Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bikeridr sine memoarer - Om alt og ingenting

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 4]

26 Da ble det tur til slutt on Ons 25 Mar 2015 - 8:47

Ahh, endelig.
I går ble det en liten 3-mils tur til Jūrmala og tilbake. Var så ivrig med å komme meg avgårde at jeg glemte påde "penger og pass" som de sier så fint. Ikke huska jeg mobilen heller, så det ble skralt med bilder.

Har vel aldri kjørt så pent som i går. Lassevis med politi på veiene og ikke mindre enn 3 stykker så jeg ble hanket inn av lovens lange blålysbiler.
Da kom jeg på at jeg hadde forlagt alle papirer på verktøybenken i garasjen mens jeg hesja på meg hjelm og hansker. Så "skulle jeg bare", som det heter, kjøre sykkelen ut av garasjen før jeg lastet opp med nevnte papirer (og mobil) i tankveska før turen. Men det glemte jeg jo i våryrens rus, så det ble tur på direkten ut av garasjen siden nå gjerdeportene sto åpen allerede.

Så da så. Da var det å kjøre med såpass passiv stil at ikke Onkel Blå skulle finne på å "ta en snakk" med meg. Men likevel, måtte jo trøkke bittelitt på da. Ellers blir man stoppet for dårlig trafikkflyt eller mistanke om fyllakjøring. Så ja, ble iallefall 3-sifra fart, hvor ingen av sifrene var "0" bounce

Godt å være igang, folkens. Kjør forsiktig og ja, eh, øh.. Vel, kjør iallefall innenfor evne og overlev gjennom dette året også. sunny

Vis Medlemmets Profil
Snør til overraskelse for de som allerede har satt på vinterdekk...har glemt at vinteren som regel varer til over påske,likeså jula som varer helt til påske... Question veit dere...

og jeg skal lurke langs vegene på Intruderen i bedagelig tempo til sommer`n også...bedre seint fram enn aldri..

Vis Medlemmets Profil
Ble en liten geobiking roadtrip med en overnatting fredag til lørdag. Siden jeg er lat og liker klipp-og-lim, så legger jeg ut det samme her, som på fjæsboka.. Very Happy

Ja, da har man fått logget sin andre L&F. Etter å ha blitt oppmerksom på http://coord.info/GCHKAY så måtte man jo ta seg en liten geobiking roadtrip opp til Vormsi og få logget denne her *.MOD, sånn bare for å ha et mål med turen. Kom over med sisteferga og overnattet på et koselig lite vertshus i "Verdensmetropolen" Hullo :-)

Siden jeg ankom sent og var ivrig på å få logget cachen jeg hadde i tankene, så ble det ut på tur rett etter innkvartering. Sola var i ferd med å gå ned da jeg kom meg avgårde på den 1,6km lange veien fra der jeg parkerte motorsykkelen. Nuvel, logget kl 22:40 og fikk tatt bilde av aftenrødmen.
Deretter var det å traske tilbake de samme 1,6km igjen og det ble rimelig mørkt før jeg var tilbake ved sykkelen. På tilbakeveien var jeg så heldig å få sett to stk villsvin, men de var redde og altfor raske for meg, så jeg rakk ikke engang å røske opp kameraet i posisjon før de var søkk vekk.

Alt i alt, en koselig liten roadtrip

Ja, så var det bildene da..

Vi begynner med et kveldsstemningsbilde av der den der berømte cachen ligger..

Dernerst tar vi frem et lite bilde av de generelle trafikkreglene på den lille øya der utenfor Estlandskysten og som heter Vormsi.

Ja, åsså må vi vel ha med oss fergeleiet.

Samt en lokal fisker.

Det hele avrunder vi med et litt falleferdig slott på fastlandssiden, nærmere bestemt utenfor Rohuküla..

Så får vi se da.. Om jeg klarer å oppdatere den her bloggen bittelitt oftere bounce

Vis Medlemmets Profil
Utalandstur altså.
Den metropolen Hullo så ikke veldig gedigen på på min Street View... affraid
Og alle stedsnavna hørtes finske ut.

Men er ikke du på tur rundt Vestspitsbergen nå, eller akterutseilt?

Vis Medlemmets Profil
Litt off topic, men det tar jeg ikke så tungt:

Var ute og ruslet i skogen for et par-tre uker siden, der, i en liten furu, hang det en godt innkapslet plasteske. Så så suspect ut at jeg trodde jeg hadde funnet et skjulested for extacy eller andre kostbare narko-preparater!

Stor var skuffelsen da dette viste seg å bare være en slik "geo-cash"-greie, og alt den inneholdt var en fuktig notisblokk og en kjip gråblyant..

Sad

Vis Medlemmets Profil
@Trolleru: Skal du ha noe stoffer må du ta deg en tur til nordover til Tjallefjord, der ligger stoffet slengt utover vidda Shocked

@Bikeridr; Fin reiseskildring! Hadde ikke den cachen vært der, så hadde du vel aldri kommet deg dit?

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Utalandstur altså.
Den metropolen Hullo så ikke veldig gedigen på på min Street View... affraid
Og alle stedsnavna hørtes finske ut.

Men er ikke du på tur rundt Vestspitsbergen nå, eller akterutseilt?
Tjaa.. Vel, Estisk og finsk er omtrent like tett som norsk og svensk. Forresten, alle stedsnavnene på holmen hadde svenske navn, og hun dama på vertshuset snakka bedre svensk enn engelsk og russisk Cool
Ja, og forresten, så er jeg (dessverre) ikke lengere på drømmebåten, nå er jeg og slamrer langs norskekysten Suspect
Men ja, det ble utenlandstur ja, men ikke så mye lengere enn etpar kaffekok avgårde.. (Bare 33 mil fra Riga).

ArcticTiger skrev:@Trolleru: Skal du ha noe stoffer må du ta deg en tur til nordover til Tjallefjord, der ligger stoffet slengt utover vidda Shocked

@Bikeridr; Fin reiseskildring! Hadde ikke den cachen vært der, så hadde du vel aldri kommet deg dit?
Njaa.. Har nok tatt meg en tur uansett, men kanskje ikke i år. Jeg liker slike avsidesliggende steder hvor "ingen" reker sånn i tide og utide sunny

Vis Medlemmets Profil
Tjaa.. Når man ikke er på baikertur, så må man jo lytte til essensiell musikk.
Denne vesle lille platesamlingen klarte jeg ikke å gå forbi i den lokale platesjappa.

Så da er vinylsamlingen min blitt 4 album større cheers

Vis Medlemmets Profil
Har itte mussikk når jeg baiker,men jævla vindsus inni hallhjælmen minn... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:Tjaa.. Når man ikke er på baikertur, så må man jo lytte til essensiell musikk.
Denne vesle lille platesamlingen klarte jeg ikke å gå forbi i den lokale platesjappa.

Så da er vinylsamlingen min blitt 4 album større cheers
Ja, dette var tøffe greier en gang i tiden ... men å kalle det essensiell musikk i dag blir litt drøyt.
Men artig å ha i samlinga.

Men det er jo denne også.

Vis Medlemmets Profil
Forresten ... når jeg satt og hørte på Lazy måtte jeg jo også høre på noen nyere utgaver av samme låten.
Jeg har alltid ment at Blackmore har vert en dyktig gitarist, men litt for oppskrytt. Nå hørte jeg på Deep Purple med en annen gitarist ... sikkert like dyktig, men det låter ikke like bra likevel.
Den godeste Blackmore hadde noe eget over seg som gjør at alt annet blir litt "feil" Suspect

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
Ja, dette var tøffe greier en gang i tiden ... men å kalle det essensiell musikk i dag blir litt drøyt.
Men artig å ha i samlinga.

Men det er jo denne også.
(Jutubvid)
Tøff før og fortsatt helt grei i dag.
For meg er det fortsatt essensiell musikk, spesielt på vinyl.

Begynte å høre på Jutub-forslaget ditt. Er enig, den er bra, men ikke når den er ihjelkomprimert, så stoppa etter 40 sek (har den likevel på CD). Har dessverre lite Deep Purple på vinyl, men har noen CD'er (originale, ikke mp3-vingeklippede kopier).

Men, skal vi nå diskutere musikksamling og smak, så hører jeg på det meste utenom utpreget disco, jazz eller rap.
Blant favoritter, uten å nevne grupper/artister generelt:
Klassisk musikk (inkl opera), Tungrock, Progrock, Psykedelia, Heavy Metal, Black Metal og Puddelrock (den må vel være med pga Kiss Very Happy )

Vis Medlemmets Profil
Ja, og forresten. Har endel Rainbow-skiver av den godeste Blackmore også. Blir spilt jevnlig.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:@Trolleru: Skal du ha noe stoffer må du ta deg en tur til nordover til Tjallefjord, der ligger stoffet slengt utover vidda Shocked
Hei hei hei, nå må ikke du sladre om det hemmelige lageret No

Vis Medlemmets Profil
I dag måtte jeg levere ifra meg den lille rosa.. affraid

Vis Medlemmets Profil
Har du fornyet lappen?

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:Har du fornyet lappen?
Du var rask Very Happy

Jepp, ny lapp, men den er ikke rosa og heller ikke norsk. Latvisk lapp er rosa, lyseblå og litt grønngul.

Vis Medlemmets Profil
måtte du eller? trodde EØS/EU modellen var godt knall over hele fjøla?

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:måtte du eller? trodde EØS/EU modellen var godt knall over hele fjøla?
Du vet, når man har et lite utvalg av bokstaver til høyre for "B", så må man innom sånn der hvert 5. år for å levere ifra seg noen penger og en plastlapp, bare sånn for å få en ny en. Må jo holde liv i byråkratene vettu Suspect

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:
mekkern skrev:måtte du eller? trodde EØS/EU modellen var godt knall over hele fjøla?
Du vet, når man har et lite utvalg av bokstaver til høyre for "B", så må man innom sånn der hvert 5. år for å levere ifra seg noen penger og en plastlapp, bare sånn for å få en ny en. Må jo holde liv i byråkratene vettu Suspect
Får man kjøpt yrkeskompetanse kurset der bounce Det er det værste kurset jeg har vært med på, og nå er det snaue fire år igjen til neste gang Suspect

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:
Får man kjøpt yrkeskompetanse kurset der bounce Det er det værste kurset jeg har vært med på, og nå er det snaue fire år igjen til neste gang Suspect
Det gjør man sikkert, men siden jeg har "jukselastebil-med henger" (C1E), så trenger jeg ikke så mye mer enn bare en legeerklæring på at jeg er psykisk og fysisk frisk nok til å føre ca 12 tonn på veien. Lastsikringskurs og kjøreskive var visst nok å plundre med under "E"-opplæringa og trenger ikke repeteres (enn sålenge) Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Så lenge en ikke er yrkessjåfør så slipper en unna dette...

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Yrkessjafor/Yrkessjaforbevis

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:Så lenge en ikke er yrkessjåfør så slipper en unna dette...

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Yrkessjafor/Yrkessjaforbevis
Trenger det ikke så lenge man ikke får betalt, men tenkte bikeridr jobba litt ekstra nårn ikke er på cruise langs norske kysten

Vis Medlemmets Profil
custom skrev: men tenkte bikeridr jobba litt ekstra nårn ikke er på cruise langs norske kysten
Njaa, det der med å "jobbe" er vel relativt Cool

Vis Medlemmets Profil
Ja, åsså forresten; bare sånn hvis dere trenger et lite innblikk i Nord-Norske fiskere sitt vokabular bounce :
http://perlundgren.no/?p=3284

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 4]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next