Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bikeridr sine memoarer - Om alt og ingenting

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 4]

1 Bikeridr sine memoarer - Om alt og ingenting on Søn 25 Aug 2013 - 11:11

Sånn, da får jeg vel, i tråd med min feminine side, starte opp med en blogg jeg også. Dog ikke rosa, men mer asfaltgrå kanskje..

Regner med jeg etterhvert slenger inn ett og annet MC-relatert bilde med dertilhørende historie. I tillegg planlegger jeg å slenge inn løst og fast rundt de andre hobbyene mine, som går på å være med ett øye bakom øyemuslingen på dSLR'en, bruke multimillion $$$ og Rubler's satellitter til å finne tupperware i skogen (aka "Geocaching") og kanskje til og med slenge opp bilder fra jobb. Ja, for jeg har jo selvsagt verdens beste jobb og får sett meg litt rundt omkring i verden. Very Happy 

Så, bare for å starte med en kombo-hobby her. I går kombinerte jeg MC-tur med Geocaching. Her hadde jeg satt meg fore å finne 3 cacher i 3 land innen 8 timer. Men med min sedvanlige føkke-opp-strategi klarte jeg å havne innpå ekstremt mange grusveier med rullegrus, som ikke akkurat er godt føre for en relativt tung såkalt "høyfartstourer" og jeg ble tvunget til å holde meg helt nede mot fartsgrensen og da rant timene avgårde som sand mellom fingrene.
Derfor ble det bare 2 land og 2 cacher på 7 timer. bounce 
Nuvel, noenogfemti mil ble det nå likevel. Bilder? Nææh, ble så sur da jeg innså at jeg ikke rakk mitt mål og bare pakket lekene sammen, kom meg ut på bar asfalt og hylte hjemover.

Men, da kan jeg jo, bare sånn for å se om det virker, slenge inn et bilde jeg tok på jobben. Så får jeg se om jeg ikke klarer å få ordnet noen MC-bilder i ukronologisk rekkefølge etterhvert.

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:Sånn, da får jeg vel, i tråd med min feminine side, starte opp med en blogg jeg også. Dog ikke rosa, men mer asfaltgrå kanskje..

Regner med jeg etterhvert slenger inn ett og annet MC-relatert bilde med dertilhørende historie. I tillegg planlegger jeg å slenge inn løst og fast rundt de andre hobbyene mine, som går på å være med ett øye bakom øyemuslingen på dSLR'en, bruke multimillion $$$ og Rubler's satellitter til å finne tupperware i skogen (aka "Geocaching") og kanskje til og med slenge opp bilder fra jobb. Ja, for jeg har jo selvsagt verdens beste jobb og får sett meg litt rundt omkring i verden. Very Happy 

Så, bare for å starte med en kombo-hobby her. I går kombinerte jeg MC-tur med Geocaching. Her hadde jeg satt meg fore å finne 3 cacher i 3 land innen 8 timer. Men med min sedvanlige føkke-opp-strategi klarte jeg å havne innpå ekstremt mange grusveier med rullegrus, som ikke akkurat er godt føre for en relativt tung såkalt "høyfartstourer" og jeg ble tvunget til å holde meg helt nede mot fartsgrensen og da rant timene avgårde som sand mellom fingrene.
Derfor ble det bare 2 land og 2 cacher på 7 timer. bounce 
Nuvel, noenogfemti mil ble det nå likevel. Bilder? Nææh, ble så sur da jeg innså at jeg ikke rakk mitt mål og bare pakket lekene sammen, kom meg ut på bar asfalt og hylte hjemover.

Men, da kan jeg jo, bare sånn for å se om det virker, slenge inn et bilde jeg tok på jobben. Så får jeg se om jeg ikke klarer å få ordnet noen MC-bilder i ukronologisk rekkefølge etterhvert.

Ja det er mye forskjellig man finner på. Deriblant viser litt femininitet ved å "blogge". Det kan kompenseres med et maskulint innhold Embarassed 

Trur du må utdype hobbis og jobb ved en seinere anledning. pirat

Vis Medlemmets Profil
Er ikke det bildet fra Norpol-omseglingen til Ousland og Co ? De seilte en trimaran.

Vis Medlemmets Profil
dag-zzr skrev:
Trur du må utdype hobbis og jobb ved en seinere anledning. pirat
Det kommer..

Haya99 skrev:Er ikke det bildet fra Norpol-omseglingen til Ousland og Co ?  De seilte en trimaran.
Næ, det bildet har jeg nok selv tatt egenhendig med mitt eget fotoutstyr. Vi har ikke trimaran, men to stk Azipull. Laughing

Vis Medlemmets Profil
Tjaa..
Når man er så godt igang kan man jo lenge opp et bilde til fra jobben. alien 

Vis Medlemmets Profil
De hvalrossan ligner de som lå rundt seilskuta da jeg satt ankervakt i Forlandssundet for noen år siden, men jeg tviler på at skuta du jobber på går på innsiden av Forlandet...?
En arbeidskollega hadde mye flotte bilder fra juleturen dere hadde nå sist jul. Skal være enig i at du har en særs bra jobb, jeg som er infisert av polarbasillen blir mye misunnelig... Eller, kanskje ikkje misunnelig, har vært en del år i arktiske strøk... men får sånn lengt What a Face 

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:De hvalrossan ligner de som lå rundt seilskuta da jeg satt ankervakt i Forlandssundet for noen år siden, men jeg tviler på at skuta du jobber på går på innsiden av Forlandet...?
En arbeidskollega hadde mye flotte bilder fra juleturen dere hadde nå sist jul. Skal være enig i at du har en særs bra jobb, jeg som er infisert av polarbasillen blir mye misunnelig... Eller, kanskje ikkje misunnelig, har vært en del år i arktiske strøk... men får sånn lengt What a Face 
Jo det tror jeg vi gjør (er jo "sotengel" så det er ikke alle steder jeg får med meg navnet på). Mener vi ligger ved Ankerneset og er innom St. Jonsfjorden, men jeg kan jo ta feil. Vi går iallefall fra Longyearbyen, via Barentsburg opp til Ny-Ålesund før vi går videre nordover til Moffen slik at passasjerene får "smake" på "nord om 80". Mot slutten av sesongen går vi etpar turer rundt Spitsbergen, gjennom Hinlopen og videre Freemansundet nord for Edgeøya.
Så går turen videre via Island til Øst-Grønland før vi setter kursen sørover mot Ushuaia/Argentina (verdens sydligste by) og har dette som base for Antarktis-cruisene våre. Very Happy 

Hvalrossbildet er forøvrig tatt på Moffen. Vi har tillatelse til å gå 300m nærme land der.
Isbjørnbildet er tatt ved Gravnesodden hvis jeg ikke husker feil. (Var iallefall et helvetes snykov, men 5 min klarning så det såvidt ble noen isbjørnbilder).

Vis Medlemmets Profil
Hmm, det ser ut til at det blir mest jobbilder mer enn baikbilder for tiden. affraid 
Lenge siden jeg har vært i kontakt med min rosa side, så nå er det på tide igjen.

I andre enden av planeten enn der hvalrossene bor, er det de her karene som hilser en velkommen.

Ja, åsså har vi de som man ikke bør få noe særlig forbanna, for du klarer *ikke* å springe fra dem om dem vil ha seg en bit av låret ditt.

Dog finnes det jo de av de lokale innbyggerne som er litt snillere da..

Men, man kan jo ikke befinne seg på andre siden av kloden uten å ha med noen bilder av pingviner på isflak..

Tja, så får vi se da, sånn nærmere jul om jeg klarer å hoste frem noen tohjulsbilder fra sommeren som var.  bounce 

Vis Medlemmets Profil
Er bare LITT misunnelig på deg som får opplever en sånn plass  Razz 
Blir like imponert hver gang jeg ser bilder av pingviner. Alltid like korrekt antrukket.  Laughing (som AT- i sin body-liner)

Vis Medlemmets Profil
dag-zzr skrev:Er bare LITT misunnelig på deg som får opplever en sånn plass  Razz 
Blir like imponert hver gang jeg ser bilder av pingviner. Alltid like korrekt antrukket.  Laughing (som AT- i sin body-liner)

men pingu gjengen er litt blankere i dressen da... Razz 

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
dag-zzr skrev:Er bare LITT misunnelig på deg som får opplever en sånn plass  Razz 

men pingu gjengen er litt blankere i dressen da... Razz 

Så lenge de ikke er blanke i messingen, så er dette helt greit.

Selv skjønner jeg ikke hvorfor det på slike turer ikke kan medbringes en KTM Exc av noe slag, og legge litt lisser idet fine, grønne gresset?  scratch 

Vis Medlemmets Profil
Hmm, er visst lenge mellom hver oppdatering her.
Nuvel, i dag åpnet MC-sesongen offisielt her nede i sørøst.

Nydelig vær, 16 grader lettskyet og sol med litt vind.
Deilig å kjenne støle hestekrefter kvikne til på bar og tørr asfalt.  Very Happy 

Så, da får man vel legge til et lite baikerselfie her da

Ja, åsså baiken da. Tror kanskje jeg må finne frem stampen og litt såpe..

Tilslutt; hva er vel bedre enn en kjøredresspils etter endt tur..?  sunny 

Vis Medlemmets Profil
Nice.. Hva som er bedre enn en styrepils skal vi ikke gå inn på, det kan være mindreårige til stede på forumet..  pig 

Vis Medlemmets Profil
16 grader og en halvliter,ikke dårlig   Cool 

Så kaffør ser du så sint ut  Suspect   clown   Tror jaggu jeg har  sett det ansiktet før,seilte du i Caribien for mange år siden?

Nei, jeg har ikke seilt i Caribien. Stort sett holdt meg i seismikken og offshore tidligere. Nå er jeg "brakkvannsseiler i Hurtigruten..  Razz

Vis Medlemmets Profil
Hmm, da har jeg prøvd meg på en sånn der "speedometer-på-filmen-greie". Må nok lære meg å synke bedre  Embarassed 
Uansett, været var nå bra i dag og sykkelen fikk strekt ut litt på hestekreftene sine.

Vis Medlemmets Profil
Sånn, da har man startet sesongens "GeoBiking" Se denne posten for forklaring.

Det ble en vel 20 mils tur i 23°C sånn i søndre del av Latvia. Siden nå Latvia er 20x40 mil i størrelse, så har jeg med denne turen dekket omtrent 1/4-del av landet på turen.

Så, da gjenstår det vel bare å legge til noen bilder fra turen:

På GeoBiking en Påskesøndag

Så har vi ankommet "GZ" (Eller "Ground Zero" som det heter på geocache-lingo)

Så er spørsmålet; finner vi cachen?

Jepp, det gjorde vi jammen  Very Happy 

Så nå, etter logging på GC (forkortelse for http://www.geocaching.com), er det bare å nyte ettermiddagen i 18°C ettermiddagssol med en Underberg og en Cēsu Premium Amber på patioen.  sunny 

Vis Medlemmets Profil
Jaha, så var det Motorsykkelens dag i Riga i dag.
Strålende sol og 24°C, så det ble jo endel sykler på tur da  sunny 

Skal prøve å få lastet opp en filmsnutt etterhvert. I mellomtiden får dere "beundre" noen bilder jeg tok før paraden startet..

Her er litt av hvert av sykler:

Det var nå forresten ikke så veldig mange i innmeldingen til paraden, sånn til å begynne med

Meeen, det tok seg jo litt opp etterhvert..

Vis Medlemmets Profil
Ble jo et greit antall etter hvert ja.
Og været var max, ser herlig ut  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Artikkel fra "Delfi", Latvias "VG".
over 4.000 sykler i parade  Very Happy 
"Motosezonas" Motorsykkelens dag i Riga

Edit:
Her er en "Google Translate" av teksten.

"Mer enn 4000 syklister latviske lørdag med en spektakulær parade gjennom Riga tur avslører ny motosezonu. Parader i mange deler av hovedstaden og dannet en gigantisk trafikkorker.
Den årlige turen begynte på kjøpesenteret "muldvarp", hvor motorsyklister gikk ruten av Coast gate Lacplesis Street, Liberty Street, slår Smerlis. Paraden endte Biķernieku idrettshall "Mežciems"."

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:Artikkel fra "Delfi", Latvias "VG".
over 4.000 sykler i parade  Very Happy 
"Motosezonas" Motorsykkelens dag i Riga

Edit:
Her er en "Google Translate" av teksten.

"Mer enn 4000 syklister latviske lørdag med en spektakulær parade gjennom Riga tur avslører ny motosezonu. Parader i mange deler av hovedstaden og dannet en gigantisk trafikkorker.
Den årlige turen begynte på kjøpesenteret "muldvarp", hvor motorsyklister gikk ruten av Coast gate Lacplesis Street, Liberty Street, slår Smerlis. Paraden endte Biķernieku idrettshall "Mežciems"."

Google translate, er vår venn..

Fint at du rapporterer litt fra europas østkant. Haru sett noen maskerte russere? Kommer vel neppe på mc for å ta dere??

Vis Medlemmets Profil
dag-zzr skrev:Haru sett noen maskerte russere? Kommer vel neppe på mc for å ta dere??
Nå er jo jeg gift russisk, og hun er ikke så veldig maskert  Wink  Ikke hverken kjører hun eller sitter på MC heller..

Nuvel, politikk til side, jeg trives nå her jeg, likevel.  bounce 

Vis Medlemmets Profil
...Ooog der var filmen klar...

Vis Medlemmets Profil

24 Batteriflatt og SNØ!! on Lør 21 Mar 2015 - 14:05

Faen da. Her kommer jeg hjem fra havet og gleder meg til en tur på sykkelen. Har vært sol og klarvær hele måneden jeg var borte. Så kommer jeg hjem på onsdagskvelden og råklar til å ta ut moppen på torsdagen. Flott vær og 15 grader i lufta. Hva da..? Joda, flatt batteri. I går var det solformørkelse jeg ville ha med meg før jeg skulle ut på vårens jomfrutur. Men neida, da begynte det å sludde.

I dag SNER det..! Evil or Very Mad

Hælvettes Murphy, jeg skal kverke deg! What a Face

Vis Medlemmets Profil
Det sner her også, e vel uansett ingen trøst for "søringer".
Du får ta deg en balsam, her går det i Biola.
Æ får sånn fin motorlyd i magen av den. No

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 4]

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next