Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MC- Førarkort Hva koster det i dag?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Lør 28 Apr 2012 - 10:34

Som heddern sier- Hva må en ta høyde for i dag når en skal kjøre opp til MC når det gjelder Kroner?
Det er sønnen som stilte spørsmålet i dag. Han har lappen for bil fra før. Må si jeg har ramla helt ut når det gjelder priser- samt alskens ting som ligger i bånn når det gjelder kjøreopplæring.

Janos

Vis Medlemmets Profil

2 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Lør 28 Apr 2012 - 11:43

Mulig jeg er helt på villspor, men mener at en kjøretime i dag ligger på rundt 8-900 kr. Så trenger man jo disse sikkerhetskursene + teorikurs etc... Totalprisen avhenger vel mest av hvor mange timer man trenger. Å komme under 10 timer er vel omtrent umulig. Baller med andre ord på seg.....

Vis Medlemmets Profil

3 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Lør 28 Apr 2012 - 11:44

Fant denne...vet ikke om de er dyre eller på snitt...

http://sandetrafikkskole.no/priser/priser-mc-kl-a.html

Vis Medlemmets Profil

4 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Lør 28 Apr 2012 - 12:46

Regn med å svi av 20K.
Kanskje det går for mindre, men ta høyde for minst dette...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

5 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Søn 29 Apr 2012 - 13:44

Haeggis skrev:Regn med å svi av 20K.
Kanskje det går for mindre, men ta høyde for minst dette...

Takker Gutter. 20K synes han ikke var så ille. Neste spørsmål som dukker opp er garantert om hva sykkel han skal velge. Det er forsåvidt nevnt..R6..Hjelp, noe i meg sier det blir feil:-))

Vis Medlemmets Profil

6 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Søn 29 Apr 2012 - 15:07

Tja, feil og feil Janos....R6 er jo en fin og lettkjørt sykkel da.

Etter min mening burde man "kanskje" velge en sykkel med litt litt mere oppreist kjørestilling som første doning. Dette i forhold til overblikk over trafikken. Er jo også en tendens på disse R-syklene at man ser mest av egne albuer i speilene. Er man uvant vil man "henge" litt på håndleddene i børjan.

Har han prøvd R6 - evt fått sjangsen til å teste ut noen alternativer?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Søn 29 Apr 2012 - 16:07

Litt "artig" å tenke på:

Carl Fogarty satt hastighetsrekord på Isle of Man på en Yamaha FZR 750 R OW 01 i 1990 (?), en rekord som stod i 8 år (?).

I dag kjører standard R6 raskere enn Fogartys rekord..

Ville du vært komfortabel med at sønnen din debuterte på Carl Fogartys fabrikksracer fra 1990? affraid

Vis Medlemmets Profil

8 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Søn 29 Apr 2012 - 16:34

Gecco skrev:Tja, feil og feil Janos....R6 er jo en fin og lettkjørt sykkel da.

Etter min mening burde man "kanskje" velge en sykkel med litt litt mere oppreist kjørestilling som første doning. Dette i forhold til overblikk over trafikken. Er jo også en tendens på disse R-syklene at man ser mest av egne albuer i speilene. Er man uvant vil man "henge" litt på håndleddene i børjan.

Har han prøvd R6 - evt fått sjangsen til å teste ut noen alternativer?

Var det med kjørestilling- mulighet for lærdom før han tar steget helt ut ja. Men for mye messing rundt dette blir vel oppfattet som om at jeg er blitt gammelkail.-)

Vis Medlemmets Profil

9 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Søn 29 Apr 2012 - 17:09

R6 er sikkert en kjempekjekk sykkel,R1 likeså. Men som veisykkel i Norge ville ikke jeg hatt dem,prøvde fjorårets R1 og syntes ikke særlig om den etter veien.
Gå for noe mere oppreist.

Pr idag har jeg skilter på 2 sykler,zx11 og xt600. Min favoritt er xt'en,spesiellt til småkjøring rundt omkring. Og så er den anvendelig på grusveier også. Lur han opp på en sånn en,og så prøver du den selv også :)

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

10 Re: MC- Førarkort Hva koster det i dag? on Søn 29 Apr 2012 - 19:54

Det som er problemet er at han nok aller mest ønsker seg en R6....og da nytter det ikke med allverdens argumenter. Men man kan jo alltids appelere til å kjøre et par sesonger først på en noe litt mere oppreist doning..

Da jeg var 18 år ønska jeg meg en GSXR 1100. Det var jeg ikke en millimeter i nærheten å ha råd til. Dermed ble det en CB 750 F. Og det var nok like bra Laughing I dag har jeg inntrykk av at penger ikke er noe tema lenger. Ser ut som ungdommen har flusst med kroner og kan velge fra øverste hylle....

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]