Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Jeg får dunder'n...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Jeg får dunder'n... on Lør 28 Apr 2012 - 18:42

Nå har PW'n fått borring og nytt stempel, ny bensin og ny plugg. Men tror dere faenskapet vil starte? -Å nei..

Gasseren har vært fra hverandre 17 ganger, dyser er blåst igjennom.

I begynnelsen var det ikke tegn til liv. Den "spyttet" ut gjennom forgasser og pluggen ble våt med en gang. Tenkte kanskje reeden var historie, demonterte dem, men de er av stål og ser ut som nye. Med reeden vekk ser man rett ned i veiva, og det var rimelig vått på veivskinkene, så jeg blåste med trykkluft nedi hølet i sikkert 5 minutter. Da virket det tørt.

Nå får jeg hvertfall sykkelen til å tenne noen få slag, har fått motoren til å gå kontinuerlig i kanskje 4 sekunder. Det frister å dumpe denne på dypt vann nå, men samtidig er det så jævelig irriterende å gi opp også..

Kan legge til at pluggen soter seg helt svart. Den er ikke våt, men nedsota nå. Dette var sykkelen som aldri kranglet før. Nå er det faen ikke måte på hvor kostbar den gjør seg..

Jeg grubler litt på om kanskje simmerring på veiva kan være dårlig, men pogher heller, skulle vel starte for det??

Noen tips fra Ikke-Bike gjengen? Helst ikke tips om hvilke piller som best beroliger kropp og sjel, det jeg er ute etter er ideer for å få liv i mini-crossen... Sad

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Jeg får dunder'n... on Lør 28 Apr 2012 - 22:35

KnutR

Admin
For lite mulighet for luft inn, eller for lite mulighet for eksos ut..
Jeg kan fremdeles hente den slik at du kan få tilbake nattesøvnen. bounce

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

3 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 29 Apr 2012 - 0:02

En PW som ikke fyrer? Det må være en eller annen rekord.
Grattis!

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 29 Apr 2012 - 0:06

Den soter vel for mye fordi den slipper igjennom for mye bensin? Den stopper fordi den drukner?

what about fakeair?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 29 Apr 2012 - 13:44

Har funnet feilen.. Totally fucked up simmerring på veiva. Det er kjipt når man har to feil samtidig, som utslitt stempel / borring og denne lekkasjen. Håper Kulelagerhuset kan komme til unnsetning imorgen, så er denne forhåpentlig vis oppe og går i morgen ettermiddag..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 29 Apr 2012 - 22:15

99Trollerud skrev:Har funnet feilen.. Totally fucked up simmerring på veiva. Det er kjipt når man har to feil samtidig, som utslitt stempel / borring og denne lekkasjen. Håper Kulelagerhuset kan komme til unnsetning imorgen, så er denne forhåpentlig vis oppe og går i morgen ettermiddag..

Det får bli den neste treff sykkelen;)

Tror min skal få et liv som motard Very Happy

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 29 Apr 2012 - 22:17

Svært så du står på for tiden,Trollerud! Jeg kunne tenkt meg bildet av stallen din,samlet rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

8 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 22 Jul 2012 - 21:41

Ble den frisk?

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Jeg får dunder'n... on Man 23 Jul 2012 - 6:56

990-Trygve skrev:Ble den frisk?

NEI!!!!! FAEN!!!!!

Jeg har sendt den vekk, til en som er mer kyndig enn meg, og avventer dommen..

Det er alltid så mye greiere å skru på sykler som bare har EN feil, denne hadde MANGE, og det kødder det til noe jævelig, og setter tolmodigheten på prøve!

1) Forgasser renner over, bensin i veiva. OK
2) Sylinder skjært og dårlig komp. Fikset!
3) Simmerring på veiv kaputt, olje i veivhus. Reparert..

Fremdeles vil ikke denne gå. Tre ting på en gang er et mareritt av et Kinderegg, så jeg kjøpte ny plugg. Da er det fire ting som er mikket med. Hjalp det? Nei.. Vil fremdeles ikke gå.
Vi får se hva denne høye mørke oppe ved Randsfjorden finner ut av etterhvert. JEG har kastet inn håndkledet! Mad

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Jeg får dunder'n... on Man 23 Jul 2012 - 10:56

KnutR

Admin
TENK på hvor mye eder og galle du ville spart deg ved å sende denne på permanent totenferie.... Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

11 Re: Jeg får dunder'n... on Man 23 Jul 2012 - 12:08

KnutR skrev:TENK på hvor mye eder og galle du ville spart deg ved å sende denne på permanent totenferie.... Wink

Må prøve å huske dette neste gang.... cyclops

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Jeg får dunder'n... on Man 23 Jul 2012 - 18:07

Gammel bensin i tanken med kondens i kanskje?

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Jeg får dunder'n... on Man 23 Jul 2012 - 19:54

GSXR1000K9 skrev:Gammel bensin i tanken med kondens i kanskje?

Nope! Byttet til fersk og fin bensin, og forgasseren har vært demontert, rensket og inspisert ørtenbørtenfjørten ganger, den også..

Tror rett og slett den er besatt av en ond ånd.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Jeg får dunder'n... on Man 23 Jul 2012 - 21:30

99Trollerud skrev:
GSXR1000K9 skrev:Gammel bensin i tanken med kondens i kanskje?

Nope! Byttet til fersk og fin bensin, og forgasseren har vært demontert, rensket og inspisert ørtenbørtenfjørten ganger, den også..

Tror rett og slett den er besatt av en ond ånd.

Høres ut som FZ´en min..... cat

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Jeg får dunder'n... on Ons 10 Okt 2012 - 13:57

Hei.

Jeg kom plutselig på en ting, og det er om du har choken på?
Min datter hadde en PW 50 for noen år siden, og den var ett helvete å starte. Jeg satte choken på og tråkket, men fikk sjelden liv i skiten. Rinte Jannis og klaget min nød, hvorpå han tørt spurte: "Er du sikkert på at du har choken på da?" Når jeg trodde choken var på var den ikke det... Man skal vippe choke-armen rett opp (da trodde jeg den var på), men ikke stopp der. Vipp den videre ca 30-40 grader til, -da er den på!

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Jeg får dunder'n... on Ons 10 Okt 2012 - 15:56

Denne har fått choka seg nok, ja.. Har prøvd alt, til og med å sette den bort til fagfolk. Fagfolket er tydeligvis opptatt i disse dager, for nada har skjedd siden jeg leverte den inn for sikkert 3 mnd siden.. Sad

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Jeg får dunder'n... on Søn 23 Nov 2014 - 17:12

Da er det liv i PW'n igjen! cheers

Kjøpte et 500,- kroners vrak i våres (?), dette har stått og godgjort seg hos Hæggis helt til en kompis var å hentet den igår. Fikk den til hønsehuset idag, ut med motor fra vraket, på med nyborret sylinder, smekke motoren inn i gammel-PW'en, bensin på tanken, startgass i snuta på'n -og tråkke på kicken!

Vræææææææl! Jepp, den er igang! Merket fort at jeg, i min iver etter å bli kjapt ferdig, hadde glemt å sette på eksosanlegget.. Selv en liten 80cc bråker bra på fri eksos!

Jepp, da kan jeg reise opp igjen til gruva. (Håper dere skattebetalere ikke er kjipe, og spytter inn penger slik at vi kan få holde på med denne miljøvennelige aktiviteten? Ber ikke om så mye, bare en million pr dag.. Det kan dere klare? -slik at jeg får kose meg med gamle motorsykkelvrak..)
Brøyten går og PW'en går. Fornøyd idag. Neste gang får jeg prøve å finne ut hvorfor jeg ikke får startmotoren på Snowtracken til å ta tak..

flower

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Jeg får dunder'n... on Man 24 Nov 2014 - 12:41

Trollerud skrev:Jepp, da kan jeg reise opp igjen til gruva. (Håper dere skattebetalere ikke er kjipe, og spytter inn penger slik at vi kan få holde på med denne miljøvennelige aktiviteten? Ber ikke om så mye, bare en million pr dag.. Det kan dere klare? ...

Skulle egentlig bli trukket halv skatt på neste hyra,men jeg får gi beskjed at de kan gi den halvparten til en bedre sak...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]