Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 8 av 9]

De er kjempeskumle å tråkke igang. Slår tilbake så beinpipene spjærer Laughing

Min har selvfølgelig damestart Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Ikke enda nei.... men har maila han med Yammen ..... kommer muligens ned i 25 lapper.... da får vi se.... åssen er de å kickstarte da .... det er vel ikke noe stort problem på denne som er 01 modell - men eldre sykler kan jo fort by på litt svette...

De er normalt lettstarta når de er i orden, dvs rett ventilklaring og rein gasser. Det er automatisk dekompresjonsventil som letter starten. Men en viss teknikk med kicken kreves, og litt "tyngde" i kroppen er jo en fordel, som vi jo og har Very Happy

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
ArcticTiger skrev:
Haya99 skrev:

Ikke enda nei.... men har maila han med Yammen ..... kommer muligens ned i 25 lapper.... da får vi se.... åssen er de å kickstarte da .... det er vel ikke noe stort problem på denne som er 01 modell - men eldre sykler kan jo fort by på litt svette...

De er normalt lettstarta når de er i orden, dvs rett ventilklaring og rein gasser. Det er automatisk dekompresjonsventil som letter starten. Men en viss teknikk med kicken kreves, og litt "tyngde" i kroppen er jo en fordel, som vi jo og har Very Happy

Jeg skriver under på det med teknikk. Husqvarna'n jeg hadde var et hælvete å få i gang før jeg lærte meg "teken" på den. Trampa meg god og varm flere ganger, og vurderte å skyte hele faenskapet en litt kald morgen.
Er det vintersykkel, så vil du ha elstart. Definitivt. Om det da er kick i tillegg, så kan du leke tøff de gangene noen ser på at du skal starte den.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Jeg kan godt fortelle litt om XL motorene...
Kort fortalt er motorene i de gamle xl600`ne belemret med slitte vippearmer og det er ikke mulig/veldig dyrt å få nye.
grunnen til slitasjen er røret opp til toppen som har en innsnevring for å begrense??? oljemengden til toppen-dette er mye av samme problematikken som VF motorene led av.
en må bruke esterbasert olje og ikke la de gå med for lavt turtall.
ved motorveikjøring har toppen lett for å sprekke og hvis en monterer høykompstempel og porter toppen litt+++ så hopper den ut/lugger på 3 gearet ved full gass på asfalt(på grus holder det)virker som gearakselen er litt myk.
Kort sagt ikke det mest holdbare Honda har produsert.
Jeg har en som jeg har tatt 2 3gear på...ellers kaller folk i yt-landet dem for "the Pig" for de er tungstartet og slår beina av deg hvis ikke forsiktig..

men litt artig allikevel-er jeg selvplager?? clown

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:Jeg kan godt fortelle litt om XL motorene...
Kort fortalt er motorene i de gamle xl600`ne belemret med slitte vippearmer og det er ikke mulig/veldig dyrt å få nye.
grunnen til slitasjen er røret opp til toppen som har en innsnevring for å begrense??? oljemengden til toppen-dette er mye av samme problematikken som VF motorene led av.
ved motorveikjøring har toppen lett for å sprekke og hvis en monterer høykompstempel og porter toppen litt+++ så hopper den ut/lugger på 3 gearet ved full gass på asfalt(på grus holder det)virker som gearakselen er litt myk.
Jeg har en som jeg har tatt 2 3gear på...ellers kaller folk i yt-landet dem for "the Pig" for de er tungstartet og slår beina av deg hvis ikke forsiktig..

..hehe det der er vel å karakterisere som en advarsel...

Vis Medlemmets Profil
Kjøp den TTR-en! Du blir fort kvitt den igjen, om du skulle gå lei eller ombestemme deg. Dette er et greit kjøp, og skuddsikre motorer. Venter du, så mister du sykkelen. Klin til nå!

rabbit

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Kjøp den TTR-en! Du blir fort kvitt den igjen, om du skulle gå lei eller ombestemme deg. Dette er et greit kjøp, og skuddsikre motorer. Venter du, så mister du sykkelen. Klin til nå!

rabbit

Like før jeg kjøper den.Skulle få den for 24k hvis jeg bestemte meg fort.

Men får gi Haya et par dager til..

mortal skrev:Kjøp den TTR-en! Du blir fort kvitt den igjen, om du skulle gå lei eller ombestemme deg. Dette er et greit kjøp, og skuddsikre motorer. Venter du, så mister du sykkelen. Klin til nå!

rabbit

hehe - han skrev at han hadde kjøper på 29....

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:

rabbit

Du er da vel eldre enn det?
drunken

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:

rabbit

Du er da vel eldre enn det?
drunken

såvidt.... Kliff kjøp den du - jeg må vente noen uker før jeg event kjøper..... kommer an på ting...

Vis Medlemmets Profil

186 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Lør 21 Feb 2015 - 15:48

mekkern skrev:Jeg kan godt fortelle litt om XL motorene...

The pig, eller big red pig, er vel xr650r hovedsaklig. Kanskje de andre også kalles pig, litt usikker.

Er ikke så vrien å sparke i gang min xr, men hender jo jeg kommer litt ut av det, og blir stående i evigheter med faenskapen.. Har også blitt stående noen ganger med killswitch av, bensinkran av osv.. Kicken slår aldri tilbake på min vertfall, kanskje noe som bare er problem på xl og xr650l?

Vis Medlemmets Profil

187 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Lør 21 Feb 2015 - 16:40

http://www.thumpertalk.com/topic/117989-kicked-off-bike-while-starting/page-2

R: but while kickback was a constant problem on the XL600 and a sporadic one on the XR500. it has been eliminated altogether on the XR600R thanks to a new ignition box.

er litt forskjell..

Vis Medlemmets Profil
Nå må du se å få ut fingern Haya:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=56397538&searchclickthrough=true

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Nå må du se å få ut fingern Haya:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=56397538&searchclickthrough=true

35 er litt mer enn jeg hadde tenkt på et sånt prosjekt.... er veldig ambivalent ifht de derre grusgreiene....

Er fokus på båt etterhvet - og å få lurt Busan ut på veien.....

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

35 er litt mer enn jeg hadde tenkt på et sånt prosjekt.... er veldig ambivalent ifht de derre grusgreiene....

Hvordan er det Haya, er du egentlig "genuint MC-intrisert" Question

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:
Haya99 skrev:

Hvordan er det Haya, er du egentlig "genuint MC-intrisert" Question

Fanatisme er ikke min sterke side....så alt med måte - derfor har jeg bare svidd av 300 lapper på Busan og lagt inn moderate 220rwhp.....

Vis Medlemmets Profil
@Haya: Er det den du bruker til Dynobenk-kjøring?
Da kunne du jo trengt en rimelig all-round-MC så du kunne få deg en luftetur til Pølse-bua av og til når sola skinner Very Happy

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:@Haya: Er det den du bruker til Dynobenk-kjøring?
Da kunne du jo trengt en rimelig all-round-MC så du kunne få deg en luftetur til Pølse-bua av og til når sola skinner Very Happy

Ja har tatt noen dyno-runs med den.... men jeg bor midt i byen så trenger ikke mc hvis jeg skulle få lyst på pølse.

All-round..... vel går fortsatt å bruke på teltur med full oppakning - eller som en banesykkel - eller på dagsturer på 50-100 mil....så er temmelig allround.

Vis Medlemmets Profil
....bor midt i byen, så trenger ikke MC.... Rolling Eyes Det er det dommeste jeg har hørt, det er jo da du trenger det! Bil kommer du ingen vei med på det underdimensjonerte veinettet som er igjenkorka av biler, og Buss-filene er fyllt opp av batteri-biler, så det nytter ikke å ta bussen heller. Du jogger vel mye du da cheers

Sist endret av ArcticTiger den Tir 3 Mar 2015 - 16:37, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Har du lagt 3 hundre i oppgraderingen av busa'en What a Face

Seriøst? I sikkert 15 år har jeg kjent til denne "Haya99" fra div internettforum. Jeg har hørt MYE dumt derfra! Hadde jeg ikke hatt teflonbelgt hukommelse, skulle jeg faen meg skrevet bok om alle "gullkornene" fra den karen der! Hadde blitt en best-selger, garantert! rabbit

Vis Medlemmets Profil
300 er med sykkelen (105) og diverse driftsutgifter gjennom flere år.... trur eg....

Trafikken i Oslo er liten - sitter omtrent aldri i kø - man må vite hvor/når man skal kjøre. Å bruke mc i byen er ingen vits - heller tråsykkel eller å gå.... Når jeg kjører sykkel drar jeg godt ut av byen , gjerne er heldagstur av gangen.... eller en kveldstur på 5-6 timer.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev: - heller tråsykkel!

Dette skulle jeg gitt penger for å se på! Haya på tråkker! cheers

Vis Medlemmets Profil

199 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Fre 20 Mar 2015 - 13:47

Nye muligheter for Haya, en billig og grei startsykkel her:

http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_xl_600r_59337912.htm?aw=1

Vis Medlemmets Profil

200 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Fre 20 Mar 2015 - 16:31

Eller her da, billig XR 650 R:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=57024726&authrecall=showContactForm

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 8 av 9]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next