Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Book of joo; besteborgerlig bilde-holdig blogg

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 17]

Flotte bilder fra Novemberløpet over her, joo. Har du flere som er verdt å dele? Very Happy 

Jeg kjørte der selv i år også, men klarte dessverre ikke å telle antall runder riktig på SS2, så jeg kjørte en runde for mye. Mad Rart at det skal være så vanskelig å telle til fire? Men været var bra, spesialene var morsomme, og alltid gøy å se hva folk stiller med til start. Dette er morsom kjøring som alle kan være med på, håper enda flere hiver seg med til neste år. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:

Det er en dårlig kompis du har da, som ikke lar deg prøve den Rolling Eyes 
Har vel ikke spurt heller, er jo den beskjedne karen så... og bevisst inkompetent tenker jeg Wink

mortal skrev:Flotte bilder fra Novemberløpet over her, joo. Har du flere som er verdt å dele? Very Happy 

Jeg kjørte der selv i år også, men klarte dessverre ikke å telle antall runder riktig på SS2, så jeg kjørte en runde for mye. Mad Rart at det skal være så vanskelig å telle til fire? Men været var bra, spesialene var morsomme, og alltid gøy å se hva folk stiller med til start. Dette er morsom kjøring som alle kan være med på, håper enda flere hiver seg med til neste år. Very Happy
Ble litt smådeppa da jeg så hvor lite bra bilder jeg fikk til den dagen. Og så var det bare SS2 jeg fant og tok noen actionbilder fra dessverre. Heldigvis var det så moro å se at dere hadde så mye moro med gamle ærverdige maskiner at jeg overlever mine elendige fotoresultater likevel. Takk for tips om arrangement, virka som en diger bøling med særs trivelige karer :)

Vis Medlemmets Profil
Hei joo.

Legger ved en link til grotter i Slovakia. Her er det grotter for enhver smak.

http://www.ssj.sk/en/jaskyna/6-dobsinska-ice-cave#fotogaleria

Blir du ikke mett av disse grottene, kan du vende nesa sydover til Slovenia som også er som en sveitser ost.

http://www.postojnska-jama.eu/en/

Blir du lei av det underjordiske er det mange fine veier og natur i dette området,

http://www.geospectra.net/kite/tatra/tatra.htm

Nå er ikke veien heller ikke lang til Krakow og http://www.wieliczka-saltmine.com/

Ikke en hyggelig plass å besøke, men en plass til ettertanke og refleksjon.

Dette var dagens reisetips sunny

Vis Medlemmets Profil
Postonja jama ligger i Slovenia, ikke Slovakia!
Sa han som blander Kongsberg ogKongsvinger

Vis Medlemmets Profil
dag-zzr skrev:Hei joo.

Legger ved en link til grotter i Slovakia. Her er det grotter for enhver smak.

http://www.ssj.sk/en/jaskyna/6-dobsinska-ice-cave#fotogaleria

Blir du ikke mett av disse grottene, kan du vende nesa sydover til Slovenia som også er som en sveitser ost.

http://www.postojnska-jama.eu/en/

Blir du lei av det underjordiske er det mange fine veier og natur i dette området,

http://www.geospectra.net/kite/tatra/tatra.htm

Nå er ikke veien heller ikke lang til Krakow og http://www.wieliczka-saltmine.com/

Ikke en hyggelig plass å besøke, men en plass til ettertanke og refleksjon.

Dette var dagens reisetips sunny
ojda skrev:Postonja jama ligger i Slovenia, ikke Slovakia!
Sa han som blander Kongsberg ogKongsvinger  

lol!

Vis Medlemmets Profil
Du verden Dag, tusen takk!
Har var mye info, nok til å legge opp en hel ferietur på ser jeg bounce 

Litt legender om St. Kinga også. Ser den står på verdensarvlista. Her blir det lesing og planlegging.

Ojda: ikke lett å skille landene, vi sier Slovakia mens innfødt navn visstnok er Slovensko. Når Slovenia er det "andre" landet går man lett surr uansett om man er bereist i Hedmarken eller ikke study 
For å være sikker er det bare å besøke begge landene.

Takk for trivelig selskap på førjulstreffet hos AT Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Turen nedover bør iallefall legges innom Kranskja Gora,
for å ta Vrsic passet nedover. En uforglemmelig strekke. Shocked 
Dog på asfalt.
Å takk for selskap til kaffen dere også. Razz 

Vis Medlemmets Profil

33 Enduro i Spania. on Tor 10 Apr 2014 - 23:13

Zzztille på skrivefronten her. Vet jeg lovte Ojda noen bilder fra Alpe-turen i fjor, men har ikke fått ut fingeren enda  No 

Men; årets sesong ble startet i Spania. Regner ikke det lille jeg har rullet på Sjølsøkket mens bilen var på verksted som MC-kjøring. Nyttekjøring med tohjuling er en uting!

Regner ikke med å ta ut på ei uke eller to heller.

Men som nevnt; Vi var tre stykker som tenkte at i år skulle vi få oss litt enduro-kursing og se hvordan det var å kjøre på de smale stier og elveleier i Andalusia. To kompiser fra Brøttum og en utskremt forhenværende nordlending med mer optimisme enn evner og kondis.
I fjor kursa vi oss offroad hos Touratech i Sverige på GS`er, i år ble valget langt mindre biker men vi regna ikke med at det skulle bli noen walk-in-the-park likevel!

Vi fløy til Malaga en mandag i mars, ble hentet på flyplassen av Kaz fra AdventureRider. Fikk ei øl i lanken og ble kjørt til hotellet i Mijas.

Flott hotell, første kvelden ble det god mat og øl og å starte å grue seg til neste dags slit!
Tirsdag morra kom Kaz og henta oss på hotellet og kjørte oss opp til senteret deres.

De har Husaberg i stallen. Meget bra enduro-saker, artig å bli kjent med et merke jeg ikke har kjørt før. Pent sagt så overbeviste Husabergene! Vi valgte oss firtaktere, får da være måte på lærekurve om man ikke skulle lære seg å takle totakter i tillegg...

Kaz kom med bekledning, rubbel og bit unntatt undertøy. Klim og Forcefield, topp utstyr. Litt av det vi falt for med dette firmaet, man trenger ikke ta med noe som helst.
Sekkene ble tanket med drikke, Baz som er instruktør og guide tok en runde med det grunnleggende med balanse og kjørestilling for å klare 9-10 timer ute på tur uten å få sjansen å kvile ræva på setet. Danny dannet baktropp, en spanjol fra Danmark som også hadde skills så det holdt. Så dura vi avgårde til de første bakkene og fikk litt mer instruksjoner før vi begynte å tenke balanse, blikk og gasskontroll.

Så begynte vi å kjøre bakker og stier og grusveg. Fantastisk landskap og grei temperatur. For noen forfrosne nordmenn ble det kjapt så man kjente svetten sile, men glisene var så store at det ikke gjorde noe  Cool 

Da det nærma seg mattid ble det en liten avstikker ned i et tettsted og en kjapp lunch. Helt genialt å ha masse ødemark og likevel være rett ved turistplasser med alle rettigheter.

Så ble det litt etapper med god fart og variasjon mellom grusveger opp i fjella med avstikkere på smale stier og elveleier.

Åsgårdsreien på tur?

Litt ut på ettermiddagen kom vi ned i lavlandet igjen og Baz lurte oss til å prøve noen brutale stigninger mens vi var varme og før vi fikk tid å tenke oss om og bli nervøse...
Denne bakken ser ikke så ille ut på bildet, men jeg måtte legge meg på tvers og manøvrere sykkelen rundt nesten på toppen flere ganger og kom rett og slett ikke opp... Vet ikke om det kom av at jeg hadde valgt 250 eller at jeg bare er ei kløne? Kompisen med 500 kom opp etter noen forsøk.

Vi dro videre til en annen lekeplass, og her ble vi sendt opp i kombinasjoner av bakker. Her gikk det helt fint...

Da vi kom tilbake til hotellet var klokka faktisk over 6 på eftan! Da hadde vi vært på syklene i 8-9 timer. Tøff sesongstart.

Onsdagen var det meldt regn, og regn ble det. Baz og Danny lurte på om vi ville ut å kjøre, det kom til å være særs glatt. Da jeg sa at dette hørtes dritgøy ut rista dem bare på hodet og smilte. Da skulle vi få lære litt om den røde spanske leira sa dem  Twisted Evil 

Og ja; den røde leira var glatt! Ble ikke tatt noen bilder den tida vi leka oss der, det var så glatt at vi ikke kunne stå på beina! Men merkelig nok var det bare en Brøtning som fikk seg en faceplant her, sjøl holdt jeg meg ganske ren i tøyet. Merkelig nok. Kom neppe av at jeg er så god å kjøre, bare redd for å drite meg ut  tongue 

Så fikk vi kjørt oss på sleipe bratte stier og bekkefar. Et slit men drita gøy!

Ikke alle stedene man kunne holde beina på fothvilerne heller, og det var en kamp å ikke gå på bakhjulet når man slet seg opp.

Her er det en Brøtning som sliter, men opp skal det om man må blø og det svir.

Brøtningen som tok med mest av rødleira fikk seg en luftetur så delene hagla, og her foretas det en midlertidig retting av forstillingen før vi dro videre.

Denne kvelden begynte vi å bli gjennomslitne, men kveldens andalusiske biffer og litt øl før sengetid ga nye krefter. Selv om vi beynte å lure på om tre dager med dette var for mye...?

Vel, dag tre var det overskyet og opphold. Genial vær å kjøre i, og det var enda passe sleipt noen steder etter gårsdagens nedbør. Men nå kunne vi kjenne at vi hadde fått utbytte av dette. Vi kjørte sleipe elvefar med smått og stort av stein og begynte å slappe skikkelig av i kroppen mens vi kjørte. Nå begynte det faktisk å bli a-walk-in-the-park  bounce 

Traverser og annen uhumske terrengtyper ble bare slukt uten videre.

Vi tok de bakkene vi ble servert, om ikke på strak arm så gikk vi i alle fall på med lett dødsforakt.

En liten tur på hinderløype. Her er Baz ute og demonstrerer, men jeg føler ikke helt at lange luftige svev fristet så mye. Noen små sprett ble det, men føler at jeg er for gammel til det mest ekstreme av flyturer. Legg merke til at Baz kjører trial-sykkel. Da kan man i alle fall ikke hvile ræva på tur, men tror disse gutta som passa på oss var i svært god form.

Det var en perfekt sesongstart, og i dette landskapet var det lett å kose seg!

Genialt opplegg, etter all kjøringa kunne vi bare levere alt tilbake, slapp å pakke ned masse gjørmete kjøreutstyr og drasse med seg hjem.

Grei utsikt fra verandaen på rommet på hotellet.

En ting er sikkert, dette tror jeg at jeg kommer til å gjenta, kanskje fast hver november og mars framover  cheers

Vis Medlemmets Profil
Det der så helt fantastisk herlig ut! Må lure med meg noen venner på noe slikt en gang..

Vis Medlemmets Profil
Gjør det flonoen, reinhekla moro og mye å lære  What a Face 

Vis Medlemmets Profil
Dette ser ut som en fantastisk tur! Flotte bilder og skildring som vanlig, hehe
Jeg blir gjerne med til høsten om det planlegges en tur Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Vi sikter på november neste gang.

Vis Medlemmets Profil
Dette så jo fristende ut joo.
Har sikla på en slik tur selv, og ble ikke mindre ivrig etter referatet ditt  Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Det så jo riktig kjekt ut,det derre. Og flotte bilder.

Ps,du er klar over at forumet her har eneretten på bildene som legges inn her?Noe vi fant på mens du var der nede  santa 

Tolker eg sidene til advrider centre rett, at de tar 250 for hver dag (inkl en ekstra overnatting) kjøring, og det dekker kjøring, utstyr, hotell og alt? Eneste du måtte hoste opp var flybillett og lommepenger? Du måtte altså ut med 750+flybilletter og lommepeng? Det er jo faktisk veldig billig! Skal bestille Nürburgringturen snart, det kommer på en del mer for å si det sånn... 6 runder i litt oppjazza 125i er alene 750euro..  What a Face

Vis Medlemmets Profil
Bare å ta en tur BT, pure fun  bounce  At man blir litt bedre på offroad er slett ikke en uting det heller. Selv slapp jeg unna med et medium blåmerke, og det ble ingen brudd tross den høye alderen på deltakerne.

Vel KliffArne, du kan jo prøøøve deg på å "eie" bildene mine, da kommer jeg over fjellet og banker deg med en frossen auar!  What a Face 
Eller du kan starte gutteklubben grei sammen med Høvdingen  clown 
De bildene med logo på tok forresten instruktøren/guiden vår. De filma en del også så det var ikke måte på hva vi fikk.

flonoen; ja 250 pr dag eller 750 for mandag-fredag, inkl 4 netter på flott hotell med frokost, 3 dager med sykkel og utstyr, lunch på kjøredagene og drikke, samt øl på eftan etter kjøring. Vi ble henta på flyplassen, og kjørt dit igjen på fredagen. Service av en annen verden, og så trivelige folk!
Men det var vel pund om jeg ikke husker feil. Flybilletter fant vi for ca 2000NOK tur-retur. Så en 10.000-lapp for en sånn tur, slett ikke ille spør du meg  Very Happy 
Kanskje ikke fair å sammenligne med en tur til Nordsløyfa, men begge delene er jo maks moro for lekne gutter.

Dessuten var både den andalusiske biffen, tapasene og Pil-Pil`en utsøkt god.

Dette blir gjentatt vet jeg.

Vis Medlemmets Profil
Sammenligningen var vel helst for det er to ting som kan defineres som himmelsk for motorglade gutter :) I pund er det uansett ganske billig, Norwegian flyr jo billig ned dit også. Men når det er en natt ekstra, så må dere kjøre enten første eller siste reisedagen da? Hvordan gjorde dere det?

Vis Medlemmets Profil
Virkelig sprettne karer dere  bounce 

Hadde nok valgt settingen i det første bilde...  Razz  Asfalt og fortauskafe er vel mer min greie. Men jeg hadde kanskje hatt bedre av å prøvd meg i løsgrusen - eller ikke ? Svar får man som kjent ikke før man har prøvd  scratch og det kan jo hende man gjør?

Uansett joo- fint at du deler både bilder og tekst med oss andre.

Vis Medlemmets Profil
Skal ikke si vi er så spretne, passe avdanka halvgamle optimister passer bedre Dag  Wink 
Men vi hadde alle kjørt litt på grus før, og det som er så merkelig er at det bare blir mer og mer moro. Selvsagt er der mye gode asfalterte veger å avnyte, faktisk så store mengder at man skal være mye på tur for å rekke en brøkdel av alt. Men det blir noe med denne grus-manien. Ikke at alle på to hjul MÅ like det, men jeg har i alle fall funnet en ny "dimensjon" med MC-kjøringa med dette, hvis jeg skal bruke en halvt banal beskrivelse på det. Et "problem" er at her på berget er det lite med sånne områder å kjøre i, men nede i Spania har de et helt annet forhold til motorsport så de har en annen aksept til folk som ferdes i utmarka.
Om du har godt av å prøve deg på løsgrusen vet jeg ikke, kan hende du må ha enda flere kjøretøyer i stallen og enda mer press på fritida?
Ellers er jeg helt enig; å nyte livet på asfalten og fortauskafèer er faktisk helt fint det  bounce 

flonoen; vi fløy mandag og fredag og kjørte tirsdag-torsdag. Godt å slippe kjøring og reise på samme dag. Og der er mye moro der ute i verden for motorglade gutter ja  cheers 

Vis Medlemmets Profil
Mye flotte bilder joo  Laughing  Tar ikke sjansen på å si at detta så fristende ut,
for da har jeg "busan" på tråden i løpet av en halvtime  affraid 

Vis Medlemmets Profil
ojda skrev: Tar ikke sjansen på å si at detta så fristende ut,

Du har jo feriedager til gode, og tur med BT hadde sikkert vært OK det. Lære om grus og spise litt tapas  bounce 

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:
ojda skrev: Tar ikke sjansen på å si at detta så fristende ut,

Du har jo feriedager til gode, og tur med BT hadde sikkert vært OK det. Lære om grus og spise litt tapas  bounce 

Eventuellt spise litt grus og lære om tapas  clown 

Eventuellt spise litt grus og lære om tapas  clown 

Man må spise litt grus for å like det, gammelt enduro-ordtak.

Og lære om tapas? Ja, en kveld gikk vi gjennom hele tapas-menyen på en restaurant, skal si det var lærerikt! Og som avslutning ble det en hel porsjon pil-pil til hver, noe som økte behovet for mer øl betydelig  lol! 

Vis Medlemmets Profil
Ser du har blitt med på et bilde i nye Bike. Sikkert et artig kurs det  Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Må være fra kurs i fjor, hos Touratech i Sverige?
Eller var det fra Spania i år?

Kanskje jeg må kjøpe Bike da og se hva det handler om  Question 

Skjønner at om du bstemmer deg for at du tar med Ojda til Spania en tur så blir han med  tongue 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 17]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Next