Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Navn på mc-felg fra 80-tallet

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Navn på mc-felg fra 80-tallet on Tor 22 Aug 2013 - 14:20

Det var en type hjul som var mye brukt innen racing på 80-tallet, som besto av formskårede stålplater som "eiker". Mener disse var skrudd i felgring og nav, og at de er engelske. Kommer ikke på navnet i farta, noen som kan bidra?

Vet det er startet opp produksjon av disse igjen, og skulle gjerne sjekket litt nærmere om priser og utvalg.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Navn på mc-felg fra 80-tallet on Tor 22 Aug 2013 - 14:45

Astralite?

https://www.google.no/search?safe=off&hl=no&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1138&bih=533&q=astralite+wheels&oq=astralit&gs_l=img.1.0.0i19l5.1088.3666.0.6215.8.8.0.0.0.0.127.781.1j7.8.0....0...1ac.1.25.img..1.7.652.8YdxKMIh07w

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Navn på mc-felg fra 80-tallet on Tor 22 Aug 2013 - 18:35

Stemmer, mange takk! Og hjelpen kom ikke fra helt uventet hold... :)

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Navn på mc-felg fra 80-tallet on Tor 22 Aug 2013 - 18:49

Er det noe jeg har snøring på så er det gammelt skrammel og konspirasjonsteorier.. Bare si fra neste gang det er noe dere lurer på innen disse sjangerene.. tongue 

Når det er sagt, burde din italiener heller hatt italienske Campagnolo Magnesium felger? Og jeg kan kanskje trylle fram ett sett, dog kommer ikke disse rekanes gratis på en fjøl, dette koster litt klink. Men du er en holden mann, og god for noen kroner, og lite annet å bruke dem på, så dette er kanskje noe for deg lell..

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Navn på mc-felg fra 80-tallet on Tor 22 Aug 2013 - 19:10

Konspirajonsteoriene står jeg over i dag, men Campagnolo magnesium er jo ikke å forakte... Men de må i tilfelle være i god stand. Gamle magnesiumfelger som har fått en stor dose hjuling ove mange år er ikke så interessant.

Betaler gjerne med klinker, ikke noe problem, holden eller ei. rabbit Sjekk gjerne prisen, men jeg har ikke alt for mye å bruke på hjul nå. Tenkte å bruke originalhjula i første omgang, men om det dukker opp noe bra, så kan det fort hende at det er uansvarlig å la være å kjøpe...

Sist endret av mortal den Tor 22 Aug 2013 - 20:36, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Navn på mc-felg fra 80-tallet on Tor 22 Aug 2013 - 19:31

Her er bilde av hjulene:

Produksjonen er visst i gang, og det er mulig å bestille hjul. Priser fra £450.

http://www.rennstar.com/

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]