Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gokvelll alle kjeftesmelller.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 11]

51 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 18 Mar 2014 - 17:27

Gammelgutt skrev:
Trollerud skrev:I manns minne er det angivelig den fjerde varmeste. Bare sånn for å ha sagt det, liksom..  
Som ekte motorsyklist griner man vel ikke på nesen av det. Jeg avsluttet fjorårets sesong 9 januar i år og startet årets 25 februar.
Som ekte menneske griner man heller ikke på nesen av å parkere sykkelen halve året.
Jeg savner overhodet ikke sykkelen når tempen er under 5*C
Halve gleden med å kjøre sykkel er jo å ligge å rulle i gresset et eller annet sted i pausene.

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 18 Mar 2014 - 18:40

Nå som Ny-Tigern er klar, og mc-mekke-ånden forsatt er over meg, så fant jeg ut at nå er det tida for å se litt på -00 Yamaha TT600R en-donker-kråssern jeg var i Pajala å henta tidligere i vinter.
Brukte kråssere er vel alltid litt dårligere enn man trur, men det ser ut til at litt reinhold, vanlig servaice med nytt filter, olje og ventiljustering , nye eiker i bakhjule og etpar nye pakninger og noen tettninger burde hålle foreløpig Shocked 

Det virker som den er en grei sykkel å holde på med, lettskrudd og det meste lett tilgjengelig. Det slår meg at detta måtte ha vært en flott sykkel når den var ny, med flotte komponenter som Paioli kråssgaffel med 46 mm(!) gaffelbein, solid alusving med Øhlins demper bak, det er 28 cm fjærvandring både foran og bak (gyngehest ?), det er Brembo bremser foran og bak og sykkern virker smekker og velbygd.
Kritikken mot disse sykkla var vel at de var litt late, men jeg er jo litt lat sjæl og, så det er vel like greit  Rolling Eyes 

Det skal bli spennende å få den på veien, dette blir grus-sykkern min har jeg tenkt.

Og her henger Tigern i Tiger-talja, en grei løsning når man ikke har hovedstøtte eller løftebord:

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 5:55

Ikke skal jeg påberope meg å vite hvorfor, men (med unntak av den første to-ventilerte) har TT'ene til Yama alltid spillt andre fiolin, bak Honda XR.
Men hva var egentlig TT's bruksområde? Den kunne jo aldri konkurrere mot fullblodsracerene til Husqvarna, Husaberg, Vertemati, KTM, etc? Den var "dømt" til å falle mellom en god del stoler, de som ikke var intr i en fullblods racer, kunne ofte også leve med bagasjebærere etc og valgte derfor XT'en?

Til syvende og sist koker det bare ned til en ting, og det er om eier er fornøyd? -Som det virker som du er.

Lite kjeftesmelling, tråden burde bytte navn? Eller flytt disse "vaskesyklenetrådene" over i Prosjekt?

PS! Hvor har du funnet WD40 på spraykanne?  study 

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 6:59

Nå er jo ikke jeg ute etter noen "værsting"-kråsser, til det er kroppen for gammal og støl. Sønn min hadde en Husky 510 supermotard og brodern en Husky 570 kråsser, det ble litt i meste laget for mitt bruk syns jeg. Så jeg tenker meg at TTR-en kanskje har nok kraft for meg og mitt bruk, samt at den er jo en god del lettere og har et bedre chassis enn en XT. Så vi får se.
Det er jo mange traktor/skogsveier og grusveier omkring her i distriktet, jeg ser for meg å ha den til slike små ekspedisjoner utenfor allfarveien.

Og ja, tråden kan gjerne flyttes, så skal jeg nok lage ny overskrift. Det har blitt mye mindre kjefting enn jeg hadde håpet  Rolling Eyes 

WD40 får du på 5 liters kanne og, så fyller du bare på sprayflaska. Utrolig drøy i bruk. Jeg fikk den av brodern for lenge sia, nå er han gått bort, så jeg vet ikke hvor han kjøpte den. Men jeg antar at de som feks selger rekvisita til  bilverkstedene har? Du får guggle litt.

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 12:28

KnutR

Admin
Kan da for all del begynne å kjefte litt?  Mad 
...eller kanskje ikke, jeg har nettopp spist lunch, og da er jeg litt dvask en halvtimes tid.

Hvor vil herskapet ha tråden flyttet til?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

56 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 12:34

KnutR skrev:Kan da for all del begynne å kjefte litt?  Mad 
...eller kanskje ikke, jeg har nettopp spist lunch, og da er jeg litt dvask en halvtimes tid.

Sammen med bloggene  Rolling Eyes  kanskje, selv om det er veldig femi. Kommer vel til å poste litt om turer og løst og fast osv etterhvert.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 15:51

KnutR

Admin
ArcticTiger skrev:

Sammen med bloggene  Rolling Eyes  kanskje, selv om det er veldig femi. Kommer vel til å poste litt om turer og løst og fast osv etterhvert.

Såder, da sitter du i samme lekegrinda som de andre rosabloggerne her på bruket.  flower 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

58 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 17:54

KnutR skrev:
ArcticTiger skrev:

Såder, da sitter du i samme lekegrinda som de andre rosabloggerne her på bruket.  flower 
Ja så venter vi på bilder av dagens outfit, helsebringende grønnsaker og annet vås  clown 

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 18:02

custom 95 skrev:
Ja så venter vi på bilder av dagens outfit, helsebringende grønnsaker og annet vås  clown 

Helsebringende grønsaker og outfit samlet på et sted:

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 18:47

Se der ja, WD40 kan du bruke til allt mulig, den smører og pleier delikate deler  Very Happy Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 20:00

Har du planlagt noe kaffebesøk/crusing på vårparten da? sånn på litt sydligere breddegrader..?

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 20:23

mekkern skrev:Har du planlagt noe kaffebesøk/crusing på vårparten da? sånn på litt sydligere breddegrader..?

Ja, det blir Vårslepp med Pølsefest, kaffe, juging og en lite mc-tur i Andebu, Vestfold Lørdag 26 april -14 sånn i 11-tida.
Mc-venner og mc-anarkister er velkommen  Very Happy 

For den som ikke har vært der før, send meg en PM!

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 19 Mar 2014 - 22:02

ArcticTiger skrev:
mekkern skrev:Har du planlagt noe kaffebesøk/crusing på vårparten da? sånn på litt sydligere breddegrader..?

Ja, det blir Vårslepp med Pølsefest, kaffe, juging og en lite mc-tur i Andebu, Vestfold Lørdag 26 april -14 sånn i 11-tida.
Mc-venner og mc-anarkister er velkommen  Very Happy 

For den som ikke har vært der før, send meg en PM!

Det hørtes jo hyggelig ut AT, var jo en del som dukket opp i fjor også. Håper jeg får tid til å stikke innom i år også.

Sist endret av MTS1200 den Søn 23 Mar 2014 - 16:38, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 23 Mar 2014 - 8:57

Støyplagen dukker opp i år også... tongue 

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 29 Mar 2014 - 22:29

Da begynner noen av sommerens reiseplaner å ta form i grove trekk, og mc-sessongen starter jeg med Vårslepp og pølsefest for MC-venner og Anarkister i Andebu den 26 april.

Sist i mai blir det tur til hytta i Iola, Wisconsin. Men ingen laaang Gussi-tur er planlagt i år siden jeg fortsatt er støl i ræva etter fjorårets tur på 11.500 km med den jævla traktorn  Rolling Eyes 
Dog, litt små-skala Gussi-turing må det vel bli. Litt lokal sight-seeing, og så  kunne jeg tenkt meg en tur over Michigan-vannet fra Manitowoc, WI til Ludington, MI med denne http://www.ssbadger.com/  som er USAs eneste dampbåt fortsatt i drift! Og så en tur videre nordover til Mackinac-stredet og over http://www.mackinacbridge.org/ og hjem til Iola, WI igjen. En 2-3 dagers tur i rolig tempo.

Vel tilbake i Narvik så venter jeg i juli besøk av MC-kompiser sørfra, og kanskje slår jeg følge med de til Lofoten, Senja, Finnmark.

I august bærer det sørover til Vestfold igjen, og da står en Multistrada-tur til Lillehammer-Bergen og Anarki-hyttetur (hvis det blir noe av?) på programme.

Så langt bare løselige planer, men en bra mc-sessong blir det nok i år og  Very Happy  Very Happy  cheers  cheers

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 29 Mar 2014 - 22:40

Høres bra ut AT, men har du fått små starta litt nå  Question 

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 29 Mar 2014 - 22:45

custom 95 skrev:Høres bra ut AT, men har du fått små starta litt nå  Question 

Nei, har ikke det  Sad  Hovedveiene er bare, men siden alle biler kjører med pikk-dekk her så er veia så innmari møkkete at jeg kvir meg med å dyppe Tigern i gørra. Stadige snøbyger og bare 1-2 varmegr gjør det også litt mindre fristende foreløpig.
Men det er nok like før jeg ikke kan holde meg lenger ja  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 29 Mar 2014 - 23:00

ArcticTiger skrev:
custom 95 skrev:Høres bra ut AT, men har du fått små starta litt nå  Question 

Nei, har ikke det  Sad  Hovedveiene er bare, men siden alle biler kjører med pikk-dekk her så er veia så innmari møkkete at jeg kvir meg med å dyppe Tigern i gørra. Stadige snøbyger og bare 1-2 varmegr gjør det også litt mindre fristende foreløpig.
Men det er nok like før jeg ikke kan holde meg lenger ja  Very Happy 
Jeg føler virkelig med deg, er så heldig at jeg fikk 30 fantastiske mil på telleren i dag samtidig som jeg rakk hjem til en iskald en i solveggen på terrassen etterfulgt av litt grilling  Very Happy 
Men den turen du har planlagt når du er på "hytta" ser flott ut  cheers

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Lør 29 Mar 2014 - 23:14

da er det finere i hovedstaden, tok bonnevillen ut en liten tur i dag. Kjørte opp til holmenkollen, der oppe ligger det snø i vegkanten, jeg skjønner ikke poenget med å bo der med to ekstra måneder med vinter. Dyrt er det visst også  jocolor 
Det var første turen i år , fint å kjøre sykkel igjen. Very Happy  Merkelig følelse av at ting er på plass igjen  Cool

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 30 Mar 2014 - 8:55

Litt planer altså.
Kan ikke si det er noe særlig ordentlig sesong her nede heller. Rulla litt Yamaha i går, men føler ikke at asfaltvegene er MC-klare enda.
Pakker bag, drar til Spania i morra for å prøve ut litt ymse Husaberg noen dager. Neppe noe særlig kjøring på asfalt tenker jeg  cheers 

Var jo himla svær den dampbåten på Storsjøen! Trudde det var en sånn liten sak, men er full bilferge jo  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 30 Mar 2014 - 21:30

Ja Gutter, det er nok deilig å være på hjul igjen  Very Happy  Og god tur til Syden Joo!
Her nord blir det vel en stund til å vente, kanskje, dagen idag opprant med nysnø og -2, og det snør nå i kveld også...

Nå var det tid for å betale "registration" (årsavgift) for MottoGussin på hytta i Iola, Wi, og i disse ny-motens tider kan man jo gjøre det over Verdens-Veven.
Det er bare å lågge seg inn på Department of Transportation i Wisconsin og taste reg nummere på sykkern, og Visa-kortet.
Dette gikk helt greit, og konton ble belasta for $ 24,25 som tilsvarer kr. 145,50. Som er årsavgift for 2 år, fram til 30/4-2016.

HØRTE DERE DET GUTTER: Kroner ETT-HUNDRE-og-FØRTI-FEM,50/100 er Årsavgift for 2 -TO- år for Gussin jeg har i USA.
Det Ække mye Obama kan krige for den summen, ikke rart han vil ha Stoltenberg som sjef for krigen, og jeg tør ikke engang å tenke på å legge sammen hvor mye jeg har betalt i årsavgift for de sykkla jeg har her hjemme  Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 9:04

Åssen står det til oppi nord Arctic, har du måka noe snø i dag? Jeg har passert 200 mil alt så det er
uten tvil rekord før påske. Intruder`n tok ut sykkel sin i går trur je, så jeg får vel ta en tur oppåt`n
å helse på en dag.
Tenkte jeg fikk melde meg inn her å for å sjå åssen det står til, vi ses vel om ittno annet uti august. Very Happy 

Vet du forresten om det er noen frynsegoder her inne for å ha meldt seg inn som nr. 200?  jocolor 

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 12:08

Hallo Svein2 og velkommen hit  Very Happy  Nei, her hersker det lovløse tilstander, så frynsegodene må du nok årdne deg sjæl. Og som en godt voksen kar er du vel vel vandt med det  Rolling Eyes 
Nei, det har ikke blitt noe mc-kjøring her nord ennå. Bildet over tok jeg nå nettopp, det viser utsikten ned til Mekka og utover fjorden.
Regner med å åpne mc-sessongen min sørpå sist i april når jeg skal til Andebu noen dager. Da blir det Vårslepp og Pølsefest Lørdag 26/4, så er du kjøresugen er det bare å ta seg en tur nedover!

Ellers sees vi på Sjusjøen i august ja, jeg har allt klart for turen opp ditt, og det er fortsatt godt med mønster i dekka. Regner med tradisjonellt opplegg, med første stopp på Tyri-stranda for kake hos BusaKakeKona, så annkommer vi 7-sjøens bredder i kjennt stil utpå eftan  bounce 
Du får hellse han Intruder så mye når du sern  cheers

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 12:35

Dæven,nurr e såg dæ bilde dar,så tjæm e på kaffør e fløtta sørover .Like førr e må fijnn framm græsskleppar'n nu  

@svein. Velkommen. Angående frynsegoder så er det ikke så mye å hente,har ikke fått satt opp paypal-konto ennå  

75 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 15:05

KliffArne skrev:...har ikke fått satt opp paypal-konto ennå  
Har du blitt inspirert av et annet forum til å tigge penger nå? Shocked
Men jeg regner vel med at denne egentlig skulle ligge under vitsetråden...  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next