Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Tesla model S

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: Tesla model S on Ons 2 Okt 2013 - 10:10

Haya99 skrev:(ok høyspentkabler han sees som forurensing - men de er der også av andre grunner)
Det er korrekt, høyspentlinjene er der for å gjerde inn trollene i fjellheimen, ellers hadde de kommet seg ned i lavlandet også.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Tesla model S on Ons 2 Okt 2013 - 12:52

http://www.hegnar.no/okonomi/article740263.ece

Leste den greia i Hegnar og den gir nok ikke den konklusjonen man hevder:

Vi er jo i Norge - så vi kommer antakelig gunstigere ut en "Norden" - har i prinsippet bare rein energi.
En Golf 1,4 er en liten bil med 140? hk - Tesla en stor bil med tilsvarende 500hk - også større og mye sterkere enn BMW520i.

Det er regnet ut fra 150.000km - Tesla gir 8 år garanti og ubegrenset kjørelengde på den største varianten - slik at man kan gå ut fra en mye lengre levetid på batteriene, noe som ville falle positivt ut for elbilen.

Og så er det slik at forurensingen fra el-bilen ikke spres for vær og vind - den kommer i kraftverket som lager strøm - hvis det ikke er rein energi - og fra produksjonen/skrotingen - hvor man kan resirkulere det meste.

Det er også åpenbare fordeler med elbiler i store byer.

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Tesla model S on Ons 2 Okt 2013 - 13:37

Haya99 skrev:
Haeggis Amateur Line skrev:
Haya99 skrev:...bla, bla, bla - det er stor interesse i å snakke ned Teslaen - for bilindustrien skjelver i knærne.

Jeg føler med veldig sikkert på at dette er framtida for bilindustrien.
Jeg håper så inderlig du tar veldig feil.
El-biler er et feilspor. Håndteringen av utslitte batteripakker kommer til å drepe oss.
Flere milliarder biler skal byttes ut. Du snakker om at bilindustrien skjelver i knærne...har du sniffet sokkene mine, eller? Det er jo tidenes gavepakke!

Klarer jeg å gjøre noe med det, blir el-biler en flopp. Tro meg; det finnes langt bedre energikilder.
Strøm er ikke primær-energikilden - (uten at jeg har sjekket det begrepet) men kan lages av vann, sol, vind, etc etc og transporteres, lagres og brukes  som energi til å drive bilen. Og når strømmer er laget så forurenser den ikke ved trasport eller bruk. (ok høyspentkabler han sees som forurensing - men de er der også av andre grunner)

Batterier - lagringen og transporten er svake punkter som jeg tror utvikling i tek vil løse - både på kapasitet og mht miljø. Og når man har strømmen i bilen er det en enkel motor som skal til - den er antakelig mye billigere å lage en tilv. fossilmotor - og driftsikker med liten slitasje - samt ekstremt fleksibel og stillegående.

De store bilprod.  kan nok omstille seg med det blir smertefullt og dyrt.
Enda godt vi har noen store bilprodusenter til å ta kostnaden da......

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Tesla model S on Ons 2 Okt 2013 - 14:16

Haya99 skrev:http://www.hegnar.no/okonomi/article740263.ece

Vi er jo i Norge - så vi kommer antakelig gunstigere ut en "Norden" - har i prinsippet bare rein energi.
En Golf 1,4 er en liten bil med 140? hk - Tesla en stor bil med tilsvarende 500hk - også større og mye sterkere enn BMW520i.

Det er regnet ut fra 150.000km - Tesla gir 8 år garanti og ubegrenset kjørelengde på den største varianten - slik at man kan gå ut fra en mye lengre levetid på batteriene, noe som ville falle positivt ut for elbilen.

Og så er det slik at forurensingen fra el-bilen ikke spres for vær og vind - den kommer i kraftverket som lager strøm - hvis det ikke er rein energi - og fra produksjonen/skrotingen - hvor man kan resirkulere det meste.

Og her er en likt som peker på nettopp dette:
http://www.electricdrive.org/index.php?ht=d%2FReleaseDetails%2Fid%2F35537

Og det kan legges til at Teslas gratise superladere skal bruke solenergi.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Tesla model S on Ons 2 Okt 2013 - 14:30

Haya99 skrev:
Haya99 skrev:http://www.hegnar.no/okonomi/article740263.ece

Og her er en likt som peker på nettopp dette:
http://www.electricdrive.org/index.php?ht=d%2FReleaseDetails%2Fid%2F35537

Og det kan legges til at Teslas gratise superladere skal bruke solenergi.

Jovisst er vi i Norge og vi produserer ren energi i bøtter og spann men ikke tro at du kan bruke den gevinsten i regnestykket ditt.

Når alt kommer til alt så er den energien like dårlig som hvilken som helst annen energi i Europa siden all den energien vi produserer kan eksporteres til andre land og erstatte drittenergien som produseres der.... det er mengder av kabler til og fra Europa som gjør dette og dette forårsaker også at prisen på strøm har begynt å bli likere Europa med årene..

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Tesla model S on Tor 3 Okt 2013 - 13:03

Heiii - nå begynner de å ta fyr også de derre Teslaene.... det var vel ett skudd for baugen.

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Tesla model S on Tor 3 Okt 2013 - 17:36

Okda skrev:Heiii - nå begynner de å ta fyr også de derre Teslaene.... det var vel ett skudd for baugen.

...ja det kan jo ikke skje med en bensinbil....

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Tesla model S on Fre 4 Okt 2013 - 7:25

Haya99 skrev:
Okda skrev:Heiii - nå begynner de å ta fyr også de derre Teslaene.... det var vel ett skudd for baugen.

Jovisst kan det det, men det skjer ikke så ofte i forhold til at dersom en tesla begynner å brenne. Forholdsmessig burde det vel da være ganske mye branner i bensinbiler. Det er ørlite flere bensinbiler enn teslaer... foreløpig.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Tesla model S on Fre 4 Okt 2013 - 7:34

Okda skrev:
Haya99 skrev:
Jovisst kan det det, men det skjer ikke så ofte i forhold til at dersom en tesla begynner å brenne. Forholdsmessig burde det vel da være ganske mye branner i bensinbiler. Det er ørlite flere bensinbiler enn teslaer... foreløpig.

Det var ca 3500 bilbranner i Norge i 2009....

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Tesla model S on Fre 4 Okt 2013 - 7:52

Haya99 skrev:
Okda skrev:
Haya99 skrev:
Ok sikkert noen få nye biler også men i hovedsak eldre biler og mye svindel i følge helt sikkert den samme artikkelen som du har lest. I Norge har vi vel sånn ca 3 mill bensin og dieselbiler.. Av de som brant var det ganske sikkert også en del elbiler.

Eldste Tesla ble laget i 3003. Da ble fabrikken etablert. Blir spennende å se hvordan de klarer norske vintrer med all den elektronikken og strømmen som er i disse. Kanskje det ikke er kaldt vær som er det verste, men all saltet. Laget i California og der tror jeg ikke de har så mye annet salt enn det som kommer med fønvinden fra Stillehavet...

At det allerede er mye elektronikk i bilene er hevet over enhver tvil men strømstyrken på all elektronikk er lav. Med de kilowattene som skal tas ut her blir det stor varmeutvikling dersom det er en dårlig kontakt her og der...

Det blir jo spennende å se nå når vi er utsatt for det ultimate fabrikkforsøket fra myndigheter og fabrikk.

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Tesla model S on Fre 4 Okt 2013 - 8:03

Okda skrev:
Haya99 skrev:
Okda skrev:
Haya99 skrev:
Ok sikkert noen få nye biler også men i hovedsak eldre biler og mye svindel i følge helt sikkert den samme artikkelen som du har lest. I Norge har vi vel sånn ca 3 mill bensin og dieselbiler.. Av de som brant var det ganske sikkert også en del elbiler.

Eldste Tesla ble laget i 3003. Da ble fabrikken etablert. Blir spennende å se hvordan de klarer norske vintrer med all den elektronikken og strømmen som er i disse. Kanskje det ikke er kaldt vær som er det verste, men all saltet. Laget i California og der tror jeg ikke de har så mye annet salt enn det som kommer med fønvinden fra Stillehavet...  

At det allerede er mye elektronikk i bilene er hevet over enhver tvil men strømstyrken på all elektronikk er lav. Med de kilowattene som skal tas ut her blir det stor varmeutvikling dersom det er en dårlig kontakt her og der...

Det blir jo spennende å se nå når vi er utsatt for det ultimate fabrikkforsøket fra myndigheter og fabrikk.
Teslaene har kjørt 86 millioner miles - de har jo hatt roadsteren på markedet - en brann er neppe mye i den sammenhengen - konklusjonen om at elbiler er sikre mot brann kan nok allerede trekkes. Det er andre enn Tesla også.

Tesla s har isolert batteripakke som kan holdes varm ved lading - ellers utvikler batteriet varme - og bilen har varmeveksler - den er laget i Cali men planlagt også for vinter. En elmotor har ikke startproblemer i kulde ala bensin og diesel.

Den er dessuten av alu.

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Tesla model S on Fre 4 Okt 2013 - 8:37

Teslaene har kjørt 86 millioner miles - de har jo hatt roadsteren på markedet - en brann er neppe mye i den sammenhengen - konklusjonen om at elbiler er sikre mot brann kan nok allerede trekkes. Det er andre enn Tesla også.

Tesla s har isolert batteripakke som kan holdes varm ved lading - ellers utvikler batteriet varme - og bilen har varmeveksler - den er laget i Cali men planlagt også for vinter. En elmotor har ikke startproblemer i kulde ala bensin og diesel.

Den er dessuten av alu.

Ikke mange som har sånne uttak av effekt på kort tid uansett så det er jo fortsatt spennende. Har for øvrig ikke noen startproblemer med mine biler på vinteren så det er vel litt vedlikehold som skal til....

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Tesla model S on Søn 13 Okt 2013 - 10:02

Som uttalt sosialdemokrat så forbauser det meg at du Haya er en forkjemper for tidenes elektriske egotripp.
Her snakker vi om ei kjerre som er subsidiert med en halv mill i rein mva. og en 6-700' i reine bilavgifter.

I tillegg lar en de vel bemidlede snike unna bom og parkering og fører kostaden over på de som ikke har råd til et kjøretøy til 650' og oppover. Ja og så skal de bemidlede selvsagt slippe kø også.

Å argumentere for at de som ikke har råd til tesla kan kjøpe
Leaf, Miev eller buddy faller også i grus siden de tre sistnevnte ikke er fullverdige biler og kun egnet som bil nr. 2 eller 3. Noe hvermansen ikke har råd til.

Tesla er en flott bil for de rike finansiert av felleskapet med miljø som unnskyldning.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Tesla model S on Søn 13 Okt 2013 - 13:14

Voodoodoo skrev:Som uttalt sosialdemokrat så forbauser det meg at du Haya er en forkjemper for tidenes elektriske egotripp.
Her snakker vi om ei kjerre som er subsidiert med en halv mill i rein mva. og en 6-700' i reine bilavgifter.

I tillegg lar en de vel bemidlede snike unna bom og parkering og fører kostaden over på de som ikke har råd til et kjøretøy til 650' og oppover. Ja og så skal de bemidlede selvsagt slippe kø også.

Leaf, Miev eller buddy faller også i grus siden de tre sistnevnte ikke er fullverdige biler og kun egnet som bil nr. 2 eller 3. Noe hvermansen ikke har råd til.

Tesla er en flott bil for de rike finansiert av felleskapet med miljø som unnskyldning.
Nå stemte jo dette forbanna felleskapet for "fra fart og feitere femtiåringer" - så jeg har ingen skrupler mot å dra ut mest mulig fordeler - det er jo tidens trend. Jeg regner også med skattelette og andre fodeler framover - selv om jeg selv stemte imot det.

Når f.eks Tyskland har overskudd på vind og solkraft - så spørs det om ikke det er en bra miljøgevinst litt fram i tid når det gjelder elektriske biler - selv om endel sier noe annet.

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Tesla model S on Søn 13 Okt 2013 - 16:57

Haya99 skrev:
Voodoodoo skrev:Som uttalt sosialdemokrat så forbauser det meg at du Haya er en forkjemper for tidenes elektriske egotripp.

Nå stemte jo dette forbanna felleskapet for "fra fart og feitere femtiåringer" - så jeg har ingen skrupler mot å dra ut mest mulig fordeler - det er jo tidens trend. Jeg regner også med skattelette og andre fodeler framover - selv om jeg selv stemte imot det.

Når f.eks Tyskland har overskudd på vind og solkraft - så spørs det om ikke det er en bra miljøgevinst litt fram i tid når det gjelder elektriske biler - selv om endel sier noe annet.
Det er jo bare å handle en Model S Haien, ingen tvil om at det er mye bil for penga. Perfekt for pendlinga di er den også.

Har faktisk et par kollegaer som har handla slik egobil også. Det er jo nå gullalderen for elbiler er her i Gnore. Model S har jo blitt det nye statussymbolet i Bærum og på beste vest.

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Tesla model S on Søn 13 Okt 2013 - 18:37

Haya99 skrev:

Når skjedde dette da?

Tyskland faser ut relativt sikker Atomkraft i panikk på grunn av ett jordskjelv i jordskjelvrammede Japan med påfølgende atomkatastrofe. Atomkraften erstattes med kraft fra egen brunkull og gass som vi leverer uforedlet fra Norge og Russland slik at de kan lage forurenset kraft selv så slipper vi. Egenprodusert kraft fra vind og sol i Tyskland er vel ikke målbart i forhold til Tysklands totale forbruk--------.

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Tesla model S on Søn 13 Okt 2013 - 23:38

Jeg er jævlig spent på hvordan forsikringen blir på disse til neste år når alle pappnissene har prøvd å kjøre bakhjulstrekk med 400+ hester og skal plutselig bremse 2,1tonn på glattem i vinter.... Blir nok noe billige Tesla S til salgs til neste år :))

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Tesla model S on Man 14 Okt 2013 - 7:40

GSXR1000K9 skrev:Jeg er jævlig spent på hvordan forsikringen blir på disse til neste år når alle pappnissene har prøvd å kjøre bakhjulstrekk med 400+ hester og skal plutselig bremse 2,1tonn på glattem i vinter.... Blir nok noe billige Tesla S til salgs til neste år :))
Kollisjonsskadde Teslaer er vel kanskje ikke så mye verd...

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Tesla model S on Lør 19 Okt 2013 - 10:09

Volvo med litt innovasjon - carbon-plater som er batterier... og sikkert solceller - leste ikke hele.

Vet at GM har kjøpt en tek som gjør at de enkelt kan prod carbon-deler... ..

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Tesla model S on Tir 18 Feb 2014 - 9:04

en våt drøm: Tesla+ Apple….

http://e24.no/digital/apple-i-hemmelig-moete-med-tesla/22771091

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Tesla model S on Tir 25 Feb 2014 - 16:34

Det r kanskje større muligheter for Tesla enn bare å lage el-biler:

http://e24.no/bil/ser-kjempeoppside-i-tesla/22783348

Å få ned prisene på batterier - og å kunne selge de er jo et ekstremt stort marked.

Legg merke til at de selger miljøkvoter og på den måten kan finansiere investeringer.

Var ei mus som peip om at miljøkvoter bare var tull…..

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Tesla model S on Ons 26 Feb 2014 - 11:43

Haya99 skrev:Det r kanskje større muligheter for Tesla enn bare å lage el-biler:

Å få ned prisene på batterier - og å kunne selge de er jo et ekstremt stort marked.

Legg merke til at de selger miljøkvoter og på den måten kan finansiere investeringer.

Jeg peip om at miljøkvoter er bare tull, og fortsetter med det. MILJØKVOTER ER NO FORBANNA TULL!!!

Før så het det at lufta er fri for alle men den tid er forbi, når er den skattlagt for bedrifter. Og hvem sitter igjen med pengene til slutt mon tro... Det ble vel avdekket svindel for 5milliarder euro i eu for et par år siden ved hjelp av klimakvoter..

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Tesla model S on Ons 26 Feb 2014 - 12:45

Voodoodoo skrev:
Haya99 skrev:Det r kanskje større muligheter for Tesla enn bare å lage el-biler:

Jeg peip om at miljøkvoter er bare tull, og fortsetter med det. MILJØKVOTER ER NO FORBANNA TULL!!!

Før så het det at lufta er fri for alle men den tid er forbi, når er den skattlagt for bedrifter. Og hvem sitter igjen med pengene til slutt mon tro... Det ble vel avdekket svindel for 5milliarder euro i eu for et par år siden ved hjelp av klimakvoter..

Når jeg får meg Tesla … kan du få kjøpt miljøkvoter av meg ….regner med du har ganske store utslipp som skal dekkes inn….

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Tesla model S on Ons 26 Feb 2014 - 13:23

Når du får deg en tesla, så har den allerede forurenset like mye som en konvensjonell bil gjør i hele sin levetid.

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Tesla model S on Ons 26 Feb 2014 - 14:19

ArcticTiger skrev:Når du får deg en tesla, så har den allerede forurenset like mye som en konvensjonell bil gjør i hele sin levetid.

du må ikke tro alt du leser …. å desimformere om dette og klimaproblemer er blitt veldig viktig for enkelte - det står den enkelte fritt til å tenke litt selv …..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next