Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Treffturer utland

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Treffturer utland on Søn 17 Nov 2013 - 11:19

dette er et av treffene jeg har fått med meg et par kompiser på..
http://www.jogevamc.ee/

Skal se når de arrangerer sitt treff i 2014 og om dette kan kombineres med andre treff, ellers blir det en uke i baltikum/tyskland/østerrike med hovedvekt på "litt party" og sjekke litt kulturhistorie-ikke grisekjøring(selv om jeg skal prøve å lure en av dem utpå ringen for å stoppe skrytinga What a Face ).

noen som har erfaring med europeisk trafikksituasjon i begynnelsen av august? er dette "ferietid" eller er den tidligere?

Sist endret av mekkern den Tor 11 Des 2014 - 19:50, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Treffturer utland on Søn 17 Nov 2013 - 12:34

Vanligvis er august den store "fellesferie"-måneden sørover i Europa.
Ville ikke vurdert store veger der nede i slutten av august, ikke helgene i alle fall...

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Treffturer utland on Søn 17 Nov 2013 - 17:17

mekkern skrev:dette er et av treffene jeg har fått med meg et par kompiser på..
http://www.jogevamc.ee/

Skal se når de arrangerer sitt treff i 2014 og om dette kan kombineres med andre treff, ellers blir det en uke i baltikum/tyskland/østerrike med hovedvekt på "litt party" og sjekke litt kulturhistorie-ikke grisekjøring(selv om jeg skal prøve å lure en av dem utpå ringen for å stoppe skrytinga What a Face ).

noen som har erfaring med europeisk trafikksituasjon i begynnelsen av august? er dette "ferietid" eller er den tidligere?

Jeg har bestemt meg Twisted Evil 

Det skal bli mange turer til neste år. cheers 

Ser ut til at du har lagt opp til en tur av interesse. Men hvorfor skal det ikke være litt grisekjøring pig

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Treffturer utland on Søn 17 Nov 2013 - 19:37

litt grisekjøring er oki men det er et par jeg har kjørt med som konsekvent har kjørt rundt miste lappen grensa pluss moms.. dette synes jeg ikke noe om når formålet er ferietur og kose seg-blir litt sigen om kvelden når hele dagen består i å stirre etter onkel blå....
men hey-kan jo avtale stopp så kan jo de som vil strekke senene i gasshanda.. pig 

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Treffturer utland on Søn 17 Nov 2013 - 21:00

mekkern skrev:litt grisekjøring er oki men det er et par jeg har kjørt med som konsekvent har kjørt rundt miste lappen grensa pluss moms.. dette synes jeg ikke noe om når formålet er ferietur og kose seg-blir litt sigen om kvelden når hele dagen består i å stirre etter onkel blå....
men hey-kan jo avtale stopp så kan jo de som vil strekke senene i gasshanda..  pig 
Nei da. Prøver å unngå "grisekjøring" men er ganske glad i å kjenne kreftene i Kawa'n. Derfor blir det besøk i land der det fokuseres mer på adferd, enn på fart. cherry 
Litt "party" på tur hører jo også med til en vellykket tur. Ellers er det mye kulturhistorie man bør ta seg tid til å få med seg, study  selv for råbarka mcgutter.

Ellers er det jo trivelig om ens veier krysses når man er på tur. Sågar kan man slå følge en stund, om det passer. Very Happy 

Regner med at du holder oss oppdatert på planleggingen, i bloggen din rabbit

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Treffturer utland on Søn 17 Nov 2013 - 23:29

bare de setter datoene for neste års treff rundt så... bounce 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Treffturer utland on Tor 21 Nov 2013 - 16:33

Jõgeva-treffet er karakteristisk (Uttales tilnærmet "jøgeva" på lokalspråk). Tenk Polartreffet i Alta ganger 17,23 :-)
Siden jeg jo bor i området, så har jeg jo frekventert treffet etpar ganger. Nærmere bestemt i 2011 og 2013. Suveren musikk, fantastisk strippeshow som går "all the way" osv.. Ja åsså er maten faktisk i restaurantklasse med helstekt pattegris, ørten forskjellige pannekaker med både syltetøy, kjøtt ost og flesk. Øl/Sprit/Vin flyter det over av og den lokale butikken bruker å utvide åpningstidene sine den helga, samt 19-doble alkoholtilgangen..
Treffområdet er egentlig sentrum av Kuremaa, et lite tettsted, og de gjerder inn hele området for oss. Er som oftest ca 2000 sykler og 10-12 forskjellige land representert.
Treffet arrangeres helga i månedsskiftet juli/august, men det kommer nok opp rundt mars når eksakt dato er spikret.

Ellers, så er det jo F.I.M. Rally i Tampere førstehelga i juli, og der regner jeg med jeg blir å treffes. Dessverre er jeg på blåmyra den aktuelle Jõgeva-helga i '14, så dere får ha en riktig god tur, dere som drar. Ta gjerne en 7-8 reagensglass med frossen Jäger for meg når dere nå alt er der. :-)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Treffturer utland on Fre 22 Nov 2013 - 5:10

Først stripping, og så serverer de pattegris??  Hmmmmm...........

Bildenen som danner seg i hodet akkurat nå er ikke av de vakreste..  monkey

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Treffturer utland on Fre 22 Nov 2013 - 14:57

@Trollerud: Strippet pattegris er ikke så værst Wink  (..eller vent nå litt..)

Forresten, stripperne er bittelitt mer behagelig å se på enn kvinnelige kulestøtere fra tidligere DDR Twisted Evil 

Men, men - alt til sin tid. Først pattegrisen, deretter stripperne er jo ikke feil rekkefølge..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Treffturer utland on Fre 22 Nov 2013 - 16:06

skal nok ta noen glass der ja... drunken 
Mulig jeg tar en tir til Finland også-må se hvordan det passer ut.. Cool 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Treffturer utland on Lør 12 Apr 2014 - 19:07

får håpe Putin og Stoltenberg ikke fucker opp hele øst delen av europa i år... Evil or Very Mad 

blir nok avreise på Onsdagen 30/7 mot øst og en "liten" båttur... bounce 

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Treffturer utland on Lør 12 Apr 2014 - 21:32

mekkern skrev:får håpe Putin og Stoltenberg ikke fucker opp hele øst delen av europa i år... Evil or Very Mad 

blir nok avreise på Onsdagen 30/7 mot øst og en "liten" båttur... bounce 

Du må nok ta med både skuddsikker og flytevest. Og lappesaker. God tur også...selv om det er en litennnn stund til avreise. Åssen sykkel skal du bruke på turen???

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Treffturer utland on Søn 13 Apr 2014 - 0:14

siden det kan bli litt lange etapper i løpet av uka vi skal kjøre blir det nok CBR`n. best å få med et par sokker på også..

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Treffturer utland on Tor 31 Jul 2014 - 22:38

Ja da er det 4 normenn ekstra på jogova treffet i estland.
Litt mer proft enn de fleste norske treffa tilogmed wi-fi.
Ei jævlig tegnbyge når vi gikk fra butikken ellers ok vær.

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Treffturer utland on Søn 3 Aug 2014 - 20:09

ja da er treffet over-og vi har reist til Riga-jævlig varmt...37 grader..
har kjørt"lettkledd" i dag men sola steikte...
kommer bilder /film når hjemme..

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Treffturer utland on Man 4 Aug 2014 - 22:10

mekkern skrev:ja da er treffet over-og vi har reist til Riga-jævlig varmt...37 grader..
har kjørt"lettkledd" i dag men sola steikte...
kommer bilder /film når hjemme..

Bare håpe at dere går klar hagle-bygene på veien hjem. Hagl så store som golfballer,så jeg på nyhetene ikveld  affraid 

17 Re: Treffturer utland on Søn 10 Aug 2014 - 15:41

turen gikk bra-selv uten pølsekokekasser varmehåndtak gps og splitter ny plastikkelg...

eneste skår i gleden på turen er et selvslettende SD kort.. men fikk reddet en snutt som oppsummerer litt av treffet..

http://s152.photobucket.com/user/furu14/library/web%20video

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Treffturer utland on Søn 10 Aug 2014 - 18:59

mekkern skrev:turen gikk bra-selv uten pølsekokekasser varmehåndtak gps og splitter ny plastikkelg...

eneste skår i gleden på turen er et selvslettende SD kort.. men fikk reddet en snutt som oppsummerer litt av treffet..

Var det meningen å dele så er albumet privat  Suspect 

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Treffturer utland on Søn 10 Aug 2014 - 23:26

custom skrev:
mekkern skrev:turen gikk bra-selv uten pølsekokekasser varmehåndtak gps og splitter ny plastikkelg...

hm... oki.film funker visst annerledes..
NÅ skal det funke tror jeg..NIX bare dritt -lyden ble borte..
prøve noe annet..

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Treffturer utland on Søn 10 Aug 2014 - 23:57

mekkern skrev:
custom skrev:

hm... oki.film funker visst annerledes..
NÅ skal det funke tror jeg..NIX bare dritt -lyden ble borte..
prøve noe annet..
Venter i spenning  bounce 

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Treffturer utland on Man 11 Aug 2014 - 0:12

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Treffturer utland on Man 11 Aug 2014 - 22:41

Dæven du må være sånn data nerd, lagt den ut på du tuben å alt  geek 
Så da var børning der borte også  drunken

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Treffturer utland on Tir 12 Aug 2014 - 9:18

Jauda "dataguruen" fikk det til etter hvert-lyden ble borte på "bøtta"-men u-tube funket som vanlig..

Treffet var det vanlige bare tatt et steg videre-fyllekjøring med og uten trynings/babu-bil,bånnrusing ,og stort sett alle fikk nok å drikke..

Eneste en ting som skuffet litt_som et "internasjonalt" treff var det bare 4-5 setninger på engelsk under åpningen ellers bare Estisk resten av treffet....ellers rimlig proft gjennomført..

men vi traff en gjeng fra Bodø- dem snakket litt forståelig.. lol! 

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Treffturer utland on Fre 29 Aug 2014 - 14:55

jeg var vist med på turen, trur eg. Her kan man se "bourn out" rampen i dagslys + noe av action som foregikk.

Det var vel 16 nasjoner representert, selv om det siste navnet på plakatene, "Fuckistan" blir heller noe vanskelig å finne?

Sist endret av Erling den Fre 17 Okt 2014 - 12:18, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Treffturer utland on Fre 29 Aug 2014 - 15:10

på treffets lukkede området, gikk det tydeligvis an å kjøre beruset. Det resulterte i en stygg ulykke omtrent i siste minutt av treffet. Underlig at det gikk bra så langt, før det skjedde en ulykke.
Sidevogn med egen bar!

Plass til fler her....

jadda, det var påledæns...

Disse stod og ventet på oss da vi dro videre etter treffet.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next