Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Karrierens første velt.

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Karrierens første velt. on Fre 11 Okt 2013 - 14:33

Ja, så måtte det skje.. Dagen etter eg kjøper meg billig leikesykkel får eg meg mitt første velt. Synd det var med den dyreste og nyeste sykkelen eneste pig 

Vert på service, og fått på nye dekk. Eg vet jo selvsagt at dekk er glatte, alltid hørt at man skal passe seg, og det har eg egentlig alltid gjort.. Men så er det jo den ene gangen man ikke tenker seg om da. Var komt ca 10 meter fra Yamaha Bergen, svinger ut på veien og gir litt for mye på gassen. Svupp så lå den der. Hadde vert greit å fått en påminnelse når eg henta sykkelen om å passe på siden dekka er nye og kalde, men det er min feil uansett.

Slapp greit nok fra det, heldigvis. Skrapa guarden på sida av radiatoren, dingsene på ene ende av styret (ka pokker heite det igjen?), et skruehode på et sidedeksel på motoren, fothvileren og braketten til bakre fothviler. Ingen plast, ingen skade på ramme, tank eller bremser. Bare lett utskiftbare deler. Stoltheten kanskje såra litt, men alle skal jo nedpå før eller siden, så får bare ta det som en god og forholdsvis billig erfaring albino 

Ca 150dollar for deler på verdensveven ser eg. Er til å leve med.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Karrierens første velt. on Fre 11 Okt 2013 - 19:12

Tror det gikk værst utover stoltheten? Bra alle klarte seg rimelig bra, selv små velt kan bli katastrofale i trafikken, plutselig ligger man rett foran en bil eller noe?! affraid 

Stå på!

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Karrierens første velt. on Fre 11 Okt 2013 - 19:51

Gikk overraskende greit med stoltheten også :) Hadde klart meg uten det veltet, men har jo hørt at alle skal tryne før eller seinere, kanskje det er unnagjort nå?

Ja, det kan fort bli skummelt, kom en bil bak men det er et "sakte" område, han stoppa rolig og spurte om det gikk greit.

Skal framover prøve å tryne kun med den billige sykkelen som er bygd for denslags rabbit 

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Karrierens første velt. on Lør 12 Okt 2013 - 11:31

Velkommen i klubben cheers 

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Karrierens første velt. on Lør 12 Okt 2013 - 19:07

Lær dåkker å tjør Rolling Eyes

6 Re: Karrierens første velt. on Lør 12 Okt 2013 - 19:10

Holder på KliffArne, dette er en del av prosessen Razz 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Karrierens første velt. on Lør 12 Okt 2013 - 19:40

kjør på grusveg, det er bra trening for å få inn refleksene som beholder gummien ned ved uventede hjulslipp. Cool

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Karrierens første velt. on Lør 12 Okt 2013 - 19:49

Bra legemet er helt. Resten er ikke så veldig farlig strengt tatt. Men lite moro med gatesykkel, bedre med skogsdyr utafor asfaltveger.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Karrierens første velt. on Lør 12 Okt 2013 - 20:01

flonoen skrev:Holder på KliffArne, dette er en del av prosessen Razz 
Hehe,det er bra. Selv er jeg så gammel at jeg ikke våger annet enn å holde meg på hjula,er redd for at det skal gjøre vondt clown 

10 Re: Karrierens første velt. on Søn 25 Mai 2014 - 13:43

tok en low-sider med moped i -79,  Shocked likte det dårlig så jeg har holdt hjula ned etter det.. affraid 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Karrierens første velt. on Søn 25 Mai 2014 - 19:44

KnutR

Admin
Testa high-side på vinterføre for noen år siden, har passa på å holde gummi'n nederst etter det.
En skrott på 190cm og 115 kg egner seg ikke for slike krumspring..  Razz 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

12 Re: Karrierens første velt. on Ons 28 Mai 2014 - 19:06

Allt utenom kondemnering kalles ukontrollert nedlegg!

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Karrierens første velt. on Man 2 Jun 2014 - 12:01

Gjest

Gjest
Gikk i bakken i en rundkjøring 29 desember 2011, is er glatt. Det var + 0,5 grader men isen la seg på bakken. Tuslet meg pent og rolig hjem og parkerte for vinteren.

Tryna så lang (les kort) jeg var på Finnskogen på Langfredan i år. Bløt grusvei hvor forhjulet sank 15 cm. og traff en rund stein så det tverret. Gikk bra med begge to, både sykkel og fører.

14 Re: Karrierens første velt. on Man 2 Jun 2014 - 16:43

Gammelgutt skrev:Gikk i bakken i en rundkjøring 29 desember 2011, is er glatt. Det var + 0,5 grader men isen la seg på bakken. Tuslet meg pent og rolig hjem og parkerte for vinteren.

Tryna så lang (les kort) jeg var på Finnskogen på Langfredan i år. Bløt grusvei hvor forhjulet sank 15 cm. og traff en rund stein så det tverret. Gikk bra med begge to, både sykkel og fører.

Men hvor mange tryn har du pr kjørte km?

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Karrierens første velt. on Tir 3 Jun 2014 - 15:43

Gjest

Gjest
to tryn på over 200000 kjørte kilometer.

16 Re: Karrierens første velt. on Ons 13 Aug 2014 - 10:57

Aldri kveltra på vei enda, men hadde meg en tur i asfalten i ca. 60km/t på bane.
Bortsett fra et blåmerke og ca. samme utlegg som deg, var det nok stoltheten det gikk mest utover for min del også.

Gjelder bare å komme seg tilbake på biken.  king 

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Karrierens første velt. on Ons 13 Aug 2014 - 12:20

Kiken på Vespan satte seg fast i ei rot i skauen..... trynet over styret.
Moste inn i sida på en Volvo i 70km/t på Vespa i Tønsberg - kråke over taket på bilen - trynet i asfalten, knust kneskål, rystelse og 14 dager på sykehus.
Trynet ved start med broderens VTR 1000 da hjullåsen stod på.
Velta med broderens CBR1000 da jeg glemt å sette ut støtta.
Knuste begge felgene + litt til på Busan etter Assen i 2007 - T-kryss kom brått på. Forslått og 30 lapper i kostnad.
La så sykkelen ned i grusen med den nye kåpesiden da man skulle stoppe. Skrått sideterreng, måtte hoppe av.
Lowsider i 120 i T2 på R.skogen med lånt Gixxer.

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Karrierens første velt. on Ons 13 Aug 2014 - 13:21

Haya99 skrev:Kiken på Vespan satte seg fast i ei rot i skauen..... trynet over styret.
Moste inn i sida på en Volvo i 70km/t på Vespa i Tønsberg - kråke over taket på bilen - trynet i asfalten, knust kneskål, rystelse og 14 dager på sykehus.
Knuste begge felgene + litt til på Busan etter Assen i 2007 - T-kryss kom brått på. Forslått og 30 lapper i kostnad.
La så sykkelen ned i grusen med den nye kåpesiden da man skulle stoppe. Skrått sideterreng, måtte hoppe av.
m.a.o det har gått verst utover andre sine sykler. Smart  Suspect du får ikke låne min

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Karrierens første velt. on Ons 13 Aug 2014 - 13:42

custom skrev:
Haya99 skrev:Kiken på Vespan satte seg fast i ei rot i skauen..... trynet over styret.
m.a.o det har gått verst utover andre sine sykler. Smart  Suspect du får ikke låne min

Gixxeren er nå min...

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Karrierens første velt. on Fre 15 Aug 2014 - 8:29

KnutR

Admin
Haya99 skrev:
custom skrev:

Gixxeren er nå min...

"You wreck it, you buy it" - deal ja? Very Happy

EDIT: Jeg må virkelig si; det der var en solid merittliste over blemmer!

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

21 Re: Karrierens første velt. on Fre 15 Aug 2014 - 8:51

Har selv ikke så mye å skryte av, men har i løpet av årene også latt min sykkel "hvile seg" ved et par anledninger.
Det er vel slik at man kan ikke vite hvor grensen går før man har krysset den, og da gjenstår det bare å håpe på at helsa tåler all læringen.

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Karrierens første velt. on Fre 15 Aug 2014 - 8:53

Skulle først si at du e jo værre enn mæ, men etter å ha tenktt litt på saken ... næh, du e ikke det.

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Karrierens første velt. on Søn 17 Aug 2014 - 16:03

Det tells ikke å vrake skuter&moppe Haya!

Peisa forbi en 4-5 biler med fzr1000 i 90' kom inn mot sving like etterpå i litt over dobbel motorveihastighet etterpå bare for å oppdage at morgenens skybrudd hadde dratt et halvt gruslass over veien.. Valgte å sette kursen rett fram og ut på jordet isteden. Å pløye åker i over 100 funka dårlig så jeg gikk ganske kjapt nedi sideleie(ikke stabilt) og siden det helte nedover gikk det ei beite før vi stoppet.. Heldigvis var det ingen av bilene som så rutevalget mitt for det hadde vært flaut det  affraid 

I 95 hadde jeg et vårlig måte med et rådyr på min flotte cbr900rr.. Gikk bra med meg men fronten på sykkelen og forsåvidt rådyret var stygt skamfert.. Jeg og lensmannen ble offisielt enige om at hastigheten ved ulykka var 80.

I 04 bestemte en Volvo 240stv seg for å dele felt med meg og min 1100xx ved liertoppen. På papiret tapte han i Volvo'n men i realiteten var det jeg som fikk vont.

I 09 havna jeg og min zzr1400 i basketak med et vogntog på A1 mellom Hamburg og Bremen.. Og tapte så det sang.. Rart det der gitt.

I 2012 var jeg ute å koste meg på Ringen på min ZX9rhelt til jeg rulla i et spor av glukol nær Hohe acht... Det blei det kondemnering av...

Så nå har jeg roa meg kraftig ned og putter rundt i moderate hastigheter med Hayabuss..

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Karrierens første velt. on Søn 17 Aug 2014 - 22:01

Voodoodoo skrev:I 04 bestemte en Volvo 240stv seg for å dele felt med meg og min 1100xx ved liertoppen. På papiret tapte han i Volvo'n men i realiteten var det jeg som fikk vont.

Har en kjenning som klarte å kondemnere en Volvo 240,med en Suzuki 750-etellerannet i ei rundkjøring. Han knakk visst en fot også  rabbit 

Forøvrig så er det skremmende å lese hvor dårlig dere er å kjøre...

25 Re: Karrierens første velt. on Man 18 Aug 2014 - 13:46

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
Voodoodoo skrev:I 04 bestemte en Volvo 240stv seg for å dele felt med meg og min 1100xx ved liertoppen. På papiret tapte han i Volvo'n men i realiteten var det jeg som fikk vont.

Har en kjenning som klarte å kondemnere en Volvo 240,med en Suzuki 750-etellerannet i ei rundkjøring. Han knakk visst en fot også  rabbit 

Forøvrig så er det skremmende å lese hvor dårlig dere er å kjøre...

Dårlige til å kjøre, alternativt trege til å plukke opp ny lærdom. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next