Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

KliffArne sine moppe-turer

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 6]

101 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 21 Sep 2015 - 14:57

Har du vært enda en tur i Røldal....... kan få strekk av overtrening vøttø...

Vis Medlemmets Profil

102 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 21 Sep 2015 - 15:36

Mye flott, gode tips. Takker cheers

Flere år siden jeg kjørte 13 ned mot Suldalsosen. Og der er både blindveger og gjennomgående småveier man ikke har rulla enda!

Vis Medlemmets Profil

103 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 22 Sep 2015 - 11:47

Haya99 skrev:Har du vært enda en tur i Røldal....... kan få strekk av overtrening vøttø...

Hehe, holdt meg klar 520, veien ned til Sauda.

Den har jeg på film, ser på den hver kveld før jeg legger meg clown Kan de første 70 svingene utenat, nå, det burde holde.

104 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 22 Sep 2015 - 18:54

Her, Haya. Her kan du også øve litt. Smalt og fint,tildels uoversiktelig og akkurat passe humpete:

Resten av turen kan kjøpes i min nett-butikk til medlemspris, der vil du også finne 2-3 sexye sauer som ligger midt i veien bak en sving What a Face

105 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 22 Sep 2015 - 19:03

KliffArne skrev:Her, Haya. Her kan du også øve litt. Smalt og fint,tildels uoversiktelig og akkurat passe humpete:

Resten av turen kan kjøpes i min nett-butikk til medlemspris, der vil du også finne 2-3 sexye sauer som ligger midt i veien bak en sving What a Face

....hva er det for et knuseverk du kjører??

Han foran forsvinner jo lett i aksen- hva slags sykkel er det? Men det kjøres jo veldig sakte ...

Vis Medlemmets Profil

106 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 22 Sep 2015 - 19:22

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:Her, Haya. Her kan du også øve litt. Smalt og fint,tildels uoversiktelig og akkurat passe humpete:

....hva er det for et knuseverk du kjører??

Han foran forsvinner jo lett i aksen- hva slags sykkel er det? Men det kjøres jo veldig sakte ...

Han foran har vel mere enn det dobbelte av hk som han som ligger bak, så aksen er nok litt bedre, ja. Og nei, det gikk ikke spesiellt fort, lovlydige karer.

107 Re: KliffArne sine moppe-turer on Søn 11 Okt 2015 - 22:57

Hva skjedde med den RSV'en du aldri fikk registrert? Har du den enda? Planer om å ha den til Fjord Motorpark kommer Question

Vis Medlemmets Profil

108 Re: KliffArne sine moppe-turer on Søn 11 Okt 2015 - 23:11

Den står på soverommet og støver ned, har planer om å bruke den når / hvis Fjord Motorpark kommer. 
Arbeiderpartiet lovte å stoppe utbyggingen, så vi får se hva som skjer. Suspect

109 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 31 Okt 2015 - 13:08

28.oktober:

Fant ut jeg skulle ta meg en liten tur rundt i nærområdet her om dagen, da dagen så ut til å bli veldig fin. Dessuten så er det fremdeles litt mønster igjen på dekka som jeg skulle ha utnyttet før jeg bytter.Siktet meg inn på Røldal, og et par fjellvei-stubber jeg hadde funnet på Google maps. Veien innover ble en ren transportetappe, tok meg ikke tid til å kjøre utenom tunnelene noen plasser, her var det rett frem. Og siden dagene er blitt så mye kortere, så måtte farten tilsvarende opp.
Ble satt litt tilbake av veiarbeid i Etne, der stoppet de trafikken pga fare for steinras, de var og pitlet ned litt løsgrus oppi der. Det ble som å sitte å vente på Manen, den kom aldri  rabbit :

5-6 kilometer forbi Røldal går det en vei opp til venstre, opp Valldalen. Aldri vært der.Asfaltvei opp til demningen, og så grusvei videre innover til man kommer til Middalsbu,hovedgården der inne. Der stod det et sånt rundt skilt med rød ring rundt, er ikke helt sikker på hva det betyr, så bare kjørte inn. Var en kar som holdt på å sagde ned noen trær, så stoppet for sikkerhets skyld og hørte om han så noen problemer med at jeg kjørte videre innover. Det hadde han ikke, jeg fikk tilogmed en 10-minutters historieforelesning fra området på kjøpet. Mener han sa at det var 17 støler som forsvant under vannet etter at det ble demmet opp.

Noen bilder derfra, til dere som ikke er så leseflinke:

Foss:

Hyttegrend rett nedenfor demningen:

Snø ved veis ende:

På tilbaketuren tenkte jeg at jeg like godt kunne utforske den fjellveien som går på sørsiden av Røldal, vet ikke hva den heter.
Røldal:

Fjellvei Sør om Røldal, var fint oppå der. Men måtte gi meg mens leken var god, etter å ha kjørt 3-4 kilometer i et bilspor tettet det seg helt igjen. Ikke vits å utfordre skjebnen med nedslitte asfaltdekk:

Så var det bunkring og lunsj i solveggen i Røldal før hjemturen. Men klokka var ikke blitt allverden, så fant ut at jeg like godt kunne ta turen ned til Odda og rundt Kvinnherads-halvøya. Nedover mot Odda forbi Låtefossen og nedigjønna, har jeg nevnt det før? Herlige veier og natur. Denne gangen tok jeg meg tiden å svinge av mot Buerbreen for å se hvordan det ser ut derover. Angret ikke på det,det var fint. Burde kanskje tatt turen til fots oppover også, det får bli en annen gang  pirat

Buerbreen:

Utover Sørfjorden tenkte jeg å bare kjøre på, den har jeg sett nok mange ganger.Men for sikkerhets skyld sånn at dere skal tro hvor fint været var, så tok jeg meg tid til et bilde eller to:

Rundt Utne og sørover igjen. Skal vedde på at det var fint nedover der, men fytti katta hvor uheldig man kan være med timingen. Jeg ble kjørende i lav motsol, og fikk ikke nyte utsikten mye, tidvis måtte jeg skjerme for solen med venstrehånden. Bedre lykke neste gang. Fikk ihvertfall tatt et par bilder etter veien, her fra en foss en eller annen plass, husker ikke navnet.

Solnedgang Kvinnherad:

Kikket etter det berømte veggmaleriet der borte, men så det ikke. Det begynte å bli mørkt etterhvert også, så fokuset ble å rekke ferga fra Utåker til Skånevik, og komme meg hjem. Jeg bommet litt på distansene, det var lengre rundt der enn jeg hadde trodd. Tripptelleren viste 604 km da jeg parkerte hjemme.

Det var en herlig dag, jeg hadde veiene helt for meg selv, uten innblanding fra hårnålswannabees som vaset i veien for meg. De har sikkert parkert moppene sine, i tilfelle vinteren er kommet  clown

Stakkars GS'en var blitt skitten også,hjerteskjærende  Sad  Får se om jeg finner frem høyttrykkspyleren før/hvis jeg setter den bort for vinteren.

110 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 31 Okt 2015 - 13:50

Det var så bra at det frista med noe grusveisutstyr men få holde meg til det jeg har en stund til - får så mye skryt av både utseende og lyd så.... Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

111 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 31 Okt 2015 - 14:39

Flotte bilder kliff! Var nok litt av en tur det der Very Happy Høsten er undervurdert i mc sammenheng. "Alle" konkurerer om å være tidligst ute med sykkern om våren, men om høsten er de snare med å stalle den Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

112 Re: KliffArne sine moppe-turer on Søn 1 Nov 2015 - 0:06

ArcticTiger skrev:"Alle" konkurerer om å være tidligst ute med sykkern om våren, men om høsten er de snare med å stalle den Rolling Eyes

Ja, føler meg helt uttafor i den konkurransen Sad   Sist vinter hverken stalla jeg den, eller tok den ut om våren. Jeg brukte den mer eller mindre fortløpende.

113 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 6 Nov 2015 - 10:47

5.November 2015.

Nei nå må vinteren snart komme, sånn at jeg kan vaske og polere moppen og få den i hus. Sånn som det er nå, så er det jo så lett å bli lurt ut på våte og kalde veier. Satte på nye kalossjer på Rudolf her om dagen, så var veldig usikker på om jeg skulle våge meg ut på tur før våren og varmen kommer tilbake.Har jo hørt så mange skrekkhistorier angående nye dekk på våte veier fra mere eller mindre troverdige fora.

Jeg tenkte skitt au, man lever bare en gang. Værmeldingen for Suldal lovte litt sol og stort sett oppholdsvær det meste av dagen, ut vinduet så det lovende ut, selv om tempen bare såvidt passerte 5 grader nå på morrakvisten.
Kaffe på kanna og et par brunostskiver, så bar det avgårde innijønna.Ferga på Ropeid trillet jeg ombord i ca et halvt minutt før den skulle gå, kunne nesten tro de venta på meg.

Oppover Suldal tørket veiene opp, og tempen steg.Det så bra ut med tanke på resten av dagen.

Nedi elva så jeg et par karer som stod og kasta etter laksen, så måtte stoppe og se om de fikk noe. Lurte litt på om ikke det var i seneste laget for laksefiske, sesongen er da over for lengst. Det viste seg at det var stamfiske de holdt på med, heldiggrisene. Tenk å få lov å fiske gratis i ei elv som dette. Suldalslågen er kjent for å være en stooorlakselv, 20 kilos rugger er ikke uvanlig.  Idag hadde de akkurat fått på land en hunnlaks på rundt om 12 kilo, som var kommet i tanken og skulle opp til klekkeriet.

Innover langs Suldalsvannet er en fin transportetappe, selv om veien forsvinner inn i tunneler innimellom.Innerst i enden av vannet ligger Nesflaten, en plass jeg aldri har svingt av før. Ble inspirert av bloggen til OlavK der jeg så at han hadde vært på tur, men blitt stoppet av en kjetting. Tenkte at det kunne være en passende utfordring på en Torsdag.

Energihotellet Nesflaten:

Svingte av v Nesflaten mot Roaldkvam/Bleskestad, etter minne så var det ca 16 kilometer asfaltvei til Bleskestad før det gikk over til grus. Og så 12-13 kilometer grus inntil en eller annen mente at nok er nok:

Kan nesten se på Rudolf at han tenkte at det skal vi jaggu bli to om, ikke tale om å gi seg her. I toppboksen hadde vi den store vinkelsliperen og skjøteledning, så både kjetting og portsøyler forsvant så gnistene føyk. clown

Strøm var det nok av:

Sånn ser det ut v enden,OlavK, v Holmavatnet.  Rett uti tåkedisen der kan man nesten skimte grensa til Telemark  pirat :

Snøen som falt ifjor:

Det blir ikke tur uten bilder av elver og fosser:

Grusveier i fleng:

Løp for livet:

Et for Haya og Haeggis, lenge siden Haeggis har vært innom. Kanskje dette kan friste  pig :

På returen mot Nesflaten har man et alternativ å svinge mot Bråtveit, og dette fant jeg ut det var tid til. Ca 11 kilometer med fin asfalt og passe svingete vei.I tillegg var det mulig å stikke til fjells der borte også,mot Gaulestølsåa. Hvorfor de kaller det å kan man lure på, det må være fra gammelt av. Det meste var tørre elveleier, vannet var ledet mot magasinene for å gi oss billig strøm.

Fattigmannstuer, et eldorado for Palma:

Lillehammer?

Det ble en fin tur, og fikk ikke gjort meg ferdig heller.Dagen ble for kort. Dette er et område som fortjener litt mere oppmerksomhet, kunne se flere interessante veier. Kanskje en annen gang. Temperaturen i fire-fem tiden v passering Suldalsosen var 12 grader, altså en fin sommerdag på disse trakter. Jeg hadde så romslig med tid for å rekke ferga som som i mitt hode skulle gå halv og hel time fra Sand til Ropeid, at jeg tok meg tid å stoppe ved "stamfisk-fiskerne" for å høre om de hadde fått mere. En 15-kilos var landet et par timer tidligere cheers

Og ferga gikk fra kai akkurat da jeg rullet ned bakken mot fergeleiet, rutetiden var snudd opp-ned fra formiddag til ettermiddag Suspect

Det ble en fiin dag likevel, 43 mil på tripptelleren

114 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 6 Nov 2015 - 14:43

Flotte bilder! cheers

Vis Medlemmets Profil

115 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 6 Nov 2015 - 15:11

Flott reiseskildring Kliff. Er visst mye fint bortover der.. Ser jeg må ta hengern bak bilen en dag og lure med meg ei fattigstue til eller to over kjølen.. Bør jo ha et par stykker til... Skal jeg starte mottak så må jeg jo ha fler enn en..

Vis Medlemmets Profil

116 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 6 Nov 2015 - 15:20

Flotte bilder Cliff! Hvilket vaskemiddel har du tenkt å bruke nå når du er lei av å kjøre den gammle Beeeemern for iår da ?

Vis Medlemmets Profil

117 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 6 Nov 2015 - 18:51

Flotte bilder og fin rapport.
Og så er du så omtenksomt at du har fått med både fattigstue og sauer cheers

Vis Medlemmets Profil

118 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 6 Nov 2015 - 23:55

Takk,takk. Bare hyggelig å underholde dere, skulle bare mangle Razz

@AT og vaskemiddel, jeg får komme tilbake på det når det blir aktuellt. Mulig lager jeg en egen tråd hvor dere proffer kan anbefale.

Foreløpig får det holde med høyttrykksspyleren rabbit

119 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 7 Nov 2015 - 0:34

KliffArne skrev:Takk,takk. Bare hyggelig å underholde dere, skulle bare mangle Razz

@AT og vaskemiddel, jeg får komme tilbake på det når det blir aktuellt. Mulig lager jeg en egen tråd hvor dere proffer kan anbefale.

Bare for å spare deg for bortkastet tidheft ... ikke bry deg om å spørre meg om den slags. Det er ikke hvert år jeg husker å vaske snopp ... eeh ... Embarassed  moppen.
Flotte bilder, flotte veier og flott terreng.

Vis Medlemmets Profil

120 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 29 Feb 2016 - 16:42

jhn skrev:
KliffArne skrev:Takk,takk. Bare hyggelig å underholde dere, skulle bare mangle Razz

Bare for å spare deg for bortkastet tidheft ... ikke bry deg om å spørre meg om den slags. Det er ikke hvert år jeg husker å vaske snopp ... eeh ... Embarassed  moppen.
Flotte bilder, flotte veier og flott terreng.

Idag spanderte jeg 20 kroner på høyttrykksvask av stakkaren, etter at jeg var en tur på Biltema og supplerte litt garasjerekvisita rabbit Tror ikke jeg lager noe referat, kan vel knapt kalles en tur.

121 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 29 Feb 2016 - 18:35

Blank og fin stakkarn din (hvertfall ei stund) clown

Vis Medlemmets Profil

122 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 28 Mar 2016 - 15:01

Har gesprochen med noen besserwiessere som seier att høgtrykksvasking av mcarar kan skape lakkskader ? Rolling Eyes

uansett vatn og svamp her i gården... bounce bounce

Vis Medlemmets Profil

123 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 28 Mar 2016 - 18:40

intrudergubbe skrev:Har gesprochen med noen besserwiessere som seier att høgtrykksvasking av mcarar kan skape lakkskader ? Rolling Eyes

Har også hørt at det å bruke motorsykkelen sliter den ut... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

124 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 28 Mar 2016 - 21:11

"KliffArne"]5.November 2015.

Innover langs Suldalsvannet er en fin transportetappe, selv om veien forsvinner inn i tunneler innimellom.Innerst i enden av vannet ligger Nesflaten, en plass jeg aldri har svingt av før. Ble inspirert av bloggen til OlavK der jeg så at han hadde vært på tur, men blitt stoppet av en kjetting. Tenkte at det kunne være en passende utfordring på en Torsdag.

Energihotellet Nesflaten:

Mange fine bilder og fint referat MEN bildet viser nok ikke Energihotellet. Bildet viser det som vel er Administrasjonsbygget / styring av kraftverket i enden av bygget. Energihotellet ligner ganske mye på det bygget du viser men ligger like over bygget på bildet.

Skrevet på rom 1 på - nettopp - Energihotellet Very Happy

Vis Medlemmets Profil

125 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 29 Mar 2016 - 16:17

Mahatma skrev:
intrudergubbe skrev:Har gesprochen med noen besserwiessere som seier att høgtrykksvasking av mcarar kan skape lakkskader ? Rolling Eyes

Har også hørt at det å bruke motorsykkelen sliter den ut... Rolling Eyes

...Jaggu glad det finnes folk som faktisk er mer oppegående og ajour enn meg.....grattis !! .. Idea ..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next