Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gokvelll alle kjeftesmelller.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 11]

76 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 16:50

mortal skrev:
KliffArne skrev:...har ikke fått satt opp paypal-konto ennå  
Har du blitt inspirert av et annet forum til å tigge penger nå? Shocked
Men jeg regner vel med at denne egentlig skulle ligge under vitsetråden...  Very Happy

Fjern slektning av Åge Samuelsen  clown 

Slapp av,foreløpig har regnskapet her gått i balanse,så ingen behov for almisser. Har mottatt null i støtte,og har kostet meg null også.
Har egentlig ofte lurt på hva som gjør at andre nettsider er så ressurskrevende å drifte,både pengemessig og arbeidsmessig.

Men nå må vi ikke la rosa-bloggen til AT skli ut her  Suspect 

77 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 17:31

@Kliffærn: Det skal mye til at noe blir åff-tåpikk her .

Vis Medlemmets Profil

78 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 18:26

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
mortal skrev:
KliffArne skrev:...har ikke fått satt opp paypal-konto ennå  
Har du blitt inspirert av et annet forum til å tigge penger nå? Shocked
Men jeg regner vel med at denne egentlig skulle ligge under vitsetråden...  Very Happy

Fjern slektning av Åge Samuelsen  clown 

Slapp av,foreløpig har regnskapet her gått i balanse,så ingen behov for almisser. Har mottatt null i støtte,og har kostet meg null også.
Har egentlig ofte lurt på hva som gjør at andre nettsider er så ressurskrevende å drifte,både pengemessig og arbeidsmessig.

Men nå må vi ikke la rosa-bloggen til AT skli ut her  Suspect 

Nå må du ikke undervurdere arbeidet som legges ned i lattermusklaturen da. De timene kan fort bli priset høyt  bom 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

79 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 22:42

Når det gjelder Andebu 26 april, er jeg i Amsterdam, så det blir dessverre ikke noen krusing over fjorden for meg

Vis Medlemmets Profil

80 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 3 Apr 2014 - 22:55

Det bilr vel flere muligheter Custom! Skal du på Coffe-bar eller  Shocked 

Vis Medlemmets Profil

81 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 4 Apr 2014 - 19:40

ArcticTiger skrev:Det bilr vel flere muligheter Custom! Skal du på Coffe-bar eller  Shocked 
Nei det er Julebord jocolor  vi har altid så helvetes hektisk før jul så vi velger å ta julebordet normalt i måneds skiftet februar mars. Når valget i år falt på Amsterdam så er jo slutten av april den fineste tiden der study

Vis Medlemmets Profil

82 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 8 Apr 2014 - 13:46

Da ble det årets første mc-tur på meg idag  Very Happy  Været var strålende, men nokså kjølig da med austavind og bare 1 plussgrad.
Så det ble ikke lange turen, bare 6 mil, men det er jo en begynnelse. Friskt og godt, og fint å være på 2 hjul igjen  cheers 

Her etpar bilder fra dagens tur innover Skjomen:

Vis Medlemmets Profil

83 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 8 Apr 2014 - 13:52

Vakkert, men ser kaldt ut...  Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

84 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 8 Apr 2014 - 13:59

mortal skrev:Vakkert, men ser kaldt ut...  Rolling Eyes 

Ja hva gjør man ikke for å holde på imaget sitt  Very Happy  "ArcticTiger" vet du, passer bra når du ser de bildene ikke sant?

Vis Medlemmets Profil

85 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tir 8 Apr 2014 - 20:55

Mc på veien med snødekte områder i bakgrunnen er helt er flott  Cool . Men ser ikke så værst ut til å ha snødd for ett par dager siden der oppe.

Vis Medlemmets Profil

86 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 16 Apr 2014 - 17:42

Det er ruskevær her for tida, med stadige snø/sludd/regnbyger og nordvest vind, så det har ikke frista så med mere Tiger-turing.
Men i Mekka er det lunt og godt, så da har det blitt litt pussling med TTR-en istedet. Den lakk litt olje fra mottorn, så jeg bestilte nye pakninger og o-ringer fra Speed. De kom igår, så jeg heiv meg til i skruinga. Monterte ny o-ring på oljerøret under mottorn, men da jeg skulle skru det fast, oppdaget jeg til min forferdelse at det var fritt for gjenger i blokka på den ene skruen  affraid 

Så da ble det full alarm i vennekretsen, og i en fei ble mekkanikkere  engasjert og heli-coilsett  lokalisert.

Og i dag ble det liv i røra: Med 1 stk kraftstasjons mekaniker, 1 stk jernbanemekaniker, 1 stk oljeplattformmekaniker og 1 stk bondemekkanikker ble stemningen god, og arbeidet gikk  unna med liv og lyst  Very Happy 
Nye gjenger ble satt i på et blunk, og oljerøret montert med ny o-ring.
Så var det av med clutchdekselet, hvor flere skruer var løse  affraid  , ikke rart det lakk olje. Det så bra ut på innsida, så etter litt renhold var det på med ny pakning og montere dekselet på igjen  Very Happy 
Og ikke før var dekselet kommet på plass, så troppet Fruen opp med kaffe på kanna og nybakte kanelsnurringer på fatet  cheers 

En ideell Påskefeiring spør du meg  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

87 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Ons 16 Apr 2014 - 18:58

ArcticTiger skrev: Med 1 stk kraftstasjons mekaniker, 1 stk jernbanemekaniker, 1 stk oljeplattformmekaniker og 1 stk bondemekkanikker ble stemningen god, og arbeidet gikk  unna med liv og lyst  Very Happy 
Nye gjenger ble satt i på et blunk, og oljerøret montert med ny o-ring.
En ideell Påskefeiring spør du meg  Very Happy

Må være særs dårlig vær når heile Virak dukker opp for en stakkars helicoil?
Eller er kanelsnurringene av såpass høy kvalitet at det holder å nevne dem?

Nu må det være ideelt TTR-vær, gjørmete og fælt  cheers 

Vis Medlemmets Profil

88 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Tor 17 Apr 2014 - 13:07

@Joo; Joa, det var jo ikke fæle repprasjon, så det var det sosiale som stod i fokus  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

89 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 18 Apr 2014 - 21:53

Greit med kompiser som hjelper til, men ei kjærring som kommer med kaffi og bakkels.  flower

Vis Medlemmets Profil

90 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 20 Apr 2014 - 21:45

Etter mange sure dager med rundt 0 grader, vind fra nord-vest og hissige snø/sludd/regnbyger, så opprant dagen idag med hele 7 grader, nesten vindstille og blå skyer.
Det ble årets første formiddags-kaffe i solveggen idag  cheers 
Og så var det klart man måtte utnytte det flotte været til å ta årets andre mc-tur, kursen ble også idag  lagt til Skjomen, hvor første stopp ble  svaberga på Reinneset:

Tigern er merkbart fastere i fisken på telehiva med den nye Øhlins dempern. Ellers er det bare å konstatere at forfallet er i full gang, legg merke til den kinesiske carbon-fenda-extendaen, som jeg fallt så dypt at jeg monterte med popnagler fra..... Biltema  Shocked  :

Her er vi ved veis ende i Sør-Skjomen, her er Norge på det nest smaleste, det er ikke mange km over fjellet  til Svea-riket her.
Det var en mye brukt rute for folk som flyktet fra tyskerten under andre verdenskrig. Og med høye fjell på begge sider fant tyskerten ut at her var det fint å anlegge ubåt-base, for det var vanskelig å bombe fra fly her. Idag står bare brakkemurene og noen spor etter fortøninger igjen etter tyskertens base.
Litt info her: http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8r-Skjomen Sjekk og de "Eksterne linker" nederst på wiki-sida.

Det ble en frisk tur på 12 mil, og det er godt å kjenne at "rusten" etter en laaang vinter begynner å slippe taket  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

91 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 21 Apr 2014 - 0:03

Trudde det var veier der oppe. Ikke rart det går utover Tigeren----

Vis Medlemmets Profil

92 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 21 Apr 2014 - 0:09

dag-zzr skrev:Trudde det var veier der oppe. Ikke rart det går utover Tigeren----

Det er TIGER-TRAILS vi ferdes på her nord vet du. Går helt greit nå med den nye dempern  cheers 

Vis Medlemmets Profil

93 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Man 21 Apr 2014 - 7:56

Da går det endelig rette veien der oppe også, snart er også snøen som falt i år glemt  Very Happy 

Fikk lagt på asfaltdekk på et av felgsetta og satt på tysker-sykkelen i går. Trenger ikke to sykler med knastedekk hele tiden... Kjørte en Hurumrunde på kvelden for å se at jeg har balansert bra og at de holder tett. Da kan jeg ta asfaltveger nedover til Andebu om få dager.

Vis Medlemmets Profil

94 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 4 Mai 2014 - 19:55

Da er jeg hjemme i is-ødet igjen etter noen fine dager i Vestfold og på Aust-landet forøvrig!
Det kom mange trivelige MC-venner og (andre) anarkister på Pølsefesten i Ande-bua, det var morosamt å møtes sånn en vårdag  Very Happy 
Og 1-mai turen opp til Gjøvik (som Ojda behørig har dokumentert annetsteds på forumet) var suvveren, det er deilig å la Multistradan få strekke ut litt  cheers 

Et annet høydepunkt på Vestfold-oppholdet var dagen da jeg var "hang-around" hos Løvaas Motor i Holmestrand, og fikk æren av å pakke ut ikke mindre en 6 spellernye Ducatier  bounce   cheers 

Bak papp-plater, bobleplast og jernstenger åpenbarte det seg etterhvert 3 Svarte Jævler, en Hvit 899, en Rød Hyper og en Rød Multi  Very Happy Very Happy

Vis Medlemmets Profil

95 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 4 Mai 2014 - 20:28

ArcticTiger skrev:

Bak papp-plater, bobleplast og jernstenger åpenbarte det seg etterhvert 3 Svarte Jævler, en Hvit 899, en Rød Hyper og en Rød Multi  Very Happy Very Happy

899 Panigale, helt grei i hvit den  cheers 

Men måtte du jobbe der for å ha råd til service på Desmoen din? Eller var det bare rastløshet?

Vis Medlemmets Profil

96 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 4 Mai 2014 - 20:35

@Joo: Nei, det var nå bare for morro skyld, det er jo ikke hver dag du får pakke opp sånne pakker  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

97 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 4 Mai 2014 - 20:40

Sant, føltes vel som konfirmasjon, mange julaftener og bursdager på en gang.

Der er nok noen kunder som går og venter utålmodig på sakene  bounce 

Vis Medlemmets Profil

98 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 4 Mai 2014 - 22:02

ArcticTiger skrev:@Joo: Nei, det var nå bare for morro skyld, det er jo ikke hver dag du får pakke opp sånne pakker  Very Happy 
Er det ikke litt surt å bare pakke opp andres pakker da  Question

Vis Medlemmets Profil

99 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Søn 4 Mai 2014 - 22:13

@Cøståm: Nei, nå har jeg jo allerede 5 (?) sykkler fra før av, så nå får det holle. Greit nok nok å pakke opp for andre.
Men jeg har aldri hatt en spellerny sykkel noen gang, så da var det jo greit å kjenne på hvordan det var å pakke ut noen nye  Very Happy 
Jeg var litt gira når jeg pakka ut den første, men så ble det bare en likegyldig vane Rolling Eyes 
Nei, å være rik og kjøpe nytt er oppskrytte, kjedelige greier.
Det er myye mer spennende å kjøpe gammalt ræl.....

Vis Medlemmets Profil

100 Re: Gokvelll alle kjeftesmelller. on Fre 9 Mai 2014 - 16:51

Etter maaange uker med venting, så fikk jeg igår tilbake bakhjulet til TTR-en med nye rustfrie eikerter  cheers 
Så da var jeg snar og snappe Zalo-flaska til Fruen og krenga på Pirrelli-kråssdekket i en fei.
Zalo, en dekkspak og ei gummikølle er det som skal til, men som med andre køller, du må kunne bruke utstyret  bounce 
Idag monterte vi hjulet og fyllte ny Motul olje på mottoen, og det var klart for prøving.
Det er lenge sia jeg har kicka i gang en mottor, men med litt extra tyngde i kroppen så startan greit:

Mottorn gikk fint, den er sterk i mellomregisteret sånn som jeg liker det, og sykkern er i god stand, allt virker.
Den 22/5 har jeg time hos Biltilsynet, så da blir det forhåpentligvis skilt pån og  Very Happy  :

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 11]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next