Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Book of joo; besteborgerlig bilde-holdig blogg

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 17]

Oppdagelsen av 220 og 306 skyldes nok pølsemøtet hos deg :) Merkelig hvilke gode veger man lett overser når man kjører f.eks 40 av gammel vane  Embarassed 

17mai skal vi sannsynligvis gjenfinne noen av godvegene i Østfold, Vestre Gøtaland og ned til Vänern og cruise opp kysten via Grebbestad og så Son, Drøbak.

Vis Medlemmets Profil
Prøvde nye GS LC noen mil her om dagen... Men skal ikke bytte i år, tror jeg ...  What a Face 

Vis Medlemmets Profil
17 mai.

Vet der er flere anarkister som ikke dressa seg opp men heller tok en tur i godværet. Det gjorde også BO40 og jeg i dag. Til og med til EU!

La opp til en bråta med dels ukjente småveger ned Østfold og gjennom Sverige til Vänern. Ble så full bingopott som det er mulig. Vi oppdaga mil på mil på mil med knallgode MC-veger, syntes vi lå med nedlegg til vi nesten var i Mellerud  cheers 

Medbrakt lunch ble spist i et utkikkstårn et sted, med utsikt til gjess og hegrer ute på myrområdene:

Fra Håvelsrud og nordover ligger en beta veg som vi bare kaller "Hoj-vegen"! Fantastisk moro, svingene ligger så tett at der ikke finnes noen rettstrekker. Og der er bakketopper konstant. Her har vi kjørt før, "unnskyldninga" for å dra denne vegen var å kjøre dette strekket enda en gang  bounce 

Vi slakka aldri av for bilde, så jeg har stælt et fra en karttjeneste:

Ved Håvelsrud er noen av slusene på den gedigne slusevegen Dalslands kanal. Og akvadukten er berømt. Kanalsystemet består av 31 sluser og man ender oppe i Stora Le, 102 meter over havet.

Jeg knipsa et bilde av akvadukten, til glede for dere som leser:

Ikke bare på vestlandet man tar ferge, tok nok en gang kabelferga over Store Le.

Hjemover fant vi flere ukjente småveger, mye perfekt for snabelkamelene. Stoppa ved dampskipsmuseet i Marker. Denne som jeg ikke hadde gidda å gå på og fikse opp tror jeg var D/S Pasop. Men den skal visst fixes.
Disse dampbåtene gikk på kanalsystemene i Halden-vassdarget som tømmerslepere for det meste.

Drøyt 50 mil, grei 17-maifeiring  clown 

Vis Medlemmets Profil
Kan lese,men liker bilder godt også.

Er den ene moppen en LC?

Jeg beholder den gode gamle ei stund til, bare gått 55k hittil. Litt tidlig å se seg om etter ny igjen.

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:
"Hoj-vegen"! Fantastisk moro, svingene ligger så tett at der ikke finnes noen rettstrekker. Og der er bakketopper konstant. Her har vi kjørt før, "unnskyldninga" for å dra denne vegen var å kjøre dette strekket enda en gang  bounce 
Kabelferga så kjent ut ja.
Får du lagt ut noe info på et kart så jeg kan finne denne mc veien deres. Må prøves  Wink

Vis Medlemmets Profil
Joda BT, her er "sentrum" av herligheten: http://kart.gulesider.no/m/Pjw1z

Jeg vet vi fant mye fint på tur sørover for et par år siden. Men jeg må høre med de som er bedre kjent enn meg. Tror bestemt at det ligger litt øst og nord for den lille derten jeg har merka på kartet...
Og så er der mange veger jeg ikke har kjørt der inne i skogene. Generelt så finner man mye fint bare man ikke ligger på hovedvegene.
Sannsynligvis mye i hele området tenker jeg, får ta et par dager der lenger utpå. Kanskje med knaster og finne noe med løst underlag  bounce 

Vis Medlemmets Profil
Se der ja  Very Happy 
Her må det nok utforskes litt ja, etter karte å dømme ser det ut som det er mye bra veier rundt der.
Skal nok en tur til Uddevalla på VM i sommer, så kanskje det det blir ei ekstra natt i området du linker til.

Vis Medlemmets Profil
Fine bilder joo. og jeg leser også  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Et enkelt bilde, for de som ikke leser spesielt godt  What a Face 

Vis Medlemmets Profil
Hardangertur, dag 1 29 mai.

Mye god værmelding for både øst og vest. Da var det bare å gi snabel-kamelen litt påkrevet TLC.
Hadde ikke synkronisert forgasserne på 30000km, og det var merkbart med stygg gange. BO40 tok med vakuumsaken og GS911-toolen min ble kobla til nervesystemet på sykkelen. Så over feilkoder, men var kun èn på en dekktrykksensor som hadde vært ute innimellom. Nulla sakene og resatte stepmotorene og parkerte dem så vi kunne synce. Som venta var sakene en del ute, men ei kjapp justering fikk fram den gode gangen i motoren igjen. Så fikk den noen desiliter olje så det var på max igjen. Nu malte den som ei sparkeltante som hadde vunnet gavekort på 10.000 på bomullsprodukter på nærmeste storsenter!

Mangla bare å pakke truse og dongeribukse så var det good-to-go...
Bildene som jeg ikke har tatt er merket, og jeg er visst del av motivene innimellom da. Da er det BO40 som knipser.

Fredagen kom vi oss av gårde fra meg i sjutida på morran, ut via Drammen, Kongsberg og så myka opp hofter og varma dekk over Bolkesjø og Gransherad. Disse svingene blir jeg aldri lei av!
Opp langs Tinnsjø og innover mot Rjukan. I Rjukan stod jeg på fotpinnene og bare lukta meg gjennom tettstedet. Ainna hvert hus hadde syrin i hagen, og de blomstra og lukta fantastisk.

Oppi bakkene etter Vemork stoppa vi før tunnelen og gikk runden på utsida for å se på fossen, men jaggu blei vi lurt! De hadde slått av saken... Skuffa ja  Evil or Very Mad 

Skjønner det når vi rulla videre langs Møsvatn, det var grundig nedtappet nå.
Videre tok vi småveger over Rauland og videre langs Totak mot Arabygdi. Stille var det, varmt var det og et greit fotomotiv der vi hadde en liten rast.

På Haukeli var det 20 grader tidlig formiddag. Første del av matpakka og en kaffekjeft tok vi der. Så var det opp og se om der var snø over Haukeli. Og ja, litt snø, men hadde smelta mye i det siste. Så jeg håper vi kunne unngå Haukelitunnelen, men nei. Gamlevegen var full av snø enda...

Stampa gjennom mørk tunnel og opp på vidda. Nydelig vær, lite biler og litt kjøligere så man slutta å svette så ille.
Ved Svandalsflona så det ut til at vi var for tidlig ute til å ta grus-stubben som går utenom den tunnelen også, men neste gang...
Så stuper det kjapt ned mot Røldal. Gamlevegen utenom Austmannlitunnelen var kjørbar, der slapp vi en tunnel!

Fuel nedi bakkan, så opp og se om man kan ta gamlevegen over Røldalstunnelen, men ikke søren! Snø i store mengder her også.Synd, det er en stilig veg, men neste gang...
Her ut av Røldalstunnelen, før vi stuper inn i Seljestadtunnelen...

Carol Anne - listen to me.
Do NOT ride into the light.
Stop where you are.
Turn away from it.
Don't even look at it.

Låtefoss. godt med vann her denne gangen.

Videre mot Odda, fin veg, tøff natur. Godt driv.

Rulla ut Sørfjorden på vestsida, her har jeg ikke kjørt før. Bare en touch av Hardanger, begynner ikke før man har kommet til Utne tror jeg.
Vi tok en pause på fergekaia på Utne. Her stod denne saken parkert, en 72-modell registrert i Nederland. Ekteparet som dro avgårde på den etter en kort prat hadde den med i bilen på rundturen i Norge. Smart bagasje, og noe for Guzzi-klanen her inne å sikle på

Vi var informert om at blomstringa var tidlig i år, og det var over nå. Viste seg dessverre å stemme, bortsett fra at jeg skimta noe hvitt da vi kom til Vivik. Og joda, der var en enslig blomst igjen. Så da var turen ikke bortkasta likevel

Ellers var det fart i rhododendronen, noen gedigne saker utafor noen hus. Imponerende, særlig for en nordlending som bare er vant med bjørk og ugress...
Sjøl mosevekstene i veikanten var gigantiske og så grønne

Den gamle freda vegen her ute har ikke allverdens bredde eller dekke, men en fryd å kjøre her likevel. Selv om her verken var blomster eller frukt.

Fra Jondal tok vi ferga og rulla de siste milene til hotellet i Øystese. Vestlandstur betyr ferge, og svele. Sånn med brunost som sitter i ganen etterpå så du kan suge på restene en time ekstra.

Neste dag sikta vi på Ulvikfjellet som første legg  bounce

Vis Medlemmets Profil
Hærlige bilder Joo! Og at Mottor-sykklan var finar før, det er nå heellt sikkert  cheers 

Vis Medlemmets Profil
Ja, var mer form-følger-funksjon og ikkeno dilldall på konstruksjonene før AT  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Fine bilder og reiseskildring,liker sånt.

Men du,i godt driv,skriver du. Syns nåla ligger på 50  Razz

Vis Medlemmets Profil
Vakkert, bare vakkert!  cheers 

Vis Medlemmets Profil
Takk, legger ut del 2 på eftan  bom 

Vis Medlemmets Profil
Hardangertur dag 2, 30 mai.

Hard start på dag 2. De hadde ikke bacon til frokost på hotellet! Ikke eggerøre en gang...  pale 

Da vi sjekka ut raste det en gjeng med kondomkledde galinger forbi, i samme retning som vi hadde tenkt oss. Det var visst
sykkelritt Bergen - Voss. Sida dem så ut til å holde god fart håpet vi at de skulle holde unna til etter Granvin der vi
skulle opp på Ulvikfjell mens de skulle til Voss.

Morralyset ut over fjorden var bare magisk.

Men etter et par mil hadde vi jaggu innhenta feltet. Smale veger ga ikke mye muligheter for å komme forbi.
BO40 knipsa hindringene:

Etter hvert kom noen strekker der vi fikk kuska forbi de testosteronsprenge galningene og kunne nyte vegen videre. Bare
fine veger.

Ved Granvin tok vi til venstre, og rulla langs Granvinsvatnet. Steike stilla, og fisken vaka. Perfekt morra dette. Sånn
skal det være på tur

Så heiv vi oss opp Ulvikfjell. "Noen" på den andre sida mente dette var det beste av MC-veg i landet.

Ja, det GÅR unna her.

Vegene var flotte, men best i landet? Helt greie, verdt omveien hvis man kan kalle noe for omveier når man er på tur. Vi
kosa oss, fra denne sida var det slakt og greie svinger og fint dekke. Litt smale veger men passe oversiktlig.

Oppe passerte vi en flott foss, men slakka ikke ned for å ta bilder. Så ned på andre sida mot Ulvik.
Her ble det noen fine hårnåler av den typen man fråtser i oppe i de franske alpepassene. Utsikten var ikke å kimse av den heller.

Vel nede registrerte jeg at jeg ikke hadde sett noen skilt til Syse Gård, så da ble det ikke Syse-pølser. Som trøst fikk vi
rulle videre fra Ulvik sentrum og mot Hardangerbrua. Jeg passerte i området i fjor på tur fra Kinsarvik mot Hardangervidda,
og det var kun tre dager før brua åpnet. Dermed hadde jeg til gode å kjøre den.

Det er ikke småtteri til hengebru. Hovedspennet er 1310 meter så den slår Golden Gate. Troner blant topp 10 på verdensbasis.
Syntes ikke den var stygg å se til i landskapet heller. Gjør absolutt ikke noe at vi kjører gratis over, men det var noen
seige priser for biler og trailere.

Fint belyst innadørs i tunnelene før påkjøringa var den også.

I Eidfjord ble det is og fuel. Så kuska vi oppover mot Måbødalen. Jeg liker landskapet oppover her, passe vilt og stilig.

Lite biler, godt vær (nevnte jeg det gode været?). Bare synd de gamle vegene er no-no å snike seg ut på... Neste stopp var
ved Vøringfossen. Og denne fossen var ikke skrudd av. Litt bilder selvsagt.

"En eller annen anarkist" ga blaffen i gjerder og stup, jeg vet at jeg får litte grann bedre bilde om jeg kommer meg en
meter eller to lenger ut nemlig.

Hardangervidda, norges største nasjonalpark åpna seg opp videre med masse gode svinger. Ved Sysendammen svingte vi opp for å se på den svære demninga.
Var godt nedtappa her også, men lå en skvett vann igjen som Hardangerjøkulen kunne speile seg i. Nasjonalromantisk så det
holder.

Neste korte stopp tok vi etter Skiftessjøen. Her på ca 1240 meter var det også steike stille. Nevnte jeg det gode været?  bounce 

Skal være rundt 12.000 villrein her oppe. Satt og mysa rundt omkring for å se om de kunne vise seg. Da vi nærma oss
Skulevikstølen så jeg noe som bevega seg nede i en elveos på venstre sida. Rein? Kanskje. Eller? Nei! Opp av osen kom et
par spiller nakne nybada mainnfolk som jogga over vegen foran oss mot MC`ene som var parkert på andre sida. Frisk avriving
tenker jeg. Fløyte og tommel opp til friskusene da vi passerte!

Og vegene og været var bra videre.

Etter Geilo svingte vi mot Dagali og kosa oss med noen flotte svinger.

Men i stedet for å kjøre 40 dro vi av mot Tunhovd og kjørte langsmed Pålsbufjorden og Tunhovdfjorden på veger der det var
godt å ha lang fjæringsveg. Ned til Rødberg for middag, så ned 40 langs Numedalen og hjem. Numedalen er ikke så heilgæli,
men jaggu holder dem på å rette ut vegen øverst der de flotteste svingene er!

To flotte dager, været skal jeg ikke nevne, og det er deilig å dra over fjella når det ennå ligger en del snø i høyden.

Neste tur er planlagt.

Avslutter med et bilde av Låtefoss. Umulig å få noe fornuftig eksponering med de svære kontrastene i skarp sol med et
kompaktkamera. Men likevel.

Så hjem til rot og taktekkere...

Vis Medlemmets Profil
Takk til dere begge for flotte bilder og tekst. Lurer bare på hvem som hadde spist litt på svela(?) Å så var dere jo heldige med været  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Herlig lesning og flotte bilder.
Kjenner meg SÅ godt igjen i det å væra tidlig avgårde om morran, med stille vann, lav sol og følelsen av å ha hele dagen forran deg Very Happy 

Syse Gard.... krever bittelitt lokalkunnskap. Når du kom ned fra Ulvikfjellet, mot "sentrum" må du svinge til venstre, kjøre 1,5 til 2km, der vil du finne skilter til Syse Gard (og Lekve Cideri for den del) opp til venstre. Verd avstikkeren. Skal ut dit på mandag.. begynnerå bli sulten igjen etter offshoreturen. Laughing 

Skal ha meg en laang dagstur på mandag, har hendene fulle før den tid, bla med en biltur jeg har lovet foreldrene mine nå i pinsen (lørdag/søndag) Så må jeg reise på jobb igjen alt på onsdag neste uke.
Men såh.... laaaang fri fra 26. juni :)

Vis Medlemmets Profil
Herlig lesning og flotte bilder. Alle MC turer burde svinge innom Hardanger, for min del gjør de iallfall det
Kjenner meg SÅ godt igjen i det å væra tidlig avgårde om morran, med stille vann, lav sol og følelsen av å ha hele dagen forran deg Very Happy 

Syse Gard.... krever bittelitt lokalkunnskap. Når du kom ned fra Ulvikfjellet, mot "sentrum" må du svinge til venstre, kjøre 1,5 til 2km, der vil du finne skilter til Syse Gard (og Lekve Cideri for den del) opp til venstre. Verd avstikkeren. Skal ut dit på mandag.. begynnerå bli sulten igjen etter offshoreturen. Laughing 

Skal ha meg en laang dagstur på mandag, har hendene fulle før den tid, bla med en biltur jeg har lovet foreldrene mine nå i pinsen (lørdag/søndag) Så må jeg reise på jobb igjen alt på onsdag neste uke.
Men såh.... laaaang fri fra 26. juni :)

Vis Medlemmets Profil
Dag: trodde svelan skulle være sånn? Men været var bra  Wink 

Olav K: Da skjønner jeg at jeg ikke så gården. Men sjekka ikke sakene før vi dro. Så da kan jeg ha det så godt.
Mandagen kjører vi kanskje rundt der ute i vest vi også. Kanskje rundt Tysnes...? Får se.

Vis Medlemmets Profil
Hæærliie bilder Joo! Alltid flott med en Vestlands-tur, gleder meg til i august når jeg skal ture litt med Multistradan mellom fjord og fjell  cheers 

Men, forøvrig ser det ut som det bare er du og B-040 som er ute å kjører Mottor-sykkel her på detta forume  Rolling Eyes 

Jaja, jeg skakke væra så stor i kjeften sjæl heller, har ikke årka å kjøre noe annet enn around town med MottoGussin ennå, det blir for mye latmannsliv på decket med egg, bacon, biffer, burgere og øl  drunken 

Vis Medlemmets Profil
Flott, flott, flott, og det ser ut til at dere var heldig med været??  alien 

Vis Medlemmets Profil
Ja Vestlandet ER fint og været har klaffet. Bra dere liker bilder da  cheers 

Tror nok der er andre som kjører, mistenker at BT og Ojda ruller en del. Ojda tok forresten en 10-passrunde i Alpene i går, jeg sendte ei anbefaling på små veger jeg har kjørt og som ikke vises så godt på kartene, og som er spesielt naturskjønne rundt i Dolomittene. Fikk tilbakemelding om at de var meget tilfredse da de kom til hotellet igjen, men sent så den var kanskje litt drøy som dagstur med pax...

AT: dere må jo nyte decket vet du, hilse fruen  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 17]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Next