den godeste Arne e en god gammeldags tøvkuk.

Her er jeg uenig.

Det er jo ikke gamlingen som har bedt om å gå i retten, det er jo påtalemakten som bruker 20 000 av VÅRE skattepenger for å drive inn 500. Veldig bekvemt å påtale pensjonister og gamle kjærringer, mye enklere og mere bekvemt enn å bruke systemet på kriminelle
Om ovennevnte benevnelse skal benyttes bør beskrivelsen gjelde Statsadvokaten.

Tror de fleste er samstemt om betydningen av redningsvest.
Dog er vi belemret med en rekke påbud som kun bidrar til inntekt for Staten.
Påbud om redningsvest i båt er ett av disse påbudene. Bruk av hjelm er et annet overflødig påbud.
Jeg skjønner godt hvordan en hjelm funker, men det burde være mitt privilegium å klistre hodet utover asfalten om jeg så ønsker. De som har noe å beskytte finner ut på egen hånd at det er lurt med hjelm, for resten er det bare bortkastede penger. Hvorfor skal vi mennesker bestandig tukle med Darwins lære?

Jeg regner med at gubben taper i retten, men jeg må si at jeg har stor forstålse for hans irritasjon over de mange fjollete påbud vi blir belemret av fra våre besserwisser folkevalgte.

Tipper Arne tenker at han er ferdig med barnehagen og greier å tenke og vurdere selv hva han trenger av sikkerhetsutstyr.
Ja, man kan mene mye om både det ene og det andre påbudet, og det e helt greit. Men når vi har vestpåbud så burde jo Arne vite at det e han som påføre oss ekstra kostnader, og også kaster bort tid og ressurser til et rettsvesen som burde få lov til å konsentrere seg om andre saker enn en gammel tøvkuk som med viten og vilje setter i gang dette sirkuset.
Ang. hjelm, så vil mange hevde at så lenge man har et fullt ut offentlig finansiert helse og trygdevesenet, så har folket et lite ansvar selv for å prøve å opptre nogenlunde fornuftig, og jeg har en viss forståelse for det argumentet ... men hvor grensa for den type fornuft går, skal ikke æ definere.
Om Arne skjønner at han er ferdig i barnehagen, så burde han oppføre seg deretter.
Men no må æ hvile kroppen etter å ha blitt slettra ut av køya i formiddagens litt ubehagelige sjøføre.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 21:49

jhn skrev:
knutk skrev:
jhn skrev:tøvkuk.
.

besserwisser
Men no må æ hvile kroppen etter å ha blitt slettra ut av køya i formiddagens litt ubehagelige sjøføre.
Kjør inn i fiske vika til Arne så ut til å være bra føre der  clown

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 22:33

custom 95 skrev:
jhn skrev:
knutk skrev:
jhn skrev:tøvkuk.
.

besserwisser
Kjør inn i fiske vika til Arne så ut til å være bra føre der  clown
Tjaa, det blir litt langt ... trur æ må bli her et par daga til
Forøvrig var det en fantasifull sitering du har smurt i hop   Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 22:49

jhn skrev:Ja, man kan mene mye om både det ene og det andre påbudet, og det e helt greit. Men når vi har vestpåbud så burde jo Arne vite at det e han som påføre oss ekstra kostnader, og også kaster bort tid og ressurser til et rettsvesen som burde få lov til å konsentrere seg om andre saker enn en gammel tøvkuk som med viten og vilje setter i gang dette sirkuset.

Nå er vi så gamle begge to at jeg regner med at jeg ikke får deg på andre tanker, og vise versa.

Jeg skjønner at der finnes et påbud, men å beskylde gubben for å ha startet sirkuset forstår jeg ikke helt logikken i.
Han har ikke startet noe som helst.
Gubben satt mutters alene midtfjords i sin lille båt og drog garn, og jorde ingen for tred.

Så kom kystvakta seilende i sin store havgående båt, og resten av historien kjenner vi.

Det eneste gubben har gjort seg skyldig i er å nekte å godta å dra ned buksa for overmakta.

Man må være gansk så hjernevaska for å kunne snu det rundt å beskylde gubben for å ha startet det hele.
Men det er klart, er man hjernevaska så har man i det minste rene tanker  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Man 13 Jan 2014 - 23:17

knutk skrev:
jhn skrev:Ja, man kan mene mye om både det ene og det andre påbudet, og det e helt greit. Men når vi har vestpåbud så burde jo Arne vite at det e han som påføre oss ekstra kostnader, og også kaster bort tid og ressurser til et rettsvesen som burde få lov til å konsentrere seg om andre saker enn en gammel tøvkuk som med viten og vilje setter i gang dette sirkuset.

Nå er vi så gamle begge to at jeg regner med at jeg ikke får deg på andre tanker, og vise versa.

Jeg skjønner at der finnes et påbud, men å beskylde gubben for å ha startet sirkuset forstår jeg ikke helt logikken i.
Han har ikke startet noe som helst.
Gubben satt mutters alene midtfjords i sin lille båt og drog garn, og jorde ingen for tred.

Så kom kystvakta seilende i sin store havgående båt, og resten av historien kjenner vi.

Det eneste gubben har gjort seg skyldig i er å nekte å godta å dra ned buksa for overmakta.

Man må være gansk så hjernevaska for å kunne snu det rundt å beskylde  gubben for å ha startet det hele.
Men det er klart, er man hjernevaska så har man i det minste rene tanker  Very Happy 
Du e jo en frekk en fant ... kalle du må hjernevaske ... æ som har omtrent den skitneste tankegangen i nord-europa?
Jaja.
Men det æ mene e at i det øyeblikket han nektta å vedta boten, starta han sirkuset. Det e ikke noe sirkusaktige å hverken gi eller få bot for å bryte et kjent påbud.
Arne visste nok fra første øyeblikk hvilket oppstyr det ville bli om han nektet, du skal ikke se bort fra at han nyter hvert øyeblikk

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 5:57

Vi skal ikke godta alt "myndighetene" bestemmer, og heldigvis gjør vi det ikke heller. Før var skateboard og basehopping ulovlig, det måtte nok lovbrudd til fra folket for å få "myndighetene" til å endre oppfattning.

Som sagt før; Jurien kan nulle påtalen, case solved, alle kan gå hjem med æren i behold.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 8:40

Trollerud skrev:Vi skal ikke godta at "myndighetene" bestemmer

….neivel nei …. og hvem skal bestemme da …. om ikk de som er gitt myndight til å gjøre det…. populært kalt "myndighetene"…..

Jeg kan godt være uenig i endel ….. men å bestride at det går an å lage noen regler bestrider jeg ikke ….  så kan man jo protestere og forsøke å endre det man ikke liker.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 9:07

Trollerud skrev:Vi skal ikke godta alt "myndighetene" bestemmer, og heldigvis gjør vi det ikke heller. Før var skateboard og basehopping ulovlig, det måtte nok lovbrudd til fra folket for å få "myndighetene" til å endre oppfattning.

Som sagt før; Jurien kan nulle påtalen, case solved, alle kan gå hjem med æren i behold.
Nei, det skal vi selvfølgelig ikke, men om man først skal starte en frihetskamp mot overformynderiet, så er jeg ganske sikker på at man kan klare å finne en sak som ikke er fullt så fislete, og kanskje faktisk betyr noe for folk flest.

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 9:08

Regler finnes selv om de ikke er nedskrevet. Mennesket allierer seg naturlig med de med samme oppfatning og moral, man kan skrive ned hva man vil, men hva er vitsen?

Du respekterer ikke fartsgrensene i landet, du respekterer ikke avgiftsreglene, du gjør lovbrudd både støtt og stadig. Jeg håper ikke du er så underkuet at du derfor selv mener at det er DU som er problemet?

Så snakker du om folk som "har fått myndighet til å bestemme"?
-Hva slags myndighet har de fått, og hva slags myndighet har de TATT?

Hadde Gro myndighet til å melde Norge inn i EØS?
Hadde George W myndighet til å drepe Saddam Hussain?
Har Obama myndighet til å drepe mennesker med sine droner, uten tiltale og uten rettsak?
Har NSA myndighet til å overvåke alle klodens borgere?

Gi en fyr lillefingeren, og snart tar han hele armen..

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 9:13

jhn skrev:
...om man først skal starte en frihetskamp mot overformynderiet, så er jeg ganske sikker på at man kan klare å finne en sak som ikke er fullt så fislete, og kanskje faktisk betyr noe for folk flest.

Kan godt hende. I mellomtiden får vi glemme oppfordringen fra Arnulf Øverland om å ikke tåle uretten som ikke rammer oss selv...

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 10:04

Trollerud skrev:
jhn skrev:
...om man først skal starte en frihetskamp mot overformynderiet, så er jeg ganske sikker på at man kan klare å finne en sak som ikke er fullt så fislete, og kanskje faktisk betyr noe for folk flest.

Kan godt hende. I mellomtiden får vi glemme oppfordringen fra Arnulf Øverland om å ikke tåle uretten som ikke rammer oss selv...

Ok Trollis - du mener jo mye om mangt - du får starte kampen da?

….eller mener du kanskje å krangle her er nok?

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 10:27

Haya99 skrev:

….eller mener du kanskje å krangle her er nok?

God begynnelse, i det minste?

-Dessuten er det grisekaldt ute....  Neutral 

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Ka du sa? Flytevæst??? on Tir 14 Jan 2014 - 16:59

http://www.youtube.com/watch?v=7TSiJ2Gp058

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next