Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gokvelll alle kjeftesmelller.

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 11]

226 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 7 Apr 2015 - 18:53

@MTS: Joa, Kongsbergkvaliteten er nok fin den, med det er kanskje ikke akkurat skiftenøkkler du har lagd i 40 år?

Og i dag måtte jeg vifte litt med paypalkonton, det koster å være i Mekka. Syns baksjermen på TTR-en så litt slapp ut i går, 15 år gammal plast har vel hatt si glanstid etter mange turer i svensk utmark.
Da er http://kedo.de/ god å ha. De har et godt utvalg av deler til de fleste av Yamahas 4-takt endonkere, så da ble det ny bakskjerm for kr 900 inkl frakt + norsk mva. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

227 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 7 Apr 2015 - 23:45

Det var nok heller sånn at han gikk med samme skiftnøkkeln i lomma i førti år
enn at han laga dem.....

Vis Medlemmets Profil

228 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 8 Apr 2015 - 11:11

Kjenner en bikerkall som har med seg ei hel verkstedkasse på tur,men hva slags bike var det han hadde da...?

japse Rolling Eyes

men erindrer det vel en dag.. alien

Vis Medlemmets Profil

229 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 8 Apr 2015 - 17:51

Jompa skrev:Det var nok heller sånn at han gikk med samme skiftnøkkeln i lomma i førti år
enn at han laga dem.....

Jeg har nok vært med på å lage de også, husk jeg er verktøymaker av yrke. Har 2 fagbrev både som verktøymaker og automatiker, men det var i ungdommen, nå er jeg bare en skrivebordsrotte som Intruder kaller oss.

Husker på slutten av 70 tallet begynnelsen av 80 hvor vi overførte hele skiftenøkkelproduksjonen fra Kongsberg Våpenfabrikk til en nyopprettet bedrift. Satt i styret for den nye bedriften og var med på å flytte produksjonen dit. Så ja, har nok gått med skiftenøkkelen i baklomma, men ikke i alle førti åra. Shocked Laughing

Vis Medlemmets Profil

230 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 8 Apr 2015 - 18:16

Haha, Dæven ta, MTS, da er det jo du som er ansvarlig for alle de ødelagte muttera og skruene lol!

Vis Medlemmets Profil

231 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 8 Apr 2015 - 19:33

ArcticTiger skrev:Haha, Dæven ta, MTS, da er det jo du som er ansvarlig for alle de ødelagte muttera og skruene lol!

Yes, alle muttere og skruer som blei runde er nok min feil. Very Happy Very Happy Shocked

Vis Medlemmets Profil

232 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 8 Apr 2015 - 22:44

MTS1200 skrev:
ArcticTiger skrev:Haha, Dæven ta, MTS, da er det jo du som er ansvarlig for alle de ødelagte muttera og skruene lol!

Yes, alle muttere og skruer som blei runde er nok min feil. Very Happy Very Happy Shocked

åååååå takkkk det er så deilig å ha noen å rette alt sinne mot...... du vet ikke hva du har lagt til rette for nå!

Vis Medlemmets Profil

233 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 9 Apr 2015 - 8:22

MTS1200 skrev:

Ikke hør på dem MTS1200. Hvis folket er så inkompetent at mutrene blir rundslitte, så bruker de ikke verktøyet rett Very Happy Twisted Evil Basketball

Men, selvsagt, det finnes jo unntak, nærmere bestemt den amerikanske parodien, som jo ikke er brukanes til noe annet en garnsøkke. cheers

Vis Medlemmets Profil

234 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 9 Apr 2015 - 12:16

Tenkte på en ting her jeg sitter,og det er to ting..
I løpet av et langt liv,inntil videre,er det mange ting en har gjort som en angrer på,og omvendt.
Noen har vært royalister,noen medister og noen kommunister f.eks....og satanister...noen har vært gift..
Og mange gode/dårlige tilbakemeldinger har en jo fått på det.
Har hørt om en som skrev på ei MC-blekke,helt til han ble lobotomert og utvandret til BAN...
Og om en som var så tøyelig at han stakk hodet i rævva for å bli bedre kjent med seg selv...
.......men nå har jeg jaggu glømt å ta tabletta mine gitt

Razz blir nok blåmåndan etter dette...

Vis Medlemmets Profil

235 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 9 Apr 2015 - 19:09

bikeridr skrev:
MTS1200 skrev:

Ikke hør på dem MTS1200. Hvis folket er så inkompetent at mutrene blir rundslitte, så bruker de ikke verktøyet rett Very Happy  Twisted Evil Basketball

Men, selvsagt, det finnes jo unntak, nærmere bestemt den amerikanske parodien, som jo ikke er brukanes til noe annet en garnsøkke. cheers

Å endelig en som vet hvordan en skiftenøkkel skal brukes, takker for støtten. En kan trenge det i disse harde tider. lol! bom

Vis Medlemmets Profil

236 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 9 Apr 2015 - 19:31

intrudergubbe skrev:.......men nå har jeg jaggu glømt å ta tabletta mine gitt  

Rolig bare rolig itrusergubben, det finnes hjelp å få. Det må kunne gå an å få i gang ei kronerulling her og spleise på en slik til deg clown

Vis Medlemmets Profil

237 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 10 Apr 2015 - 18:13

intrudergubbe skrev:Tenkte på en ting her jeg sitter,og det er to ting..
I løpet av et langt liv,inntil videre,er det mange ting en har gjort som en angrer på,og omvendt.
Noen har vært royalister,noen medister og noen kommunister f.eks....og satanister...noen har vært gift..
Og mange gode/dårlige tilbakemeldinger har en jo fått på det.
Har hørt om en som skrev på ei MC-blekke,helt til han ble lobotomert og utvandret til BAN...
Og om en som var så tøyelig at han stakk hodet i rævva for å bli bedre kjent med seg selv...
.......men nå har jeg jaggu glømt å ta tabletta mine gitt  

en slik dosett har jeg fra før...fikk en på Sanderud sykehus i 1996... lol!

Vis Medlemmets Profil

238 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 17:36

Det er fortsatt noe is i bakken opp fra Mekka, og snøbyger i lufta, så da ble det kosedag i Mekka, måtte pusle litt mer med TT600R-en.
Det kom ei stor pappkasse fra Kedo her om dagen, mit Yamaha Original Teile, so ich møchte es sehr schnell auspacken Very Happy :

Og vipps så ble straks sykkern litt mer standsmessig:

Men det hendte noe "domt" idag og, jeg fikk melling fra han som har den gamle Bonnevillen min. Den som jeg kjøpte på 17-og-halvt-års-dagen min i 1973, og hadde myye morro med i ungdommen. Den har vel hatt noen eiere siden da, han hadde kjøpt den i kasser, og restaurert den opp. Ser ganske bra ut syns jeg:

Hva var det som var så "domt" med det da?
Han lurte på om jeg ville kjøpe den, for den var til salgs Rolling Eyes

Sist endret av ArcticTiger den Søn 19 Apr 2015 - 18:31, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

239 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 18:06

Ser jo ut som reneste Tüpperware-partyet i Mekka jo Shocked
Men sykkern ble fin den. Tror den bonnevillen vil få det godt når den kommer hjem til Mekka. cheers

Vis Medlemmets Profil

240 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 19:11

Den TTR`n blei jo sjåanes kjøpingsny ut, nesten. Nu får du kjøpe nye rustfrie svanehalser fra OTR, så er det bra cheers

Du hadde jo kasta ut noe fra Mekka, da er det plass til en gammel Bonneville med mye affeksjonsverdi Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

241 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 19:33

Huff, ja det var litt av en påkjenning å få bilde og tilbud på kjøp av Bonnevillen Shocked Jeg har jo bestemt meg for at jeg var ferdig med gamle Bonneviller og sånnt, men på den andre side, så hadde det jo vært gøy med en vetteran-sykkel og Rolling Eyes

@Joo: Kjøper du Sprinten, så kjøper jeg Bonnevillen Very Happy Og TTR-en har rustfritt stål exhaustanlegg hele veien originalt.

Vis Medlemmets Profil

242 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 20:07

Har jo bydd deg 30k for Sprinten, levert på Østlandet. Men siden du ikke slo til regna jeg med du var dødelig førrnærma for budet afro

Vis Medlemmets Profil

243 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 21:10

Ny plast og greier! Voldsomt og jålete du har blitt da. alien alien
Forøvrig synes jeg at Joo skulle ofre seg så du for gammel sykkelen hjem igjen.

Vis Medlemmets Profil

244 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 21:11

joo skrev:Har jo bydd deg 30k for Sprinten, levert på Østlandet. Men siden du ikke slo til regna jeg med du var dødelig førrnærma for budet afro

Øøøhh, oppfatta det vel ikke helt som et bud, kanskje mer som et spørsmål. Men det er greit for meg, så da får vi se om vi kan finne en grei måte å få Sprinten sørover Very Happy  Det må vel bli seinere i sommer, når vi er tilbake fra Hytta. Det dukker alltids opp en mulighet.
Du får holde utkikk etter transportmuligheter du og.

@Lat-gutten: Den gammle plasten var blitt bra sprø med åra, så det var ingen vei utenom ny. Og sykkern er bra, så den var verdt en ansiktsløftning.

Vis Medlemmets Profil

245 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 21:21

Very Happy Skikkelig fin blei den, men har du fått kjørt noe med den da ?

Vis Medlemmets Profil

246 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 21:27

lazyboy skrev:Very Happy   Skikkelig fin blei den, men har du fått kjørt noe med den da ?

Takk for det! Nei, ikke kjørt så mye, bare plaga nabolaget litt Very Happy  Hadde tenkt på den son vintersykkel, men har feiga ut pale  Er blitt for gammal og støl i den feite skrotten.....

Vis Medlemmets Profil

247 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 21:40

Hehe , jeg vet hvordan du har det. Jeg hoppa heldigvis av vintersykkel prosjektet før den stod i garasjen. Har etterhvert innsett at jeg aldrig ville brukt den når kulda kom

Vis Medlemmets Profil

248 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 21:57

Ok.
Når er dere over dammen? Sånn i tilfelle om det mot formodning skulle være noen arbeidsbiler der oppe som attpåtil hadde plass.

Vis Medlemmets Profil

249 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 19 Apr 2015 - 22:10

joo skrev:Ok.
Når er dere over dammen? Sånn i tilfelle om det mot formodning skulle være noen arbeidsbiler der oppe som attpåtil hadde plass.

Jeg sender deg en PM.

Vis Medlemmets Profil

250 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 14 Aug 2015 - 22:11

Lenge siden jeg har vært her nå gitt Rolling Eyes Ikke har det blitt noe særlig med mc-kjøring denne sommern heller Mad
Det kommer vel av at jeg bare sitter ved pecen og ser på gamle tv-proggrammer hele tida Shocked :

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next