Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

BAN Tours 2014

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 0:32

Kunne tenkt meg en tur omtrent som vist på kartet til vår eller tidlig sommer 14. cheers  Det er vel medlemmer langs den foreslåtte ruta, som kunn tatt "ansvar" for sitt distrikt ?? Vil ikke nevne navn i første posten, men melder dere ikke frivillig nøler jeg ikke med å trekke dere frem Rolling Eyes 

Ser ikke bort fra at det kan være greit for dere langs ruten at vi blir veiledet isteden for å kjøre rundt på måfå. Mange skumle menn (og kvinner?) på motorsykler kan sikkert skremme vannet av både kjerring,unger og naboer. affraid Skriver i flertall fordi jeg er ganske sikker på at når målet er Bergen  sunny Da vil deltakelsen bli stor.
Rundturen er omtrent 110 km som tegnet nå.

Er det noen som har et annet alternativ til tur, så gidder jeg ikke å bry meg om det Evil or Very Mad  Kan vel kjøre flere turer ? monkey 

Selv om ikke alle har parkert ennå kan vi vel planlegge til neste sesong Very Happy

Vis Medlemmets Profil

2 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 1:04

110km? Det KAN jo ikke stemme.. Voss - Bergen er ca 100km, og det ville eg trodd var ca en liten tidel av den turen der. Men synet kan jo bedra.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 5:23

110 km? Da gjør Haya unna denne turen på litt under en time. Og folk klager over dårlig veinett i dette landet? Tror det heller er veivettet det er noe galt med?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 8:59

Han mener seff 110 mil - ... tar minst 5 timer med bensinfylling...

Legger merke til at ruta utelater de mest sentrale og innovative støk av landet dvs Vestfold - østfold og Oslo .... og noen mindre vesentlige distrikter som jeg ikke husker navnet på...

God ide selve opplegget -hvis det er tenkt slik; at en som er lommekjent tar seg av detaljene gjennom en viss del av ruta - det er masse persel av noen veistumper man må ha lokalkunnskap for å kjenne til .

Vis Medlemmets Profil

5 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 20:30

Se der planlegging for en god helge tur neste sesong er i gang, jeg er med de vanlige forbeholdende. Jobb, familie aktiviteter etc.sunny 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 20:58

Dette skal vi ha med. Tar gjerne mitt distrikt ++ og tar kanskje med GV i planleggingsfasen her nede....

Vis Medlemmets Profil

7 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 21:00

MTS1200 skrev:Se der planlegging for en god helge tur neste sesong er i gang, jeg er med de vanlige forbeholdende.  Jobb, familie aktiviteter etc.sunny 
Synes nok du Bør prioritere dette opp minst et par hakk :)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 21:56

Okda skrev:Dette skal vi ha med.  Tar gjerne mitt distrikt ++ og tar kanskje med GV i planleggingsfasen her nede....

cheers 

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

9 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 22:37

Okda skrev:
MTS1200 skrev:Se der planlegging for en god helge tur neste sesong er i gang, jeg er med de vanlige forbeholdende.  Jobb, familie aktiviteter etc.sunny 
Skal jobbe med saken, kan kanskje fjerne den etc. så at motorsykkelkjøring kommer på 3. plass.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 22:40

MTS1200 skrev:
Okda skrev:
Skal jobbe med saken, kan kanskje fjerne den etc. så at motorsykkelkjøring kommer på 3. plass.  
Hvis du sier tur med gode venner som tilfeldigvis er på mc så er det ikke så enkelt å prioritere turen ned :)

Vis Medlemmets Profil

11 Re: BAN Tours 2014 on Man 28 Okt 2013 - 23:08

Litt avhengig av når og tidforbruket som er forventet, kan jeg nok bidra i området rundt Grimstad, i tillegg til en del rundt Bergen.

Med andre ord er det ikke umulig jeg slenger meg på opp til verdens vakreste egentlige hovedstad...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

12 Re: BAN Tours 2014 on Tir 29 Okt 2013 - 19:03

Jeg er med på å finne på noe i Bergensområdet!:-)

Vis Medlemmets Profil

13 Re: BAN Tours 2014 on Tir 29 Okt 2013 - 23:21

Okda skrev:Dette skal vi ha med.  Tar gjerne mitt distrikt ++ og tar kanskje med GV i planleggingsfasen her nede....
Regna med at jeg slapp å spørre dere. Very Happy  Very Happy 

Ser at det er flere som vil bidra. Det lover jo godt for å få en minnerik tur. flower

Vis Medlemmets Profil

14 Re: BAN Tours 2014 on Ons 30 Okt 2013 - 18:28

Snakker vi kolonnekjøring Suspect 

15 Re: BAN Tours 2014 on Ons 30 Okt 2013 - 21:09

KliffArne skrev:Snakker vi kolonnekjøring Suspect 
lol! Hvite kors oppå hjelmen - begravelsesfølge...eller er dette i februar over fjellet?? scratch 

Vis Medlemmets Profil

16 Re: BAN Tours 2014 on Ons 30 Okt 2013 - 21:39

mekkern skrev:
lol! Hvite kors oppå hjelmen - begravelsesfølge...eller er dette i februar over fjellet?? scratch 
Vi hadde en kjempetur i 2012 fra Dalen Lindesnes egersund inn lysefjord med ferje - opp til sirdal og suleskar til setesdal. Kjempetur så langt jeg har hørt- utvidet neste år med fredag regner jeg med. ...

Vis Medlemmets Profil

17 Re: BAN Tours 2014 on Ons 30 Okt 2013 - 22:09

mekkern skrev:

Blir vi flere enn tre og holder en passe kontakt, kan vi vel kalle det  kolonnekjøring Question 
Jeg har mest lyst til å vente til veiene er snø og isfrie flower og at sola kan varme en gammel kropp Laughing 

Er vel litt dystert med kors på hjelmen og sikkert litt seint med juletre. Har derimot contour kamera festet på hjelmen. Det får holde for min del. bom 

Ville forunderet meg om "BAN på tur" skulle bli forvekslet med et begravelsesfølge study  Heller et utdrikkingslag...affraid

Insinuerer ingenting Embarassed 

Vis Medlemmets Profil

18 Re: BAN Tours 2014 on Fre 1 Nov 2013 - 21:03

Vi kjører vel slik folk selv ønsker. De som vil kjøre formasjon (kolonne) finner ut av det og de som vil kjøre "lonely rider" må jo selvsagt få lov til det. Eller hva sier du som er sjef? Vi får i alle fall ikke mekkern med på kolonnekjøring. Det viktigste må jo være at vi finner sammen ved kveldens målområde.

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

19 Re: BAN Tours 2014 on Lør 2 Nov 2013 - 0:15

jeg blir gjerne med på tur uten kolonnekjøring.
Kolonnekjøring i BAN antar jeg at er vanskelig å gjennomføre Wink  Kanskje hvis vi binder sammen syklene med tau. clown 
Avtale stoppestedene så går det så fint så.

Vis Medlemmets Profil

20 Re: BAN Tours 2014 on Lør 2 Nov 2013 - 9:32

Tett formasjon med harde straffer for de som ikke holder sin plass til enhver tid. ... Idea 

Nei. Forsvarlig kjøring med et avtalt mål for etappen sånn at alle kommer frem må jo være målet... Da kan enkelte velge andre veier om de ønsker det. Noen vil kanskje kjøre E39 andre Jøssingfjorden for eks. ..

Vis Medlemmets Profil

21 Re: BAN Tours 2014 on Lør 2 Nov 2013 - 20:27

Okda skrev:
Tett formasjon med harde straffer for de som ikke holder sin plass til enhver tid. ... Idea 

Nei.  Forsvarlig kjøring med et avtalt mål for etappen sånn at alle kommer frem må jo være målet... Da kan enkelte velge andre veier om de ønsker det.  Noen vil kanskje kjøre E39 andre Jøssingfjorden for eks. ..
Syntes forslaget til pelsen med tau var en god ide. Tenker da helst på de som har problem med drivverk og motorer. Disse kan da bli tauet for en billig penge.. lol! lol! 

Dropper vi tau Question  er vel fremgangsmåten som okkoda beskriver en grei måte. bom Stopp/møte på avtalte steder funker bra. Er interresert i kun en regel.  KAFFI OG FOTO STOPP (inkl en rullings) cheers 

Er ganske sikker på at alle tilpasser seg study

Vis Medlemmets Profil

22 Re: BAN Tours 2014 on Søn 3 Nov 2013 - 16:39

Ja,slepetau og startkabler bør man ha med rabbit 

Og hvis det skal praktiseres frikjøring,så henger jeg meg kanskje på om det passer seg sånn.

23 Re: BAN Tours 2014 on Man 25 Nov 2013 - 23:09

Hvordan er det.Skal dette kjøres ila en formiddag eller skal det overnattes? Og isåfall hvor?

24 Re: BAN Tours 2014 on Tir 26 Nov 2013 - 0:12

KliffArne skrev:Hvordan er det.Skal dette kjøres ila en formiddag eller skal det overnattes? Og isåfall hvor?
TJA- si det du. Nå spør du om detaljer som kommiteen ikke har avgjort ennå.
Vi kan komme i den situasjonen at det blir deltaker(E) helt i fra Drammensdistriktet og folk med nedsatt rørlighet Question 

Er litt usikker på om det da er vel optimistisk å ikke beregne en overnatting før Bergen. Blir sikkert også en stopp på sørlandet for å huke på deltakere... I tillegg til kaffistopp og pissepauser gjør dette ofte til at tiden kommer veldig fort.

Kan se ut til at vi må slå opp tipiene på plenen din KA. affraid Alternativt er det vel en kamping som kan tilby tak over hjelmen Arrow 

Er det andre som har meninger om denne planlagte turen- er det bare å poste innspill.

jocolor

Vis Medlemmets Profil

25 Re: BAN Tours 2014 on Tir 26 Nov 2013 - 3:17

Tur er fint, men E-veier er uaktuelt. Mao, Jøssingfjorden er greit men ikke E39. Ikke E18 fra Skien men indre strok til Evje, osv.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next