Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gokvelll alle kjeftesmelller.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 11]

26 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 3 Des 2013 - 20:43

joo skrev:
jhn skrev:Til tross for sine energibesparende horisontale bevegelser er vel ikke disse boxerne kjent for hverken lavt forbruk eller høy ytelse ... så den ekstra energien vi andre må bruke før å løfte stemplene får vi kanskje tilbake ved hjelp av tyngdekrafta ... men bare kanskje.
Forbruket er noe under halvlitern, ikke så skremmende det. Og effekten er god nok til å hale bagasje og fornøyd eier over alpepass etter alpepass etter alpepass dag etter dag etter dag Twisted Evil 
Rudolf bruker godt over halvliteren på "normalkjøring",mens Zx'en må jeg grapsekjøre for å få over. Liker ikke å innrømme det,men hvis kriteriene skal være energibesparende,så må jeg være enig med hann ifra sameland clown 

27 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 3 Des 2013 - 20:54

KliffArne skrev:
joo skrev:
jhn skrev:Til tross for sine energibesparende horisontale bevegelser er vel ikke disse boxerne kjent for hverken lavt forbruk eller høy ytelse ... så den ekstra energien vi andre må bruke før å løfte stemplene får vi kanskje tilbake ved hjelp av tyngdekrafta ... men bare kanskje.
Forbruket er noe under halvlitern, ikke så skremmende det. Og effekten er god nok til å hale bagasje og fornøyd eier over alpepass etter alpepass etter alpepass dag etter dag etter dag Twisted Evil 
Rudolf bruker godt over halvliteren på "normalkjøring",mens Zx'en må jeg grapsekjøre for å få over. Liker ikke å innrømme det,men hvis kriteriene skal være energibesparende,så må jeg være enig med hann ifra sameland clown 
Like heller ikke så overvettes godt at du e enig, en semisame forkledd som en araber No     men det får gå for denne gang

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 9 Des 2013 - 8:16

ArcticTiger skrev:@Joo: En Tiger-by-the-tail er alltid kjekkt å ha, men det ække så værst med en MottoGussi under ræva heller da:

Bildet er tatt på hytta vår i Iola, Wisconsin, USA. Er det ikke dyrt å ha hytte i USA da Rolling Eyes  , sier mange.
Tja, det kommer ann på øyet som ser: hytta, pickuppen og MottoGussin har kosta oss  Nkr 400.000 tilsammen (ja jeg har ikke glemt et siffer nei), flybillett bruker å koste fra 3.600 til 4.500 T/R pr. pers, maten koster halvparten av her hjemme, og bennsinprisen er ca 6 kr pr liter. Ja åsså er det varmt og godt om sommern der, og sommern er laaang. Og vi liker oss der cheers

PS: Og legg merke til at denne fyrrige Italieneren (ja sykkern altså) har spennstige, errigerte syllindre, i motsetning til de slappe, lett hengende syllinderne på de Bayerske mottor-sykkler!
Hvis jeg noen gang skal investere i "hytte" så vil jeg nok gjøre som deg. Her i Lister området, er det mange som har eiendom over there. Blir helt syk ved tanken på det....

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

29 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 9 Des 2013 - 10:26

Godtvoksen skrev:
ArcticTiger skrev:@Joo: En Tiger-by-the-tail er alltid kjekkt å ha, men det ække så værst med en MottoGussi under ræva heller da:

Bildet er tatt på hytta vår i Iola, Wisconsin, USA. Er det ikke dyrt å ha hytte i USA da Rolling Eyes  , sier mange.
Tja, det kommer ann på øyet som ser: hytta, pickuppen og MottoGussin har kosta oss  Nkr 400.000 tilsammen (ja jeg har ikke glemt et siffer nei), flybillett bruker å koste fra 3.600 til 4.500 T/R pr. pers, maten koster halvparten av her hjemme, og bennsinprisen er ca 6 kr pr liter. Ja åsså er det varmt og godt om sommern der, og sommern er laaang. Og vi liker oss der cheers

PS: Og legg merke til at denne fyrrige Italieneren (ja sykkern altså) har spennstige, errigerte syllindre, i motsetning til de slappe, lett hengende syllinderne på de Bayerske mottor-sykkler!
Hvis jeg noen gang skal investere i "hytte" så vil jeg nok gjøre som deg. Her i Lister området, er det mange som har eiendom over there. Blir helt syk ved tanken på det....
Kom til å tenke på et par kollegaer fra ditt område GV ... de ser ut til å ha eksepsjonelt høye tanker om det meste som skjer over there , eller kommer derifra. Så høye at det har resultert i mange artige, nærmest komiske diskusjoner.
Er det et vanlig fenomen på dine trakter? Det var jo mye utvandring fra sørlandet, så det er kanskje en sammenheng der?

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 9 Des 2013 - 10:38

jhn skrev:
Godtvoksen skrev:

Kom til å tenke på et par kollegaer fra ditt område GV ... de ser ut til å ha eksepsjonelt høye tanker om det meste som skjer over there , eller kommer derifra. Så høye at det har resultert i mange artige, nærmest komiske diskusjoner.
Er det et vanlig fenomen på dine trakter? Det var jo mye utvandring fra sørlandet, så det er kanskje en sammenheng der?
GV har flytta til ei bygd hvor langt over 50 % av innbyggerne har vært over there for mere enn feriereise... bygda er nabobygd til Lista:

Det Amerikanske Lista er ett begrep med Eight Aveny, Route 8 og en mengde "amerikanere" og diverse husinnrednninger som bord og stoler, sanitærporselen osv som ble tatt med "heim" når de kom på besøk på heimegarden....  på 50, 60 og til dels 70 tallet...

http://www.farsund-lista.no/hjem/amerikanske-lista

Egen pøb og utvandrerfestival og så videre....

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 9 Des 2013 - 11:11

That makes sense .. det dreide seg om alt fra Elvis til krabbefiskere, fagorganisasjoner, høy moral, deres forståelse av begrepet "kommunisme", fornuftige våpenlov, kvalitetsbiler, fine matkultur, deres selvsagte rolle som verdenspoliti osv osv Shocked 

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 9 Des 2013 - 11:36

Hvordan går det å flagge med utenlandsk flagg der borte …. ikke fått besøk fra Homeland Security enda?

…. må ellers være greit å bo et sted man bare kan flaffe ned enhver dørselger eller mormoner/pinsevenn som kommer på døra…

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 9 Des 2013 - 13:15

Obama er vel Norgesvenn som alle andre fra det store utland med en antydning av signifikans på ett eller annet vis, som har besøkt Norge.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 11 Des 2013 - 22:19

Haya99 skrev:Hvordan går det å flagge med utenlandsk flagg der borte …. ikke fått besøk fra Homeland Security enda?

…. må ellers være greit å bo et sted man bare kan flaffe ned enhver dørselger eller mormoner/pinsevenn som kommer på døra…

@Haya??: Hehe, Norsk flagg er ikke "utenlandsk" når du er i Wisconsin vet du  Very Happy  Og i Iola er vi ikke de eneste med norsk flagg på huset. Den skandinaviske arven er sterk i dette området, selv nå 5-6 generasjoner etter at de første skandinaver kom til området. Så mange har norsk flagg sammen med det amerikanske, og et og annet svensk og dansk finns også. Vårt hus ble bygd i 1951 av et norsk-dansk ektepar.
Her er det ikke mange "utlendinger" å se, så noe flaffing er det ikke behov for.

Iola, Wi er en sjarmerende, trivelig, nokså døsig liten midt-vesten by med 1301 innbyggere, kriminaliteten er meget lav, og folk er hjelpsomme, vennlige og tar godt vare på hverandre. Vi trives veldig godt der, der er godt å være.

Hva driver så folk med der? Endel jobber i jord og skogbruk, helsevesen og utdanning syselsetter mange, og mange jobber i jernstøperiet www.waupacafoundry.com  i nabobyen Waupaca. Og mange er pensjonister, som setter pris på de fredelige, rolige omgivelsene.

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 11 Des 2013 - 22:54

så ikke ut til at de på støperiet hadde behov for en som har spraket sammen 72 sett med disse..http://en.wikipedia.org/wiki/M270_Multiple_Launch_Rocket_System
de er jo glade i ting som smeller derover...
ellers kan jeg jo sprake det meste som leder strøm-støpejern også..det er vel US gjengen berømt for-støpejærns klomper altså?

What a Face 

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 7 Mar 2014 - 16:08

Da har jeg faktisk idag begynt å forberede årets mc-sessong litt  cheers 
Ny-Tigern var jo i Trondheim og fikk service en av de siste turene sist høst, så den er stort sett klar. Men, på Trondheims-turen i høst skjedde det fatale at glidelåsen på skinnjakka gikk føyka  Shocked . Og det etter bare 20 års bruk! Det var virkelig krise, men jeg fikk kjøpt meg ei ny textil-jakke hos en kar oppi bakken bak Shell like sør for Steinkjer, så vi kom oss da nordover. Vel og bra det, men, så var det skinnjakka da.
I bygda Kjeldebotn i Ballangen har de ei sydame som har kunnskap og symaskin som takler skinn, og jeg fikk hun til å forbarme seg over jakka. Og idag kunne jeg hente jakka med ny glide-lås, nå kan bare våren komme Gutter, nå er jeg KLAR  cheers cheers 

PS: Og jakka hadde ikke krympa nevneverdig i vinter heller  Cool 

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 7 Mar 2014 - 16:41

Har akkurat sjekket krympeeffekten på jakka jeg også-AKSEPTABEL.  cheers 

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 8 Mar 2014 - 14:35

ArcticTiger skrev:Da har jeg faktisk idag begynt å forberede årets mc-sessong litt  cheers 
Ny-Tigern var jo i Trondheim og fikk service en av de siste turene sist høst, så den er stort sett klar. Men, på Trondheims-turen i høst skjedde det fatale at glidelåsen på skinnjakka gikk føyka  Shocked . Og det etter bare 20 års bruk! Det var virkelig krise, men jeg fikk kjøpt meg ei ny textil-jakke hos en kar oppi bakken bak Shell like sør for Steinkjer, så vi kom oss da nordover. Vel og bra det, men, så var det skinnjakka da.
I bygda Kjeldebotn i Ballangen har de ei sydame som har kunnskap og symaskin som takler skinn, og jeg fikk hun til å forbarme seg over jakka. Og idag kunne jeg hente jakka med ny glide-lås, nå kan bare våren komme Gutter, nå er jeg KLAR  cheers cheers 

Hm - er det samme jakka som du har på avataren din så har den jammen holdt godt  cheers I tillegg har nok mor vært fremsynt og kjøpt noe du kunne vokse inn i  geek

merk - jeg har jo sett bilde av deg i skinn før for en tid siden - på en annen side tror jeg Twisted Evil lol! 

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 8 Mar 2014 - 14:56

Okda skrev:
ArcticTiger skrev:Da har jeg faktisk idag begynt å forberede årets mc-sessong litt  cheers 

Hm - er det samme jakka som du har på avataren din så har den jammen holdt godt  cheers I tillegg har nok mor vært fremsynt og kjøpt noe du kunne vokse inn i  geek

merk - jeg har jo sett bilde av deg i skinn før for en tid siden - på en annen side tror jeg Twisted Evil lol! 
Atter en gang er det noen som skal ødelegge en god dag ved å fremkalle stygge minner

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 8 Mar 2014 - 18:39

Den bleike skinndressen som det refereres til,satt ihvertfall som støpt  Twisted Evil 

41 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 8 Mar 2014 - 18:52

KliffArne skrev:Den bleike skinndressen som det refereres til,satt ihvertfall som støpt  Twisted Evil 
Ja,den gjorde det. Den var nesten litt for trang Laughing 

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 8 Mar 2014 - 19:17

jhn skrev:
KliffArne skrev:Den bleike skinndressen som det refereres til,satt ihvertfall som støpt  Twisted Evil 
Ja,den gjorde det. Den var nesten litt for trang Laughing 

Nesten så man skulle tro den var laget for det den ble brukt til  Shocked 

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 13 Mar 2014 - 23:08

Okda skrev:

Avatar-bildet mitt er et utsnitt av det jeg tror er det eldste bildet av meg på mc. Det er fra høsten 1973, vi hadde vært på Trollrally i Tuddal og var på vei hjem over Gausta mot Rjukan. Jeg var 17 år og kjørte Zundapp KS100. Kjøreutstyret var noe "enklere" på den tida, med "Basse Hveem" pottehjelm, olajakke og -bukser og sko. Skinnjakka på bildet fikk jeg låne av en eldre kjenning som syns jeg burde være litt bedre kledd når jeg skulle på langtur (Oslo-Tuddal). Det var ei ekte gammal Politi-skinnjakke, med Løve på Messingknappene  Very Happy  !

Mor var ikke særlig begeistret for mc-kjøringen, så der var ikke mye støtte å få. Ikke før jeg seinere den høsten kjøpte meg stor MC, en 1967 Triumph Bonneville. Da fikk jeg et par mc kjørestøvler, foret med saueskinn. Kjempegode, og jeg har de faktisk i skapet ennå  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 16 Mar 2014 - 20:33

Det ble litt kose-pussling med Ny-Tigern nede i Mekka idag. Den er jo nyservet og klar til Våren, men noe er det altid.
Jeg er jo en feit jævel, og orginal-dempern bak blei litt i veikeste laget på utslitte nord-norske veier, det blei litt tendens til gyngehest innimellom.
Så da var det bare å bite i det sure epple og oppgradere til ny demper med Gul fjær, tilpasset min kjøttvekt. Kosta litt  Rolling Eyes  , men forhåpentlig vis verdt det.
Og i dag kom den på plass  Very Happy 

Men noe Tiger-kjøring blir det nok ikke på ei stund alikavæl, nysnø, austavind og 6 kuldgrader frister ikke akkurat.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 16 Mar 2014 - 20:58

ArcticTiger skrev:Det ble litt kose-pussling med Ny-Tigern nede i Mekka idag. Den er jo nyservet og klar til Våren, men noe er det altid.
Jeg er jo en feit jævel, og orginal-dempern bak blei litt i veikeste laget på utslitte nord-norske veier, det blei litt tendens til gyngehest innimellom.
Så da var det bare å bite i det sure epple og oppgradere til ny demper med Gul fjær, tilpasset min kjøttvekt. Kosta litt  Rolling Eyes  , men forhåpentlig vis verdt det.
Og i dag kom den på plass  Very Happy 

Men noe Tiger-kjøring blir det nok ikke på ei stund alikavæl, nysnø, austavind og 6 kuldgrader frister ikke akkurat.
Greit å være ferdig i tide også, sjøl er jeg for treig med den som står i stua, trukke jeg får den ferdig og ut før neste helj  Sad Men vi er  litt heldigere med været her sørpå, siden jeg fikk meg en runde på 16 mil i dag på den gamle  Basketball før det begynte å snø Sad

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 17 Mar 2014 - 16:36

Tok klargjøringen på Rudolf før jul,og etterpå har jeg brukt den.Ble ikke noe vinterlagring iår.
Må ha vært den mildeste vinteren på manns minne

47 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 18 Mar 2014 - 5:46

I manns minne er det angivelig den fjerde varmeste. Bare sånn for å ha sagt det, liksom..

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 18 Mar 2014 - 9:37

Manns minne, som begrep, er ikke det 3 år? Eller var det 3 dager  Shocked 

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 18 Mar 2014 - 13:16

Når det gjelder hvor jeg legger bilnøklene, f.eks, er mitt minne noen ganger knappe 3 sekunder....  No 

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 18 Mar 2014 - 15:43

Gjest

Gjest
Trollerud skrev:I manns minne er det angivelig den fjerde varmeste. Bare sånn for å ha sagt det, liksom..  
Som ekte motorsyklist griner man vel ikke på nesen av det. Jeg avsluttet fjorårets sesong 9 januar i år og startet årets 25 februar.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next