Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 16 Sep 2013 - 14:11

Har fått tilegnet meg info om den nye V-Strom 1000ccm, eller rettere sagt 1036ccm, som er slagvolumet.
Ser meget lovende ut for de som liker sykler i dette segmentet.
Ny styling
Godt tilpassede 3 system kofferter som gir veldig smal sykkel.
Ny aluramme, ny USD gaffel med monoblokk-kalipere
Kåpeglass som kan både høydejusteres og vinkles, uten bruk av verktøy.
Lav setehøyde, 845mm.
8 kg lettere enn forgjenger, og dermed lettest i sin klasse.
Mer kjørestabilitet, traction Control og ABS, som også kan slås av.
Multifunksjons dashbord, med plugg for 12V suply
Delvis nye motor hvor det meste av deler innvendig er nye.
Høyere effekt.
Mer dreiemoment, og lenger ned i registeret, maks er flyttet fra 6400rpm til 4000rpm.
Twin spark, dvs. to tennplugger pr sylinder
Lavt bensinforbruk og 20L bensintank = lang rekkevidde.
Mye originalt ekstra utstyr vil bli tilgjengelig.
Tror jeg har fått med det meste nå, men bare spør så kan jeg lese mer i infoblekka
Release vil bli førstkommende lørdag tror jeg.
Og prisen vil antagelig havne på ca. 200.000,-
Men ikkebike er først ute med nyheten i Norge=ekslusivt!!!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 16 Sep 2013 - 14:50

V-Strom trenger ny design, så akkurat den biten er jeg spent på! Basketball 

(Ikke det at jeg kommer til å kjøpe, da.. Men jeg lurer på om de har fått sparket den forrige designgruppa, de fortjener å gå sultne en stund..)

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 16 Sep 2013 - 15:00

99Trollerud skrev:V-Strom trenger ny design, så akkurat den biten er jeg spent på!  Basketball 

(Ikke det at jeg kommer til å kjøpe, da.. Men jeg lurer på om de har fått sparket den forrige designgruppa, de fortjener å gå sultne en stund..)

Iflg. mine øyne så ser den riktig bra ut.
men er enig i at utgående modell ikke var spesiellt fin

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 16 Sep 2013 - 15:26

Du får ta med en demosykkel når du og besøker Hæggis og Nomaden på bålplassen ved Hønsehuset (nå med stor H) den 26 oktober, så skal vi se om vi ikke kan få skrudd av lyddemperen og gitt den en BAN-test?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 16 Sep 2013 - 15:29

99Trollerud skrev:Du får ta med en demosykkel når du og besøker Hæggis og Nomaden på bålplassen ved Hønsehuset (nå med stor H) den 26 oktober, så skal vi se om vi ikke kan få skrudd av lyddemperen og gitt den en BAN-test?
Er nok ikke ute i markedet så tidlig vil jeg tro, men kan vise deg et bilde eller to.."but then I have to kill U"

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 16 Sep 2013 - 15:38

Hmmmm... Jeg er nyskjerrig av natur, men om jeg vil dø for å ha sett en V-Strom er jeg ikke sikker på.. Må tenke litt over tilbudet.. scratch 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 23 Sep 2013 - 13:12

Litt sent ute med nyheten på bike.no, men det er de jo alltid!

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 23 Sep 2013 - 16:26

S1000RR skrev:Litt sent ute med nyheten på bike.no, men det er de jo alltid!
Det ser ut til å være litt tallforvirring ute og går, både her og der, den gamle v-stromen har 996 ccm, ikke 999
Den nye skal visstnok være lettere med sine 228 kg mot 208 kg tørrvekt på den gamle,Question  altså er den nye 20 kg tyngere, ikke 8 kg lettere.
Det var et dårlig bilde i Bike, men det skal vel godt gjøres å designe noe som ikke er litt bedre enn forgjengeren.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 23 Sep 2013 - 16:32

jhn skrev:
Det ser ut til å være litt tallforvirring ute og går, både her og der, den gamle v-stromen har 996 ccm, ikke 999
Den nye skal visstnok være lettere med sine 228 kg mot 208 kg tørrvekt på den gamle,Question  altså er den nye 20 kg tyngere, ikke 8 kg lettere.
Det var et dårlig bilde i Bike, men det skal vel godt gjøres å designe noe som ikke er litt bedre enn forgjengeren.
228 kg er fulltanket, så den er 8kg letter enn forgjengeren som veide 236kg fulltanket.
Den nye motoren har øket boringen fra 98 til 100mm men samme slaglengde.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 23 Sep 2013 - 16:50

S1000RR skrev:
jhn skrev:
228 kg er fulltanket, så den er 8kg letter enn forgjengeren som veide 236kg fulltanket.
Mulig du har rett, men det står tørr i artikkelen.
Tallene for den nye kan sikkert være riktige, men når de skal presentere de "vitale mål" på en ny modell, med små endringer fra den gamle, så kunne de med fordel vært litt mere nøyaktig i sin sammenligning.
Du nevner også lav sittehøyde ... den er 5 mm høyere enn forrige modell.
"Stor tank, 20 L = lang rekkevidde" nevnes også ... 2 liter mindre enn før.
Den eneste virkelige forbedringen jeg ser ut fra artikkelen er ABS ... prisen var jo heller ikke gal da.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Man 23 Sep 2013 - 17:20

jhn skrev:
S1000RR skrev:
jhn skrev:
Mulig du har rett, men det står tørr i artikkelen.
Tallene for den nye kan sikkert være riktige, men når de skal presentere de "vitale mål" på en ny modell, med små endringer fra den gamle, så kunne de med fordel vært litt mere nøyaktig i sin sammenligning.
Du nevner også lav sittehøyde ... den er 5 mm høyere enn forrige modell.
"Stor tank, 20 L = lang rekkevidde" nevnes også ... 2 liter mindre enn før.
Den eneste virkelige forbedringen jeg ser ut fra artikkelen er ABS ... prisen var jo heller ikke gal da.
Artikkelen på bike.no inneholder noen mangler og oversettingsfeil,
og det er det ikke Suzuki som har oppgitt.
Sykkelen har i forhold til konkurrentene:
Lavest vekt
Lavest forbruk, 19,2km/L
Nest laveste setehøyde
Nest lengste rekkevidde på en bensintank
Eneste med tiltbart kåpeglass, i tillegg til høydejustering
Står mye mer på MCN sin side

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Ny Suzuki DL V-Strom 1000ABS on Lør 26 Okt 2013 - 15:11

Vet ikke helt hva jeg skal mene om denne sykkelen.

Dette er helt sikkert en modell som Suzuki kan nyte godt av , mange ønsker slike modeller. På den andre siden er markedet svært tøft, og med denne sykkelen tror jeg prisen må være det som skal til.

Tekniske data ellers er vel som forventet og den minner svært mye om Kawasaki sin versjon. Den kan likevel selge bra når man ser på hva Suzuki har fått til med 650 versjonen.

For min del mangler den liksom det lille ekstra for at den skal pirre min nysgjerrighet , akkurat som modellene til Kawasaki og Honda i dette segmentet. Men Suzuki må nok være med i dette segmentet de også.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]