Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Frakt av MC fra England?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Frakt av MC fra England? on Lør 16 Nov 2013 - 1:17

Det er jo bra utvalg av sykkler i England, men hvordan skal man få fraktet de hit etter at man har presset "buy-it-now" knappen på ebay feks Question 
Noen som har erfaringer og tips?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 16 Nov 2013 - 1:22

Hugs ekstrakostnaden ved å flytte styret over på rette sida!

Ellers har eg lite å tilby av fornuft.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 16 Nov 2013 - 6:19

Pr idag går det bare en båt som jeg vet om, Bring kan frakte om den stroppes på pall. Kostet ca 5.000 å sende FRA Norge TIL England, men det er nok billigere andre vei. Kliff Arne tar med mopper gratis av og til?  Shocked 

Ellers så er det et "eget forum" for de engelsksnakkende medlemmene på sporthoj.com, og et par av disse gutta frakter sykler rimelig til Sverige. Det er hvertfall langt enklere å hente en bike i Sverige enn i England? Verd å sjekke ut?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 16 Nov 2013 - 9:40

Trollerud skrev: Kliff Arne tar med mopper gratis av og til?  Shocked 

En svunnen tid,holder meg på andre siden av Kanalen nå rabbit  Har vel aldri tatt hele mopper hjem,heller.Men kanskje kunne man satt sammen et par stykker gjennom årene clown

5 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 16 Nov 2013 - 10:38

flonoen skrev:Hugs ekstrakostnaden ved å flytte styret over på rette sida!

Ellers har eg lite å tilby av fornuft.
@Flonoen: Det er vel bare å bytte om side på gass/brems og kløtsj-handtaka, så det skulle da være lett match cheers 

Ellers er det jo enklere å hente ting i Sweden ja klart det, men det er jo ikke England da. Jeg mener, hvis sykkern du Må ha er i England, da nytter det ikke å dra til Sweden altså. Men jeg skal sjekke det med først å få den til Sweden, og så videre til Norway. Men kan høres litt extra komlisert ut, kanskje...

Bring er nevnt, er det andre aktuelle fraktselskap??

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 16 Nov 2013 - 11:48

Dhl, tnt?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Frakt av MC fra England? on Tir 17 Des 2013 - 18:54

Dra over og hent den selv...

Edit:Snasen denne her http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR400RR-128-BHP-Fireblade-Engine-CBR-900-CBR-400RR-Performance/121233213220?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D16581%26meid%3D3440176296007731712%26pid%3D100033%26prg%3D7839%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D301029707511%26

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Frakt av MC fra England? on Fre 20 Des 2013 - 23:40

@RaskeFredrik: Ja det er en fascinerende tanke... Kjøpe seg sykkel i Utlandet, og så hente den selv og få Utenlands-turen "på kjøpet", absolutt noe å tenke litt videre på.
Jeg gjorde jo noe lignende da jeg kjøpte MottoGussin i Connecticut, USA (usett, på nettet  Shocked ), fløy dit, traff selgeren som bød på mat og overnatting, før jeg  kjørte den 2 lange dager og 190 mil "hjem" til Hytta i Wisconsin. Sykkern var kjempefin, og allt fungerte 100%. Det var en flott tur, og en mye større opplevelse enn bare å få sykkern levert på døra med et frakteselskap.

Så det burde da være muli her i Europa og? Det som kanskje er problemet er registrering og forsikring?? Hvilke regler gjelder for "midlertidig registrering/temporary plates/prøveskilt" ??  Er det noen som har erfaring her? Jeg tenker meg å handle i Storbritania, eventuelt  Deutschland.

Men det blir ikke noen Plastikkgris, altså  Rolling Eyes

(PS: Tror dere jeg har sett litt for mye på Ebay nå, kanskje  Question )

Og her et bilde av MottoGussin med selger og kone, og deres hjem i Connecticuts deilige lønneskog:

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 21 Des 2013 - 1:04

kjøpe fra sotholmen... da bør du nok reise og se på sykkern først.
Min erfaring er at det er nødvendig hvis man ikke skal bli lurt. Man kan ikke stole på at beskrivelsen er korrekt.
I jobb har jeg sittet i møter der borte og blitt løyet midt i trynet flere ganger, og de signerer villig på møtereferatet og gir blanke etterpå.
Har vært med en kompis og sett på sykkel der borte også, det ble ikkeno kjøp.  Rolling Eyes 
I Tyskland er det helt anderledes, det man blir enige om på møtet og signerer på gjelder og blir utført. Tenker at det er bedre å kjøpe usett derfra enn fra England

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 21 Des 2013 - 1:08

Takk for gode råd pelsen! Ja man har jo hørt litt av hvert om engelskmennene, selv har jeg ingen erfaring med de.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 21 Des 2013 - 2:36

Jeg har litt erfaring med engelsmenn ... fullstendig unyttig i denne sammenheng, men likevel ...
Da jeg var tenåring var det stor trafikk av engelske og skotske trålere her hjemme.
Mannskapene på de trålerne hadde tre store lidenskaper, drikke øl, klå på lokale damer og boksing ... det hadde tilfeldigvis de lokale gutta også, så det var full klaff og et jævla spetakkel i flere år
Det tok slutt samtidig som mine tenåringsdager var over, jeg velger å tro at timingen var tilfeldig.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Frakt av MC fra England? on Lør 21 Des 2013 - 11:08

Det som er greit å ha i bakhodet om en skal handle fra UK er at de kjører på gærne sia av veien og at de fremdeles måler farta i miles. Så da sitter du igjen med ei lykt og et speedo som må skiftes.

Drar du til Tyskland er allt mye enklere, tilsynet her hjemme er generellt veldig glade i tyske vognkort.
Som regel er tyskera til å stole på mht. Tilstanden på kjøretøyet sjøl om jeg har vært borti et par lurendreiere der og.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]