Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

KliffArne sine moppe-turer

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 6]

126 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 30 Mai 2016 - 13:15

27-29/5-2016.

Tur til Kvinnherad og HPR.

Lenge siden jeg har vært på tur nå, ihvertfall som har vært verdt å skrive hjem om.Får prøve å lage et lite referat fra helgens tur, med mål Kvinherad og HPR. (Hardanger Poker Run).

Olav K, en sjelden gjest her på Forumet har dratt igang noe som lett kan bli en tradisjon, når man nå ser hvordan det gikk. Jeg vil mene han bør være fornøyd med helgen, samme med oss andre som tok turen. Selv var jeg så sein med å bestemme meg for å dra inn, at jeg fant det best å pakke både liggeunderlag og sovepose, og håpe på et halvtak å gjemme meg under. For sikkerhets skyld tok jeg kjærringa med meg også, i tilfelle det skulle bli kaldt. Jeg tok en liiiten spansk en da jeg tekstet OlavK og forhørte meg om stallplass, skrev jeg het OlafK, og da var dobbeltsenga oppredd ila no time. Man vet jo hvilke tråder man skal trekke i..

For de av dere som er interessert i fyldigere referat fra "run'et" vil jeg henvise til Mc-forumet, der er det en egen tråd angående dette hvor det sansynligvis vil bli postet masse info samt bilder. At det forumet titulerer seg med "det hyggelige forumet"kan man forstå, de var jo veldig hyggelige alle sammen.

Skal ikke pirke i for mye gammelt, men må bare ta med litt angående han lange brannmannen som ikke er helt sikker på om han er Møring eller Stril. En svær slamp, så jeg er glad han ikke er inne her og leser. Som de fleste har fått med seg, så ble han jo så deprimert av å ikke få til å svinge skikkelig ifjor sommer og ble forbikjørt da han var med de gamle på tur nedover Alpene, at han sporenstreks gikk og handla seg traktor da han kom hjem. Han trodde det var S1000RRRR'en det var noe gale med. Var vel ikke lenge han hadde Super Adventure'n, før han innså at det fremdeles manglet noe, så nå stillte han på flett ny GSA, i håp om å komme først over Ulvik fjellet. Ja, så sikker var han på suksess at han lovte å gjøre unevnelige ting med meg hvis jeg kom før han, ting som sansynligvis ville hevet både øyebryn og andre ting på hans navne bror (Jan)Thomas.  Suspect
Jeg lå godt an da vi nærmet oss Ulvik, så for sikkerhets skyld stoppa jeg i Granvin og tok helge-handelen der og slapp brannmannen frem.Stortåa vil jeg helst ha for meg selv. På slutten av turen, da vi nærmet oss base-camp igjen, så lå jeg med brannmannen bak meg de siste kilometrene. Gjett hva som skjedde, jo der kom det en jævelunge på en S1000RRRR uten respekt for hverken fartsgrenser eller GS'er og peiste forbi oss begge to. Moralen i denne historien må være at det er som regel ikke mopeden det er noe gale med hvis man kommer sist i mål. Nå må ingen fortelle dette videre, hold det for oss selv.  clown

Jaja, så var det turen da. Kjører jo såpass ofte i disse trakter, at det vil mest bli som å gjenta meg selv, så nøyer meg med å poste noen bilder med kommentarer over:

Her står vi ferdigpakka, klar til avgang. Turen gikk via Sauda-Røldal-Odda og gjennom tunnelen til Kvinnherad.

En tøff bil som parkerte oppi Røldal, jeg bare måtte prøvesitte:

Kjedet meg litt på morrakvisten, da jeg ikke fikk sove lenger. Så fant ei motorsag i løa til Olav K og koste meg stort:

Det er vistt GSA som gjelder for tiden på hedersplassen hos Olav. Triumfene kom helt i skyggen, Ojda ville helst gjemme seg:

Det ser lovende ut på Lørdags morran:

Små-mopedan ble henvist bak fjøset:

Dette tar vi til neste år:

På vei hjem Søndag, obligatorisk stopp ved Langfoss. På andre siden har en kompis og jeg funnet oss et paradis. Drar vi over dit i år også, så kan det vel kalles tradisjon, de to foregående årene har vi hatt oss en to-dagers derover og hentet oss en laks eller to.

127 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 31 Mai 2016 - 10:12

Trivelig å treffes KliffArne, både deg å husfruen Very Happy

Hadde mistanker på at du hadde lagt inn en liten sladrespalte,
så rett og slett inne å kontrolerer Wink
Sladrer ikke til han lange jeg nei.

Fine bilder, å du! Jeg skammer meg ikke over Tigeren, jeg er bare litt blyg Cool

Vis Medlemmets Profil

128 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tor 2 Jun 2016 - 16:08

Ingenting å skamme deg over, det er en fin moppe du har. Som sagt, så var hekken din den som så best ut av de som stod der Razz

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6