Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Rette ræva som feis

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 15:41

Ganske drøy den der fyren ... vet han hvilket parti han er med i?
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/12/09/heftig-mandela-debatt-pa-stortinget

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 16:29

Ser ikke helt problemet med å beklage støtten til apartheidregimet, med mindre de mener det samme enda.  Evil or Very Mad 

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 17:50

Tja, det kan du kanskje si, men jeg ser vel ikke helt nødvendigheten av å unnskylde noe de ikke mener heller, jeg tror ikke det er mange i FrP som mener dette i dag, og jeg tror heller ikke det er FrP's holdning. Forholdsvis lenge siden Anders Lange's meninger hadde noen som helst relevans ... hvis vi ser bort fra Arne Myrdal (hvis det var det han het)
At denne oppfordringen kommer fra denne Pol-Pot fansen blir jo litt ... eeh skal vi si merkelig, komisk, flaut, eiendommelig eller kanskje bare rett og slett ufint?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 18:08

jhn skrev:Tja, det kan du kanskje si, men jeg ser vel ikke helt nødvendigheten av å unnskylde noe de ikke mener heller, jeg tror ikke det er mange i FrP som mener dette i dag, og jeg tror heller ikke det er FrP's holdning. Forholdsvis lenge siden Anders Lange's meninger hadde noen som helst relevans ... hvis vi ser bort fra Arne Myrdal (hvis det var det han het)
At denne oppfordringen kommer fra denne Pol-Pot fansen blir jo litt ... eeh skal vi si merkelig, komisk, flaut, eiendommelig eller kanskje bare rett og slett ufint?

Ikke bare Pol Pot, de støttet jo opp om DDR, Sovjet var en fredspioner og Nordkorea et økonomisk mirakel.
Skjeletter finner man i alle skap om man bare leter..

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 18:52

Faen meg like ille alle sammen; Usa med sin Guantanamo, sine droner, sine henrettelser av statsledere etter eget godtbefinnende, spionering på alt og alle og så skal de faen meg ta Snowden og Assange som sier fra om galskapen?!

-Gi et menneske makt, og du kan ta deg faen på at det med tiden vil misbruke denne makten..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 18:59

En vesentlig del av apartheidisk tankegods er å dele folk inn i grupper for så å gi de forskjellige rettigheter.

F.eks har jeg besøkt to fengsler i Sør Afrika som var forbeholdt "grupper". Fengslene er selvfølgelig nedlagt for lenge siden og er nå monumenter over den tid konsekvensen av loven ikke var lik for alle.

Men se: Lenke fra troverdig kilde eller http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10093785

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 19:45

AliBaba skrev:En vesentlig del av apartheidisk tankegods er å dele folk inn i grupper for så å gi de forskjellige rettigheter.

F.eks har jeg besøkt to fengsler i Sør Afrika som var forbeholdt "grupper". Fengslene er selvfølgelig nedlagt for lenge siden og er nå monumenter over den tid konsekvensen av loven ikke var lik for alle.

Men se: Lenke fra troverdig kilde eller http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10093785
Joda, de fleste av oss vet vel sånn ca hva apartheid er.
Hensikten min var bare å påpeke at kanskje ikke SV er de rette til å stikke en høymoralsk pekefinger opp noens nese.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 20:01

jhn skrev:
Hensikten min var bare å påpeke at kanskje ikke SV er de rette til å stikke en høymoralsk pekefinger opp noens nese.

Syns ikke det er særlig høymoralsk å påpeke at Sør Afrika har hatt en bedre utvikling enn FrP  No 

Det blir som regel feil å skyte postbudet.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 21:16

AliBaba skrev:
jhn skrev:

Syns ikke det er særlig høymoralsk å påpeke at Sør Afrika har hatt en bedre utvikling enn FrP  No 

Nuvel, sørafrika seiler vel inn på 69-ende plass på lista over verdens mest korrupte land.
Han derre J. Zuma som styrer nå er vel relativt glad i å stjæle karameller fra godteriskapet.
Draps og voldtektsraten (her er jo presidenten et forbilde) er i verdenstoppen og volden mot hvite farmere står kun tilbake for Zimbawe som jo klarte å utrydde "rasen" helt.
Nå er ikke min påstand at allt var bedre før men sjøl om en har fjerna svarthvitt filteret så betyr det ikke at ting er på stell.

Så med mindre Siv Jensen har tvangspult sønnen til Erna Solberg og brukt oljefondet til å bygge seg en litt større kåk enn kongen samt overført odelsrett til medlemmer av FPU det siste året vil jeg nå si 1-0 til FRP.

Sist endret av Voodoodoo den Man 9 Des 2013 - 21:45, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 21:40

Jeg får prøve å være litt mere presis da.

"– Jeg etterlyser en beklagelse og en innrømmelse av at partiet tok feil, sier Solhjell til NTB.

I et innlegg i debatten om utenriksbudsjettet på Stortinget mandag, sto parlamentarikerne i kø for å hylle Nelson Mandela.

Det fikk Solhjell til å vise til påstander om at apartheidregimet utbetalte pengestøtte til Fremskrittspartiets forgjenger Anders Langes Parti under valgkampen i 1973.

Han trakk også fram uttalelser fra Lange selv, som i 1963 slo fast at alle som går inn for flertallsstyre i Sør-Afrika var «forrædere av den hvite rase
»."

Med tanke på SV's historie, så mener jeg Solhjell's etterlysning faller på sin egen urimelighet ... spesielt siden AL's parti og FrP strengt tatt er to forskjellige parti.
Jeg klarer ikke å se nødvendigheten av at noen 40-50 åringer skal be om unnskyldning for noe en figur mente for 40-50 år siden.
Solhjell kan jo starte med å be sine velgere og ikke minst ofre om unnskyldning for å ha sluppet Nato-bomber i huet på div. folkegrupper ... til tross for at det er tidenes løftebrudd i norsk politikk.
Jeg krever ikke noen unnskyldning fra FrP's ungdom for at Carl I Hagen kalte meg en tusseladd på 80 tallet, eller fra KliffArnes barn fordi han kaller meg en same.
Jeg forlanger heller ingen unnskyldning fra dagens tyske ungdommer fordi deres besteforeldre brant mine besteforeldres hus under 2. verdenskrig.
Vi kan da ikke gå rundt å be hverandre om unnskyldning for ting vi ikke har noe skyld i.
Men dette er jo bare mine meninger, andre må gjerne mene andre ting.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 21:54

Voodoodoo skrev:
AliBaba skrev:
jhn skrev:

Nuvel, sørafrika seiler vel inn på 69-ende plass på lista over verdens mest korrupte land.
Han derre J. Zuma som styrer nå er vel relativt glad i å stjæle karameller fra godteriskapet.
Draps og voldtektsraten (her er jo presidenten et forbilde) er i verdenstoppen og volden mot hvite farmere står kun tilbake for Zimbawe som jo klarte å utrydde "rasen" helt.
Nå er ikke min påstand at allt var bedre før men sjøl om en har fjerna svarthvitt filteret så betyr det ikke at ting er på stell.

Så med mindre Siv Jensen har tvangspult sønnen til Erna Solberg og brukt oljefondet til å bygge seg en litt større kåk enn kongen samt overført odelsrett til medlemmer av FPU det siste året vil jeg nå si 1-0 til FRP.

Tror du børe lese svaret mitt en gang til; jeg påpeker at ZA har hatt bedre UTVIKLING enn FrP. ZA har problemer i bøtter og spann, men de har avskaffet apartheid.
FrP derimot har problemer i bøtter og spann og de jobber fortsatt med apartheidisk tankegods bygd på fremmedhat. Snikapartheidisifisiering?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 21:56

jhn skrev:Jeg får prøve å være litt mere presis da.

[i]"– Jeg etterlyser en beklagelse og en innrømmelse av at partiet tok feil, sier Solhjell til NTB.

Nuvel, beklagelsen ble fremstotret av FrP på radioen for en halvtimes tid siden, de beklaget riktignok bare gamle ting men det kjem seg!

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 22:13

AliBaba skrev:
Voodoodoo skrev:
AliBaba skrev:
jhn skrev:

Tror du børe lese svaret mitt en gang til; jeg påpeker at ZA har hatt bedre UTVIKLING enn FrP. ZA har problemer i bøtter og spann, men de har avskaffet apartheid.
FrP derimot har problemer i bøtter og spann og de jobber fortsatt med apartheidisk tankegods bygd på fremmedhat. Snikapartheidisifisiering?

Fremdeles helt uenig med deg, ZA har som sagt kvitta seg med svarthvitt filteret men bortsett fra det har vel lite blitt bedre.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Rette ræva som feis on Man 9 Des 2013 - 22:22

AliBaba skrev:
jhn skrev:Jeg får prøve å være litt mere presis da.

[i]"– Jeg etterlyser en beklagelse og en innrømmelse av at partiet tok feil, sier Solhjell til NTB.

Nuvel, beklagelsen ble fremstotret av FrP på radioen for en halvtimes tid siden, de beklaget riktignok bare gamle ting men det kjem seg!
Gamle ting ja ... det var jo det Solhjell ville.
Men det var kanskje ikke helhjertet siden stotret, de føler kanskje ikke egentlig at det er deres ansvar ... men hva gjør man ikke for husfredens skyld

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 8:24

Man skulle latt Carl I svare på denne kritikken .- det var han som kom med mange av uttalelsene.

Og Frp som err for åpenhet burde åpne arkivene - og bevise-motbevise at de ble finansiert fra Apartheidregimet tidlig på 70-tallet.

Det er faktisk land idag som har et apartheidlignende system - ikke på rase men på utdannelse; du kan ikke velges inn i nasjonalforsamlingen hvis du ikke har høyere utdannelse - dette gjelder Thailand - hvor det i disse dager er kupplignende tilstander - der de prøver å styrte en folkevalgt regjering.

Sist endret av Haya99 den Tir 10 Des 2013 - 8:29, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 8:27

Voodoodoo skrev:
Fremdeles helt uenig med deg, ZA har som sagt kvitta seg med svarthvitt filteret men bortsett fra det har vel lite blitt bedre.

Ikke umulig at jeg er litt treg, men hva har FrP gjort som er større enn avskaffelse av apartheid? Skifta navn?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 18:23

Det kan neppe tilskrives hverken Mandela eller ANC at man "avviklet" apartheid i Sør Afrika..

Apartheid ble avviklet fordi noen høyere opp lot det avvikle. Om folket hadde noe makt eller innflytelse, så kan man spørre hvorfor ikke palestinerene har avviklet apartheidregime de lever under?

Jeg blir stadig forundret over voksne folks tro på menneskeheten og på "demokratiet". Selv har jeg ingen tro på noen av delene.

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 18:35

Trollerud skrev:Det kan neppe tilskrives hverken Mandela eller ANC at man "avviklet" apartheid i Sør Afrika..

Har noen her tilskrevet Mandela noe som helst?

Trollerud skrev:Apartheid ble avviklet fordi noen høyere opp lot det avvikle. Om folket hadde noe makt eller innflytelse, så kan man spørre hvorfor ikke palestinerene har avviklet apartheidregime de lever under?
Litt avhengig av hva du mener med "lot" så er jeg helt enig i det. Men det trengtes noe samlende og der passet Mandela inn. Hvorfor diskuterer du Mandela?

Trollerud skrev:Jeg blir stadig forundret over voksne folks tro på menneskeheten og på "demokratiet". Selv har jeg ingen tro på noen av delene.
Har ikke veldig stor på tro jeg heller, derfor er det bare facts fra min side Laughing

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 19:18

AliBaba skrev: Hvorfor diskuterer du Mandela?

Kan det være overskriften på artikkelen tråstarter linket til:
"Heftig Mandela-debatt på Stortinget"?

Men igrunn diskuterte jeg vel ikke så mye, annet enn at jeg hevdet at fint lite har forandret seg i SA; Fattigfolket er fattige, hver dag er en kamp, diamantene forsvinner til Europa, de rike bestemmer i verden; nå som alltid. Slik vil det alltid være...

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 20:09

Trollerud skrev:

Dette er ikke Stortinget Trollerud, blir litt bekymret for deg nå!

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 21:04

AliBaba skrev:
Trollerud skrev:

Dette er ikke Stortinget Trollerud, blir litt bekymret for deg nå!

Jammen?? JEG har da ikke skrevet dette? Dette er ctrl+c / ctrl+v fra linken til trådstarter??

study 

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 21:22

Da tok jeg meg bryet med å lese et par setninger mer enn overskriften, og ble igrunn litt forundret over kritikken fra Solfjell:

Anders Langes parti fikk på pukkelen for å ha MOTTATT støtte fra apparteisregimet i SA?

HÆ? Skal man kritisere folk for å ta i mot spenn også nå?? Trudde Frp hadde betalt penger til noen hvite brødre der nede, men de får kritikk for å ha mottatt spenn?

Dette skjønner jeg ikke...

Om noen, også deg Idi Amin (vet du leser her) har noen kroner for mye, sende dem hit, jeg har det til felles med Anders Lange at jeg tar imot alt jeg får gratis...  pirat 

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Rette ræva som feis on Tir 10 Des 2013 - 23:25

Trollerud skrev:
Om noen, også deg Idi Amin (vet du leser her) har noen kroner for mye, sende dem hit, jeg har det til felles med Anders Lange at jeg tar imot alt jeg får gratis...    pirat 

Nå ble jeg bekymret.Hvordan vet du at Idi er innpå her og leser  What a Face  Hvis han sender deg noen grunker,så deler du vel?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]