Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Vinterbekledning

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 14:08

Tjenare grabbar

Sikkert noen her inne som har god erfaring med å kjøre sykkel når minusgradene kommer snikende..

Hva er den mest effektive måten å kle seg på? Tenker for litt offroad-kjøring, da er det jo på en måte greit å finne den gode balansen av å holde på varmen, men ikke stenge inne varmen helt, for en kan jo bli ganske svett når det står på som verst, kjører seg fast f.eks..

Jeg tenker enten:
Ull/superundertøy
Ullgenser og noe på bena/termo innerdress
Litt løse vindtette bukse og jakke ytterst

Eventuelt:
Ull/superundertøy
Slik termo-kjeledress som dette: http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Personlig-utstyr/Klar-og-stovler/Scooterdress-82664/

Vil jo gjerne ha plass til noe beskyttelse også.. Knær, ablue, brynje.. Er dette best å ha under ytterklærna kanskje, for at det ikke skal hindre bevegelse så mye (tenker at man strammer inn veldig mange lag med klær om man skal ha beskyttelsen ytterst)

Fordelen med det første oppsettet er at jeg kan kjøpe noe enduro-klær som fungerer sommer som vinter (kanskje ikke de helt varmeste sommerdagene, da må man vel ha på crossklær kanskje), mens fordelen med det nederste er at dressen er billig, og man får ett helt stykke klede som dekker hele kroppen, holder godt på varmen (på godt og vondt kanskje).

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 14:33

Kjører ikke akkurat offroad,prøver å holde meg på veien. clown 

Men desto kaldere det blir,desto lettere har jeg for å gjøre det lettvint,og bare tre på meg varmekjeledressen hvis jeg tar ut på moppen.

3 Re: Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 14:57

Heller litt mot at det er det enkleste ja.. Iallefall lavest terskel for å ta seg en liten tur når det bare er å hive på seg varmedressen med noe undertøy under. Blir vel bra bevegelighet av det også.

Hvilken varmedress har du? Er det laget for MC, med slitestyrken som hører til, eller bare en vanlig à la det du får på felleskjøpet?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 15:21

flonoen skrev:Hvilken varmedress har du? Er det laget for MC, med slitestyrken som hører til, eller bare en vanlig à la det du får på felleskjøpet?
I mitt hode er hva som helst laget for MC rabbit  Er ikke så nøye på det,så ja,sånne vanlige bonde-dresser går fint for meg

5 Re: Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 20:54

KnutR

Admin
Jeg brukte varmedress fra Europris, og var fornøyd med den - helt til jeg kjøpte meg en fra Wenaas. Da lærte jeg at det er forskjell på dem. Se litt på hvor vindtett dressen er, om det er tett glidelås (foring bak glidelåsen), stramminger i ben og armer etc.

Hadde styremuffer for å holde vinden unna hendene, kjørte med sommerhansker under. For å beskytte kroppen, var det crossrustning under varmedressen, ellers "normale" vinterklær. Armyboots i bunnen. Funka fett i to sesonger, hadde sågar en ordentlig test av både hjelm og rustning.

Savner på mange måter vintersykkel. Lurer på om det må bli noe piggdekk i garasjen igjen.. :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

6 Re: Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 21:02

Det eg tenker kan bli litt kaldt, er i området rundt briller og i nakken.. Nå bestilte eg sånn balaclava som går ned til brystet, og dekker over nase og munn. Håper det blir bra. Så blir det termodress, noen gode alpinestars-hansker eg har som har funka veldig greit i rundt 5 grader hittil iallefall, og undertøy under alt etter temperatur og bruk.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Vinterbekledning on Tir 5 Nov 2013 - 22:55

KnutR

Admin
flonoen skrev:Det eg tenker kan bli litt kaldt, er i området rundt briller og i nakken.. Nå bestilte eg sånn balaclava som går ned til brystet, og dekker over nase og munn. Håper det blir bra. Så blir det termodress, noen gode alpinestars-hansker eg har som har funka veldig greit i rundt 5 grader hittil iallefall, og undertøy under alt etter temperatur og bruk.
Brukte en Oxford windstopper balaclava, og snøscooterbriller med en liten ansiktsmaske under. Funka helt fett, frøys ikke i ansiktet iallefall.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

8 Re: Vinterbekledning on Ons 6 Nov 2013 - 16:13

Asiatene har løsningen på ethvert problem!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Vinterbekledning