Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Odde reisemål for odde folk, eller bare nettopp det vi vil ha?

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

knutk skrev:
Overnatting fra €40 - €70 PR Natt

Kjører dere bare på måfå,og finner tilfeldig overnatting,eller må det planlegges?

knutk skrev:
Overnatting fra €40 - €70 PR Natt

Kjører dere bare på måfå,og finner tilfeldig overnatting,eller må det planlegges?

Eneste som er planlagt er henting og bringing av sykkel.

Vi kjører etter vær og vind. Planlegger å ha første skummende sak på bordet senest kl 18., for da begynner det å bli mørkt og kjølig på kvelden.

Ved lunch bestemmer vi ca i hvilken by vi vil stoppe for kvelden. Så kjører vi dit, slår opp nærmeste hotell på GPS, ringer og sjekker for ledig rom (en kompis i følget snakker flytende spansk). Sjelden vi må ringe mer enn to ganger.

Spania lider, har lite turister og generelt stor overkapasitet for overnatting vinterhalvåret. Således funker det fint å ta ting helt på sparket. Vi var 5 stk i følge forrige gang og blir det samme nå, satser på hver sitt rom, og det funket helt greit. Satser på at det går greit nå igjen.

Betrakter disse turene som vårt bidrag til å hjelpe Spanias økonomi.
Kan anbefales på det varmeste.

Flotte veier, fin natur, fine mennesker og god mat og drikke til en rimelig kostnad.

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:
joo skrev:Sjekka litt flypriser til Johannesburg, og man kan slippe unna med drøyt 8k...
Sånn lett surfing på "Farlige steder" viser at byene i USA er ille. Ellers er visstnok hele Sør-Amerika livsfarlig.
Drømmer om Sør-Afrika og litt oppover Østkysten der selv. Botswana skal være trygt, men der er jo mye flatt og kjedelig.

Ellers: Marokkoturer
Tenker stadig oftere på at når ungene klarer seg selv,så skal jeg ta meg mere fri og legge ut på eventyr.Men det blir kanskje med tankene,hvem vet?

Har fått kjærringa på troen,men ikke Afrika.Det blir visst for skummelt. Men hun er med til Spania,så kanskje "kjøre feil" og inn på en ferge i Gibraltar afro

Hvis du prøver på dette så er jeg ganske sikker på at hun merker hva du har gjort når du passerer grense mellom Ceuta og Marokko og folka begynner å bli mørke i huden..........  Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

29 Postveger? on Søn 23 Feb 2014 - 20:31

Er det noen her inne som har prøvd seg på postvegene på Finnmarksvidda med motorsykkel? Er det lovlig eller blir man lagt i jern, hengt opp og speka og kasta til reinan?

Har lyst å prøve å ta meg over hvis det er mulig. Vet der er områder bilene ikke har sjanse og broer er vel lite igjen av. Ikke sikkert man klarer det på GS heller, men hvis det ikke er ulovlig eller noen mener det er umulig har jeg satt det på lista over "kanskje det ja" ...

Kanskje bare jhn som kan ha en tøddel av peiling kanskje, eller frekventerer dere andre Finnmarksvidda jevnlig og ikke bare skrur på gammel skjit?

Vis Medlemmets Profil
"En tøddel av peiling" er en bra beskrivelse ... Jeg vet ikke om det finnes flere postveger, men det går en mellom Alta og Kautokeino og den skal visstnok være kjørbar, og vel så det.

Ellers bør man vel finne kart over lovlige barmarks-løyper her inne f.eks.
http://www.nordatlas.no/default.aspx?gui=1&lang=2
Har tenkt å utforske de litt til sommeren

Vis Medlemmets Profil
Flott jhn  bounce  Mer å studere.

Du må gjerne dele det du våger om du finner noen spesielle veger litt avsides.
Er nok historiene om vegen mellom Alta og Kautokeino som gjorde meg nysgjerrig i utgangspunktet.
Når er det best å prøve seg der for å unngå den verste mygga? Er den der før det tørker opp sånn passelig? Kanskje satse på sen høst?

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Flott jhn  bounce   Mer å studere.

Du må gjerne dele det du våger om du finner noen spesielle veger litt avsides.
Er nok historiene om vegen mellom Alta og Kautokeino som gjorde meg nysgjerrig i utgangspunktet.
Når er det best å prøve seg der for å unngå den verste mygga? Er den der før det tørker opp sånn passelig? Kanskje satse på sen høst?
Jada, jeg skal dele om jeg finner noe artig.
Når et gjelder mygga ... den plager ikke meg så mye så jeg er ikke helt sikker, men vi anta at fra månedsskifte juli/august bør det begynne å bli levelig for de fleste.
Det finnes jo også en del innsektsmidler som virker, og leirbål, og sigaretter.
Man lar seg vel ikke stoppe av ei lita mygg  Question 
Jeg har jo gått og tenkt på de barmarksløypene i flere år, men det har ikke blitt noe mer enn tanken ... kanskje dette er den berømmelige "foten i ræva" som måtte til ... vi får se.

Vis Medlemmets Profil
E steike bra om du begynner å snuse litt på uoppdagede perlier i nærmiljøet. det var dette med egen nesetipp og sånne ting.
Sjøl måtte jeg bli voksen før jeg fikk vett til å søke litt utafor den jevne sti i områdene der man bor og oppdaget at der er fullt opp av de små spesielle avstikkerne som gjør turen enda bedre.

Klarer vel noen mygg, men er greit å unngå verste tida. Med opphav i Troms og mye turliv i ungdommen er det nok skyan med svartflua jeg husker som mest slitsomme... Og skal man telte er ikke telt fullt av mygg noen højdare  Neutral 

Skal prøve å studere litt hva som er lovlig og ikke i Finnmark, men denne tidstyven som heter jobb tar jo så mye av tida...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2