Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Book of joo; besteborgerlig bilde-holdig blogg

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 16 av 17]

Opp og hopp/kjør FastFreddie, ennå litt igjen av sesongen cheers

Vis Medlemmets Profil

377 Knallfint on Lør 22 Aug 2015 - 20:18

Eventyrene til Joo er iallefall mye mer leseverdig enn Asbjørnsen og Moe's samlinger Cool
Jeg har ikke vært på Vestkapp enda, og det blir litt drøyt med en dagstur imorra. Men man skal jo alltid ha noe tilgode, skal man ikke?
Men en eller annen tur blir det nok søndag, uansett alien

Vis Medlemmets Profil
Man skal alltid sette igjen noen godbiter så man har en grunn til å komme tilbake vet du Olav Cool

Norge er fullt av steder, historier og flotte veger, man bruker det ikke opp på et par år heldigvis cheers

Og du er så heldig at du bor mer midt i smørøyet, selv om der er flere flotte veger over fjellet for å komme vest.

Vis Medlemmets Profil
flotte bilder og referat Joo, som vanlig bounce

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:flotte bilder og referat Joo, som vanlig bounce

Må si meg enig i den, ja. cheers

Vis Medlemmets Profil
Ikke mange som har kamera med på tur her inne ... ?

Ingen snø i høyden sørafor ennå, men fant noe av snøen som falt i fjor. Tror jeg.

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Ikke mange som har kamera med på tur her inne ... ?

Eller; ikke mange som er på tur her inne.... clown

Vis Medlemmets Profil
Nei, mistenker du har rett Palma ... Crying or Very sad

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:

Jeg tar ikke mye bilder, men her er bilde av sykkern på en dagstur i juli litt utenfor Oslo sunny

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
Palma skrev:

Jeg tar ikke mye bilder, men her er bilde av sykkern på en dagstur i juli litt utenfor Oslo  sunny

Se der ja, det er fint i Nord-Marka clown

Vis Medlemmets Profil
Så jo nesten ut som Tindevegen, men likevel ikke Pelsen :)
Hvor er dette?

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Så jo nesten ut som Tindevegen, men likevel ikke Pelsen :)
Hvor er dette?
Det er Tindevegen 27. juli, det var meldt fint vær første dagen i ferien min, så jeg stod opp til vanlig tid og hev meg oppå sykkern. Det ble en fin dagstur rundt Jotunheimen.
Det går fint å kjøre langt med en slik sykkel også, så lenge man holder seg til veier man kan kjøre litt fort og aktivt. bounce

Vis Medlemmets Profil
Ja, og Tindevegen krever litt om man kjører hardt. Verst med sauene sør for bommen da.

Vis Medlemmets Profil
Det med å sladde skiltet.... hadde du lekt Rossi på deler av turen?

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Det med å sladde skiltet.... hadde du lekt Rossi på deler av turen?
Nei, men kanskje litt Joey Dunlop Embarassed  Sladding av skilt er greit på et slikt åpent forum hvor det ikke er noen begrensninger for tilgang.

Vis Medlemmets Profil
Sladder ganske så konsekvent jeg også, ser jo Rossi annahver helg på TVn.

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
Haya99 skrev:Det med å sladde skiltet.... hadde du lekt Rossi på deler av turen?
Nei, men kanskje litt Joey Dunlop Embarassed  Sladding av skilt er greit på et slikt åpent forum hvor det ikke er noen begrensninger for tilgang.

Har en video av en lignende moppe jeg ble liggende bak fra Røldal til Sauda, der skiltet viser fra tid til annen. Skulle lagt den ut hvis jeg hadde visst hvordan man sladder skiltet.

Føreren burde lest seg opp i "forbikjøringstråden", for ikke tale om at han samarbeidet selv om han burde forstått at jeg ville forbi pirat

I sommer har det ikke vært så sprekt med moppe-turer.

Har prioritert lakse-turer, noen bilder har det også blitt. Og siden dette er et "ikke-bike forum", så kunne jeg jo lagt ut tur-referat fra elven(e)

Palma skrev:

I sommer har det ikke vært så sprekt med moppe-turer.

Har prioritert lakse-turer, noen bilder har det også blitt. Og siden dette er et "ikke-bike forum", så kunne jeg jo lagt ut tur-referat fra elven(e)

Og så har du jo fått Have-syken Rolling Eyes , tar litt tid det og tenker jeg .

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Og så har du jo fått Have-syken  Rolling Eyes  , tar litt tid det og tenker jeg .

Halve tida går jo med til jobb, så da er det jo ikke så mye til overs. Have-prosjektet er stort sett fremdeles på planleggingsstadiet, første spadestikk er knapt tatt Embarassed

Føreren burde lest seg opp i "forbikjøringstråden", for ikke tale om at han samarbeidet selv om han burde forstått at jeg ville forbi pirat
Tror at en slik video kanskje viser verre ting enn min ulovlige parkering på Tindevegen, best for vedkommende at den ikke legges ut usladdet.
Ellers kan jeg ikke se at forbikjøringstråden tar for seg aktiv hindring som sperrespor osv, så da antar jeg at det er lov.  clown

Vis Medlemmets Profil
Høsttur med brøtningan.

Nå kan vi etter hvert kalle dette en tradisjon siden det har skjedd flere ganger.
Jeg gikk rundt og var klar til å sette på de grøvre hjula og dra på grustur i de dype skoger, men så fikk jeg nyss om at en tur mot sørvest var ønsket. Dumme meg kasta ut et forslag, og da endte jeg opp med å legge det meste av planene også...

De som er bofast på Brøttum starta med en kort etappe til Drammen, der en brøtning huserer. Innledningsvis var det middag på byen kvelden før vi rulla ut i fullt følge. Eller, ikke alle da, alltid noen det ikke passer for.

TOk ruta opp mot Rjukan og så over fjellet mot sør så vi kunne få med Myllargutvegen.
Oppå fjellet var det flott, og været første dagen var fint selv om det ser skummelt ut på bildet:

Som vanlig flott forbi Rauland og ned til Haukeligrend.
På turen over Haukeli kjørte vi elegant utenom alle 4 tunnelene.

Der er et sted som forbinder flere spennende grusveger, men den enden jeg kjørte inn på er fremdeles stengt. Trodde "noen" hadde feid unna stein, men nei ...

Får regne god tid en annen gang og prøve opp fra andre steder.
Ellers kosa vi oss likevel, ganske så flott i høyden Very Happy

Og så bar det opp på 520 mot Sauda.
Da vi hadde en kaffestopp underveis opp mot fjellet la jeg merke til en veg som snodde seg opp på fjellet på andre siden av Røldalsvatnet. Litt senere fikk jeg se bilder fra noen som hadde kjørt den, absolutt en snutt jeg skal oppom i nær framtid! Så får det heller være blindveg.

520 kjenner vel de fleste, stilig og artig veg.
Her er vi nede i Almannajuvet, et par brøtninger skimtes oppe på vegen.

Overnatting i Sauda.

Videre framferd førte oss i retning Hordaland, men den ene i følget tok av mot Ølen for å dra hjem via Eidsfjord og rekke en fisketur på søndagen. Vi andre sikta mot Tysnesøy, hadde en stopp på Stord der noen i følget hadde kaffeavtale med slekt. Der fikk vi tips om veivalg etter Tysnesøy.

Den obligatoriske fergeturen på vestlandstur sendte oss over til Hodnanes, og da kommer de himmelske svingene oppover på 49 cheers

Da vi forlot Tysnesøy holdt vi rett fram etter tunnelen etter brua og inn på Fv121. Her lå den ene idyllen etter den andre, som Sundvord og Sævareid ved siden av fine veger og flott natur!
Og jeg tok ingen bilder...

Neste kryss: Tysse.
Her hadde jeg laget en liten roadbook.
For videre mot Hardangerfjorden skulle det finnes rester etter den opprinnelige vegen, og noen av snuttene var kanskje kjørbare.
Første biten var helt kurant, merket som gang- og sykkelveg, men det gjør ikke noe. Her fikk vi utsikt til en flott foss.

Enda en av vegene var finfint kjørbar, rene idyllen, bare så altfor kort.

Tunneler av en litt "eldre" standard. Flott.

Men så var det ikke mulig å komme gjennom på de neste. Selv om vi flytta unna stengsler så var det naturlige hindringer som hindra oss i å komme helt rundt så vi måtte snu. Som her:

Og så litt fin veg igjen:

Og så noe veldig lite farbart. Jeg må bare slå ut med armene og innrømme at der var en grunn til skilt og stengsler affraid

Moro lell cheers

Dagen ble avslutta med rulling langs Hardangerfjorden og ei natt i Ulvik.

Neste dag var ikke været veldig bra...
Vi dro over Ulvikfjell, og så sikta vi mot Aurland for å bestemme oss der om det ble Snøvegen og Sognefjell, eller Aurland-Hol.

Stopp i kjente bakker for å ta et bilde av tøff natur i retning Nærøyfjorden.

Da vi kom til Aurland var vi ikke uenige om å sløyfe videre kjøring nordover og sette kursen østover. Ikke så dumt det, oppe på fjellet var det kaldt og surt og mye vind. Tror det hadde blitt skikkelig utrivelig om vi hadde dratt helt til Turtagrø og så Sognefjellet. Var ille nok der vi dro.
Så en del avstikkere opp kraftverksveger langs vegen, noen av dem skal kjøres en annen gang. Er noen med litt lengde på der.

På Hol skilte vi lag, brøtningan dro i østerled mot de dype skoger, jeg dro til Geilo og satte kursen over fjellet mot Kongsberg og hjem til Oslofjorden.

Fint var det i alle fall, selv om jeg siste dagen fikk oppleve regn på tur for første gang siden tidlig i 2013...

Vis Medlemmets Profil
Flott reportasje og bilder som alltid joo. Som et andrevalg så ikke den turen helt feil ut heller clown

Vis Medlemmets Profil
Ja, dette var flott. Synd at vi ikke fikk sette "end of road" pga sperringene, men det var uansett prima å se de gamle veiene - og ingeniørkunsten fra den gang.
Før Røldal er det noen svinger, Finnåsvegen heter det på Basecamp, var de tilgjengelige? Har tenkt å ta turen over og selvsagt 520 videre. Det er jo her vi skal ( om vi lever lenge nok ) få se hvilken bike, ført av en vestlending og en østlending, som er sjef på den strekningen  bounce  men hittil er den bare annonsert  Sleep  så da får vi avvente med nok en glimrende reportage fra din hånd, vil jeg tro  cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 16 av 17]

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Next