Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Føirrbainna tjyvpakk

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Føirrbainna tjyvpakk on Fre 6 Sep 2013 - 15:57

Andre sykkelen de stjeler fra guttungen ila 4-5 uker,siste i går ettermiddag. Og den var bare 2-3 uker gammel,og kostet meg mange dagshyrer Evil or Very Mad 

Den forrige fant jeg igjen en ukes tid etterpå,men da manglet det så mye deler på den at jeg ikke giddet å ta den med hjem. Denne gangen tenker jeg som så at rask innsats er avgjørende for suksess,så jeg trålte bakgårdene til Karmøys tvilsomme fugler igårkveld,i håp om å finne den igjen. Det gjorde jeg ikke,så imorges møtte jeg opp på Polltistasjonen og spurte om det var vits i å anmelde,og det mente de det var.
Har et øyevitne som så fysakken sykle avgårde,men ikke navn. Dagen i dag har gått til diverse privat investigering,der det ringer seg inn til 2 navngitte personer.
Trodde jeg hadde han i ettermiddag,men det var feil person.Fy fan så svett det går an å bli når man må springe etter noen iført ATTGAT-utstyr.Fikk tatt bilde av han selv om han prøvde å unngå det,men viser seg at det var feil mann.
Politiets patruljebil for kvelden lovte å ta seg en tur til neste mistenkte,så nå er jeg spent. De er veldig sparsomme med å dele informasjon om sånne,adresser etc.,men sånn må det kanskje være.Men utrolig hvor mye man kan grave frem selv,hvis man kommer i snakk med "rette" folka. For å si det sånn så er de ikke mye lojale "seg imellom".

Nå venter jeg bare på at pumpa skal roe seg,eventuellt at onkel ringer og sier de har den. Hvis ikke må jeg ut på leiting igjen.

Føirrbainna fålk,kainn ittje la ainner sine teng ifre.E bi så føirrbainna Evil or Very Mad Ahhh!Det var godt å få det ut pirat 

2 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Fre 6 Sep 2013 - 16:26

Det går rykter om syk jævel som driv å spring rundt i Karmøys mørkeste underverden og kipser bilder av smågutta, utkledd som Dart Vader elns. Syk verden vi lever i.

Ellers så synes æ det e litt pussig at du freser rundt på zzr'n i shorts og t-skjorte, men ATGATT for å springe ... men du har kanskje lite øvelse i å springe, lett å snuble, så da e det vel best å være litt forsiktig.

Nei, alvor ... ta jævlan.
Sånne ting skjer heldigvis meget sjelden her ... altså at vi ikke når dæm.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Fre 6 Sep 2013 - 16:41

KnutR

Admin
Du har vel holder for balltre på denna bussen din?
Drive-by-wack er lov på sånt avskum.

På mange måter skulle vi aldri avskaffet gapestokken. Tror det kunne virket litt forebyggende. Pr i dag får de i verste fall en klapp på skuldra eller en måned opphold på hotell..

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Fre 6 Sep 2013 - 18:52

jhn skrev:Det går rykter om syk jævel som driv å spring rundt i Karmøys mørkeste underverden og kipser bilder av smågutta, utkledd som Dart Vader elns. Syk verden vi lever i.

Ellers så synes æ det e litt pussig at du freser rundt på zzr'n i shorts og t-skjorte, men ATGATT for å springe ... men du har kanskje lite øvelse i å springe, lett å snuble, så da e det vel best å være litt forsiktig.

Mye skumlere å komme i basketak med en potensiell aidssyk sprøytenarkoman,enn en solskinnstur på zx'en rabbit  Og jeg fikk tak i han,men motstod fristelen å legge han i bakken,heldigvis. For det var ikke rette mann,fikk jeg bekreftet etterpå av henne som så tjuven igår.
Hun var forresten litt frekk med meg.Da jeg spurte henne om han var stor,så svarer hun,sitat:"Nei,han var ikke så veldig stor,cirka samme størrelsen som deg". Twisted Evil

5 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Fre 13 Sep 2013 - 11:46

KliffArne skrev:
jhn skrev:Det går rykter om syk jævel som driv å spring rundt i Karmøys mørkeste underverden og kipser bilder av smågutta, utkledd som Dart Vader elns. Syk verden vi lever i.

Mye skumlere å komme i basketak med en potensiell aidssyk sprøytenarkoman,enn en solskinnstur på zx'en rabbit  Og jeg fikk tak i han,men motstod fristelen å legge han i bakken,heldigvis. For det var ikke rette mann,fikk jeg bekreftet etterpå av henne som så tjuven igår.
Hun var forresten litt frekk med meg.Da jeg spurte henne om han var stor,så svarer hun,sitat:"Nei,han var ikke så veldig stor,cirka samme størrelsen som deg". Twisted Evil
Kom i basketak med en sånn narkis en gang. Satt å fikla med kniv i tenningslåsen på bilen min på morran (bursdagen min og greier). Endte med at jeg sprang etter han over en fotballbane, felt han og satt med kneet over nakken hans til politiet kom. Angrer den dag i dag på at jeg ikke knakk samtlige fingre på han. Politiet trakk litt på det, støttet min påstand om at det ville være lengre til neste innbrudd samt at "man kan gjøre mye i selvforsvar"..
Fyren hadde over 100saker på seg fra før og 12 på "hold"..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Fre 13 Sep 2013 - 11:47

Forøvrig vært no tjuvpakk nedi båten min og stjælt (av alle ting) ei skjærefjøl, ei bøtte med en kniv og noen kroker og stæsj nedi. Muligens tømt litt bensin også. Merkelig rart ..

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 16 Sep 2013 - 5:31

TBI81 skrev:Forøvrig vært no tjuvpakk nedi båten min og stjælt (av alle ting) ei skjærefjøl, ei bøtte med en kniv og noen kroker og stæsj nedi. Muligens tømt litt bensin også. Merkelig rart ..  
Nå ligger du dårlig an:
http://www.dagbladet.no/2013/09/11/nyheter/salto/sverige/likfunn/utenriks/29216048/

Er det kniven, fjøla og krokene dine som har blitt brukt?

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 16 Sep 2013 - 5:43

Sakset fra artikelen til Voodis:

"Politiet har gjort det klart at de ikke tror det er lenge siden liket ble funnet."

-Imponerende politiarbeid, det må jeg virkelig si! monkey 

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 16 Sep 2013 - 6:19

Ja, de har nok hatt bistand av Kripos til å finne ut nettopp det.

"Det var en mann som ble funnet partert på 14 meters dyp utenfor Saltö sør for Strömstad."
Han ble visst partert under vann også, så her har politiet funnet ut mye allerede. Går nok mot en rask oppklaring.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 16 Sep 2013 - 10:02

Sikkert brukt tempmåleren og bensinen min også. Hvordan ellers skulle de kommet seg til Sverige?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Lør 23 Aug 2014 - 13:44

Der forsvant pinadø sykkel nummer 3 på under ett år.

Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad 

Men nå har jeg lært,bare la det gå,og kjøpe ny sykkel. Mye billigere enn å brenne av en masse bensin på å dra rundt å lete  rabbit 

12 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Lør 23 Aug 2014 - 19:14

Prøve å låse sakene fast...?

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Lør 23 Aug 2014 - 22:37

KnutR

Admin
KliffArne skrev:Der forsvant pinadø sykkel nummer 3 på under ett år.

Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad 

Men nå har jeg lært,bare la det gå,og kjøpe ny sykkel. Mye billigere enn å brenne av en masse bensin på å dra rundt å lete  rabbit 

Hvem av dem denne gangen?
Du må montere sjølskudd med fjernstyring i garasjen.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

14 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Søn 24 Aug 2014 - 12:26

Kan du forklare hva sjølskudd med fjernstyring er - gjerne på en enkel måte :) ?

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Søn 24 Aug 2014 - 22:59

KnutR

Admin
Okda skrev:

Kan du forklare hva sjølskudd med fjernstyring er - gjerne på en enkel måte :) ?

Alarm koblet via et sinnrikt system av servoer og taljer til ei ladd hagle som peker mot inngangen. Bør med fordel være mulig å deaktivere (vil vel komme inn der selv og?), samt at det bør være mulig å fyre av begge løp på kommando.
Enkleste sak i verden  bom 

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 8:15

KnutR skrev:
Okda skrev:

Alarm koblet via et sinnrikt system av servoer og taljer til ei ladd hagle som peker mot inngangen. Bør med fordel være mulig å deaktivere (vil vel komme inn der selv og?), samt at det bør være mulig å fyre av begge løp på kommando.

Eller henge dem i øyelokka og tvinge dem til å blonke

eller jaga dom så endetarmen henger som en rau bunding etter dem... affraid 

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 18:23

KnutR

Admin
intrudergubbe skrev:
KnutR skrev:
Okda skrev:

Eller henge dem i øyelokka og tvinge dem til å blonke

eller jaga dom så endetarmen henger som en rau bunding etter dem... affraid 

Man KAN jo også gjøre det enkelt. Stappe en ananas oppi den mørke enden med mothakene ned. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 20:15

En abbor brukte man før i tiden, K n u t..

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 20:19

KnutR

Admin
Trollerud skrev:En abbor brukte man før i tiden, K n u t..

I disse kapitalistiske tider er det mye lettere å få tak i en hel ananas enn en passelig stor abbor.. Wink

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 20:35

KnutR skrev:
Okda skrev:

MAO ett arrangement som ingen innbruddstjuv vil tørre å rør ------ hm smart.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 20:57

KnutR skrev:

I disse kapitalistiske tider er det mye lettere å få tak i en hel ananas enn en passelig stor abbor.. Wink

Symptomatisk det vel? Ananas kommer fra rett borti høgget (Sør-Amerika), abboren må man til Mjøsa for å finne...

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Føirrbainna tjyvpakk on Man 25 Aug 2014 - 21:54

KnutR

Admin
joo skrev:
KnutR skrev:

Symptomatisk det vel? Ananas kommer fra rett borti høgget (Sør-Amerika), abboren må man til Mjøsa for å finne...

Jeg må gå langt borti 300 meter for å hente meg en abbor, nærbutikken ligger litt nærmere.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]