Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bikeridr sine memoarer - Om alt og ingenting

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 5]

mekkern skrev:
holder meg stort sett på østlandet jeg da... rundt Drammen..

Er vel ikke rare omveien for Hurtigruta, det?

mekkern skrev:

Skal ikke du forvises til "gokk" da? er vel et par anløp for hurtigruta der? så kan du få overlevert litt å trøstespise... sunny

Vis Medlemmets Profil
En tur langs denna kysten er da ingenting.....kjører langs kysten rundt Mjøsa på  bare tre timer  cirka jeg..?  What a Face

Klin kokos

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
KliffArne skrev:
mekkern skrev:

Skal ikke du forvises til "gokk" da? er vel et par anløp for hurtigruta der? så kan du få overlevert litt å trøstespise... sunny

Hva er det Kliffyboy har gjort nå?

Vis Medlemmets Profil
Det er jeg ikke sikker på men han snakker jo om kjøp av snøskooter og greier.. pirat

Vis Medlemmets Profil
Er alt håp ute for han clown

Vis Medlemmets Profil
Mahatma skrev:Er alt håp ute for han clown

Har aldri vært håp for meg rendeer

Vis Medlemmets Profil
det så litt artig ut...
gikk tempen mye ned eller holdt den seg?

Vis Medlemmets Profil
Datt fra 24 til 19 og nå er det 22 igjen Cool

Vis Medlemmets Profil
Jepp, da har man faen skalle meg vært på "fjellklatring" bounce affraid sunny
Latvias høyeste hump. Svimlende 311,6moh. Kjente høydesyken helt ned i lilletåa.
Stakkars motorsykkelen, klarte ikke å klatre helt til topps og måtte vente 8 høydemeter lengere nede What a Face

Vis Medlemmets Profil
Så det er såpass flatt ja..
vi så ikke så mye "høyereliggende terreng" når vi var der nei..ikke Estland heller...
men masse skau det er det.. Wink--i Estland også

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Beklager at denne bloggen havnet under "Off Topic" en ukes tid.
Jeg var på ferie, og snek med inn her via mobiltelefonen.

2 glass vin, liten skjerm, to fingre for å zoome, litt dårlig nettverk - og vips fikk jeg en hvit skjerm med beskjeden "utført" på.
cheers

Nå er bloggen tilbake i bloggverden.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:Beklager at denne bloggen havnet under "Off Topic" en ukes tid.
Jeg var på ferie, og snek med inn her via mobiltelefonen.

2 glass vin, liten skjerm, to fingre for å zoome, litt dårlig nettverk - og vips fikk jeg en hvit skjerm med beskjeden "utført" på.
cheers

Nå er bloggen tilbake i bloggverden.
Ja, jeg stussa litt på hvor bloggen min ble av. Visste jo den lå i "blogg for kjerringer" og da jeg skulle vise den til etpar kollegaer var den søkk vekk. Siste innlegg i bloggen i mai og min borte.. Nuvel, søk på navnet fant den jo.
Godt den har funnet tilbake til sin opprinnelige plass Very Happy Cool

Vis Medlemmets Profil
Hvorvidt man kan lage en reiseskildring over et treff, kan jo diskuteres. Men, jeg gjør nå et forsøk her.. :)

Det ble jo akkurat null bilder av selve turen og jeg tok heller ikke med noe actionkamera, så filmen under er sammensatt av "footage" (som proffene sier) fra telefonen og mitt nyinnkjøpte Olympus Tough TG-5. Bildene er også en miks av telefon og Olympus. Geekene kan sjekke exif for å finne ut hvilke bilder som er hva.
All beskrivelse av bilder vil være *over* bildet.

Jeg ankom treffet torsdag ettermiddag og fikk et ganske så stilig løpenummer på treffarmbåndet:

Etter innsjekk ble det oppsett av lavvo og et lite stemningsbilde av utsikten ut teltglidelåsen:

Sanitærområdet er greit merket:

Utpå plassen, så er middagsmaten under brasing. Sulte skal man ikke Cool :

En annen ting de er litt bekymret over, er jo om folk egentlig får nok å drikke, så da bygger man om en god gammel sovjetisk Zil 6-hjuling til Jægerbar:

Etterhvert er det de to jentene her som sørger for at Jägeren havner ned tørre struper utover kvelden:

Torsdagskvelden forløp ganske greit og Jägerdamene passet på at det ble nok (i tillegg til øl), til at man våknet sjarmerende "urven" på fredagen. Heldigvis ikke noe kjøring den dagen, så da taslet man rund på plassen for å se på litt av de andre mopedene i området. Her er det noe for enhver smak..

@Mekkern/Kliffern/Inunf; hva synes dere om en Dnepr med litt enkel mekanikk. Motor av malm og med enkle modifikasjoner; åpne støtstenger :) :

Ja, som sagt, her er noe for enhver smak. Til og med en TåppBåx til AT \Very Happy/ :

Lørdagen er paradekjøring, med oppstart kl 12, så da holder man seg i skinnet på kvelden før. Ble bare lette sorter slik som øl og salmiakki-shots. Våknet i god form og all "urvenhet" var vekk. Partaden er noe jeg alltid ser frem til på Jõgevatreffet, men i år ble jeg noe skuffet over trasévalget og farta. Man kan jo ikke high-five tilskuerne langs veien i 130.. [-(
Uansett, bilde av paradestarten ble det:

Etter ankomst og oppstilling etter paraden, ble det jo litt tid for geocaching også. En tidligere arbeidskollega som jeg fra før hadde introdusert sporten til var med, samt etpar nå ex-muggles. De fant ut at dette kunne kanskje være noe for dem, så de tok en instant registrering og fikk logget, de også.
Bilde fra nært GZ:

Davi gikk tilbake, fant ve de her to typene som hilste vennlig på oss :) :

Så, det er vel treffet stort sett oppsummert. Nå gjenstår det vel bare å slenge opp en liten videokompilasjon av hvordan man effektivt ødelegger syklene sine (ikke jeg da [-X ).. :

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5