Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bikeridr sine memoarer - Om alt og ingenting

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 4]

bikeridr skrev:Ja, åsså forresten; bare sånn hvis dere trenger et lite innblikk i Nord-Norske fiskere sitt vokabular  bounce :
http://perlundgren.no/?p=3284

Hehe, de gutta fra samme landsdelen som har rote seg innpå her, er jo rene søndagskolegutter i forhold. lol!

Vis Medlemmets Profil
Sattan, åsså rett bak garasjeporten da.. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Jepp, så har vi "outcasts" fått oss en kaffekopp eller var det to sammen.
Jhn kom ombord på besøk, og så viste det seg jo at man har opptil flere felles, både kollegaer og interesser. Ikke nok med at han kjente faren til han ene lærlingen vi har ombord, vi har jo hatt felles kokk på båtene også.
Så ja, både to hjul og den erkjennelsen at den beste arbeidsplassen har kjøl. pirat

Hyggelig møte for oss "lavpanna idioter" fra "sandkassa" her. Blir vel med sannsynlighet gjentatt, samt at et vagt lite svakt planlagt samkjøringsprosjekt muligvis er i emning Very Happy bounce cheers

Vis Medlemmets Profil
Ja jeg har med "forbauselse Shocked " sett hvor greie, hyggelige og kunnskapsrike disse utkasta, lavpanna idiotene er.

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:Jepp, så har vi "outcasts" fått oss en kaffekopp eller var det to sammen.
Jhn kom ombord på besøk, og så viste det seg jo at man har opptil flere felles, både kollegaer og interesser. Ikke nok med at han kjente faren til han ene lærlingen vi har ombord, vi har jo hatt felles kokk på båtene også.
Så ja, både to hjul og den erkjennelsen at den beste arbeidsplassen har kjøl. pirat

Hyggelig møte for oss "lavpanna idioter" fra "sandkassa" her. Blir vel med sannsynlighet gjentatt, samt at et vagt lite svakt planlagt samkjøringsprosjekt muligvis er i emning Very Happy bounce cheers
Ja, det var trivelig med litt tullprat og en kaffekopp.
Det var også trivelig å gå om bord i en skute ... det er ikke alle båter i dag som kan kalles en skute ... de kan vel knapt kalles en båt.
Som denne f.eks, den har egen framdrift og en marsjfart på 11 kn

[img][/img]

Vis Medlemmets Profil
Det er jo noe naturstridig når det henger et byggverk på flere tusen tonn og dingler i lufta.
Det står jo også folk under, men de harr heldigvis hjelm på.
Om jeg husker riktig hadde denne skuta ca 70.000 hk. 90 meter brei og 190 meter lang.

[img][/img]

Vis Medlemmets Profil
Jeg glemte nesten å si at vi også gikk ned i maskinrommet for å se på denne motoren som har bragt skuta 4000 000 nm.
Jeg har håndhilst på både den forrige, den nåværende og den neste kongen ... og fått julegodt hos de, men å ta på de velsmurte åpne bevegelige delene på motoren var det mye mere høytidstemningen over.
Jeg synes du Bikeridr, bør ta et par fine bilder av Burre å legge ut her.

Takk for kaffen forresten ... jeg sier som Arnold ...I'll be back.

Sist endret av jhn den Tir 13 Okt 2015 - 18:40, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Jeg glemte nesten å si at vi også gikk ned i maskinrommet for å se på denne motoren som har bragt skuta 4000 000 nm.
Jeg har håndhilst på både den forrige, den nåværende og den neste kongen ... og fått julegodt hos de, men å ta på de velsmurte åpne bevegelige på delene motoren var det mye mere høytidstemningen over.

Er det den skuta som har motor med utenpåliggende støtstenger og div. vi snakker om her?
Tror nesten jeg har vært og tjuvtittet en gang, isåfall.

Bilder, ja

jhn skrev:Jeg glemte nesten å si at vi også gikk ned i maskinrommet for å se på denne motoren som har bragt skuta 4000 000 nm.
Jeg har håndhilst på både den forrige, den nåværende og den neste kongen ... og fått julegodt hos de, men å ta på de velsmurte åpne bevegelige delene på motoren var det mye mere høytidstemningen over.

Er det den skuta som har motor med utenpåliggende støtstenger og div. vi snakker om her?
Tror nesten jeg har vært og tjuvtittet en gang, isåfall.

Bilder, ja
Ja, det var det. Stilige saker

Vis Medlemmets Profil

Ja, takk for besøket, og hjertelig velkommen igjen Very Happy

Bilder og video skal det bli. Gi meg til noe over midnatt eller senest i morgen, så skal vi vel se hva vi kan få til Cool

(Ja, og til Kliffer'n; jepp, åpne bevegelige vippearmer og åpen kamaksel).

Vis Medlemmets Profil
Sånn, da får vi vel presentere noen bilder og en bitteliten snutt av "Burre".

Men først: En Honda.. Laughing

Ja, så var det over til "Burre".
Begynner med et stilstudium av "toppen":

Deretter må vel "Dæsjbordet få seg et lite sekunds berømthet:

Siste stillbilde får bli av den fortsatt brukte telegrafen:

Heelt til sist; en liten 10 sekunds live snutt *med* lyd:

Vis Medlemmets Profil
Stilig motor. ikke så mye til felles med 1000 RR motor Very Happy

Vis Medlemmets Profil
jøss - det var jo sånn en jeg malte hele maskincasingen over i rom sjø i 76.....

Vis Medlemmets Profil
Dæven, stilig. Her kan jeg tippe at man kan bruke en SPADE som søkerblad ved ventiljustering affraid

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:Dæven, stilig. Her kan jeg tippe at man kan bruke en SPADE som søkerblad ved ventiljustering affraid
He, he - nesten Wink
Faktisk så er ventilklaringen (offisielt) 0,5mm, men vi justerer i fart (55-nøkkel, fast) og hører på lyden når det er riktig Cool

Vis Medlemmets Profil
Hmmm, må visst pusse brilleglassene. Kunne bannet på at den Honda'en der oppe heter Fitta Rolling Eyes

Det ble slarvet litt og ønske om god jul og godt nyttår og halvvegs planlagt nytt lygemøte engang i februar når man er på disse kanter igjen.. Very Happy bounce santa

Vis Medlemmets Profil
Heldigvis e ikke lyging til sjøfarende motorsyklister sesongavhengig ... det kan vi holde på med hele året. Very Happy
Juletreet i hus og Svindal vant utfor. Bare handballdamene tar gullet i morra, så blir det jul.
Takk for kaffen

Vis Medlemmets Profil
Sesongåpning her i sørøst, og utprøving av nytt kjørekamera:

Etter endt tur ble det en kjøredressIPA:

Vis Medlemmets Profil
Herlig....
Men det var mye "råtne" veier?

Vis Medlemmets Profil
Finnes mye bra veier her også.
Men jeg kjørte de veiene der med vilje, for jeg ville også se hvordan den innebygde gyrostabiliseringen i kameraet fungerte.
Tenker vi gir den "godkjent" jeg Very Happy

Vis Medlemmets Profil
så jo at det var bra "hovedveier" men kontrasten til småveiene var stor.

Stabiliseringen gjorde bra jobb ja. king

Vis Medlemmets Profil
Måtte jo ut å sjekke nedleggsvinkelen og lanesplitskillz'a i dag.
Ser jeg må jobbe mer med nedlegget, men lansplit'en er grei nok. Kunne nok shave'a litt mer hvis jeg hadde latt sidekoffertene vært hjemme..

Vis Medlemmets Profil
greit å vente med fothvilerskraping til asfalten er litt varmere vel?

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:greit å vente med fothvilerskraping til asfalten er litt varmere vel?
Er ikke fothvileren men festet til midtstøtta som skraper hos meg bounce cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 4]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next