Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny her i dag !

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ny her i dag ! on Fre 25 Okt 2013 - 21:54

Hallaien !

Oppdaget dette forumet nettopp nå ved en tilfeldighet på et annet mc forum. Jeg er inne på mange forum fordi det kan gi kunnskap og være befriende.......i alle fall nå når vi går inn i PMS tiden Razz 

Jeg er middelaldrende (huff, høres gammelt ut) , men er ung til sinns (husker fremdeles hvorfor jeg snur meg etter damene ). Har hatt motorsykkel siden 1985 , har nettopp solgt en 2011 BMW F800GS (som jeg var glad i) og bestilt en ny 2014 BMW R1200GSW. Forventes å ankomme forhandleren min i desember. Tar den hjem rett over nyttår siden det er best registreringsmessig.

Noen her vil nok kjenne meg igjen fra andre forum ( fordi jeg kjenner igjen noen av nick navnene her inne )
Noen kan kanskje merke at jeg kan være påståelig i diskusjoner der jeg vet at jeg har rett silent  , men bær over med meg , dette forumet reklamerer jo for at det er forumet der en spade blir kalt for en spade.
Jeg prøver å ikke være en kranglefant , men mener man bør få lov å stå for sin mening selv om den ikke alltid er politisk korrekt eller omvendt for den sak skyld.

Jeg er utdannet elektromontør , og jobber for tiden som avdelingsleder ved en liten elektroavdeling i en relativ stor bedrift. Holder på med en tung fagskoleutdanning på siden av jobben og vurderer fortløpende om å bli installatør eller bli elektroingeniør. Tiden , resultatene og utholdenheten bestemmer hvor langt jeg vil gå.

Håper på mange gode diskusjoner her på dette forumet også sunny

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 0:36

Velkommen hit Opas bounce 

Siden du har postet så seint påkvelden som etter kl21 så har gamlegutta på forumet sikikert lagt seg. Siden jeg er våken ønsker jeg deg derfor velkommen. Very Happy

PS
Hadde en bestemor som innrømmet at hun hadde feil. Men hun ga seg ikke for det..jocolor 

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 0:43

Får ønske deg velkommen jeg og, kjenner deg nok igjen med et annet nick på det andre forumet. Ser at du har bestilt deg en ny kjempegod sykkel for 2014 sesongen. Skal ikke ta diskusjonen her om hvor stor en eventyrsykkel bør være. Bare erkjenne at sykkelen vi til enhver tid eier er den beste.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 6:14

Alle er velkomne her! Du også! Cool 

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 10:04

Takk for varm og hyggelig velkomst Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 10:20

Vælkommin Very Happy 
Håper du blir fornøyd med ny GS. Hadde tenkt å bytte til en sånn nå, men etter et par dager på gruskurs med nye GS`en ble jeg litt i tvil og beholder gamle-GSen litt til.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 10:27

joo skrev:Vælkommin Very Happy 
Håper du blir fornøyd med ny GS. Hadde tenkt å bytte til en sånn nå, men etter et par dager på gruskurs med nye GS`en ble jeg litt i tvil og beholder gamle-GSen litt til.
Takk, takk. Ja jeg har lest en del tester der noen av de hardbarska grus guruene faktisk foretrekker den luftkjølte GS'en. Noen mener den nye er for enkel å håndtere og har litt for "mye" motormoment. Derimot sier de samme at for en som ikke er like dyktig på grusen eller er redd for sykkelen, er den nye en drøm.
Uansett har den nye GSW mye av det jeg savnet på den R1200GS jeg hadde fra 2006 og selvfølgelig fra F800GS som jeg nettopp solgte.
Jeg gleder meg stort til våren , sykkelen har jo fått så mye skryt i verdenspressen at man nesten ikke kan tro hva man leser. Kanskje jeg kan ha denne lenge.

Ellers litt artig at nettopp du svarte på dette akkurat nå. Jeg satt akkurat og leste gjennom din flotte blogg da det plinget varsel om at du hadde svart her Very Happy 
Flott blogg med fine bilder, får vårfølelse før vinteren har startet bounce 

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 10:47

Mitt inntrykk er at den nye er konge nettopp på grus, lett å ta spissen av momentet med å bruke elektronikken. Og så var det så mye bedre forankring på GSW`en, spesielt med lave fothvilere. Mens jeg syntes den nye ikke var så myk og stille på landevegen (hard motorlyd) som 2007-modellen jeg kjører for tida. Alt er subjektive saker, og så har vi en tendens til å syntes at akkurat den man har selv er verdens beste Embarassed  Dessuten er jeg av dem som ikke er proff på grus... Men prøver å bli bedre.
GSW hadde bedre clutch for dosering på løst underlag, og sånt gjør at man ikke blir like fort sliten når man krabber rundt i lav fart.

Uansett tror/vet jeg du kommer til å storkose deg med GSW!

Og så håper jeg selvsagt at dere som huserer på Vestlandet lurer inn turtips til spennende småveger her inne cheers 

Våren er ikke så langt unna heldigvis. Men tenker du kommer til å slite litt mer siden du har spellandes ny sykkel som venter, gratulerer bounce

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 11:33

dag-zzr skrev:Velkommen hit Opas bounce 

Siden du har postet så seint påkvelden som etter kl21 så har gamlegutta på forumet sikikert lagt seg. Siden jeg er våken ønsker jeg deg derfor velkommen. Very Happy

PS
Hadde en bestemor som innrømmet at hun hadde feil. Men hun ga seg ikke for det..jocolor 
Skal si du var tidlig oppe i dag da, Dag.

Velkommen herfra også :)

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 11:39

joo skrev:Mitt inntrykk er at den nye er konge nettopp på grus, lett å ta spissen av momentet med å bruke elektronikken. Og så var det så mye bedre forankring på GSW`en, spesielt med lave fothvilere. Mens jeg syntes den nye ikke var så myk og stille på landevegen (hard motorlyd) som 2007-modellen jeg kjører for tida. Alt er subjektive saker, og så har vi en tendens til å syntes at akkurat den man har selv er verdens beste Embarassed  Dessuten er jeg av dem som ikke er proff på grus... Men prøver å bli bedre.
GSW hadde bedre clutch for dosering på løst underlag, og sånt gjør at man ikke blir like fort sliten når man krabber rundt i lav fart.

Uansett tror/vet jeg du kommer til å storkose deg med GSW!

Og så håper jeg selvsagt at dere som huserer på Vestlandet lurer inn turtips til spennende småveger her inne cheers 

Våren er ikke så langt unna heldigvis. Men tenker du kommer til å slite litt mer siden du har spellandes ny sykkel som venter, gratulerer bounce
Ok , da misforstod jeg litt Very Happy 
Jeg har ikke hørt snakk om det du nevner med motorlyd , men som du sier så er jo alt subjektivt. Det jeg har hørt noen snakke om er at de hører mer lyd fra girkassen enn før , mer av den velkjente klonkelyden til BMW. Dette kan jo naturligvis skyldes at gearkassen visstnok er flyttet lenger frem og at man derfor hører mer av den.
Uansett så er jo jeg nesten døv på høyre øre , så min subjektive mening skal man ikke vektlegge for høyt Very Happy 

Skal prøve å legge inn noen turtips fra Vestlandet i løpet av vinteren study 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 13:16

Ja da har man kalkulert seg fram til at her har vi BMW-Fantomet fra Vestlandet ;-)
velkommen inn på sia.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 14:15

ojda skrev:Ja da har man kalkulert seg fram til at her har vi BMW-Fantomet fra Vestlandet ;-)
velkommen inn på sia.  
Takk , men misforstå meg rett da Very Happy  Det er lett hvordan man kan fronte et produkt når man er strålende fornøyd Wink 

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 14:37

Gjest

Gjest
Velkommen.
Kjenner igjen deg fra et norsk gs-forum.

14 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 14:52

Gammelgutt skrev:Velkommen.
Kjenner igjen deg fra et norsk gs-forum.
Takk for det gammelgutt , ja jeg er på gs-forumet også Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 15:06

Opas skrev:
ojda skrev:Ja da har man kalkulert seg fram til at her har vi BMW-Fantomet fra Vestlandet ;-)
velkommen inn på sia.  
Takk , men misforstå meg rett da Very Happy  Det er lett hvordan man kan fronte et produkt når man er strålende fornøyd Wink 
Jeg forstår, men det har jo ikke hindret at man har trukket litt på smilebåndet fra tid til annen. Du er så absolutt BMW-dedikert ;-)

Men Igjen, det er vi vel alle når det gjelder "vårt merke"

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Ny her i dag ! on Lør 26 Okt 2013 - 15:22

ojda skrev:
Opas skrev:
velkommen inn på sia.  
Jeg forstår, men det har jo ikke hindret at man har trukket litt på smilebåndet fra tid til annen. Du er så absolutt BMW-dedikert ;-)

Men Igjen, det er vi vel alle når det gjelder "vårt merke"
Du har nok helt rett , og hvis jeg kan få noen til å trekke på smilebåndet så tar jeg det som en heder Laughing 

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Ny her i dag ! on Man 28 Okt 2013 - 9:04

Velkommen til Opas cheers  GS er dårlige greier clown 

18 Re: Ny her i dag ! on Man 28 Okt 2013 - 13:47

KliffArne skrev:Velkommen til Opas cheers   GS er dårlige greier clown 
Sss....sier de som ikke har peiling, eller har lyst på en GS selv , men takk for velkomsten Laughing 

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Ny her i dag ! on Man 28 Okt 2013 - 18:06

Opas skrev:
Sss....sier de som ikke har peiling, eller har lyst på en GS selv , men takk for velkomsten Laughing 

Stemmer sikkert det,jeg har ikke peiling.

Men jeg har GS afro 

20 Re: Ny her i dag ! on Man 28 Okt 2013 - 18:11

KliffArne skrev:
Opas skrev:
Stemmer sikkert det,jeg har ikke peiling.

Men jeg har GS afro 
Åhh....fan jocolor 

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Ny her i dag ! on Man 28 Okt 2013 - 18:12

Som signaturlinja mi sier Razz 

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Ny her i dag ! on Man 28 Okt 2013 - 18:34

joo skrev:Som signaturlinja mi sier Razz 
Haha, den var jo fin. Så sant ,så sant Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]