Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

For mager?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 For mager? on Tor 10 Okt 2013 - 21:47

Må inn her i håp om å få noen bra svar, (er vanligvis på MC-Siden).
Jeg har kjøpt meg en Yamaha YZF250 -09 ren crosser. Det er en firetakter 1 syl.
Det sitter slip on på den, hva som ellers er gjort har jeg ingen aning om, men den ser ihvertfall orginal ut.

Jeg er redd for at den går for magert.
Men, trenger smelling i potta når jeg slipper gassen være ett tegn på det?
Den går godt og rent, men kan være noe tungstarta både på kald og varm motor.

I så fall, burde jeg senke nåla ett hakk, eller bytte hoveddyse til ei mindre, eller begge deler?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: For mager? on Tor 10 Okt 2013 - 21:58

Du er redd for at den går for magert,og samtidig vil du senke nåla og sette i mindre hoveddyse Suspect 
Blir ikke det litt motsatt?

Hadde en Honda 250 4t. som var litt tungstarta.Den ble lettere å starte da jeg gikk opp et hakk på hoveddysa.Var også nemm på ventilklaringer.

3 Re: For mager? on Tor 10 Okt 2013 - 22:02

KliffArne skrev:Du er redd for at den går for magert,og samtidig vil du senke nåla og sette i mindre hoveddyse Suspect 
Blir ikke det litt motsatt?

Hadde en Honda 250 4t. som var litt tungstarta.Den ble lettere å starte da jeg gikk opp et hakk på hoveddysa.Var også nemm på ventilklaringer.
Jo, det har du selvfølgelig helt rett i! hoff og hoff...
Skal sjekke de klaringen snart ja, og ikke minst, se på tennpluggen.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: For mager? on Tor 10 Okt 2013 - 22:16

Betaen min hadde Suzuki DR350-motor, og var tungstarta som fy. På sida til en DR-entusiast fikk jeg beskjed om at disse motorene var generelt tungstarta. Og så var beskjeden at jeg skulle stenge bensinkrana og la motoren gå et halvminutt før jeg stoppa den. Så jeg stengte krana når jeg hadde noen hundre meter igjen før jeg var hjemme og lot den dunke litt på tomgang før jeg slo av...

Og jaggu funka det, kjente ikke igjen oppstartene etter det. Fikk til og med kicka den i gang når den var kald.
Nå var dette på DR, men kanskje verdt å prøve på YZF`en også, bare for å ha prøvd?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: For mager? on Tor 10 Okt 2013 - 23:47

en halv tørn ut på blandingsskruen kan minske smellinga litt på motorbrems.
ellers er stenginga av krana et godt tips, for da er det ikke like mye bensin i gasseren som kan "koke" og anrike motoren.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: For mager? on Fre 11 Okt 2013 - 6:11

Vanskelig å starte kald, da gjetter jeg på ventilklaringene. Når det er sagt, er det også viktig med korrekt startprossedyre, har den ikke startet etter tre-fire tråkk, er nok pluggen våt allerede. Da skal man holde gassen helt åpen, og tråkke kicken saaakte ned en 4-5 ganger, bruk gjerne de-komp om du har. Når du tråkker sakte får ikke luften gjennom forgasseren fart nok til å dra med mer bensin, og du får tørket pluggen. Steng gassen og kick..

Vanskelig å starte varm? Har den ikke "hot start"? Hotstart "bypasser" hele bensintilførselen og magrer ut blandingen. Man kan lags dette selv, med en luftslange fra luftfilter til manifold, med en kuleventil el.lign som åpnes og stenges for å magre maskinen ved varm start...

Vis Medlemmets Profil

7 Re: For mager? on Man 14 Okt 2013 - 21:15

Har sjekket litt på bensinskruen, altså den som regulerer blandingen gjennom pilot jet, og kommet frem til at jeg skal ha ei ny pilot jet dyse som er ett hakk fetere. Glemte vel å si det, men biken har helanlegg...skruen sto på std, altså 2, men må misnt ut til 3 og da bytter jeg dyse og begynner igjen å justere.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: For mager? on Man 14 Okt 2013 - 23:36

Limit er 4 tørn før du må skifte dyse.
et hakk på nåla og mellom 5 og 10 (15 vinter) nr opp på hoveddysa så er du nok i mål.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: For mager? on Ons 23 Okt 2013 - 19:33

mekkern skrev:Limit er 4 tørn før du må skifte dyse.
et hakk på nåla og mellom 5 og 10 (15 vinter) nr opp på hoveddysa så er du nok i mål.
Dette trur æ va d beste innlegget :-) takker

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» For mager?