Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 7 av 9]

Tror nok aldri Haya kjøper noe endurobike, nei.. Blir vel heller flytevest og spinnaker, tenker jeg..

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Tror nok aldri Haya kjøper noe endurobike, nei.. Blir vel heller flytevest og spinnaker, tenker jeg..

Blir litt som den 1,35 runden :)

Vis Medlemmets Profil
11-Yngve skrev:
Trollerud skrev:Tror nok aldri Haya kjøper noe endurobike, nei.. Blir vel heller flytevest og spinnaker, tenker jeg..

Blir litt som den 1,35 runden :)

Alt er jo en prioriteringssak…. hadde jeg satset alt på den 1.35 runden så hadde den kommet … enkelte prioriterer f.eks ferie framfor 10års jubileum for Baneviken…etc etc.

Selv er jeg mer keen på båt enn banekjøring i år + at jeg har planer om å realisere et bygg på tomta i Asker….. så da blir det nok ikke den store banesatsinga…. men Baneviken er mulig - det er et mål hvert år.

Vis Medlemmets Profil

154 Satsing on Ons 9 Apr 2014 - 9:23

Hvis det var noen som satset så var det vel deg :)

Angående ferie så var det høyere makter som tok de avgjørelsene.

Litt som når vi diskuterte om vi skulle ha hund.

NEI så æ.

Det ble en gul hund....

:)

Vis Medlemmets Profil
Jeg fikk da bygget sykkelen (kun mindre justeringer igjen) - del 2 som var å lære å kjøre "is still pending"…..

Vis Medlemmets Profil

156 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Lør 7 Jun 2014 - 10:09

Rent hypotetisk er dette et bra valg og et bra kjøp. I teorien, vel å merke.

http://www.blocket.se/dalarna/Honda_xr_650L_54332575.htm?ca=8&w=3

Vis Medlemmets Profil
Jatta..... om vinteren må man jo drømme og planlegge litt...

Etter den lille testen på enduro/snå - så fikk man litt inspirasjon -og snakket også med han med 465en - om å ha en grus-sykkel for litt skikkelige off-tarmac turer rundt omkring - sånn 1-2 dagers innimellom.

Så er jo regelverket endret så å ta inn en sykkel fra sweden er ikke så dyrt lengre om jeg har forstått det rett.

Var en annen kompis som nettopp hentet en GS1150 for 30 lapper - blir vel 40 på veien i Gnore.

Er jo ikke snakk om sånn bike - men en lettere av disse 550 eller 690 eller hva de heter - tror 4-takt er best - og noe man ikke trenger å skru så mye på - men mest mulig power-minst mulig vekt - 130kg er toppen...

Her er en:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=55193177&searchclickthrough=true

Denne kan kanskje byttes med Gixxeren....

Vis Medlemmets Profil

158 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Tir 27 Jan 2015 - 13:12

Hehe,du ser det ikke selv,men er ikke lenge før du har kjøpt deg GS. Jeg kjøpte XT600 av samme grunn som du er inne på,endte som kjent opp med å bytte den i skikkelige greier,som kan kjøres litt langt med også.

På forhånd,gratulerer med eventyr moppe pirat

159 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Tir 27 Jan 2015 - 14:05

Haya99 skrev:Jatta..... om vinteren må man jo drømme og planlegge litt...

Etter den lille testen på enduro/snå - så fikk man litt inspirasjon -og snakket også med han med 465en - om å ha en grus-sykkel for litt skikkelige off-tarmac turer rundt omkring - sånn 1-2 dagers innimellom.

Så er jo regelverket endret så å ta inn en sykkel fra sweden er ikke så dyrt lengre om jeg har forstått det rett.

Var en annen kompis som nettopp hentet en GS1150 for 30 lapper - blir vel 40 på veien i Gnore.

Er jo ikke snakk om sånn bike - men en lettere av disse 550 eller 690 eller hva de heter - tror 4-takt er best - og noe man ikke trenger å skru så mye på - men mest mulig power-minst mulig vekt - 130kg er toppen...

Her er en:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=55193177&searchclickthrough=true

Om du vil ha lite vedlikehold, så styrer du unna alt som heter Husaberg. Dette er renrasede konkurransemaskiner som krever mye oppmerksomhet og stell.

Kjøp deg en Honda XR 600 eller XR 650. Alternativt en Yamaha TTR 600. Dette er maskiner som tåle mye hjuling, og du slipper unna med enkelt vedlikehold. Men husk at gruskjøring uansett krever mer vedlikehold enn om man bare holder seg på asfalten...

Honda XR 600 R:

Honda XR 650 R (vannkjølt, 650 kommer også som luftkjølt):

Yamaha TTR 600:

Alternativt kan du jo investere i en KTM 690 Enduro, men da snakker vi om andre priser her.

Grus er gøy! Velkommen i klubben, og lykke til med kjøp av ny sykkel! Very Happy

Vis Medlemmets Profil

160 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Tir 27 Jan 2015 - 14:32

KliffArne skrev:Hehe,du ser det ikke selv,men er ikke lenge før du har kjøpt deg GS. Jeg kjøpte XT600 av samme grunn som du er inne på,endte som kjent opp med å bytte den i skikkelige greier,som kan kjøres litt langt med også.

På forhånd,gratulerer med eventyr moppe pirat

...døh.... det skjer aldri! Skal det være så blir det en herjesykkel på maks 150kg .... men helst mye lettere. Skal være billig og upretensiøst (motsatt av Busan) men gå noe inn i helvete (...som Busan - relativt sett)... kombinasjon av enduro og motard på bane er jo morro og med piggdekk til vinterkjøring.

Vis Medlemmets Profil

161 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Tir 27 Jan 2015 - 14:42

mortal skrev:
Haya99 skrev:Jatta..... om vinteren må man jo drømme og planlegge litt...

Her er en:

Om du vil ha lite vedlikehold, så styrer du unna alt som heter Husaberg. Dette er renrasede konkurransemaskiner som krever mye oppmerksomhet og stell.

Kjøp deg en Honda XR 600 eller XR 650. Alternativt en Yamaha TTR 600. Dette er maskiner som tåle mye hjuling, og du slipper unna med enkelt vedlikehold. Men husk at gruskjøring uansett krever mer vedlikehold enn om man bare holder seg på asfalten...

Honda XR 600 R:

134kg - 46 hk

Honda XR 650 R (vannkjølt, 650 kommer også som luftkjølt):

129 kg 61 hk

Yamaha TTR 600:

131kg 43 hk

Alternativt kan du jo investere i en KTM 690 Enduro, men da snakker vi om andre priser her.

143kg 66hk

Grus er gøy! Velkommen i klubben, og lykke til med kjøp av ny sykkel! Very Happy

så det må vel bli Honda XR 650 R da.......

Vis Medlemmets Profil

162 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Ons 28 Jan 2015 - 20:13

KnutR

Admin
Støtter det med å holde seg unna Husaberg, og kan notere Husqvarna på den lista der og. Bare se på Trollis, han skrur mer enn han kjører (fakta).
Hadde en XL600 som grus/vinterleke, angrer jo som ei bikkje på at jeg solgte den.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Se her, Haya, fin sykkel for deg, til en grei pris:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=55500650&searchclickthrough=true

Vis Medlemmets Profil
Jeg kan jo nevne at jeg har en 88 mod XL600 som jeg tenker å selge Laughing

Vis Medlemmets Profil
Mange "gode" komponenter på TT600R. Den er bygd av Belgarda i Italia, ramma er i "high carbon steel" som gjør at en kan benytte tynnere rør (lettere) og likevel få samme styrke som tradisjonelt gårrjern.  Den har 46 mm Paioli gaffel (28 cm fjærvei), Øhlins demper på en kraftig alusving (28 cm fjærvei), Brembo bremser foran og bak, rustfri svanehals. Smørenippel på styrekrone og baksving gir lengre levetid på lagrene (hvis man smører da  Rolling Eyes  ) Magnet-tenning gjør at en slipper batteri. Kickstart sparer litt vekt i forhold til el-start, men krever sin mann for å starte den da. (Mulig det er el-start på denne?)
Motorn er i utgangspunktet en XT600, men den har større innsug og gasser enn en XT, og lettere svinghjul, så litt sterkere/kvikkere, og motorn er noen cm smalere.
Kanskje ikke verdens sprekeste, men det er godt drag i mellomregisteret. Nok for gamle feite gubber på snø og hålke tenker jeg.....
(Jeg kjøpte meg jo en sånn i fjor, men har slått fra meg ideen om vinterkjøring pale Rolling Eyes  )

Vis Medlemmets Profil
B040 skrev:Jeg kan jo nevne at jeg har en 88 mod XL600 som jeg tenker å selge Laughing

Ser det er noen varianter av XL600R og XL600V Transalp .... med forskjellige vekt etc - den siste er 200kg/50hk.

Hva er vekt og hk på din? Bilder? pris?

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Mange "gode" komponenter på TT600R. Den er bygd av Belgarda i Italia, ramma er i "high carbon steel" som gjør at en kan benytte tynnere rør (lettere) og likevel få samme styrke som tradisjonelt gårrjern.  Den har 46 mm Paioli gaffel (28 cm fjærvei), Øhlins demper på en kraftig alusving (28 cm fjærvei), Brembo bremser foran og bak, rustfri svanehals. Smørenippel på styrekrone og baksving gir lengre levetid på lagrene (hvis man smører da  Rolling Eyes  ) Magnet-tenning gjør at en slipper batteri. Kickstart sparer litt vekt i forhold til el-start, men krever sin mann for å starte den da. (Mulig det er el-start på denne?)
Motorn er i utgangspunktet en XT600, men den har større innsug og gasser enn en XT, og lettere svinghjul, så litt sterkere/kvikkere, og motorn er noen cm smalere.
Kanskje ikke verdens sprekeste, men det er godt drag i mellomregisteret. Nok for gamle feite gubber på snø og hålke tenker jeg.....
(Jeg kjøpte meg jo en sånn i fjor, men har slått fra meg ideen om vinterkjøring pale Rolling Eyes  )

Dette høres jo bra ut - men 44hk/130kg - er det litt lite motor? Blir mest kjøring om sommeren -og transportetapper på asfalt. Jeg sikler jo litt på de som ligger rundt 60hk og den vekta på 130 - men det drar kanskje på seg mer vedlikehold?

...er nok en fordel med elstart ... lyskestrekk skal en ikke spøke med.

Vis Medlemmets Profil
Her er specs: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_xl600rm%2086.htm
Den er i bra stand. Har en liten bulk i tanken på venstre side. Bare gått 35k. Import fra frankrike. Er registrert. Den hadde stått stille i en kjeller i 5 år når jeg fikk tak i den. Skifta gaffelolje( har nye simmerringer), skifta alle hjullagre, hatt av linken bak og rengjort og smurt opp. Justert ventiler og rengjort forgasser(e) Nye tkc 80. Nytt batteri(ikke bt) Om jeg får 25000,- så selger jeg

Vis Medlemmets Profil
B040 skrev:Her er specs: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_xl600rm%2086.htm
Den er i bra stand. Har en liten bulk i tanken på venstre side. Bare gått 35k. Import fra frankrike. Er registrert. Den hadde stått stille i en kjeller i 5 år når jeg fikk tak i den. Skifta gaffelolje( har nye simmerringer), skifta alle hjullagre, hatt av linken bak og rengjort og smurt opp. Justert ventiler og rengjort forgasser(e) Nye tkc 80. Nytt batteri(ikke bt) Om jeg får 25000,- så selger jeg

Hmmm 155kg ...    ikke for å krangle men den Yammen på 130 kg 29 lapper (prute) - nyere og kjørt mindre virker mer fristende - selv om han holder til i barteland....

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Se her, Haya, fin sykkel for deg, til en grei pris:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=55500650&searchclickthrough=true

Maila han ..... faen har mye å gjørra på jobb idag og så sitter man her å surrer!

Vis Medlemmets Profil
Det finnes alltid litt å gå på, men ingen skambud. Om du holder til i nærheten av Hurum. Kan du jo ta en tur og kikke

Vis Medlemmets Profil
B040 skrev:Det finnes alltid litt å gå på, men ingen skambud. Om du holder til i nærheten av Hurum. Kan du jo ta en tur og kikke

Bor i Oslo - så det er ikke noe problem...

sjekker litt med kompisene - de skal på død og liv trimme disse jævla syklene også... sånt tull!

Vis Medlemmets Profil
Det finnes vel både hotcams, oversize grenrør og stempler og foringer som gir opp til 640ccm tror jeg Embarassed

Vis Medlemmets Profil
Den TT600R i annonsen har nok bare kickstart ja, el-start kom på disse på 2004 og -05 modellene, da heter den TT600RE.
Har du ringt Ælljen og avtalt prøving/handel nå Haya?

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Den TT600R i annonsen har nok bare kickstart ja, el-start kom på disse på 2004 og -05 modellene, da heter den TT600RE.
Har du ringt Ælljen og avtalt prøving/handel nå Haya?

Ikke enda nei.... men har maila han med Yammen ..... kommer muligens ned i 25 lapper.... da får vi se.... åssen er de å kickstarte da .... det er vel ikke noe stort problem på denne som er 01 modell - men eldre sykler kan jo fort by på litt svette...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 7 av 9]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next