Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

ettermiddags turer.

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 19:48

Heldig dere som har "sommer"-sessong nå midt i november da Very Happy  Her er det spon-hællvette med vind og snøstorm...

Vis Medlemmets Profil

52 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 20:15

ArcticTiger skrev:Her er det spon-hællvette med vind og snøstorm...
Heter det ikke "sny"? -Egentlig??  study

Vis Medlemmets Profil

53 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 21:03

Trollerud skrev:
Ikke for meg, jeg er jo født og oppvokst i Osschlo vet du Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

54 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 21:36

ArcticTiger skrev:
Trollerud skrev:
åååååå faan var sikker på du var tysker eller noe Shocked

Vis Medlemmets Profil

55 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 21:41

custom 95 skrev:
ArcticTiger skrev:
Trollerud skrev:
Nææeii, ikke noe tysk såvidt jeg veit, men.....øøøøhh....... må vel bare innrømme det......er 1/8 svensk da pale 

Vis Medlemmets Profil

56 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 21:47

ArcticTiger skrev:
custom 95 skrev:
ArcticTiger skrev:
Trollerud skrev:
Nææeii, ikke noe tysk såvidt jeg veit, men.....øøøøhh....... må vel bare innrømme det......er 1/8 svensk da pale 
Hvor kommer USA blodet fra da AT, han er så heldig å ha både hytte og MotoGussi i Wisconsin.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 21:49

Fint vær og 8 grader ute her nå, helt klart kjørevær. Regnet igår vasket sikkert vekk saltet også. Very Happy 
Kjøringen min idag har vært begrenset til å flytte sykler i verkstedet. Golfen måtte inn på plassen for å få oljeservice pluss komplett sett med nye støtdempere og fjærer. Det er greit å ha verksted uten vinduer, da slipper man å se det fine været ute clown
1/8 svenske er jeg også, ikke så veldig uvanlig i Halden Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

58 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 21:54

pelsen skrev:Fint vær og 8 grader ute her nå, helt klart kjørevær. Regnet igår vasket sikkert vekk saltet også. Very Happy 
Kjøringen min idag har vært begrenset til å flytte sykler i verkstedet. Golfen måtte inn på plassen for å få oljeservice pluss komplett sett med nye støtdempere og fjærer. Det er greit å ha verksted uten vinduer, da slipper man å se det fine været ute clown
1/8 svenske er jeg også, ikke så veldig uvanlig i Halden Very Happy 
Jeg er født og oppvokst i Fredrikstad, men vet sannelig ikke om jeg har noe svensk blod i årene. Men gul stripe på ryggen har jeg. Ja i dag var det nydelig vær i Kongsberg også, i solveggen viste måleren 16,6 grader ikke dårlig midt i november. Ellers så dro jeg opp porten i garasjen kikket noen minutter på Ducati'en tenkte å starte opp og la den bli varm. Men ble med tanken.

Vis Medlemmets Profil

59 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 22:11

MTS1200 skrev:
ArcticTiger skrev:
custom 95 skrev:
ArcticTiger skrev:
Trollerud skrev:
Hvor kommer USA blodet fra da AT, han er så heldig å ha både hytte og MotoGussi i Wisconsin.
USA-blodet ble ijisert (infisert?) i perioden 1967-69. Da fikk jeg et abonnement på National Geograpic av onkelen min, og jeg skal si det var stas når magasinet kom en gang pr mnd! Jeg var 11 år i -67 0g engelsk kunnskapen var ikke allverden (ble bedre da), men bladene ble møysommelig lest fra perm til perm. WOW det var virkelig å få verden inn i stua! (Dette var leeenge før internett og mobiltelefon)
Og drømmen om en USA-tur var lagt.
Noen USA turer har det blitt, som nå har endt opp her:

Vis Medlemmets Profil

60 Re: ettermiddags turer. on Lør 16 Nov 2013 - 22:16

MTS1200 skrev:Jeg er født og oppvokst i Fredrikstad, men vet sannelig ikke om jeg har noe svensk blod i årene. Men gul stripe på ryggen har jeg. Ja i dag var det nydelig vær i Kongsberg også, i solveggen viste måleren 16,6 grader ikke dårlig midt i november. Ellers så dro jeg opp porten i garasjen kikket noen minutter på Ducati'en tenkte å starte opp og la den bli varm. Men ble med tanken.
Ikke noe vits i å starte hvis den ikke skal kjøres.
Får se om det blir en liten kjøretur imorgen, jeg skal i verkstedet for å rydde opp etter dagens jobb, jeg orket ikke å rydde idag, så det ligger støtdempere, fjærer, filter og masse verktøy utover.
Kjøreutstyret henger fint i et skap der, så det er fort gjort å dra det på seg og stikke ut en tur med sykkel. sunny

Vis Medlemmets Profil

61 Re: ettermiddags turer. on Søn 17 Nov 2013 - 15:56

Så et behov for å slite av litt rust på bremseskivene på Gamle Svarten/Sjølsøkket som hadde stått stille ute et par uker. Med dette novemberværet ble det bare perfekt!
60 km, lokale grusveger og noen stint i et grustak. Der traff jeg en trivelig kar på en lekker KTM 950. Ble litt trigga da jeg så klatreegenskapene som ble vist med KTM så hardgassa litt siden der også var nesten kjemisk tomt for søndagstur-folk.
Rota meg inn på skogen på Hurumhalvøya men kom ned til sivilisasjonen til slutt. Rart hva som fins skjult oppe i skogene.

Trur nok dette er slutten på mulighetene for turer uten piggdekk, nu meldes det blå grader framover Neutral 

Håper på veldig tidlig vår!

Vis Medlemmets Profil

62 Re: ettermiddags turer. on Søn 17 Nov 2013 - 16:06

Ååhh, det ser herrlig ut Joo! Åssen gikk det med de rustne skivene da, var du så bleik at du fikk bremsa de blanke?
Og kroppen da, er den rusten? Det tar vel hardt på skrotten med kjøring i skog og grustak?

Vis Medlemmets Profil

63 Re: ettermiddags turer. on Søn 17 Nov 2013 - 17:34

Skivene blei bremsa riktig så speilblanke de AT Very Happy 

At kroppen er rusten kjenner jeg hver dag, rart med gamle kropper. Man er jo ikke 50 lenger Surprised 
Men prøver å skjerpe meg, skal bli mer trening framover. Begynt med innebandy, og sloss veldig for å bli kvitt verdens verste styggedom; røyken. Når man kjører noe annet enn asfalt rett fram får man kjenne at litt styrke og kondis ville gjort det enda herligere.
Den kjempetrivelige KTM-kjøreren hadde flere grusveg-tips, og jeg hadde noen. Så planer kunne legges.
Rart dette med MC, alle man treffer kan man skravle med tvert og kan dele på det man vet. Særlig når man roter rundt på grus.

Vis Medlemmets Profil

64 Harrytur. on Man 18 Nov 2013 - 16:09

Gjest

Gjest
I går ble det en harrytur til Nordby, sannsynligvis siste i år. Var innom og hilste på i Rygge og fikk følge til Svinesund via småveier. Den andre sykkelen så ut som en moped, luktet som en motorsag men gikk som en motorsykkel. I tillegg ble forbrems, clutch og gass operert med venstrehånd. Men mannen er ingen sinke i trafikken for det. Noen som gjetter hvem jeg kjørte sammen med.

65 Re: ettermiddags turer. on Man 18 Nov 2013 - 16:40

"Lefty" fra "den andre sida"?

Vis Medlemmets Profil

66 Re: ettermiddags turer. on Man 18 Nov 2013 - 18:32

Gammelgutt skrev:I går ble det en harrytur til Nordby, sannsynligvis siste i år. Var innom og hilste på i Rygge og fikk følge til Svinesund via småveier. Den andre sykkelen så ut som en moped, luktet som en motorsag men gikk som en motorsykkel. I tillegg ble forbrems, clutch og gass operert med venstrehånd. Men mannen er ingen sinke i trafikken for det. Noen som gjetter hvem jeg kjørte sammen med.
A horse is a horse....... Har blitt frakjørt av samme mann med veldig god margin på motorveien fra Fredrikstad en påske i snøstorm.

Vis Medlemmets Profil

67 Re: ettermiddags turer. on Fre 22 Nov 2013 - 12:50

Gjest

Gjest
Gammelgutt skrev:I går ble det en harrytur til Nordby, sannsynligvis siste i år. Var innom og hilste på i Rygge og fikk følge til Svinesund via småveier. Den andre sykkelen så ut som en moped, luktet som en motorsag men gikk som en motorsykkel. I tillegg ble forbrems, clutch og gass operert med venstrehånd. Men mannen er ingen sinke i trafikken for det. Noen som gjetter hvem jeg kjørte sammen med.
Det var Ed larsen, en ihuga åretrundtmotorsyklist.

68 Re: ettermiddags turer. on Lør 23 Nov 2013 - 22:48

Gammelgutt skrev:

Er det denne karen du snakker om?

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

69 Re: ettermiddags turer. on Søn 24 Nov 2013 - 6:12

Artig å lese om den karen der.. Viljestyrke og pågangsmot, samt en god dose entusiasme.. Det blir alltid et spennende sluttresultat!

Hæggis? Selge alt rasket og kjøpe liten to-takter og prøve en ny wierdo-trip?

Vis Medlemmets Profil

70 Re: ettermiddags turer. on Man 25 Nov 2013 - 13:05

Gjest

Gjest
Godtvoksen skrev:
Gammelgutt skrev:
Er det denne karen du snakker om?
Ja det er mannen.

71 Re: ettermiddags turer. on Lør 21 Des 2013 - 15:02

3-4 mil på Rudolf i ettermiddag,både asfalt og grus  Basketball 

Tror ikke det blir vinter iår

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3