Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Barrytur til Danmark

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Barrytur til Danmark on Søn 18 Aug 2013 - 1:30

Med en datter på tur i Bordeaux og kjærring eg minsta på vei til Alta. cheers 
Fredag ettermiddag. Bråbestemte meg. Jeg vil ut å kjøre. Bestiller bilett fra Larvik pakker og starter. Klokka er nå 1540, så det er bare å dra på for å rekke ferja med avgang kl 1730. Hadde ikke tid til å ta den obligatoriske røyk og kaffi i Hvittingfoss.

Dette var omtrent ruta jeg kjørte. alien 

Skagen og her var det en av sommerns mange festivaler..

Ikke bare var veien rett. Den var ganske lang også.

Ferjetur over en liten "bekk"  Var ganske mye rulling på balje, så jeg stressa faktisk litt for å holde sykkelen,
Mulig turen er gratis for tohjulinger. Eller så slapp jeg for jeg har jo en så fin sykkel scratch 

Kaffi, røøøyk og wienerbrød i Tønder. Hærlig på tur dere Very Happy 

For dere som tror Tyskland kun har autobahn. Ta dere en tabelett cyclops eller bør jeg ta den selv? Gadd ikke høre på GPS'n og havnet i tykkeste skogen og på en maisåker.

Men ikke så galt at det ikke er godt for noe. Jeg fikk en velfortjent røykepause bounce 

Var stor aktivitet på havna i Flensburg. Mange gamle båter på vannet og jævla mye folk. Hadde ikke eupenger, så det ble bare en medbrakt rullings før jeg starta mot Danmark.

Neste stopp Århus. Nå var det på tide med litt...
og kaffi og cherry 

Når jeg kom hjem hadde jeg glemt...

Nei.

Men da hadde jeg ikke tatt flere bilder som jeg kan dele på dette hyperaktive forumet for hyperaktive forumister. flower

Sist endret av dag-zzr den Søn 18 Aug 2013 - 2:07, endret 1 gang (Reason for editing : adda en snitsel)

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Barrytur til Danmark on Søn 18 Aug 2013 - 1:43

Sånn i tilfelle dere ikke forstår hva en Barrytur handler om elephant 

http://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Sheene

Sist endret av dag-zzr den Søn 18 Aug 2013 - 1:59, endret 1 gang (Reason for editing : adda littt musikk)

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Barrytur til Danmark on Søn 18 Aug 2013 - 10:32

Danmark er aldri feil, Fikk du trena noe bakkestart ?
Mange mil ble det ca.
Jeg har en ledig helg om noen uker, kanskje en DK tur kunne vært no, aldrig kjørt mc der.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Barrytur til Danmark on Søn 18 Aug 2013 - 23:02

Det hørtes ut som en fin tur ja.....
Fint med noen ensomme helger Razz 

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 0:43

Det blir ikke feil med en tur på impulsen- hvertfall når man er aleine hjemme Crying or Very sad 

@ lazyboy

Finnes en å annen bakke i Danmark, men stort sett er de bratteste bakkene opp eller ned i et parkeringshus pig 

Helgetur til Danmark er greit. Vel 3 timer med Superspeed fra Larvik- så er man klar for "litt racing"  Skal ikke se bort fra at det blir en tur til i høst. Da er du herved ivitert til å delta santa 

Blir det tur regner jeg med at bestemmelsen blir tatt noe tidligere enn på denne turen  scratch

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 9:47

Det er jo jævli fine veier ned til Larvik og da...
Iallefall om du kjører Notodden-valebø-skien-siljan-austad-kvelde-larvik...
Skjønner ikke helt poenget med å kjøre mc i dk men.. Er litt fir flatt der for min smak...
Men hvis du legger deg litt i selen og blåser de snaue 100mila ned til adenau, da snakker vi...
Er jo bare å komma seg avgårde på 08 ferga fra larvik på torsda'n og blåse gjennom dk (3t) samt ta de ca. 60 mila på autobahn(5t) så er man framme sånn i 7-8tia på kvelden.

Så kan en bruke fredag og lørdag på nordsløyfa før en tar samma ruta oppover på søndag og tar 2245 ferga som klapper til kai. 0200 tia.. hjemme 0330 mand morra'n. Oppover går det enda kjappere da det er lite trailere på søndager...

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 10:13

dag-zzr skrev:
Helgetur til Danmark er greit. Vel 3 timer med Superspeed fra Larvik- så er man klar for "litt racing"  Skal ikke se bort fra at det blir en tur til i høst. Da er du herved ivitert til å delta santa 

Blir det tur regner jeg med at bestemmelsen blir tatt noe tidligere enn på denne turen  scratch
Takk for innvitasjon, skal se det er mulig dersom det passer inn i timeplan.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 10:30

Voodoodoo skrev:Det er jo jævli fine veier ned til Larvik og da...
Iallefall om du kjører Notodden-valebø-skien-siljan-austad-kvelde-larvik...
Skjønner ikke helt poenget med å kjøre mc i dk men.. Er litt fir flatt der for min smak...
Men hvis du legger deg litt i selen og blåser de snaue 100mila ned til adenau, da snakker vi...
Er jo bare å komma seg avgårde på 08 ferga fra larvik på torsda'n og blåse gjennom dk (3t) samt ta de ca. 60 mila på autobahn(5t) så er man framme sånn i 7-8tia på kvelden.

Så kan en bruke fredag og lørdag på nordsløyfa før en tar samma ruta oppover på søndag og tar 2245 ferga som klapper til kai. 0200 tia.. hjemme 0330 mand morra'n. Oppover går det enda kjappere da det er lite trailere på søndager...
...hehehe ... det der er vel en skikkelig Barry-tur ialle fall...

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 13:09

dag-zzr skrev:Med en datter på tur i Bordeaux og kjærring eg minsta på vei til Alta. cheers 
Skal det være kjærring eg mista,eller kjærring og minsta ?  Må være en skrivefeil her.Tenkte først at det skal være kjærring og minsta,men siden du følger opp med hurrarop,så vet man jo ikke..clown 

Sikkert en fin tur,men litt enig med heksedoktoren,ville foretrukket en Fjellape-tur i Norge hvis målet var å kjøre. I Danmark passer det bestå drikke. rabbit

10 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 17:33

Litt av problemet med å køyre i Norge er det smått premenstruelle politiet som overreagerer til de grader ved litt for mye gasspådrag.. Ryktene går at om de hanker tak i meg i 71 i 60-sona igjen, må eg gi slipp på sertifikatet mitt..

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 17:46

flonoen skrev:Litt av problemet med å køyre i Norge er det smått premenstruelle politiet som overreagerer til de grader ved litt for mye gasspådrag.. Ryktene går at om de hanker tak i meg i 71 i 60-sona igjen, må eg gi slipp på sertifikatet mitt..
Prikkedøden? affraid 

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Barrytur til Danmark on Man 19 Aug 2013 - 19:10

Voodoodoo skrev:
flonoen skrev:Litt av problemet med å køyre i Norge er det smått premenstruelle politiet som overreagerer til de grader ved litt for mye gasspådrag.. Ryktene går at om de hanker tak i meg i 71 i 60-sona igjen, må eg gi slipp på sertifikatet mitt..
Prikkedøden? affraid 
Hvis man har en 6-7 prikker ...og lenge til de begynner å forsvinne - så bør man tenke taktisk; pådra seg rødt kort når det ikke er så farlig - f.eks fra okt til april - lite mc-kjøring. Så er alle prikkene borte til våren...

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Barrytur til Danmark on Tir 20 Aug 2013 - 1:48

KliffArne skrev:
dag-zzr skrev:Med en datter på tur i Bordeaux og kjærring eg minsta på vei til Alta. cheers 
Skal det være kjærring eg mista,eller kjærring og minsta ?  Må være en skrivefeil her.Tenkte først at det skal være kjærring og minsta,men siden du følger opp med hurrarop,så vet man jo ikke..clown 

Sikkert en fin tur,men litt enig med heksedoktoren,ville foretrukket en Fjellape-tur i Norge hvis målet var å kjøre. I Danmark passer det bestå drikke. rabbit

Har bare mista klærringa en gang og det var ikke i alta- eller var det jeg som rota meg bort Question Var nok en liten tastefeil, som kan snike seg med av of til. Mad 

Er enig at danmark ikke gir de store utfordringene, men det er ikke langt mellom konditorier og bakere. danskeonkel er heller ikke så fokusert på å ta folk som kjører "litt over.."  sunny

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Barrytur til Danmark on Tir 20 Aug 2013 - 7:54

Voodoodoo skrev:
Prikkedøden? affraid 
Det er jo bare snakk om 3 år så er du på topp igjen. Da er alle prikker strøket og balansen gjenopprettet - hvis du ikke bare gjør kort prosess og lar dem ta deg så stryker de alle og du kan kjøre som vanlig igjen etter en periode bounce 

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Barrytur til Danmark on Tir 20 Aug 2013 - 17:34

Har vert inne på tanken Haya.. Vinterhalvåret er det ikke så mye stas med sertifikat uansett. Da er det nesten like greit å blir kjørt rundtomkring, så kan man ta noen øl i de fleste sammenhenger også.. Jobber 4-4 også, så det blir jo bare 3mnd uten lappen egentlig :)

Men nå er det berre 13 mnd til de første to prikkene går ut, og da er eg jo nede på 5... Yaaay..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]