Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ø.ramme med papirer, DRZ,DR,Husqvarna e.l

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Et skudd i mørke, men verdt et forsøk Cool 

Har ønsker om å lage meg en billig vinter sykkel. Har en DRZ som aldri har vært på skilt. Er på jakt etter en ramme med papirer som kan være utganspunkt for en bastard på piggdekk...

Noen som har en cross/offroad ramme med muligheter for hviteskilt til salgs?

Må ikke koste for mye...

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Hva er budsjettet og målet?
Kommer du like langt til samme pris ved å kjøpe deg ferdig maskin?

...ja, dette var et dårlig skjult forsøk på å selge deg TE610'n min... lol! 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Erfaringsmessig så er det som regel billigst å kjøpe noe ferdig, men mye kjedeligere;)

Håpet er å kunne få ihop noe som dekker behovet for minst mulig penger uten å vinne noen skjønnhets konkurranse.

Men det er som sagt et skudd i mørke, er ikke lett å finne den slags.

Er ikke i markedet for en komplett sykkel ready to go, tanken var å bruke den jeg har til noe;)

Vis Medlemmets Profil
Hvorfor kan du ikke registere den sykkelen du har da?

Vis Medlemmets Profil
Jeg har antatt at man da må betale avgift tilsvarende en ny sykkel siden den aldri har vært regget før hverken på hvite el svarte skilt. I såfall vil det overstige, med god margin hva du kan få et bra eksemplar for på veien..
Er ikke dette korrekt?

Vis Medlemmets Profil
Om du ikke får bruksfradrag så blir det fort noen kroner, men med bruksfradrag blir det overkommelig. Antagelig har du rett, du må beregne som ved nyregistrering, og får ikke noe fradrag. Men jeg ville uansett sjekket det ut med Tollvesenet.

Vis Medlemmets Profil
Jeg har sendt avgårde en mail, men er ganske sikker på at det er slik.

Jeg søkte om oppbygging av en 8åe gammel ducati som var opprinnelig norsk, men kondemnert en gang. Fikk go på å bygge den opp, men måtte betale avgift tilsvarende ny sykkel.... Så da var jo det utelukket;)

Vis Medlemmets Profil
Stian skrev:Jeg har antatt at man da må betale avgift tilsvarende en ny sykkel siden den aldri har vært regget før hverken på hvite el svarte skilt. I såfall vil det overstige, med god margin hva du kan få et bra eksemplar for på veien..
Er ikke dette korrekt?
Det stemmer.Hvis den aldri har vært regga hverken i utlandet eller her hjemme,så blir den å anse som ny sykkel på registreringstidspunktet. Niks bruksfradrag rabbit

Edit: og hvis den ikke er momsa inn til Norge heller,så er det sikkert lurest å holde kjeft clown 

Velkommen til forumet,forresten.

En dag dukker det forhåpentligvis opp en ihjel skrudd eller smelt sykkel som kan funke som basis for en bastard;)

Vis Medlemmets Profil
En trøtt DR350 ville vært perfekt;)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]