Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

KliffArne sine moppe-turer

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 6]

51 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 29 Apr 2014 - 5:15

Såpass avsides ja. Kunne ikke kjenne igjen noe som helst, ikke så rart sida jeg aldri har vært der  What a Face 
Ja dessverre gror det igjen langs vegene, snart ser man ikke mye hav langs RV17 nordover heller. Best å ta turen igjen mens man enda får havgløtt.

Du så ikke noe info om når 520 fra Sauda kanskje åpner?

Vis Medlemmets Profil

52 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 29 Apr 2014 - 10:00

joo skrev:Du så ikke noe info om når 520 fra Sauda kanskje åpner?

Stod et skilt med at den var stengt lengre fremme,men tror ikke det stod noe om nårtid den ville åpne.Studerte ikke så nøye i forbifarten  rabbit 

53 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tor 1 Mai 2014 - 0:21

Geilo:

nei dæven. der så jeg jaggu noe kjent ... kjerringa driver esso'n (heter autokiosken nå da)
rett neddi veien der Very Happy

Vis Medlemmets Profil

54 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tor 29 Mai 2014 - 22:02

KliffArne skrev:Kopervik-Sauda-Vanvik-Tengesdal 28.April 2014.

Har vært et nydelig vær i det siste,og dagen idag var ikke noe unntak.Fikk ungene avgårde på skolen,og Emma ut av senga,så satte vi avgårde. Turen gikk mot Sauda og med planer om å kjøre over til Røldal hvis veien over var åpnet etter vinteren.Det var den ikke,så da iverksatte vi plan 2,svinge til høyre etter Sauda og til Vanvik og Tengesdal.Aldri vært der før,noen av oss. Veien bortover var ikke så veldig spennende,som så mange andre plasser i landet vårt så har vegetasjonen fått lov å ta overhånd,så mye utsikt går tapt. Men fremme i Vanvik så åpnet det seg,en fin liten plass.

Innover fjorden fra Vanvik:

Kan både sende brev og ringe hjem herfra:

Hadde ikke tenkt å stoppe,men som den ekte anarkisten jeg er,så bare måtte jeg parkere der:

Utsikt fra Tengesdal,en gard langt oppe i lia.Kunne ikke se den nedanifra,så bortgjemt lå den.Men etter å ha kjørt 2-3 km oppover en smal svingete vei,så åpnet det seg og et lite småbruk åpenbarte seg.Skikkelig idyllisk plass. Kom i snakk med de som bodde der,et pensjonert par. Gardsdriften var nedlagt,men de bodde fast der oppe.Var ellers helst bare hyttefolk i området,så det var stille og rolig til vanlig.Burde tatt flere bilder der oppe,men fikk meg ikke til å gjøre det.De satt ute og nøt været,så ville ikke plage dem:

Har lest igjennom denne ikkebloggen nå.. du har noen flotte turer og skriver godt! Jysla kjekt altså cheers 
Håper vi får anledning til å kjøre en tur eller to engang :)

Vis Medlemmets Profil

55 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 30 Mai 2014 - 0:43

Takk for det,kjekt å høre at noen liker det man legger ut.

Sjelden mine turer blir planlagt lenge på forhånd,som oftest skjer det utifra dagsform og været etter at ungene er kastet ut døra. Men vet aldri,mulig man råkes engang.

56 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 11:41

8/6-2014 Odda-Utne-Kvanndal-Granvin-Ulvik-Kinsarvik-Odda-Hjem

Søndagen var satt av lenge på forhånd til å ta en tur innover til Ulvik,en plass vi aldri har vært før. Langtidsvarselet lovte finvær,helt til et par dager før,da meldte de plutselig slåvatn. Men så modererte de seg igjen,disse meterologene,så kvelden før var det snakk om bare noen dråper utpå ettermiddagen,og det regnet vi med å overleve.

Turen gikk strake veien innover til Utne,med en liten kaffestopp ved Langfoss,der er man jo nødt å stoppe for å nyte utsikten.

Bilde av fossen fra avstand:

Vi skulle gjort den stoppen et minutt eller to kortere,for da vi kommer rundt svingen i Utne så ser vi fergen 100 meter fra kaien. Tenkte å sette fart og se om vi klarte å hoppe ombord,men de hadde lagt ned bommen. clown  Velvel,kunne alltids ta en halv kopp kaffe her også,mens vi ventet på neste.

I Granvin fikk vi de første dråpene,det passet igrunn bra for vi hadde funnet oss en fin rasteplass hvor vi hadde tak over hodet mens det stod på.

Bilde Granvin:

Så var det avgårde igjen,for å finne den fantastiske fjellveien over til Ulvik. Jeg hadde laget meg et veikart i bakhodet et par dager før vi satte av sted,og regnet med det skulle være lett.Skulle jo svinge av til høyre sånn cirka midtveis på Granvinsvannet. Passerte en vei der som kunne passe,men det var ikke skiltet Ulvik,så fortsatte mot øvre Granvin og Voss med en nagende følelse av at vi hadde passert. Og det stemte selvfølgelig,var nesten på Voss før jeg fant en stor nok plass sånn at jeg fikk snudd sleden. Tilbake bar det,og der i samme krysset som jeg trodde det var,så står det skiltet Ulvik,men med pil rett frem,mot Granvin igjen. I ettertid så ser jeg jo at det var "feilskiltet",eller at de ikke ønsker å rute trafikken over der til Ulvik. Men det endte ihvertfall med at vi returnerte mot Granvin og kjørte den spennende tunnelen og den "vanlige" veien mot Ulvik.
På det tidspunktet hadde det begynt å regne litt igjen,så fant ut at istedet for å sitte på kafe i Ulvik,så kunne vi ta oss en tur/retur over fjellveien. Regnet gjorde nok opplevelsen litt redusert,men å kalle dette for en vei som fortjener palleplass vitner om at folk bør utvide sitt kjøreområde en smule. Sleep Veien var helt grei,men ikke noe jeg MÅ kjøre om igjen. Fineste med den var utsikten på vei ned mot Ulvik.

Fra Ulvik bar det avsted mot Hardanger-brua og Odda. Brua tar seg igrunn godt ut i terrenget,uten at den ruver for mye.

I Odda var det tid for en matbit,kjærringa hadde lyst på pizza. På leit etter en pizza-restaurant så jeg en kar som stod på siden av en sånn 3-sylindra sak og trykte på telefonen sin.Jeg hilste på han da jeg rullet forbi,og syntes det var noe kjent med han.Grublet litt på det,og fant ut at det var Kojak.Han manglet bare slikkepinnen. Kom på etterhvert at Kojak må da være dau for lenge siden,og at det lignet på BusaTrond.I ettertid ser jeg at han har vært i området,så det var nok han.
Etter at pizzaen var fortært,så bar det hjemover igjen. Det er merkelig med det,men etter at jeg kjøpte GS så har jeg fått mere oversikt over omgivelsen der jeg kjører.Der jeg før lå over tanken og suste avgårde så fort jeg bare vågde og hadde nok med å se på veien,så sitter jeg nå oppreist i moderat fart og kikker rundt omkring. Strekningen Odda og opp til hovedveien er jo et eldorado,begge veier.Flotte veier og flott vill natur.

Obligatorisk stopp Låtefoss:

Det var blitt sent og fristelsen var stor å blåse gjennom Åkerfjorden i ekspressfart,men kom plutselig på at vi var jo på tur.Været hadde også gått over fra brukbart til kjempefint,så ingen grunn til hastverk.Tok derfor veien utenfor tunnelene istedet,Rullestadjuvet og Trolljuv bro.Fint avbrekk,men husker med gru da dette var den eneste veien som var her. En gang i min ungdom kom en trailer så brått på meg etter en sving,at høyrehjula på Sierra'en klatret oppover murkanten før jeg klarte stoppe.

Det ble 55 mil på telleren,et par av dem kunne jeg spart oss for. Men dagen ble bra,litt stiv og støl var vi men det gikk fort over. Gamle folk.

Troddde den Blackbirden som prøvde seg på Rudolf kom fra det med livet i behold,men ser nå at han skulle prøvd seg på noen andre.  Twisted Evil 

Mandagen kom med det kjempeværet.Idag skulle vi sitte i solveggen hjemme å sole oss,hadde Emma bestemt.
Tror jeg satt 10 minutter før jeg fant ut at dette giddet jeg ikke,så det ble da en rundtur da også.

Hvor den turen gikk? Vet ikke om jeg får tid å skrive referat idag,eller på noen dager,men den var fin. Palleplass,garantert.  cheers

57 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 15:37

Flaut å være frå Voss og aldri kjøre fjellvegen til Ulvik? Må få unnagjort den turen snart..

Vis Medlemmets Profil

58 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 17:16

Jæskla fine bilder. Av og til, ikke så ofte, men akkurat nå f.eks, ønsker jeg at jeg bodde et annet sted. Det meste av natur har sin sjarm, så det er ikke årsaken.
Men antall mulige veier å velge for en dagstur på mc ... her må jeg kjøre 100 km for å komme til første veivalg, deretter 70 km en vei, eller 100 km i en annen retning, og sånn fortsetter det 1000-1500 km før man får noen seriøse og reelle valgmuligheter.

En annen årsak er bebyggelsen ... vi har en bebyggelse som består av en blanding av gammer, lavvo, 60-70 talls funkisboliger og mere normale bygg av nyere dato, og mye annen dritt .. og alle mulige krysninger mellom disse. Ingen bygg eldre enn 70 år. "Byplanlegging" ser ut til å være et helt nytt begrep. Kjedelig
Så, en gang til. Fine bilder.

Vis Medlemmets Profil

59 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 20:41

Kjente veger, men det kommer nok til dels av turen vi hadde forrige uke  What a Face 

Enig i det med å utvide kjøreområde... Vi utvidet med noen ukjente vegstubber kombinert med en del kjent de siste dagene. Og gang på gang smeller vi på kremveger når det legges ukjente småveger inn på ruta, enten så fantastisk natur at det gjør vondt, eller strekker der man kjører engasjert 100km på en liten time på serpentiner og tror at nå har vi gjort 5 mil... For et land vi bor i!!!!!!
Skriverier kommer nok, ikke sett på bildene ennå, først øl.

@jhn: etter å ha forlatt den nordlige landsdelen og fløtta sør for mange år siden er det en ting som er fantastisk; man kan lage seg 2-3-dagers turer år etter år der man stadig dytter inn en del ukjent veg! Greit nok at der er fint nordafor også, men der blir fort repriser og samme vegene gang på gang.
At her er 3 måneder lenger sesong er også greit  bounce 

Vis Medlemmets Profil

60 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 21:29

jhn skrev:Jæskla fine bilder. Av og til, ikke så ofte, men akkurat nå f.eks, ønsker jeg at jeg bodde et annet sted. Det meste av natur har sin sjarm, så det er ikke årsaken.
Men antall mulige veier å velge for en dagstur på mc ... her må jeg kjøre 100 km for å komme til første veivalg, deretter 70 km en vei, eller 100 km i en annen retning, og sånn fortsetter det 1000-1500 km før man får noen seriøse og reelle valgmuligheter.

En annen årsak er bebyggelsen ... vi har en bebyggelse som består av en blanding av gammer, lavvo, 60-70 talls funkisboliger og mere normale bygg av nyere dato, og mye annen dritt .. og alle mulige krysninger mellom disse. Ingen bygg eldre enn 70 år. "Byplanlegging" ser ut til å være et helt nytt begrep. Kjedelig

ser helt klart fordelen ved å være kåt og blid som det stod, når en ikke har avveksling på hverken natur eller veier på 120 mil og det er smekk mørkt halve året.. Laughing

Vis Medlemmets Profil

61 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 21:48

joo skrev:

@jhn: etter å ha forlatt den nordlige landsdelen og fløtta sør for mange år siden er det en ting som er fantastisk; man kan lage seg 2-3-dagers turer år etter år der man stadig dytter inn en del ukjent veg! Greit nok at der er fint nordafor også, men der blir fort repriser og samme vegene gang på gang.
At her er 3 måneder lenger sesong er også greit  bounce 
Det med lengere sesong betyr ikke så mye for min del ... når det ikke er vær og føre for mc, savner jeg den ikke. Men det er verre med mangel på veger, helt klart.

Meen, man kan ikke klage. De vegene som er her er utmerkede mc-veger ... kanskje ikke så breie, men veeldig lang og man kan kjøre både frem og tilbake, nesten ingen kryss eller inn- av- eller på-kjøringer, og på toppen av alt, forkjørsveg. Smør på flesk blir jo aldri feil. bounce 
Men vi kan jo ha kø og dritt, vi også. I dag f.eks. havnet jeg midt i rushen ... det var ei gammel kjærring som skulle over veien, vi var 4 biler som blei et sted mellom 13 og 17 sekunder forsinket til .. eeh .. eeh .. vet ikke hva, men det var i alle fall kaos  affraid 

Vis Medlemmets Profil

62 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 10 Jun 2014 - 22:13

mekkern skrev:
jhn skrev:Jæskla fine bilder. Av og til, ikke så ofte, men akkurat nå f.eks, ønsker jeg at jeg bodde et annet sted. Det meste av natur har sin sjarm, så det er ikke årsaken.

ser helt klart fordelen ved å være kåt og blid som det stod, når en ikke har avveksling på hverken natur eller veier på 120 mil og det er smekk mørkt halve året.. Laughing
Hey hey, du må følge bedre med, vi har 2 veier, 4 hvis vi regner t/r. Kun 1 som er kjedelig, den andre går gjennom flott og variert natur på kysten.
Mørketida er langt fra så lang og så mørk som ryktene sier, bortsett fra Svalbard har jeg landets lengste mørketid. Sola er under horisonten fra 22/11 - 22/01, men selv på den mørkeste dagen, 22/12, er himmelen rimelig lys på en skyfri dag, i en halvtime i lunchen.
Mørketiden er ikke et tema i min omgangskrets, bortsett fra de gangene det er usedvanlig vakkert.
At sola er oppe i månedsvis i slengen er mye mere merkbart for de aller fleste.
Jeg tror folk flest gleder seg mer over midnattssola, enn de plages av mørketida.

Ang. kåt og blid .. det trenger ikke å være bare en fordel, si nabofrua er hardere angrepet enn deg selv .. da oppleves det som mest bare mas  Suspect

apropos mørketid.

Vis Medlemmets Profil

63 Re: KliffArne sine moppe-turer on Fre 13 Jun 2014 - 20:52

KliffArne skrev:I Odda var det tid for en matbit,kjærringa hadde lyst på pizza. På leit etter en pizza-restaurant så jeg en kar som stod på siden av en sånn 3-sylindra sak og trykte på telefonen sin.Jeg hilste på han da jeg rullet forbi,og syntes det var noe kjent med han.Grublet litt på det,og fant ut at det var Kojak.Han manglet bare slikkepinnen. Kom på etterhvert at Kojak må da være dau for lenge siden,og at det lignet på BusaTrond.I ettertid ser jeg at han har vært i området,så det var nok han...
Mase flotte bilder KliffArne. Stemmer nok det det var meg du så nede i Odda. Kjørt over fjellet i litt små regn, også måtte jeg prøve meg på denne oppskrytte Ulvik veien.
Bare stoppe å slå av en prat når vi treffes, så det var deg  affraid 
Faen meg masse flotte veier dere har borte der i vesten. "I'll be back  pig

Vis Medlemmets Profil

64 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 14 Jun 2014 - 20:28

Ja, ikkje nok med at me slepp snakke bokmål her, me har flotte veger i tillegg. Skjønar ikkje kvifor folk bur andre plassar enn vestlandet?

Vis Medlemmets Profil

65 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 14 Jun 2014 - 21:06

flonoen skrev:. Skjønar ikkje kvifor folk bur andre plassar enn vestlandet?

For å kunne ta turer dit bort vel  clown 

Noe vi gjør atter en gang i morra tidlig. 3-dagers, første overnatting på Årdalstangen etter Flya, Lom og Tindevegen  bounce 
Så ut og utforske helt ukjente saker rundt Tysnes osv osv.

Vis Medlemmets Profil

66 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 14 Jun 2014 - 21:48

flonoen skrev:Skjønar ikkje kvifor folk bur andre plassar enn vestlandet?

Tja...trenger ikke vannscooter for å kjøre på jobb her da... tror vi har hatt 3 dager regn til sammen på 2mnd... Cool 

Vis Medlemmets Profil

67 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 14 Jun 2014 - 21:55

joo skrev:
flonoen skrev:. Skjønar ikkje kvifor folk bur andre plassar enn vestlandet?

For å kunne ta turer dit bort vel  clown 

Noe vi gjør atter en gang i morra tidlig. 3-dagers, første overnatting på Årdalstangen etter Flya, Lom og Tindevegen  bounce 
Så ut og utforske helt ukjente saker rundt Tysnes osv osv.

Rundt Tysnes er det flott! Eg er på hytto i Fusa no, diverre køyrer eg bil, eller skulle eg slått fylgje her i området.

Vis Medlemmets Profil

68 Re: KliffArne sine moppe-turer on Søn 15 Jun 2014 - 4:41

Bil er ikke saken i dette været.
Men bra å høre der er fint rundt Tysnes, nye veger for oss.
Forresten mye som ikke er kjørt uti der, skal prøve ytre veger nordover mot Sognefjorden i sommer tenker jeg  bounce 

Vis Medlemmets Profil

69 Re: KliffArne sine moppe-turer on Man 16 Jun 2014 - 23:58

Her kommer referatet fra en kjempetur forrige Søndag.Skal våge meg på at den får palleplassering  afro 

9/6-2014  Hjemmefra-Ropeid-Suldal-Røldal-Sauda-Hjem

Dagen rant opp med skikkelig godvær,vi hadde hatt oss en 55-miler dagen før,så hadde igrunn ikke planer om noen tur idag.Men etter en kopp kaffe i solveggen så fant jeg ut at dette gikk ikke an,her må man ut å kjøre. Tenkte å ta meg en ego-tripp,da jeg ikke regnet med at Emma var særlig lysten på å være med.Men der tok jeg feil,hun var klar hun.

Turen gikk til Ropeid og fergen over til Sand,videre opp Suldalen og til Røldal,for så å returnere ned til Sauda over Breiborg. Det var skikkelig flott over fjellet,snøkanter og oppbrutt is på vannene,sol og blå himmel.Kan det bli bedre.

På vei hjem leita vi etter en passelig plass å stoppe for en siste kafferast,svingte ned til Imsland,en plass vi aldri hadde vært før,selv om vi har kjørt forbi mange ganger.Enda en gang blir man overrasket over at det finnes sånne idylliske plasser i nærområdet.

Legger ved noen bilder,de taler igrunn for seg selv:

Hjemmefra:

Mot Sand:

Oppover Suldalen:

Røldalsvannet:

Utsikt fra Imsland:

Imsland:

Søndagskjører:

Noen bilder tatt av Gopro'en ,fra Sand til Røldal og over fjellet.Enjoy::

36 mil ble det,en steikje fin tur  cheers 

70 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 17 Jun 2014 - 0:48

WoW, knallfine bilder, fra "heimslege trakter". Fv 520 og Rv13 Suldal/Røldal bør oppleves MINST en gang hver sesong Very Happy 
Et tips til neste gang.... rett etter Sand, sving høyre mot Nesvik, følg denne forbi Erfjord og over heia ned mot avkjørselen til Gullingen. Så får du en nydelig tur over Gullingen-platået, og opp og nedkjøringen på begge sider er vel verd omveien :)

Vis Medlemmets Profil

71 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 17 Jun 2014 - 8:05

Olav K skrev:WoW, knallfine bilder, fra "heimslege trakter". Fv 520 og Rv13 Suldal/Røldal bør oppleves MINST en gang hver sesong Very Happy 
Et tips til neste gang.... rett etter Sand, sving høyre mot Nesvik, følg denne forbi Erfjord og over heia ned mot avkjørselen til Gullingen. Så får du en nydelig tur over Gullingen-platået, og opp og nedkjøringen på begge sider er vel verd omveien :)

Tipset er bra det.
Hvis du leser post 20 i denne tråden,så ser du at vi tok over Gullingen ifjor på en tur vi hadde oss,inkludert avstikker til Blåsjø.
Jeg likte også turen fra Songesand over til Årdal, åpent flott fjellandskap.

Sand-Røldal har litt tunneler på et parti som ødelegger litt,men det er til å leve med  pirat 

72 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tir 17 Jun 2014 - 22:04

Steike fint  cheers 

Trodde først det var de siste dagene du hadde vært der, men nei. Da hadde vi kanskje møttes. Vi starta fra Saudasjøen i morges, til Røldal og etter hvert hjem i kveld. Fint der ja!

Vis Medlemmets Profil

73 Re: KliffArne sine moppe-turer on Ons 18 Jun 2014 - 22:22

Fine bilder kliff.
Gopro? Contour kameraet mitt er i Ukraina. Usikkert om jeg får hentet det i år? Vurderer å kjøpe et Gopro (silver +?)som er på tilbud til under 2000. Er det et slikt kamera du har og har du tatt enkeltbilder med det?
Mange spørsmål her- du forstår sikkert hva jeg mener??

Vis Medlemmets Profil

74 Re: KliffArne sine moppe-turer on Tor 19 Jun 2014 - 15:28

dag-zzr skrev:Gopro?  Contour kameraet mitt er i Ukraina. Usikkert om jeg får hentet det i år? Vurderer å kjøpe et Gopro (silver +?)som er på tilbud til under 2000. Er det et slikt kamera du har og har du tatt enkeltbilder med det?
Mange spørsmål her- du forstår sikkert hva jeg mener??

Skal en tur til Ukraina over helgen,kan hente det for deg.

Tror det kameraet jeg har heter Gopro 3 black edition.Vet ikke hva som er foskjellen på de to,unntatt prisen. Jeg har vel tatt enkeltbilder med det,har også fjernkontroll jeg kan bruke for å starte/stoppe/klikke enkeltbilder,men det har blitt til at jeg helst stiller det inn til å knipse et bilde for hvert 30.sekund på de plassene jeg ønsker det.Så er det om og gjøre å pause det samtidig som jeg pauser selv  rabbit 

Bruker et annet kamera til å ta enkeltbilder med når jeg har stoppet.

75 Re: KliffArne sine moppe-turer on Lør 18 Okt 2014 - 11:47

Javel,jeg får ta meg selv i nakken og kludre ned noen ord om foreløpige siste turen min.Skulle nesten tro moppen har stått parkert i sommer,så lite som er kommet fra denne kanten.Men det har den ikke,har vært på flere turer,har bare ikke funnet motivasjon til å skrive.
Men trenger vel ikke ta det i rekkefølge?

Hadde meg en ego-tripp her om dagen,da jeg regner med det synger på siste verset med lengre turer denne sesongen.Har hørt rykter om enkelte pingler som har parkert allerede.

16.oktober 2014:
Tenkte meg i utgangspunktet over Suleskard og tilbake,værmeldingen lovte sol og bitende kald austavindskuling,akkurat slik som gutane liker.Og været ble som lovet,med unntak av sol. Jævlig kaldt,tipper det lå nedimot null grader,men med liten kuling så opplevdes det værre.Varmeholker var ikke så verst å ha akkurat da.

Men før jeg kom så langt,så kjørte jeg i vær som dette:

Bildet er tatt rett sør for Ålgård

Bilde fra Suleskard,nysnø på toppene:

Men det har tydeligvis vært glatt oppover,for det var strødd med sand langsetter veien.Dette begynte nesten med en gang jeg svingte av oppover.Jeg håpte det var forbigående,men etter noen kilometer så anså jeg det håpet for ute.Jævlig irriterende,som å kjøre på klinkekuler,var jo ikke derfor jeg var på tur.

Så avbrøt halveis over,tok meg en kopp kaffe og litt nybakt,før jeg snudde og bestemte meg for å prøve Lysebotn istedet.

Skulle nesten tro Gud var forbanna på Vest-agderne denne dagen,sikkert Okda eller Godtvoksen som har gjort noe gale,for værskillet mellom surt og kaldt og sol og trivelig lå ganske nøyaktig på samme plassen som fylkesskiltet mellom Vest Agder og Rogaland. Turen over til Øygardstøl og Lysebotn gikk i et nydelig vær,og varmen snek seg tilbake i skrotten. Et par turister var det,men fikk stort sett kjørt uforstyrret.Herlig veistykke over snaufjellet der.Hadde tenkt å spandert på meg et eller annet etande på Øygardstøl,men der hadde de slått av lyset og gått hjem for vinteren.Låst dørene på toalettene hadde de også,men sånt finnes det løsning på.
Fant ihvertfall plass å parkere:

Siste bildet her tok jeg med tanke på Haya og Hæggis...

Veien fra Sirdal og nedover mot siviliasjonen vil jeg hermed erklære for å høre til på topp-10 lista når det gjelder landskap og kjørbarhet i greit tempo.Hadde meg en prat med meg selv og Rudolf,og vi ble enige om at siden vi var helt alene og ingen som så oss,så skulle vi for en gangs skyld slippe oss litt løs nedover dalen.Dæææven korr hann tok ut,e varrt næssen nødtt tell å brems hann litt ijnnimella.

Oppom Gloppendalsura måtte jeg ta meg tid til,jeg liker landskapet der.

Tok meg også tid til å stikke ned til Maudal,en plass jeg aldri har vært før.Ikke rare avstikkeren,men verdt hvert eneste minutt.Anbefaler turen til alle som farer forbi.

Byrkjedalstunet har jeg aldri stoppet på,og ble ikke i ettermiddag heller.Stedet ligger jo totalt i skyggen,og ikke hadde jeg tenkt å være ute av sola lengre enn nødvendig.Ikke sikkert det var sol imorgen.
Videre nedover mot Dirdal og Oltedal,nevnte jeg flotte veier? Tok av mot Lauvik og Sandnes,hvor jeg tok meg en stopp og en kopp kaffe i solveggen til en kafe.

Nord på Rennesøy så jeg en båt utpå fjorden,som jeg fikk dirigert inn slik at jeg kunne få haik over til andre siden:

Det ble kveld og mørkt før jeg var hjemme igjen,tripptelleren hadde passert 50 mil.Med unntak av Suleskard-biten,så var det en steikje fin tur.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next