Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvorfor skal alltid kjærringa ødlegge julebaksten ved å sette den i ovnen?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Jula nærmer seg med stormskritt, og madammen er ivrig på å ha alle "syv sortene" i hus.

Min oppgave består i å kvalitetssikre baksten.

Dette er en jobb jeg tar med største alvor, og tester alltid kvaliteten på hver serie som kommer ut av mikseren. Jeg tar prøver fra begge sider av bollen, fra bunnen og fra toppen. Her leker vi ikke jul.

Men hvert fordømte år tar hun perfekt julebakst og setter den i ovnen.
Og det som begynte som saftig og smakfull bakst er nå redusert til tørre kaker som smuldrer opp når man spiser dem.

Hvorfor kan kjærringene aldri lære?

Burde jeg manne meg opp og bære stekeomnen ut av kjøkkenet, eller tror dere at hun vil forstå med en enkel forklaring?

Vis Medlemmets Profil
Har igrunn aldri tenkt over dette, men det er mulig du har et poeng..

Julekaker er tørre og kjipe, den saken er grei. Men jeg var ikke klar over at deigen / røra var flottenpott før den ble utsatt for den overdrevne thermobehandlingen.. Syv sorter julerøre? Ja - hvorfor ikke? Eller syv sorter julegele, julebløtkake, julebrownies eler syv sorter annet søtt kliss?

-Jeg liker tanken.. Men ovnen trenger du vel til å steke ribbe og kalkun? Dramatisk med rå ribbe, er det ikke?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:

-Jeg liker tanken.. Men ovnen trenger du vel til å steke ribbe og kalkun? Dramatisk med rå ribbe, er det ikke?
Hm..

Et potesielt dilemma...

Men nå bruker vi pinnekjøtt...

Vis Medlemmets Profil
Je har etter mange års hardt arbe fått henne til å ta ut kakene av ovnen i god tid før jul - så vi kan få brukt den tel anna forefallende viktige ting før jul - for eks lagring av akevitt, før i tia da lå kagan i ovnen til de var spist opp og først da kunne jula ta til for oss andre som likte akevitt å sånn....

Nå kjøbe mi kagan ferdige mest - å nå har mi fått ett ant problem - akevitten en tom før fenalåre komme inn i hus å så må mi kjøbe ei flaske te - jammen gott mi he fenge pol nå....

Vis Medlemmets Profil
Okda skrev:Je har etter mange års hardt arbe fått henne til å ta ut kakene av ovnen i god tid før jul - så vi kan få brukt den tel anna forefallende viktige ting før jul - for eks lagring av akevitt, før i tia da lå kagan i ovnen til de var spist opp og først da kunne jula ta til for oss andre som likte akevitt å sånn....  

Nå kjøbe mi kagan ferdige mest - å nå har mi fått ett ant problem - akevitten en tom før fenalåre komme inn i hus å så må mi kjøbe ei flaske te - jammen gott mi he fenge pol nå....

Helt enig i at alle kaker er best før de går i ovnen …. den som ikke har oppdaga det er rimelig tilbakestående…men det kom jo ikke akkurat som julekvelden på k….. hvem det var…

Men når dt gjelder Akkevitt så er det nå så mange typer -som skal til spesifikke retter, rakfisk, fenalår, ribbe, linje , ikke linje, frokost, kveldsmat - at en må ha ei flaske for hver…   problemet er at det som kjent er kort holdbarhet på akkevitt - så er flaska først åpnet må den drikkes opp …. dette fører til mye tull ..

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
Okda skrev:Je har etter mange års hardt arbe fått henne til å ta ut kakene av ovnen i god tid før jul - så vi kan få brukt den tel anna forefallende viktige ting før jul - for eks lagring av akevitt, før i tia da lå kagan i ovnen til de var spist opp og først da kunne jula ta til for oss andre som likte akevitt å sånn....  

Helt enig i at alle kaker er best før de går i ovnen …. den som ikke har oppdaga det er rimelig tilbakestående…men det kom jo ikke akkurat som julekvelden på k….. hvem det var…

Men når dt gjelder Akkevitt så er det nå så mange typer -som skal til spesifikke retter, rakfisk, fenalår, ribbe, linje , ikke linje, frokost, kveldsmat - at en må ha ei flaske for hver…   problemet er at det som kjent er kort holdbarhet på akkevitt - så er flaska først åpnet må den drikkes opp …. dette fører til mye tull ..

MEN derfor er det himla greit med ein stor steigeovn - det e bare ett problem igjen å det e at hvis mi kjøbe mange flaske for å ha te forsjellie ting så bli det ett helvede.. drikkepress før jul for på fyste juleda ska kalkunen i ovnen å hvis det ligge akevitt i ovnen samtididi så bli an ikkje go.

Vis Medlemmets Profil
Kunne du ikke fått naboen til å steike kalkunen, så slipper du en sånn usmak på Akkevitten? Eller bare spise en god blings.
Snakk om å lage seg problemer Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Kunne du ikke fått naboen til å steike kalkunen, så slipper du en sånn usmak på Akkevitten? Eller bare spise en god blings.
Snakk om å lage seg problemer Rolling Eyes 
- kunne skjenke naboen dritings med akevitten og så steiga kalkunen i ovnen mens han sover.... go plan det...!

Vis Medlemmets Profil

Gjest

Gjest
Hvorfor ikke gå over til kjøttkaker?.

Damene er vel fornøyd i julen, bjellene henger på treet, pungen er tom og staken står på bordet.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]