Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Brøyt-deler ønskes..

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Brøyt-deler ønskes.. on Fre 27 Apr 2012 - 20:44

Noen som har en gammel X2B stående å forfalle i et hjøren av hagen, som kan avse noen deler superbillig?

Stikkesylinder som er lekker og ikke lekker, kjøpes for en symbolsk sum peeng.

Vis Medlemmets Profil

2 X2b deler on Tor 3 Mai 2012 - 8:16

Morn du. Forespørsel er sendt til en særing i Lærdal. Han kan sikkert ordne noe, men det var dette med denne symbolske summen. afro . Gir lyd fra meg når jeg hører noe.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 9:27

Ser man det!

Folk fra Lærdal er jo glad i klingende mynt, ja. Kan bli vrient å få til en deal om man bare vil gi en symbolsk sum her, jeg ser den.

Men man kan kanskje friste med plommesyltetøy, eller noe andre frukt- eller bærprodukter?

-Se hva du får til? Takknemmelig for engasjenmentet.. alien

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 13:11

Den stikkesylinderen som står på allerede,da. Er den beyond repair?

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

5 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 18:23

KliffArne skrev:Den stikkesylinderen som står på allerede,da. Er den beyond repair?

Nei da.. Men jeg trenger en skikkelig nøkkel for å få den opp. En såkalt kjedenøkkel tror jeg man kaller dem. Kjenner ingen som har en slik en å låne meg..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 19:49

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:Den stikkesylinderen som står på allerede,da. Er den beyond repair?

Nei da.. Men jeg trenger en skikkelig nøkkel for å få den opp. En såkalt kjedenøkkel tror jeg man kaller dem. Kjenner ingen som har en slik en å låne meg..

Så problemet er bare en lekk pakkboks,og mangel på verktøy/arbeidslyst til å åpne den opp og pakke den om?? Suspect Det er jo nesten like mye arbeid å bytte den ut med en ny.

Verktøy får du vel lånt,eventuellt lager du noe selv rabbit

7 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 19:54

KliffArne skrev:Så problemet er bare en lekk pakkboks,og mangel på verktøy/arbeidslyst til å åpne den opp og pakke den om?? Suspect Det er jo nesten like mye arbeid å bytte den ut med en ny.

-Nesten.. Men øyet må også kappes av, og sveises på igjen. Det er litt værre..

Hadde jeg fått tak i egnet nøkkel, kunne jeg forsøkt å demontere stempelstanga mens resten av sylinderen sitter igjen på maskinen. Jeg har vært inne på tanken, men det vil gå mye raskere å bare bytte til en som er tett. Sparer mye tid, og utgift til å leie habil sveiser.. Sad

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 20:24

Hvorfor må du kappe øyet??

9 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 20:40

KliffArne skrev:Hvorfor må du kappe øyet??

Stempelet sitter fast i enden (tror det er dreid av ett stykke??), og øyet sitter skrudd fast til stanga. Aberet er at det allerede er noen som har sveiset det fast, da er det neppe noen annen løsning enn den jeg til nå har skissert, antar hvertfall jeg..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 20:50

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:Hvorfor må du kappe øyet??

Stempelet sitter fast i enden (tror det er dreid av ett stykke??), og øyet sitter skrudd fast til stanga. Aberet er at det allerede er noen som har sveiset det fast, da er det neppe noen annen løsning enn den jeg til nå har skissert, antar hvertfall jeg..

Stempelet er vel skrudd fast med en mutter på enden av stempelstanga,hvis jeg ikke tar mye feil.Og det tror jeg ikke Cool

Har vært med på å pakke om sånne,og da lot vi sylinderen henge fast i sin ende. Drar ut hele stempelstanga,demonterer stempelet,og kommer således til å pakke om pakkboksen.

Og hvis ikke husken lurer meg fullstendig,så mener jeg det er mulig å pakke om uten å ta stanga helt ut også. Det finnes/fantes "splitta" pakninger som kan settes på uten at du løsner sylinderen av maskinen i det hele tatt. Du må bare parkere den sånn at du får sklidd pakkboksen litt ut på stempelstangen slik at du kommer til.

Undersøk dette før du avskriver den rabbit

11 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Tor 3 Mai 2012 - 20:55

Hmmmmmmmm.............

Hmmmmmmmm.............

Hmmmmmmmm.............

Hmmmmmmmm.............

Hmmmmmmmm.............

Vet ikke helt om jeg liker denne "ovenifra-og-ned" holdningen jeg enser nå.. Mad

Vis Medlemmets Profil

12 X2B deler on Fre 4 Mai 2012 - 9:26

Fikk svar i fra Lærdal nå. Han kunne motvillig kvitte seg med en av sine kjære Brøyt deler og det til en symbolsk pris også. Transport nedover gratis og greier også, men så leser jeg at den du har ikke trenger mer enn ompakking. Så det blir nok billigere å overhale den du har enn å handle med Kaptein Kubikk fra Lærdal, da hans sylinder trenger både ompakking, utskifting av et oljerør og ny chrom på stempellstanga. Tror du skal ha bra flaks hvis du finner noe brukbart av deler til en Brøyt til under 1500 som et pakningsett koster. Og litt verktøy klarer man vel alltids å få lånt fra en eller annen plass?

Sist endret av Mvzx9r den Fre 4 Mai 2012 - 12:00, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 10:01

99Trollerud skrev:

En kjedenøkkel? er det en slik rørtang med kjede på Question

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 13:30

custom 95 skrev:

Jepp, det er det jeg trenger..

Til Mr Mvzx9r: Jeg sier takk for engasjementet, men som du sier, kanskje best å forsøke å jobbe litt med den jeg har, om Lærdals-Kongens sylinder trenger en overhaling, den også..
-Vi avventer situasjonen?

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 14:19

99Trollerud skrev:
custom 95 skrev:

Jepp, det er det jeg trenger..

Til Mr Mvzx9r: Jeg sier takk for engasjementet, men som du sier, kanskje best å forsøke å jobbe litt med den jeg har, om Lærdals-Kongens sylinder trenger en overhaling, den også..
-Vi avventer situasjonen?
Jeg har en sånn liggende på jobben her. kjører fra Oslo til Mandal onsdag formiddag.
Interessert å låne??

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 14:51

custom 95 skrev:Jeg har en sånn liggende på jobben her. kjører fra Oslo til Mandal onsdag formiddag.
Interessert å låne??

VELDIG! Very Happy

Jeg jobber i Oslo, er det der den befinner seg?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 15:00

99Trollerud skrev:
custom 95 skrev:Jeg har en sånn liggende på jobben her. kjører fra Oslo til Mandal onsdag formiddag.
Interessert å låne??

VELDIG! Very Happy

Jeg jobber i Oslo, er det der den befinner seg?
Ja

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 15:11

Jeg kan både hente og bringe tilbake, jeg.. What a Face

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 15:14

99Trollerud skrev:Jeg kan både hente og bringe tilbake, jeg.. What a Face

Du har fått pm. Jeg jobber i Oslo

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 15:21

KliffArne bærer sikkert nag til meg, og han har nok blokkert postkassa mi, for det kommer ingen PM, samma hvor mange ganger jeg "reloader" siden... Sad

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 19:51

99Trollerud skrev:KliffArne bærer sikkert nag til meg, og han har nok blokkert postkassa mi, for det kommer ingen PM, samma hvor mange ganger jeg "reloader" siden... Sad

Heh,hvorfor skulle jeg bære nag til noen?

Hvis det en gang skulle skje,så klarer du nok ikke å "reloade" siden din engang Twisted Evil Utrolig hvor mye makt man er gitt som Admin/moderator,kan godt forstå at ubetydelige personer kan la seg lokke til å bruke den rabbit

22 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 21:04

Du, KliffArne, du har kanskje etter å ha plassert dæ sjøl i denne maktposisjonen, fått en større forståelse av hvorfor det til tider har vært ganske ampert på bike og en smule overmoderering?
Kunne ikke vi andre også få smakt litt på denne karamellen som en sånn maktposisjon utvilsomt må være?

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 22:42

jhn skrev:Du, KliffArne, du har kanskje etter å ha plassert dæ sjøl i denne maktposisjonen, fått en større forståelse av hvorfor det til tider har vært ganske ampert på bike og en smule overmoderering?

Nei,den forståelsen hadde jeg før jeg lagde dette forumet,og tenker ikke på det som noen maktposisjon.Ampert blir det når noen bruker "overmakten" mot forsvarsløse.

jhn skrev:Kunne ikke vi andre også få smakt litt på denne karamellen som en sånn maktposisjon utvilsomt må være?
No problem,bare å lage seg et forum,det. Tar ca 15 minutter å komme igang rabbit

24 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 23:18

Hvis dere synes KliffKloff blir for vanskelig, finnes det sted uten takhøyde...faktisk ER det ikke noe tak der. Ingen medlemmer heller, men poenget er at DER kan man skli ut så mye man orker; http://anti-ikkebike.norwegianforum.net/

farao jocolor elephant flower albino alien

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

25 Re: Brøyt-deler ønskes.. on Fre 4 Mai 2012 - 23:37

Det blir jo meningsløst med makt hvis man ikke kan misbruke den mot noen, så et forum uten medlemmer e lite interessant.
KliffKlaff har jo ikke vært vanskelig, bortsett fra at det har vist sæ å være vanskelig å få han til å fyre i gang no skikkelig krangling Shocked

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next