Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hjemmelaga motorstativ

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 21:37

dette er ikke en tråd der jeg lurer på noe, kun for å vise hva jeg lagde her om dagen for å få jobbing med motorer til å bli litt lettere :) Ville ha noe å feste motorer i som er høydejusterbart og mulig å rotere. Har allerede to løftebord så da lagde jeg det så det enkelt kan festes på et av dem så er høydejusteringa i boks. begynte med å finne tak i noe skrapmetall og begynne å sveise sammen en ramme:

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 21:39

Dette blir ytterrøret:

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 21:41

Her er det meste av ramma ferdig. de to mutterne har jeg to bolter i som jeg drar til for å fjerne slakk mellom ytter og innerrør så det blir stødig. hullet i framkant er for å slippe ned en låsebolt som låser i fire posisjoner mot hull i innerrøret. et for hver 90 grader:

Sist endret av Johnny Airtime den Tor 12 Des 2013 - 21:42, endret 1 gang (Reason for editing : edit pga skriveleif)

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 21:44

Biltema løfter til crosser ble ofra da jeg ikke har noen sykkel å bruke den på lenger og måla passa ganske bra til festeplate :)

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 21:45

Ferdig sveist, pulverlakkert og montert på løftebordet.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 21:47

Prøvemontert ei tom blokk. de vinklene må lages til hver enkelt motortype men det er fort gjort. hadde ikke riktige gjengestenger, men blir festet med det også har jeg noen rør som er 10mm innvendig jeg kan kappe og bruke som spacere så den ikke kan flyttes sideveis etter den er skrudd fast:

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 22:02

Johnny Airtime skrev:Prøvemontert ei tom blokk. de vinklene må lages til hver enkelt motortype men det er fort gjort. hadde ikke riktige gjengestenger, men blir festet med det også har jeg noen rør som er 10mm innvendig jeg kan kappe og bruke som spacere så den ikke kan flyttes sideveis etter den er skrudd fast:

Nice  alien 

Å med det fikk du innnlegg nummer 13tusen her inne. Ikke dårlig  pirat 

8 Re: Hjemmelaga motorstativ on Tor 12 Des 2013 - 22:21

KliffArne skrev:
Johnny Airtime skrev:Prøvemontert ei tom blokk. de vinklene må lages til hver enkelt motortype men det er fort gjort. hadde ikke riktige gjengestenger, men blir festet med det også har jeg noen rør som er 10mm innvendig jeg kan kappe og bruke som spacere så den ikke kan flyttes sideveis etter den er skrudd fast:

Nice  alien 

Å med det fikk du innnlegg nummer 13tusen her inne. Ikke dårlig  pirat 
ikke verst nei:) og ved nærmere ettertanke trengs ikke spacere når jeg bruker gjengestenger hvis jeg bare gidder å skru noen muttere inntil motoren på hver side også. litt omstendelig, men det går :)

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Hjemmelaga motorstativ on Fre 13 Des 2013 - 0:10

Om ikke du lurer på noe, så lurer jeg på om du har det så ryddig bestandig  Surprised 

Her er det mer normalt. Og så trenger jeg en solid arbeidsbenk-

og noen flere hyller  Idea

Neida- trenger ikke gardiner    alien

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hjemmelaga motorstativ on Fre 13 Des 2013 - 9:18

dag-zzr skrev:Om ikke du lurer på noe, så lurer jeg på om du har det så ryddig bestandig  Surprised 

Her er det mer normalt. Og så trenger jeg en solid arbeidsbenk-

og noen flere hyller  Idea

Neida- trenger ikke gardiner    alien
at jeg har det ryddig har jeg aldri hørt før.. er en grunn at bildene er zooma inn ganske mye :) jeg fikk benkene mine gratis, men måtte heve dem 15cm. Tror det er flere igjen der hvis du har overkommelig avstand til horten. de var uten benkeplate, men jeg la først et lag forskalingsplate også en hobbyplate oppå der igjen, ble stødig og bra det :)

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Hjemmelaga motorstativ on Fre 13 Des 2013 - 17:55

@dag-zzr: Neei-neei-neeei, få deg for all del ikke arbeidsbenk, det er helt bortkasta, for da fyller du bare opp med rot der og.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Hjemmelaga motorstativ on Fre 13 Des 2013 - 18:09

arbeidsbenker er vel til å ha rot på, mine to fylles ihvertfall på rekordtid. Tror det er noen som sniker seg inn og roter når jeg ikke er der. Samme typen pleier også å tømme olje under triumphene mine om natten.  Twisted Evil 

mhp motorstativ så er dette et bra utgangspunkt å modifisere til å holde en mc-motor.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Motorstativ-450-kg-15370/
Man får ikke så mange stålbiter for den prisen hvis man handler i jernbutikken som privatperson.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hjemmelaga motorstativ on Fre 13 Des 2013 - 18:28

Da ble jeg litt usikker vedrørende arbeidsbenk- mulig det blir gardiner i steden. Må jo ha noe å gjøre i juleferien,, Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Hjemmelaga motorstativ on Fre 13 Des 2013 - 18:44

kan nevne at mitt kosta meg ingenting om jeg ser bort fra crosstøtta jeg aldri bruker. stål ble plukka fra skrotkassa uansett :) bare små biter.

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Hjemmelaga motorstativ on Søn 15 Des 2013 - 0:59

dag-zzr skrev:Da ble jeg litt usikker vedrørende arbeidsbenk- mulig det blir gardiner i steden. Må jo ha noe å gjøre i juleferien,, Rolling Eyes

Gardiner er jo vel og bra, da får du brukt litt av dine Feminine sider også  flower 
Men det du virkelig trenger, er en velbrukt brun skinn-soffa, noen støddige lænestola, og et bord til en Kaffe-krok. Dette er et must i ethvert verksted/garrasje!'

Ellers ser jeg at du i garasjen din har traktor m/vinsj til vedhogsten, firejuling,  sommer-SAAb, og gravemaskin. Vel og bra det da  Rolling Eyes 
Men, det er jo en tottal mangel på Mottor-sykkla! Jeg vet underhånden at du har et Kowalski High-Speed locomotive, men hvor er Tempo-Lett mopeden,  kråssern, den gamle jappse-sykkern, krusern med pongtert bakjul og den gammle pollti-beeemern med hvite Craven side-kofferter? For å nevne noe.
Jeg sier ikke at de burde være kjørbare, men de burde vært der.  bounce

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]