Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gokvelll alle kjeftesmelller.

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 11]

126 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 27 Mai 2014 - 6:40

God tur AT, og hils fruen så mye.
Du skal vel slite ned den nye decken også og ha gode naboer på besøk og ikke bare surre rundt oppe i Rockies heller.

Litt suspekt at du er lei av Guzzien, men det har sikkert gått over når den er vaska og du ruller rundt i varmen igjen tenker jeg  cheers 

Vis Medlemmets Profil

127 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 12 Jun 2014 - 4:34

Da har vi vært etpar uker på hytta allerede, og jeg skal si dere at tida går fort når man lever latmannslivet i sola på decket  Very Happy 
Fruen har utrolig mange greie slektninger her, så det har blitt mye besøk og kaffedrekking. Heldigvis er kaffen her av en mildere type enn hjemme, så det er utrolig hvor mange mugger man greier å få ned på en dag  Rolling Eyes .
Ellers har tida gått til litt vedlikehold, og så gressklipping da.
Så har vi handla litt forskjellig, bla hjelm, skinnjakke og hansker til Fruen, for den nette sum av $ 247. Hvordan kvaliteten er, er jeg ikke helt sikker på, men jakka var flott og med avtagbart innerfor, og hjelmen var "DOT"-merket (Department Of Transportation), som er kravet her.  
Det er forøvrig nesten ingen motorsykklister som bruker kjøreutstyr her, Wisconsin har ikke noe hjelmpåbud, så det holder med et tørkle rundt hue, ei t-skjorte , shorts og sandaler ser det ut til....
Her måtte Fruen prøve utstyret litt etter vi kom hjem fra handleturen:

Og så var det tid for en liten prøvetur. Gussin starta greit etter å ha stått et år uten lading på batterie:

Det ble noen miles ikveld og, her et typisk bilde fra landsbygda i Wisconsin. Jord- og skogbruk så langt øyet rekker, og så videre og videre..... Det er en frodig og grønn stat med gode vekstforhold.
Bonden har en høy status i samfunnet her for sin innsats, i motsetning til hjemme:

Lanskapet er ganske flatt, men i området som vi er i, endte isen under siste istid. Her er det  enorme løsmasse-avsetninger (sand, grus) og et fint bølgete morenelandskap.
Ikke så mange utsiktspunkter som hjemme da  Rolling Eyes , men allikevel et storslagent flott område.
Her utsikten fra det "høyeste" punktet i nærheten:

Etter kjøreturen var det "Miller-time" på decket:

Øl er ikke så dyrt heller, en 18-pakning med 0,355 Miller Genuine Draft koster ca $ 12. Og det er ganske godt, til å være stor-industri-øl:

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 12 Jun 2014 - 20:47

Nei, du trenger ikke legge ut på langtur hvis lysten ikke er der. Man kjører når det er moro, ikke på trass.
Kos dere med Miller-time og nyte dagene og været begge to  sunny 

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 12 Jun 2014 - 23:14

Det var på tide at vi fikk et amerikabrev-AT.
Ta en liten kjøretur å send ett brev til? Når er det dere vender snuta hjemover?
Fortsatt god ferie, Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 13 Jun 2014 - 9:04

Ser bra ut på "decket" ja...lett elevert posisjon over den arctic`e republikk.. Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 30 Aug 2014 - 20:54

Må nesten plage deg med et spørsmål AT. Jeg måtte ha ny Ducatijakke nå, og jeg lurer på hvor man får tak i Renapur? Nyjakka er litt,skal vi si, "stiv" enda. Så jeg tenkte at den kunne bli litt raskere behagelig å ha på med en behandling.
Gamlejakka var bare å kaste etter at ambulansepersonalet hadde klippet den i stykker. Å,ja det er sant; Jeg har tryna tidlig i sommer med Duc'en. Status var endel småskader på sykkelen; Speil knust, styrevekt oppskuret, bøyd girpedal,bøyd radiator og noen riper i lakken. Selv fikk jeg brudd i 7 ribbein og skulderbladet på venstre side. To uker på hospitalet og tre på en opptreningsinstitusjon, og full sykemelding en måned. Har begynt å jobbe igjen på halv sykemelding denne uka.

Vis Medlemmets Profil

132 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 30 Aug 2014 - 21:05

Åhh-dææven Desmo Shocked  , du velta med Velte-Petter, godt det ikke gikk værre!!! Det er fort gjort, yngste sønn min tryna med Duken sin i ei våt, oljesølglatt rundkjøring nylig. Gikk bra med gutten og sykkern, men stoltheten fikk seg en knekk (og det var nok like greit).
Godt du er på beina og klar for nye Toten-runder! Jeg har faktisk passert Toten/Lena 2 ganger denne sommern, i flott stil på broderns -06 Multistrada. Og iført Renapur-impregnert skinnjakke! Renapuren kjøper du på nette: www.renapur.com Jeg er veldig fornøyd med den. Men den er seig å gni ut når det er kjølig, sett deg i solveggen så skinnet blir solvarmt, da smelter Renapuren og trekker godt inn i skinnet.

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 30 Aug 2014 - 21:27

ArcticTiger skrev:Åhh-dææven Desmo Shocked  , du velta med Velte-Petter, godt det ikke gikk værre!!! Det er fort gjort, yngste sønn min tryna med Duken sin i ei våt, oljesølglatt rundkjøring nylig. Gikk bra med gutten og sykkern, men stoltheten fikk seg en knekk (og det var nok like greit).
Godt du er på beina og klar for nye Toten-runder! Jeg har faktisk passert Toten/Lena 2 ganger denne sommern, i flott stil på broderns -06 Multistrada. Og iført Renapur-impregnert skinnjakke! Renapuren kjøper du på nette: www.renapur.com Jeg er veldig fornøyd med den. Men den er seig å gni ut når det er kjølig, sett deg i solveggen så skinnet blir solvarmt, da smelter Renapuren og trekker godt inn i skinnet.
Takker&bukker! Nå er en boks Renapur bestilt. Så da skal jakka behandles. Jeg har jo Scrambleren Neil til trøst vet du. Men jeg mangler ryggskinne for å kjøre. Om jeg var ATGATT før jeg tryna, så har jeg ikke blitt noe mindre etterpå. Jeg har ventet på ny ryggskinne i godt og vel en måned. Rett og slett fordi de hersens italienerne har ferie i hele August.

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 9 Sep 2014 - 12:58

Således! Da var nyjakka behørigt behandlet med Renapur. Det gikk lett å få den på, selv om jeg ikke var i sola. Lukta helt klart bivoks av stoffet. Så da får vi se om det mykner opp læret litt.

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 9 Sep 2014 - 13:50

@Desmo: Har du fått fiksa Velte-Pettern da? Du rekker vel ennå etpar Toten-runder før snøen legger seg?

Selv skal jeg snart på Multistrada-tur sammen med noen andre tullinger, det blir en rundtur fra Andebu over Valdresflya, Sognefjellet, Hardanger og Haukeli og så tilbake til Andebu.
Så skal Multistradan på 40.000 km servaise i vinter. Det blir hos Leegaard & co det. De veit åssen de skal holde liv i de der forbanna Rakkle-sykkla Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 9 Sep 2014 - 14:24

Jeg venter, jeg venter...... I forbindelse med jakkekjøpet var jeg en tur i Holmestrand for å prøve ei jakke som dem hadde i butikken. Den var jo selvfølgelig for liten, men Anders bestilte ei med et nummer større. Mens han drev på med det tok jeg meg en kaffekopp og prata litt om løst og fast. Og jeg nevnte GMS innimellom det andre jeg sa. Da kom Leegaard'n inn fra verkstedet og lurte på om jeg kunne ta med en eske med deler til GMS. "Ducatideler åt Geæmmæss?", sa jeg, "Dæ ær jo dela åt sykkal min!" "Sjølsagt skar je ta dom mæ!" Så uten jakke men med fullt bagasjerom på "fillebilen" oste jeg opp igjen. Oppsynet på gamle Harald Øyhus var ganske undrende da jeg kom inn i butikken med den digre eska. Og enda mer undrende ble det da jeg sa at;" Nå kæn di repparere sykkal min. Her ær dela di har bestilt" Etter å ha summet seg litt spurte han forsiktig om jeg hadde vært i Holmestrand. Nå blir det to uker om torsdagen siden jeg var nedafor, så det bør vel ha blitt ledig på verkstedet snart.....

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 10 Sep 2014 - 14:41

Var på GMS i dag for å prøve ei ryggskinne, men selvsagt var magebeltet for kort! Da fikk jeg vite at sykkelen blir ferdig i morra. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 10 Sep 2014 - 16:03

@Desmo: Ja det var gode nyheter! Med ny-smørt ny-skinnjakke og Velte-Petter oppsjainet, så går du høsten i møte med mange fine Toten-runder i sikte! Ser at tempraturn og solforholda er på din side og!
Men pass deg for de jævla Bønda, de sprer mye dritt og jord med traktora sine ikke bare på jordet, men langsetter veia og. Jeg så mye av det da jeg passerte området ditt i sommer Shocked
Sånn sett er det mye bedre å kjøre mc her nordpå, for her har de fleste Bønda gitt opp yrket og lagt ned gårdsdrifta  for lenge sia.

Edit:
Ellers ble jeg litt rystet i Sjelen i kveld  @ ..
Jeg gikk meg en tur ned i Mekka, for det var utrivelig mc-vær ute, og sjekka litt på kmstanden på 1050 Tigern. Og fant ut at nå var det kanskje på tide å skifte ållje. Årginalt Triumph filter og Motul 5100 (ikkeno bilrema dritt her  No ) ble funnet fram, og snart mol Tigern fornøyd med sine nysmørte indre organer. Sålangt allt vel.
Men så tok jeg meg en velfortjent hvil i kosekroken etterpå med Chatham County Line (UTEN Jonas Fjeld!!) på spellern, og så begynte jeg å spekkulere og dividere og subtraktere og multpliktere litt med kilometerstanden på Tigern, og sammenligna med hvor mye jeg har kjørt med  Multin, og fant ut at, nei dæven, i år har jeg jammen meg kjørt mere kilometer med Multistradan enn Tigern Rolling Eyes
Så da har jeg jo fått et serriøst image-problem i forhold til nicket. Kanskje jeg må låne desmo-navnet litt Desmo? Hvilken sykkal bruker du mest da, er det Væltærn eller Neilen?

Nei, det er vel bare en ting å gjøre, nå blir det å hive seg på Tigern så fort tåka lettner litt Very Happy

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 12 Sep 2014 - 16:28

Således! Nå er Velte-petter hentet hjem. Så da mangler jeg "bare" ryggskinna. Og den er visst like lett å få tak i som å vinne stort i lotto. Når det gjelder hvilken sykkel jeg bruker mest, så er det litt avhengig av temperaturen. Mellom + 10 og 15 er det Neil og når det er varmere Velte-petter. I år ser det ut til å bli dødt løp når det kommer til hvilken som er brukt mest.

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 15 Sep 2014 - 12:55

Desmo skrev:Således! Nå er Velte-petter hentet hjem. Så da mangler jeg "bare" ryggskinna. Og den er visst like lett å få tak i som å vinne stort i lotto. Når det gjelder hvilken sykkel jeg bruker mest, så er det litt avhengig av temperaturen. Mellom + 10 og 15 er det Neil og når det er varmere Velte-petter. I år ser det ut til å bli dødt løp når det kommer til hvilken som er brukt mest.

Ja det var nok godt å få Velte-Pettern hjem igjen, slik at roen igjen kan senke seg i Heimen Very Happy  !
Og angående den ryggskinna som det var for stutt mage-belte på, det er vel ikkeno problem, det er jo bare å ta ei jekke-stropp rundt buken så får du vel festa ryggskinna Rolling Eyes

Her nord har vi flott høstvær for tida, så det blir en liten runde med 1050 Tigern hver dag. Bare små-turing da, sånne 5 -20 mils turer for en kopp kaffe. Mulig det blir Skjom-fjellet i mårra.
Og ellers så lader jeg opp til helgas tur rundt Jotunheimen sammen med BusaTrond, Ojda, Gielas og flere andre som jeg ikke kjenner ennå, da er det den jævla Rakkle-Sykkern som skal få det  Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

141 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 16 Sep 2014 - 20:40

Da ble det en liten Tiger-fjelltur "up in the Mountains" idag. Skjomfjellet er jo like i min "bakgård", og er en av favoritturene som jeg tar noen ganger i løpet av sommern. Den blir på ca 15 mil.
Jeg har hørt at det var lite ryper i fjellet i år, så for sikkerhets skyld tok jeg med ei. Om det er viltsmak på høna etter turen har jeg ikke sjekket:

Her ved Kjårda-vatnet:

Vatnet var mye nedtappet så man kunne kjøre på svaberga langt nedover under høyvanns-merket:

Super tur i et supert høstvær, men friskt med bare en 6-7 grader.

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 16 Sep 2014 - 21:05

Virkelig flotte bilder.
For å finne ut av det med den viltsmaken, er det vel bare en ting å gjøre ... smake.
Viltsmaken er jo en god smak, men det er samtidig en hårfin balansegang. Den kan jo bli for vill også

Vis Medlemmets Profil

143 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 16 Sep 2014 - 21:19

Steike fint. Høsten er flott.
Helgas høsttur her nede med myyye grus og høyfjell ble en sånn "huske veldig lenge"-opplevelse at det nesten var vondt bounce

Vis Medlemmets Profil

144 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 16 Sep 2014 - 22:56

Fint på fjellet om høsten,jeg liker sånt åpent landskap.

Er det grus hele veien?

145 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 16 Sep 2014 - 23:22

@KliffArne: Fra du svinger av mot Skjomen fra E6 er det asfalt innover fjorden, oppover Skjomdalen og opp svingene i Sørdalslia. Vel oppe på fjellet er det velholdte grusveier. Det er anleggsveier fra Skjomen-anleggene på -60/-70tallet. Statkraft vedlikeholder de pga at de trengs til drifta av alle kraft-installasjonene. De er åpne for allmenn ferdsel i sommerhalvåret (brøytes ikke).

Vis Medlemmets Profil

146 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 29 Sep 2014 - 22:07

Da er nok mc-sessongen over for i år tenker jeg. Her nord har det vært et alvorlig regnvær den senere tid, så det har ikke frista med flere Tiger-turer. Og på Skjomfjellet har snøen lagt seg.
Så "grand finale" var nok sørpå forrige helg.

Laurdag 20/9 var vi 14 stk, kjennte og ukjennte, mc-venner fra Den Andre Sida og noen her inne som starta fra Hokksund og kjørte Eggedal, til Fagernes, over Valdresflya til Lom, over Sognefjellet og så Tindevegen til Øvre Årdal hvor det var overnatting.
Dagen derpå dro noen nordover, mens hovedgruppen fortsatte til Aurland og videre mot Hol.
Her fra en liten pust i bakken innimellom tunnellene oppover fra Aurlandsdalen:

Videre mot Geilo, Dagali, Numedal og over Imingfjell. Her en pust etter spurten opp bakkene til Sønstevann-dammen:

Så Tessungdalen til Austbygde og over til Kongsberg, hvor det var Takk For Turen Very Happy før folk dro hver til sitt.

Vel tilbake i Andebu viste tellern på Multistradan ca 960 km, en verdig avslutning på sessongen. Som ble på totalt ca 10.000 km.

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 29 Sep 2014 - 22:48

ser ut som en fin tur jeg har gått glipp av ved at jeg ikke leser noe særlig på den andre siden..

Vis Medlemmets Profil

148 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 2 Okt 2014 - 16:52

pelsen skrev:ser ut som en fin tur jeg har gått glipp av ved at jeg ikke leser noe særlig på den andre siden..

Jeg var så heldig å få være med jeg også, men søndag morgen etter frokost hadde vi litt dekk sparking og så oppdaget jeg at jeg hadde et svært slitt bakdekk. Ennå var det 450 km hjem. Hadde litt rådslaging så jeg starta hjemturen og kjørte forsiktig hjem den raskeste veien. Kom meg hjem og nå står Multistradaen klar for å få seg ny gummi neste uke så den er klar når våren kommer igjen.

[img][/img]

Vis Medlemmets Profil

149 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 2 Okt 2014 - 18:32

MTS1200 skrev:
pelsen skrev:ser ut som en fin tur jeg har gått glipp av ved at jeg ikke leser noe særlig på den andre siden..

Jeg var så heldig å få være med jeg også, men søndag morgen etter frokost hadde vi litt dekk sparking og så oppdaget jeg at jeg hadde et svært slitt bakdekk. Ennå var det 450 km hjem. Hadde litt rådslaging så jeg starta hjemturen og kjørte forsiktig hjem den raskeste veien. Kom meg hjem og nå står Multistradaen klar for å få seg ny gummi neste uke så den er klar når våren kommer igjen.

" />

oioioioioi IKKE LEGG DET BILDET UT PÅ MOTORSYKLISTENES FACEBOOKSIDE......

Vis Medlemmets Profil

150 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 2 Okt 2014 - 20:16

Heller ikke nevn noe om å plugge dekk der inne... affraid

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next