Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Tesla model S

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51 Re: Tesla model S on Ons 26 Feb 2014 - 18:17

jeg driter i hele "miljøkvoten" og kjører som jeg pleier- hvorfor skal jeg kjøpe "kvote"? forurenser jeg mindre? ingen andre forurenser mindre med disse heller? får det noen praktisk forskjell om jeg kjøper en/flere eller ikke?
et av de landene som skulle "nyttiggjøre" seg av disse kvotene tok i mot milliarder og svei av skog på størrelse av østlandet sist år.
"ALLE" driter i miljøet men noen kjøper seg "avlat" for å virke bedre utad.lurer på hvem som sitter med gevinsten... er det bløffe Gore og kompisene tro?

PS: Tesla er artig bil å kjøre men vil jeg bruke såpass penger på den ? NJET!

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Tesla model S on Tor 27 Feb 2014 - 10:29

Nå innrømmer vel selv US at det er et problem med klima - og Kinerserne blir snart kvalt av egen forurensing.

Hodet må opp av sanden.

Hvem tjener penger på klimakvoter - vel Tesla gjorde nettopp det…..

Og hvis du regner på drift og vedlikehold + det faktum at el-bilen blir avgiftsbelagt i 2017 - tror jeg regnestykket på en Tesla blir svært gunstig på litt sikt.

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Tesla model S on Tir 16 Des 2014 - 20:27

Tesla er fremtiden.. My ass..

http://bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html#.VJCGR4-RAjh

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Tesla model S on Ons 17 Des 2014 - 8:29

Trollerud skrev:Tesla er fremtiden..  My ass..

http://bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html#.VJCGR4-RAjh

Med 20 mil mellom de gratis superladerne kunne de ladet på annenhver i stedet for hver. Og et ladestopp blir hva du gjør det til .....

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Tesla model S on Ons 17 Des 2014 - 10:41

Tesla er og blir den perfekte "snyltebil"

Jeg har en kollega som jobber i regjeringskvartalet, der Tesla er den hellige gral.
Som bosatt i søndre Vestfold nyter han muligheten til å kjøre sin avgiftsfrie bil gratis på ny fin motorvei helt inn i parkeringshuset til Norges folkevalgte. Der parkerer han gratis og fyller attpåtil på med gratis"drivstoff" betalt av skatteyterne.

Med 22-25 mil daglig pendling kan man jo tenke seg hvor mye man snyter på denne måten.

Sånn på toppen av det hele er skattefradraget pr. Km høyere enn for en vanlig bil.

Så at du Haya ikke har skaffet deg denne skuta for lengst er jo ganske stupid.

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Tesla model S on Ons 17 Des 2014 - 11:17

Voodoodoo skrev:Tesla er og blir den perfekte "snyltebil"

Jeg har en kollega som jobber i regjeringskvartalet, der Tesla er den hellige gral.
Som bosatt i søndre Vestfold nyter han muligheten til å kjøre sin avgiftsfrie bil gratis på ny fin motorvei helt inn i parkeringshuset til Norges folkevalgte. Der parkerer han gratis og fyller attpåtil på med gratis"drivstoff" betalt av skatteyterne.

Med 22-25 mil daglig pendling kan man jo tenke seg hvor mye man snyter på denne måten.

Sånn på toppen av det hele er skattefradraget pr. Km høyere enn for en vanlig bil.

Så at du Haya ikke har skaffet deg denne skuta for lengst er jo ganske stupid.

Så du menr det er en slyltebil og dermed at jeg som snylter burde hatt den?

....som fanden leser bibelen - men jeg føler meg ikke truffet...

Nå blir jo avgifter på båtmotorer og mc satt ned - blir vi da alle snyltere?

I tilfellet el-biler er det jo et bakteppe av en miljøsatsing som for en gangs skyld er vellykket.... hva som er begrunnelsen for båter og mc er uklart - men miljø kunnne jo vært et argument for mc - men er det ikke.

På båtmotorer burde jo avgiften vært satt himmelhøyt - for der finnes det noe som på alle måter er bedre - nemlig seil.

Den artikkelen er forøvrig sikkert et bestillingverk - det er kun fokusert på det negative - skulle man skrevet om en slik tur objektivt så hadde nok bilens kvalitet og ytelse vært et poeng - og at det var helt gratis.... men man var ute etter å få fram mest mulig negativt - omtrent som om hegnar.no skal srive om Tesla - har ikke vært NOE positivt fra den kanten.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Tesla model S on Fre 13 Feb 2015 - 7:45

Tesla vil lage batterier til huset - da blir jo mulighetene til å leve "off the grid" mye større:

http://www.dagbladet.no/2015/02/13/nyheter/teknologi/energi/tesla/usa/37686615/

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Tesla model S on Fre 13 Feb 2015 - 10:46

Voodoodoo skrev:
perfekte "snyltebil"

den hellige gral.

kjøre sin avgiftsfrie bil.

Der parkerer han gratis

hvor mye man snyter på denne måten.

Fanden. Jeg slutter aldri å forbause meg over indignasjonen over EL bil politikken.
Hva er problemet egentlig? Det er politiske vedtak dette, det er ingen snyltere.

Dette må være en av få ganger noensinne den vanlige borger kan dra fordeler av systemet.
Klart folk gjør det.
En snylter i mine øyne er en som er mye mere i gråsonen, enn en som gjør noe som er så lovlig som å bare kjøpe en bil, ingen kreative påfunn her, som feks skattesnyltere må gjøre! pig

Næ, dette bunner nok som alltid i ekte norsk misunnelse. Og treghet. (at man selv aldri tør å gjøre det)
Og selvmedlidenhet. Der man gråter seg i søvn over penger man selv må betale, og skjærer tenner over han helveten som slipper. rabbit

Jeg kjører Think, og burde i tillegg fått betalt for å kjøre fandenskapen! alien

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Tesla model S on Fre 13 Feb 2015 - 20:23

WagenLagenKranken, Von skrev:

Jeg kjører Think, og burde i tillegg fått betalt for å kjøre fandenskapen! alien

Du burde fått litt bare for at du innrømmer at du kjører noe sånt alien

60 Re: Tesla model S on Fre 13 Feb 2015 - 20:36

KliffArne skrev:

Du burde fått litt bare for at du innrømmer at du kjører noe sånt alien

Er blitt en kjip, gnien jævel, med staten sin hjelp. lol!

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Tesla model S on Lør 14 Feb 2015 - 5:40

En snylter i mine øyne er en som er mye mere i gråsonen, enn en som gjør noe som er så lovlig som å bare kjøpe en bil, ingen kreative påfunn her, som feks skattesnyltere må gjøre!

En snylter i mine øyne er noen som tvinger andre til å jobbe for seg. Som Kongefamilien, f.eks. Ingen i den slekta som har hatt møkk under neglene, ever.

Alle som ikke "bidrar" til elitens free-ride er helter i mine øyne. Beste man kan gjøre for verden er å ikke betale skatter og avgifter.
-om det er kjøp av elbil som skal til, ja så applauderer jeg vel det også! jocolor

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Tesla model S on Lør 14 Feb 2015 - 12:33

Trollerud skrev:
En snylter i mine øyne er en som er mye mere i gråsonen, enn en som gjør noe som er så lovlig som å bare kjøpe en bil, ingen kreative påfunn her, som feks skattesnyltere må gjøre!

En snylter i mine øyne er noen som tvinger andre til å jobbe for seg. Som Kongefamilien, f.eks. Ingen i den slekta som har hatt møkk under neglene, ever.

Alle som ikke "bidrar" til elitens free-ride er helter i mine øyne. Beste man kan gjøre for verden er å ikke betale skatter og avgifter.
-om det er kjøp av elbil som skal til, ja så applauderer jeg vel det også!  jocolor
Tøvpeis, du har ikke selv noe i mot å være passasjer på en sånn free-ride ... du sitter å vifter og peker med en meget lang og fordømmende pekefinger i alle himmelretninger, samtidig som du sjøl forsyner deg grådig av det som måtte reke forbi  
Jeg vet av et gjeng på en øy langt ut i havet, som vekselvis har godt betalt for å grave ut noe verdiløs, ja til og med kostbar dritt, og sitte hjemme å klø seg (ref. "møkk under neglene") ... er ikke det snylting?
Det blir litt fislete og smålig å henge seg opp i den gamle mannen ... han er jo bare et offer for det samme systemet som du er. Han har ei garantert minstelønn bare for å eksistere, akkurat som du
Den eneste forskjellen er at du har lov til å si hva du måtte ønske, uavhengig av hvor idiotisk det måtte være, Kongen må gjøre og si som paven eller Anastacia eller sentralbanksjefen ... eller hvem det nå var, bestemmer.

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Tesla model S on Lør 14 Feb 2015 - 13:30

Den politiske adelen i Norge som våker over at Kongen holder seg til å representere har nok ikke mye arbeidsmøkk under negla de heller-men fulle av møkk virker de uansett.. Suspect

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Tesla model S on Tor 1 Des 2016 - 20:54

Virkeligheten begynner visst nå å innhente de såkalla "miljøvennlige" "0-utslipps"-bilene:

http://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/derfor-er-det-vanskelig-%C3%A5-resirkulere-elbilbatterier/ar-AAl0Tbh?li=AA8jPC&ocid=spartanntp

Skal bli artig den dagen det begynner å hope seg opp med disse miljøbombene utan at det er på plass noe system for å ta rede på dritten..

Kollosalt kostbart og miljøfiendtlig å produsere , og ennå verre å resirkulere. jaja, det er jo gammalt nytt, men det ofres på "miljø-hypernes" alter Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3