Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hypp på jobb??!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hypp på jobb??! on Ons 18 Des 2013 - 18:30

Bike ser etter ny redaktør. Desverre skjønner de ikke hva de skal ha..

Sjekk disse kvalifikasjonskravene;

-Strukturert og strategisk
-Stor samarbeidsvilje
-God ordenssans

Kanskje de redder seg litt inn på denne;
-Personlig egnethet vil bli vektlagt
 Question 

Men dette må da være løgn og fanteri;
-Vi tilbyr hyggelige og offensive kolleger
 Question 

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hypp på jobb??! on Ons 18 Des 2013 - 18:31

Er Eskil ute da?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hypp på jobb??! on Ons 18 Des 2013 - 23:36

Eskil skal begynne som redaktør i bladet "Hotellmagasinet"

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hypp på jobb??! on Tor 19 Des 2013 - 13:13

Han må ha motorsykkelkompetanse.

Hellvette,er de fremdelse sur på Eskil for at han tok feil av en GS og en GS  clown 

5 Re: Hypp på jobb??! on Tor 19 Des 2013 - 15:00

Kanskje de kunne ansette svensken(e) som revolusjonerte forumet dems?... Wink

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hypp på jobb??! on Fre 20 Des 2013 - 5:16

KliffArne skrev:Han må ha motorsykkelkompetanse. 

Nettopp.... Men samtidig skal han være strukturert, ha samarbeidsvile og ordenssans??

Come to think of it... Mortal, jeg tror de søker etter deg?!!  cheers 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hypp på jobb??! on Fre 20 Des 2013 - 6:54

Ha-ha!  Very Happy Jo, takk for tilliten, Trollerud.
clown

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Hypp på jobb??! on Søn 22 Des 2013 - 22:22

Ja, det var litt av en liste med krav til kompetanse.

Det må da holde å like å kjøre/herje med motorsykler og skrive noe om det etterpå (kjøre spellchecker først da).

Alt det "tekniske" (layout/redigering.. "og sånt") kan det da ikke væres så farlig med.
Bare se hvordan forumet drives.
:)

Vis Medlemmets Profil

9 Jobb on Søn 22 Des 2013 - 23:34

Denne jobbannonsen må vel utløse tidenes søknadsrekord ?
Så mange som har klaget på det meste med Bike er vel nå klar for å styre skuta ?

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hypp på jobb??! on Man 23 Des 2013 - 6:37

11-Yngve skrev:Denne jobbannonsen må vel utløse tidenes søknadsrekord ?
Så mange som har klaget på det meste med Bike er vel nå klar for å styre skuta ?

Nja.. Om man forventer at folk med brennende interesse for mc tilfredsstiller spec-lista over ønskede kvalifikasjoner, så ser Bikes eiere nok en gang ut til å være i utakt med den virkelige verden.

(-Come to think of it; Burde de ikke passe godt inn her??  scratch )

Bike må begynne å sende ut mer tydlige signaler. Ta et veivalg og stå det løpet ut. De signalene de har sendt ut til nå vitner ikke helt om en arbeidsplass der redaktøren får 100% journalistisk frihet?
-Men, sikkert stygt av meg å være med på slik ryktespredning.. Må bare få det ut noen ganger..

Seriøst, så ønsker jeg Bike alt godt! Jeg HAR faktisk respekt for Eskil, og kritikken jeg har kommet med opp igjennom årene HAR vært ment som konstruktiv, selv om den sikkert har vært litt lite sofistikert til tider..

Hadde JEG eid Bike, og sett etter ny redaktør, hadde annonsen hatt helt andre krav. Å lede handler i bunn og grunn om å delegere. Og om å ha de rette visjonene. Der det forventes at lederen skal utføre alle oppgavene selv, går det galt.
Hva slags utdanning har Alex Ferguson, Olav Thon, Richard Branson, Kjell Inge Røkke?

Papirmagasiner som skal konkurere med gratis underholdning fra Internett, har en seriøs utfordring i disse dager. Det er VELDIG smalt i porten, og det hjelper ikke at ungdommen IKKE rekrutteres hit.. Og så står man der med oppgaven med å skrive noe interessant om en dødende kult, med storhetstiden sin tilbakelagt for 20-30 år siden, eller mer, og samtidig være en aktuell kandidat for annonsørerene som skal selge dagens maskiner og utstyr..
Bike står ved et veiskille, den ene veien er jeg redd fører til full stopp ganske snart, den andre veien er veldig smal og veldig humpete, men desverre tror jeg det er den eneste som fører noe sted..

Bike burde IKKE kaste bort tiden sin på å sondere markedet etter kandidater med den korrekte bakgrunnen. De burde selv være aktive der ute med å SELV finne en ledestjerne som har totaktsolje i blodet og får frysninger på ryggen av en Z 900 med Lazer 4-1 på fullt pådrag.. Føkk journalistisk utdannelse og datakunnskaper, sier nå jeg!

Får avslutte med å ønske Eskil og Co God Jul og alt godt i året som kommer.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Hypp på jobb??! on Man 23 Des 2013 - 8:19

11-Yngve skrev:Denne jobbannonsen må vel utløse tidenes søknadsrekord ?

Har du søkt?

Tror nok Eskil hadde en vanskelig jobb med den eieren og de svenskene som bestemte for han - og det vil den nye redaktøren også få. De får ingen med kapasitet og ambisjoner hvis de ikke gjør en bedre jobb med eierskapet.

Slik verden er nå med nett over alt - kunne også redaktørjobben vært av en mer administrativ art - å styre et korps av underleverandører som satt rundt i landet med en Mac …. og leverte stoff etter avtale betalt pr. side. Og også kjøpe inn fra andre som har noe å bidra med.

Forumene har vist at det er mye folk som kan skrive noen vettugt eller morsomt - noen kan begge deler - men kanskje ikke inneha en redaktørjobb på full stilling.

Og så må satsningen på nettet bli bedre - der ligger framtida.

Vis Medlemmets Profil

12 jobb on Man 23 Des 2013 - 21:42

Har nok ikke søkt nei. Æ innrømmer glatt at æ ikke e strukturert nok til å ha en slik jobb.
Mulig at frynsegodene er bra men å høre på dokker hadde fått mæ til å snappe big time.....

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hypp på jobb??! on Man 23 Des 2013 - 22:36

Æ har ikke inntrykk av at "å høre på dokker" va høyt prioritert.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Hypp på jobb??! on Tir 24 Des 2013 - 6:06

jhn skrev:Æ har ikke inntrykk av at "å høre på dokker" va høyt prioritert.

He he... Der traff du nok blink, ja...

God Jul!

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Hypp på jobb??! on Tir 24 Des 2013 - 9:36

11-Yngve skrev:Har nok ikke søkt nei.  Æ innrømmer glatt at æ ikke e strukturert nok til å ha en slik jobb.
Mulig at frynsegodene er bra men å høre på dokker hadde fått mæ til å snappe big time.....

….neppe noen fare - hvorfor begynne nå…

…å høre på andre..

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Hypp på jobb??! on Tir 24 Des 2013 - 15:28

Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:Har nok ikke søkt nei.  Æ innrømmer glatt at æ ikke e strukturert nok til å ha en slik jobb.

….neppe noen fare - hvorfor begynne nå…

…å høre på andre..

Nei det vet jo du alt om :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]