Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 9]

11-Yngve skrev:Hvilke "kompiser" snakker du om ??  Misstenker sterkt at det er deg selv du sikter til all den tid vi ennå ikke har sett snurten til noen forbedringer på ACR siden oppgraderingene dine på Busaen.
Du må først fullføre den selvpålagte utfordringa med å kjøre en 1,35 runde dær før du kan ta på deg andre utfordringer....

Nå var det ikke noen selvpålagt utfordring - men en som kom fra Frank - da skulle jeg få gratis Baneviken i all fremtid.
Selv sa jeg vel at jeg trodde 1.37 var mulig.

Man kan ikke forvente særlig med 1 dags kjøring på kaldt underlag -med den trimmede utgaven av sykkelen. Såpass realistisk bør selv du være.

At jeg ville kunne klare 1.37 er jeg sikker på - men om jeg orker å satse så mye som skal til er ikke sikkert. Mulig med 1.35? sikkert .... om en satser hardt nok...

Forøvrighører jeg at disse TCene de bruker nå er blitt så gode at de må finne på begrensninger på de- ikke for at de er så dyre - men så effektive at det visstnok blir kjedelig. En sånn TC hadde nok vært et bra supplement i den rekordjakten - ref utallige diskusjoner om dette temaet.

Vis Medlemmets Profil
@Haya: Tilbake til topic: Åssen gåre, skal du ha deg kråsser, eller bounce

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:Hvilke "kompiser" snakker du om ??  Misstenker sterkt at det er deg selv du sikter til all den tid vi ennå ikke har sett snurten til noen forbedringer på ACR siden oppgraderingene dine på Busaen.
Du må først fullføre den selvpålagte utfordringa med å kjøre en 1,35 runde dær før du kan ta på deg andre utfordringer....
Nå var det ikke noen selvpålagt utfordring - men en som kom fra Frank - da skulle jeg få gratis Baneviken i all fremtid.
Selv sa jeg vel at jeg trodde 1.37 var mulig.

Man kan ikke forvente særlig med 1 dags kjøring på kaldt underlag -med den trimmede utgaven av sykkelen. Såpass realistisk bør selv du være.

At jeg ville kunne klare 1.37 er jeg sikker på - men om jeg orker å satse så mye som skal til er ikke sikkert. Mulig med 1.35?  sikkert .... om en satser hardt nok...

Forøvrighører jeg at disse TCene de bruker nå er blitt så gode at de må finne på begrensninger på de- ikke for at de er så dyre - men så effektive at det visstnok blir kjedelig. En sånn TC hadde nok vært et bra supplement i den rekordjakten - ref utallige diskusjoner om dette temaet.    
DU har da selvsagt ikke lest Rømmeruds betrakninger om temaet i siste Bike....

Vis Medlemmets Profil
Nå leser jeg ikke Bike lengre nei... så du må event referere hvis han hadde noe å melde.

Og det å kjøre litt på grus har neppe noe negativ innvirkninbg på genrelle kjøreferdigheter - er jo mange som lærte basicen på grus som ble ekstremt gode på asfalt ... å gå andre veien er muligens enda mer effektivt...

De lave kostnadene med dette er jo tiltalende... og det faktum at litt regn ikke ødelegger hele kjøringa. + at man ikke er avhengig av en vanskelig tilgjengelig bane som aldri er åpen og koster skjorta å kjøre på.

Vet ikke hvor seriøs jeg er på dette - men blir nok mer seriøst jo mer Yngve krangler....

Vis Medlemmets Profil
Jeg har en uregget KTM EXC400, og tok den på tilhenger til der det skulle kjøres.
Da kan man ha på crossdekk så man får grafsa skikkelig tak i underlaget i skogen.
Crossdekk og ispigg er ikke egnet på asfalt, og dekk som passer på asfalt funker ikke godt ute i terrenget. Dette gjelder for litt tøffere løyper enn å prompe rundt på skogsbilveier.
Den lave utvekslingen som man bør ha i skogen passer ikke på veien heller, så det er like greit å ta den på henger.

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
Den lave utvekslingen som man bør ha i skogen passer ikke på veien heller, så det er like greit å ta den på henger.
Eventuellt flytt til skogen. Hva pogher skal man i byen å gjøre, egentilg?? tongue 

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Nå leser jeg ikke Bike lengre nei...   så du må event referere hvis han hadde noe å melde.

Og det å kjøre litt på grus har neppe noe negativ innvirkninbg på genrelle kjøreferdigheter - er jo mange som lærte basicen på grus som ble ekstremt gode på asfalt ... å gå andre veien er muligens enda mer effektivt...

De lave kostnadene med dette er jo tiltalende... og det faktum at litt regn ikke ødelegger hele kjøringa. + at man ikke er avhengig av en vanskelig tilgjengelig bane som aldri er åpen og koster skjorta å kjøre på.

Vet ikke hvor seriøs jeg er på dette - men blir nok mer seriøst jo mer Yngve krangler....
Æ krangle ikke....
Vi er bare mange som har satset penger, øl, whisky, damer, blader og humble pie på å se dæ bikke langt ned på 30 tallet.... desverre for dæ er det ikke så mange ( = ingen ) som vedder at du klarer det så du må punge ut med alt selv.... :)

Vis Medlemmets Profil
Nå har ikke jeg inngått så mange veddemål ... men svidd av ganske mye kroner uansett.....

Vis Medlemmets Profil
11-Yngve skrev:

Har lest de nå... fikk de tilsendt på mobilen .... temmelig selvsagt greier det han kommer med - det er jo etpar nyanser mellom Pedrosa og en pappagutt uten talent på en ny Ducce?

Vår diskusjon gikk jo egentlig ut på om en fyr som meg kunne få nytte av en spin-control for å bedre tidene. Og fasiten er jo klart positivt på dette. Disse spincontrollene er så gode at de snakker om forbud - man vil jo ha litt underholdning med en hi-sider i ny og ne...

Vi holder nå på å evaluere hvilken type vi skal gå for...

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:

Har lest de nå... fikk de tilsendt på mobilen .... temmelig selvsagt greier det han kommer med - det er jo etpar nyanser mellom Pedrosa og en pappagutt uten talent på en ny Ducce?

Vår diskusjon gikk jo egentlig ut på om en fyr som meg kunne få nytte av en spin-control for å bedre tidene. Og fasiten er jo klart positivt på dette. Disse spincontrollene er så gode at de snakker om forbud - man vil jo ha litt underholdning med en hi-sider i ny og ne...

Vi holder nå på å evaluere hvilken type vi skal gå for...
Bytte du ut Ducce med Hayabusa og Pappagutt med Arkitekt så............ ? :)

Vis Medlemmets Profil

Sier du Haya ikke har talent? Fyren har mange talenter! Han kan prate om ingenting i flere år, han kan trege på seg gråstein, han kan......, eh-hmmm?
-Ja, hvilke andre talenter har du egentlig Haya?

Ikke går det fort når du seiler, ikke går det fort når du kjører Busa? Når går det fort for n'Haya mon tro?
-Kanskje klokken han fakturerer kundene etter går styggfort?

Vis Medlemmets Profil
11-Yngve skrev:
Bytte du ut Ducce med Hayabusa og Pappagutt med Arkitekt så............ ?   :)

[/quote]
.... ok ...trodde nok det var litt søkt å sette likhetstegn med å være arkitekt og pappagutt...det skulle jeg hatt en bedre forklaring på?

Og at å ta en gammel 99 Busa og via innhenting av kunnskap og ekspertise - og bygge en sykkel over etpar år -er det samme som å få en ny Ducc av pappa -har jeg også problemer med å se...

Men problemet er jo seff at man ikke har gjort all skruingen selv ... det er jo klart juks.

Hadde man vært totalt talentløs så hadde man seff gasset på og vraket sykkelen på første banedag... men var ikke fullt så idiot heldigvis.

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:
Sier du Haya ikke har talent? Fyren har mange talenter! Han kan prate om ingenting i flere år, han kan trege på seg gråstein, han kan......, eh-hmmm?
-Ja, hvilke andre talenter har du egentlig Haya?

Ikke går det fort når du seiler, ikke går det fort når du kjører Busa? Når går det fort for n'Haya mon tro?
-Kanskje klokken han fakturerer kundene etter går styggfort?
Pengene går fort ut av lommeboka til haya, både når han skal seile og når han skal kjøre sykkel. Har "hørt" at penga går fort når han kjører bil også affraid 

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Søn 10 Nov 2013 - 21:25

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=45088574
Litt utenfor budsjettet, men det går vel sikkert bra!

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Søn 10 Nov 2013 - 23:34

flonoen skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=45088574
Litt utenfor budsjettet, men det går vel sikkert bra!
Og hva er å fortrekke av denne eller den Sukien til 30???

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Billig cool endurosykkel, rent hypotetisk. on Søn 10 Nov 2013 - 23:43

Huskien er nok litt mer "fullblods" med sine 55 hk, de der DRZ mottora går for å være litt daffere med sine 40. Og så er Huskien 10-15 kg lettere, den har bare gått halvparten så mye, den er nyservet, har nye dekk og gratis omreg.

Vis Medlemmets Profil
Vedlikeholdsmessig kommer vel suzukien litt bedre ut av, om du vil kjøre mye og skru lite, trur eg. Og har inntrykk av at disse husky og husabergene med høg effekt stort sett alltid er registrert som laveffekt, om det er et moment å legge vekt på for deg?

Men den var jo veldig billig den huskverna!

Vis Medlemmets Profil
DRZ 400 er kanskje den aller kjedeligste motorsykkelen som nongang er produsert.

Vis Medlemmets Profil
Verre enn denne?

Vis Medlemmets Profil
men ikke værre enn denna.....

http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_kl_250_1980.php

gikk dårligere enn 100ccm KH kawasakien min...

Vis Medlemmets Profil
http://www.finn.no/45150867

?

Vis Medlemmets Profil
Detta er nok bare en prate-tråd Rolling Eyes  Hvis han virkelig var ute etter kråsser, så hadde han nok hatt det for lenge sia.....

Vis Medlemmets Profil
flonoen skrev:http://www.finn.no/45150867

?
Er det noe vesentlig forskjell på Husaberg og Husquarna?  .... sikkert idiotspørsmål ..

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Detta er nok bare en prate-tråd Rolling Eyes   Hvis han virkelig var ute etter kråsser, så hadde han nok hatt det for lenge sia.....
Som jeg sa - rent hypotetisk.... men problemstillingen som nevnt i innledningen er reell - begge kompisene har sykler - og mener de skal kjøre enduro - jeg har prøvd å lokke dem til RR - men de mener det er for farlig og dyrt.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
flonoen skrev:http://www.finn.no/45150867

?
Er det noe vesentlig forskjell på Husaberg og Husquarna?  .... sikkert idiotspørsmål ..
Eg har egentlig ikkje peiling, men de siste årgangene trur eg det er mye det samme, husa og husky er vel begge eid av ktm. Husaberg har vel vridd motoren litt for å få noe bedre vektfordeling eller noe sånt, og det er sikkert mye annet smått som er forskjellig og. Men trur du må rekne med hyppige oljeskift på både husa og husky.

Kanskje motorcyclenews.com har litt info om de du lurer på alien 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 9]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next