Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

KliffArne sine moppe-turer

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 6]

1 IkkeBike's høsttur 2012 on Man 24 Sep 2012 - 11:46

Glemte å annonsere det,men vi arrangerte en høsttur nå i helga som var. Den manglende annonseringa var muligens årsaken til et heller labert oppmøte,kun kjærringa som ble med.
Jaja,da slapp jeg ihvertfall å ta hensyn til andre råkjørere/sinker,slik at vi kunne ta alt i eget tempo.

Turen gikk heimanfra og nedover Jæren,kjørte Nordsjøveien og RV44 ned til Flekkefjord. Var innom Sirevåg,Rekefjord og Sogndalsstrand på vei nedover.

I Flekkefjord ble det overnatting på Maritim Fjordhotell,og sjebnen hadde bestemt at 8-10 Harley-gutter fra Haugalandet samt noen av deres bedre halvdeler også hadde booket inn på samme plassen,så parkeringsplassen var full av HD's. Jeg pyntet så godt det lot seg gjøre ved å presse ZX'en inn mellom to av dem.
Kjekke karer,men det tar tydeligvis på å kjøre såpass langt med sånt redskap,ihvertfall en av dem som måtte geleides i seng tidlig på kvelden,la jeg merke til Twisted Evil

Returen ble samme vei opp til Egersund,for så å stikke over til Bjerkreim på kaffe til en bekjent. Derfra kjørte vi over Gloppendalsura :

til Byrkjedal,tok en avstikker til Frafjord og Månfossen:
Dæven så svett e varrt før vi hadde gått halvveis opp. Ble bedre da jeg tok av mc-buksa. Men fint var det,både terreng og vær.

Kjører dere noen gang nordover sør-vestlandet.så anbefaler jeg avstikkeren fra Vikeså til Byrkjdal,og så inn igjen på E39 ved Ålgård.Ikke så veldig stor omvei,men du verden for en natur.

2 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 12:10

Manglende annonsering løser jo enhver konflikt underveis.
Genialt!
What a Face cheers afro

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

3 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 12:21

Åssen i helvete rekker du å se på naturen når du er ute og kjører ?

...pleier å google etterpå - det er sikrere - skal man se på nturen når man kjører går det fort i purra...

Vis Medlemmets Profil

4 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 12:27

Haya99 skrev:Åssen i helvete rekker du å se på naturen når du er ute og kjører ?

...pleier å google etterpå - det er sikrere - skal man se på nturen når man kjører går det fort i purra...
Siden jeg er trafikklærer, skal jeg påta meg å lære deg noe nytt; hvis scenariet rundt deg er vakkert, og du vil se mer på det finnes det en fantastisk mulighet til å gjennomføre dette. Egentlig ganske enkelt; du vrir bare høyre hånd forsiktig litt FRA deg :)
Da synker farten, og du kan titte.
I tillegg finnes det en annen mulighet, noe som kalles "stopp" eller "pause".
Da må du gjøre litt mer enn nevnte vridning, du må etterhvert også klemme sammen spaken ved venstre hånd og klemme den på høyre forsiktig sammen, helt til farten blir så lav at du kan sette foten ned, vippe ut støtten og gå AV sykkelen.
Da kan man titte og ta bilder, drikke kaffe, røyke, knulle i buskene og så videre...

Værsågod. Kjøretips for viderekommende - del 1
HELT gratis.

5 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 12:51

Haeggis Amateur Line skrev: knulle i buskene og så videre...

....kjører ikke du også stort sett aleine ? .... hvem/hva knuller du da?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 12:56

Man må jo time hvert "stopp" til plasser hvor det er sauer eller geiter, da!
SÅPASS trodde jeg du skjønte...
affraid

Neida...det har hendt jeg og har med meg et hunnkjønn på tur, og da må man ikke la anledningen gå fra seg, vettu Wink

Det var uansett veiledende forslag til "pause"-aktiviteter.
Du MÅ ikke røyke, heller...

7 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 13:08

Haeggis Amateur Line skrev:Man må jo time hvert "stopp" til plasser hvor det er sauer eller geiter, da!

...på 4 innlegg klarte vi å komme over på saueknulling .... det er fortsatt håp for forumet..

Vis Medlemmets Profil

8 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 13:14

Altså..; JEG prøver å dele litt av min faglige kompetanse her.
At du henger deg opp i søte små klovdyr, er DITT fokus.
Det var det å nyte naturens gaver som var poenget her.

Skjønte du noe av begrepene "stopp", "senke farten" og "pause"?

9 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 13:17

Det var forresten en veldig fin artikkel, Kliff'ern.
Og Haya; hvis du maksimerer bildene hans vil du se mange flotte plasser for opptil flere av "pause"-aktivitetene jeg nevnte...
Wink

10 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 13:56

Det virker som en bra tur, KliffArne! Kan jeg melde meg på fortsatt? rabbit

Vis Medlemmets Profil

11 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 13:58

Haya99 skrev:
Haeggis Amateur Line skrev:Man må jo time hvert "stopp" til plasser hvor det er sauer eller geiter, da!

...på 4 innlegg klarte vi å komme over på saueknulling .... det er fortsatt håp for forumet..
He-he... :)

Vis Medlemmets Profil

12 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 14:10

Haeggis Amateur Line skrev:Det var forresten en veldig fin artikkel, Kliff'ern.
Og Haya; hvis du maksimerer bildene hans vil du se mange flotte plasser for opptil flere av "pause"-aktivitetene jeg nevnte...
Wink

Ei steinur -og rennende vann? ...... vann har jeg i dusjen og steinura er oppi bakkjen... Sleep

...skumleste innlegget til Kliffern for høflighets skyld .... så han nevnte "tok av seg buksa" og at "å bli svett" ... så det var vel noe buskap i nærheten...

Vis Medlemmets Profil

13 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 15:21

Haya99 skrev:

...skumleste innlegget til Kliffern .... han nevnte "tok av seg buksa" ... "ble svett"
Ja, helt enig, det e det skumleste innlegget hans så langt affraid

Vis Medlemmets Profil

14 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 15:23

Kliffer'n ER skummel...

15 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 16:46

Haeggis Amateur Line skrev:Kliffer'n ER skummel...

Kliffy bor jo på Karmøy. Der menn er menn og sauer er livredde. lol!

Vis Medlemmets Profil

16 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 16:52

Voodoodoo skrev:
Haeggis Amateur Line skrev:Kliffer'n ER skummel...

Kliffy bor jo på Karmøy. Der menn er menn og sauer er livredde. lol!
Meget bra Laughing

Vis Medlemmets Profil

17 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 24 Sep 2012 - 17:20

KnutR

Admin
Blir som tilsvaret jeg fikk etter å ha kalt en hadelending for "sauetjuv" (intern greie mellom totninger og hadelendinger): "Sauetjuv? DET skal jeg ikke ha på meg. Jeg kan pule dem, men jeg stjæler dem ikke. Ærlig talt!"

scratch

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

18 IkkeBikes' sommertur 2013 on Tir 9 Jul 2013 - 21:20

Tradisjonen tro så arrangeres det plutselig og ikkeannonsert IkkeBike-tur også i år. Og i år som ifjor så er det bare kjærringa og meg som drar avsted. Saler på Rudolf i morgen,så får vi se hvordan det går.

Hvis jeg kommer på å ta bilder og ellers husker hvor vi har vært,når vi kommer hjem igjen,så kan det tenkes at jeg poster litt mere her.

19 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 9 Jul 2013 - 23:29

Hvis du skal nordover,så ta turen innom Acr Baneviken :)
Mangen festelige sjeler der.

Vis Medlemmets Profil

20 Re: KliffArne sine moppe-turer on Søn 14 Jul 2013 - 12:49

Årets "barnefrie" tur ble bestemt skulle inneholde Lysebotn+fjellveien Songesand til Årdal+Gullingen/Blåsjø.Og samtidig kjøre nye veier,derfor planla vi å kjøre E39 sørover til Helleland,for så å svinge opp til Tonstad. Siden vi fremdeles har unger som er litt små til å klare seg helt selv,så begrenser vi oss til et par dager. Såpass lenge bør de vel klare seg om man smører et par matpakker og setter frem litt drikke til dem før man drar?

Ny-innkjøpte GS'en ble pakket med det nødvendige,og det var fremdeles plass til overs. Første dagen kjørte vi Karmøy-Lysebotn,med en del pauser etter veien.Første stopp var Askje,der vi hadde oss en kopp kaffe og slapp hele rekka av biler fra ferga forbi oss igjen.

Videre sørover tok vi raskeste veien til Vikeså,hvor vi planla besøk av noen bekjente. De var ikke hjemme,så det ble bare en liten pause. Fikk tatt et par bilder,tilogmed en gammel gravemaskin til Trollis'en.

Eller er den kanskje litt i nyeste laget til å falle i smak?

Veien fra Helleland til Tonstad var ikke så verst,tok oss tid til en liten stopp rett før Tonstad.Her ser vi ned mot Tonstad.

Ser ut som om det er en stund siden disse slusene har vært i operasjon.

Videre oppover mot Sirdal,her Dorga bro.

Veien mot Lysebotn er alltid en nytelse,spesiellt på snaufjellet. De 27 svingene nedover er greie nok de også,men det skulle vært ryddet litt skog sånn at utsikten hadde stått i stil med veien.

På vei ned stoppet vi på Ørneredet for en bedre middag. Fint bygg utpå fjellkanten.Og været var som dere ser helt på vår side.

Resten av kvelden ble brukt til avslapping ved stranden,og en liten pils eller to.Utpå kvelden var det 6-7 basehoppere som fant det for godt å hive seg utfor fjellet,og landet like ved turisthotellet hvor vi overnattet.

Neste dag våknet vi til lavt skydekke.Hadde litt tid til overs etter frokost før fergen skulle gå,som vi benyttet til en tur oppover Lysedalen,men dessverre var veien stengt med bom ca 3 km fra krysset. Fant derfor ut at vi kunne kjøre opp igjen til Ørneredet for en kopp kaffe mens vi ventet. Idag var det ikke riktig så pent som dagen før.

På vei nedover igjen møtte vi en GoldWing med henger,vogntog. Såvidt han kom seg gjennom svingene:-)  Og klarte å imponere meg selv ved å skrape sidestøtten gjennom en sving,Pirelli Scorpion dekket fra 2009 hang godt fast i asfalten. Kjærringa var ikke like imponert...

Tok turistferga halvveis ut fjorden til Songesand,der vi var de eneste som kjørte av. Fjellveien over der er ca 30 km,og kan bare ganske enkelt anbefales. Fergeturen vil jeg si var bortkastet,neste gang kommer jeg til å ta turen fra Årdal og tilbake istedet. Kjører dere R13 forbi Årdal,så anbefales avstikkeren t/r Songesand,ca 6 mil kjøring.

Videre gikk turen mot Sand på R13,men istedet for å kjøre direkte så tok vi av inn Jøsenfjorden og over Gullingen. Og som om ikke det var nok så tok vi også den 4-5 mil lange avstikkeren opp til Blåsjø. Og hvis vi anbefaler Songesand-Årdal,så kan vi ikke være dårligere her. Fantastisk opplevelse og veier oppover her. En hytteeier fortalte om motorsykkelkjøring dag og natt,sikkert lokale helter som har funnet seg et lite eldorado med lite fartskontroller. Bare pass på de dærre ulldottene som ligger langs veien,ikke alle hadde tid å vente på at vi passerte før de løp over veien.Fikk oss nesten en under hjulet.

"Rudolf" svarte til forventningene,jeg er egentlig veldig fornøyd. Men ser poenget til Tage(fra mcsiden) om at det er bedre med toppladede sidevesker. Men fungerte disse også,brukte toppboksen og tankvesken til det som skulle ut og inn ofte.(kaffekanna,nistepakken,jordbærkurver,fotoapparat og diverse) God plass til det vi trengte + litt til.

Tar til slutt med et bilde dedikert til haya og haggis,da vi alle kjenner til deres preferanser:-)

21 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 15 Jul 2013 - 21:14

Når du har vært så flink med bilder og tekst, hva med ett kart for oss som ikke er helt lokalkjent på alle små stedene du nevner geek

Vis Medlemmets Profil

22 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 15 Jul 2013 - 22:05

http://goo.gl/maps/DlewM

Sauene stod utenfor "Ørneredet" eller Øygardstøl tror jeg det egentlig heter. På toppen,ca 8km før Lysebotn.Suspect

23 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 16 Jul 2013 - 17:44

Jeg har tråkket mine barnesko på Tonstad! Mutter er derfra og tre stk fettere og ett stk onkel bor der fremdeles. Om du fyllte bensin på Texaco på Tonstad, er det stor sjanse for at det var fetteren min som ekspederte, han er en av to eiere av den stasjonen..

Lyseboten er helt fantastisk, hadde jeg ikke hatt 27 purreløk jeg må passe på i sommer, kanskje jeg skulle tatt meg en tur dit igjen..

Vis Medlemmets Profil

24 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 16 Jul 2013 - 18:50

Vi kjørte bare såvidt innom Tonstad,før vi fortsatte mot Sinnes. Hadde hatt oss kaffe og ei skjeva der opp på utsiktspunktet hvor bildene er tatt,og bensin trengte vi ikke. Hadde medbrakt rabbit 

Skal huske det neste gang,får vel rabatt hvis jeg sier jeg kjenner deg.

25 Re: KliffArne sine moppe-turer on Ons 17 Jul 2013 - 5:21

Spør etter Alfred, og si at Runar står i gjeld til deg, og at han derfor må gi deg bra priser.. Alfred er verdens snilleste person, selve symbolet på rolighet, du vil i det minste få en kopp kaffe, ja! I love you 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 6]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next