Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

2013 H-D XL883R "Cafe Racer"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Fre 6 Des 2013 - 20:18

Lenge siden sist nå, men nå som vinteren er over oss så er det kanskje på tide med litt updates fra garasjen. Siden i sommer har jeg byttet ut R6´en i en Sportster.. Da både forsikringspremien og kontoen hos Statens Innkrevingssentral passerte 5 sifre var det på tide med noe annet..

Da jeg kjøpte sykkelen var jeg fast bestemt på å ikke gå i samme fellen som sist jeg eide H-D, nemlig å bytte ut/bygge mesteparten av de orginale delene. Dette holdt omtrent en uke.. Dvs den var igrunn ikke prøvekjørt en gang før jeg hadde byttet eksosanlegg, innsug, styre og litt ymse..

Dag1 :

Nytt styre og eksosanlegg. Eksosanlegget er fra Vance & Hince Competition Series i rustfritt stål, styret er fra Biltwell og luftfilteret er et org Stage 1 filter fra H-D. Jeg kjøpte først et dyrt Velocity Stack filter fra Roland Sands design, men da jeg oppdaget at det faktisk ikke var det filter, men kun en åpen trakt så ble dette lagt bort.. Det funket dårlig(selv med den ekstra "prefilter-sokken" og hadde nok bare druknet i bergensregnet..

Ny hullete kjedekasse og kortere fester til blinklysene bak:

Etter at jeg parkerte den for vinteren har den fått nytt feste til lykt/speedometer som senker lykten 2" og gjør det mulig å montere clipons (org speedometer er festet i riserne). Jeg har også montert nytt speedometer med turteller, tankmåler og mange fine farger, samt nytt styre..

Iløpet av høsten monterte jeg også noen belger på gaffelbeina, men jeg er ikke helt sikker på om jeg skal beholde disse..

Ledningene er ikke så rotete som på bildet. Alle ledninger til speedo og håndkontroller er demontert fra kontaktene sine, kuttet i passende lengder og påsatt ny org pin til kontaktene..

Neste prosjekt var å finne fram noen gamle skjermer som jeg kunne klippe til..

Bakskjermen er en org kort skjerm fra H-D (se bort i fra Rolling stones klistremerket)

Jeg hadde først tenkt å kappe denne skjermen litt, men fant ut det ikke nødvendigvis ble så fint.. Jeg har også hatt lyst på en mer passende bakende til en caferacer, alla dette:

Jeg har per dags dato ikke funnet noen som selger dette "ferdig", men kanskje noen her på forumet vet om noen som kan bistå med å lage ev selge noen deler som man kan tilpasse selv? Jeg har ikke lyst å kutte for mye i rammen, men alt etter støtdemperfestene kan modifiseres/fjernes..Shocked

Skjermene blir pulverlakkert i sort(dvs slik som forskjermen), og tanken skal få et strøk med matt klarlakk.. Jeg har også noen andre planer om ting som skal få litt lakk.. bl.a burde den vel hatt et tall på siden..

Jeg mangler også en måte å feste skiltet, samt baklys.. (mulig baklys og blinklys blir i samme lykten).

Vis Medlemmets Profil

2 Re: 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Fre 6 Des 2013 - 20:55

Bygge om en helt ny sykkel Suspect  Vi fattigfolket må nøye oss med noe gammelt ræl,når vi finner frem vinkelsliperen.

3 Re: 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Fre 6 Des 2013 - 21:00

ser fin ut fra før den der ja :) men alltid kult med noe unikt!

Vis Medlemmets Profil

4 Re: 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Fre 6 Des 2013 - 21:01

Det er liksom enten r-sykkel eller hd det går i?

Flott sykkel det der!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Fre 6 Des 2013 - 21:09

flonoen skrev:Det er liksom enten r-sykkel eller hd det går i?

Flott sykkel det der!
Det er visst enten eller ja... Jeg hadde en runde innom div andre sykler også(bl.a KTM 690R og Yamaha XJR1300), men endte tilslutt opp med denne.. Litt av årsaken kan vel sies at jeg jobber for H-D også..

Skulle jeg kjøpt sykkel idag så vet jeg ikke om jeg hadde klart å passere den nye BMW RnineT(?), eller muligens det hadde blitt en 2014 SR400... men nå har jeg lovet samboeren å ikke kjøpe ny sykkel hvert år(eller flere i det hele tatt:affraid: )

Vis Medlemmets Profil

6 Re: 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Lør 7 Des 2013 - 18:57

Det grommeste trekket til nå var å montere de gummibelgene! DET var noe jeg virkelig likte, hvem tenker vel på slikt? En liten, men über cool detalj, men så leser jeg at du vurderer å fjerne dem??  pale 

Forøvrig tror jeg ikke den hekken på Hondaen nødvendigvis vil funke på HD-en, hele stuket er jo vidt forskjellig på disse to..

Tanken på HD-en gjør deg vanskelig å endre så mye, det er liksom ikke så mye som passer til stuket tank og motor allerede har lagd? Jeg synes ret og slett den er rimelig grei som den er, dog hadde jeg nok droppet clip-ons på en 883..

Vis Medlemmets Profil

7 Re: 2013 H-D XL883R "Cafe Racer" on Tor 16 Jan 2014 - 21:52

Tror belgene blir Cool 

Ellers så tror jeg egentlig at det kun mangler et skilt nå..

Og så lurer jeg på noen nummerplater, og såå har jeg noen primær/kamdeksler som jeg lurte på å sandblåse og prøve på..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]